Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ošetřovatelská péče o pacienta s kataraktou
VESELÁ, Markéta
V této bakalářské práci se zabýváme ošetřovatelskou péčí o pacienta s kataraktou. Katarakta je na celém světě jednou z nejčastějších příčin slepoty a je nejčastějším prováděným chirurgickým výkonem v rozvinutých zemích. Člověk přijímá pomocí zraku 80 % všech získaných informací ze svého okolí, proto zhoršení zraku může pro člověka znamenat omezení soběstačnosti nebo dokonce její ztrátu, což způsobuje komplikace v sebepéči. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se zabýváme samotným onemocněním katarakta, co vlastně onemocnění je, jaké jsou jeho druhy, jaká je diagnostika a léčba onemocnění. Podstatnou část jsme věnovali ošetřovatelské péči o pacienta s tímto onemocněním a zabývali jsme se i vysvětlením pojmu soběstačnost, jejím hodnocením a posuzováním funkční úrovně sebepéče. Praktickou část tvoří vybraná metoda kvantitativního i kvalitativního výzkumu. V kvantitativním výzkumu byla použita metoda dotazníků pro pacienty a ve výzkumu kvalitativním jsme cílů naší práce dosahovali technikou sběru dat pomocí polostrukturovaného rozhovoru se sestrami. Rozhovory, které se uskutečňovaly na očním oddělení nemocnice České Budějovice a na Evropské oční klinice Lexum, jsou v naší práci uvedeny. V této práci byly stanoveny dva cíle. První cíl: Zjistit specifika ošetřovatelské péče o pacienta s kataraktou. K tomuto cíli jsme si stanovili 3 výzkumné otázky. 1. výzkumná otázka: Jaká jsou specifika ošetřovatelské péče o pacienta s kataraktou? 2. výzkumná otázka: Znají sestry specifika ošetřovatelské péče o pacienta s kataraktou? 3. výzkumná otázka: Jak sestry edukují pacienty o pooperačním režimu? 2. cílem bylo: Zjistit rozdíly v soběstačnosti pacientů před a po operaci katarakty. K tomuto cíli byla stanovena hypotéza 1: Pacienti po operaci katarakty mají vyšší úroveň soběstačnosti než pacienti před operací katarakty. Hypotéza 1 se na základě získaných výsledků potvrdila. Výsledky naší práce chceme co nejvíce zpřístupnit pacientům onemocněných kataraktou, proto jsme vypracovali edukační materiál pro pacienty. Při úspěšné obhajobě budou výsledky bakalářské práce publikovány v odborném časopise.
Specifika marketingové komunikace v České republice
SUCHÁ, Věra
Základem pro úspěšný televizní reklamní spot je určit specifika, typická pro produkt, která jsou přijatelná v zemi, kde bude spot vysílán. Cílem kávy, jakožto samotného produktu, je působit na smysly, vzbudit chuť a to nejlépe v dobré společnosti, kde vládne pohoda, radost a příjemná atmosféra. Důležitou součástí reklamního spotu je také demonstrace pití a přípravy kávy, aby spotřebitel názorně viděl, jak kávu správně připravit. I u tohoto produktu je úzce vymezena cílová skupina. V případě instantní kávy jsou to muži a ženy ve věku 25 ? 35 let. Mletou kávu ocení muži a ženy v průměrném věku 40 let.
Specifika vietnamských podnikatelů v ČR
Doan, Jan ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci specifik vietnamských podnikatelů v České republice. V úvodní části ve stručnosti přibližuji, čím se práce zabývá, popisuji jednotlivé kapitoly a cíl práce. Vlastní práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje základní pojmy spojené s podnikáním, popisem osobnosti podnikatele a charakteristikou vietnamské komunity v ČR. V praktické části analyzuji informace získané z tištěných dotazníků, které jsem si zvolil za způsob sběru dat. V závěru se práce zabývá doporučením vietnamským podnikatelům, které bylo odvozeno z výsledků výzkumu a které by mohlo vést ke zlepšení jejich podnikání.
Specifika ošetřovatelské péče u klientů židovského vyznání
JÍLKOVÁ, Veronika
Judaismus, kterým se zabývá nespočetné množství publikací, je náboženství, které je roztroušené po celém světě. V historii každé země se najde zmínka o židovské obci, ghettu, slavném Židovi či soudním procesu se Židy. Židé byli po staletí pronásledováni a snad každému člověku uvízla v paměti 2. světová válka a holocaust. Globalizace přináší migraci a prolínání kultur. Společnost už není monokulturní, ale multikulturní. Aby byla klientům poskytována účinná ošetřovatelská péče, je třeba zajistit dobrou profesionální připravenost sester v oblasti transkulturního ošetřovatelství. Diplomová práce se zabývá specifiky ošetřovatelské péče u klientů židovského vyznání. Pro výzkumnou část práce byly použity techniky kvalitativního výzkumu -polostandardizovaný rozhovor a obsahová analýza dat. Výzkumný soubor tvořilo 11 klientů DSP Hagibor v Praze a pro analýzu dokumentů bylo k dispozici 37 složek zdravotnické dokumentace. V samotném začátku výzkumu jsme si stanovily tři cíle. Vyžadují hospitalizovaní klienti židovského vyznání specifickou ošetřovatelskou péči? Jsou rozdíly v poskytování specifické ošetřovatelské péče u klientů židovského vyznání ortodoxního a konzervativního směru? Jsou rozdíly v péči o klienty židovského vyznání v terminálním stádiu v nemocnici a zařízení pro klienty s židovským vyznáním? Na základě cílů byly stanoveny výzkumné otázky. Všechny cíle jsme splnily a výzkumné otázky zodpověděly v průběhu výzkumu. Na základě provedeného výzkumu jsme stanovily následující hypotézy: Hypotéza 1 Při poskytování ošetřovatelské péče je důležité znát směr judaismu. který klient vyznává. Hypotéza 2 Ve zdravotnickém zařízení Židé preferují vegetariánskou stravu. Hypotéza 3 Praktikující Židé odmítnou hospitalizaci v nemocnici v době významných svátků, pokud není ohrožen jejich život. Hypotéza 4 U klientů ortodoxního směru judaismu existují rozdíly v poskytování ošetřovatelské péče proti klientům konzervativního směru. Hypotéza 5 Existují rozdíly v péči o klienty židovského vyznání v terminálním stádiu v nemocnici a v zařízení pro klienty s židovským vyznáním. Z diplomové práce vyplývají překvapující a zajímavé výsledky výzkumu, které byly zpracovány do modelu kulturně ohleduplné - uzpůsobené péče Joyce Newman Gigerové a Ruth Davidhizarové a byl vypracován standardní ošetřovatelský postup pro klienta židovského vyznání
Soecifika ošetřovatelské péče u klientů z japonské minority
HRÁZSKÁ, Kateřina
Abstrakt Je známo, že na území České republiky žije celá řada různých menšin. Jednou z nich je menšina japonská. Přestože nepatří zrovna k těm nejpočetnějším, měli by o ní mít zdravotničtí pracovníci dostatek informací potřebných k zajištění kvalitní ošetřovatelské péče. Tato práce nese název ?Specifika ošetřovatelské péče u klientů z japonské minority? a skládá se ze dvou hlavních částí. První z nich je část teoretická, popisující Japonce, jejich kulturu, zvyky a jazyk, komunikaci v multikulturním ošetřovatelství a nezapomíná ani na ošetřovatelský proces a edukační činnost sestry v rámci multikulturního ošetřovatelství. Druhá část práce se zabývá výzkumem, jehož cílem bylo zjistit, jaká specifika v ošetřovatelské péči má japonská minorita. Předmětem šetření byly také zkušenosti klientů z této minority s hospitalizaci ve zdravotnickém zařízení v České republice a s poskytováním potřebné specifické ošetřovatelské péče. V práci byla použita kvalitativní forma šetření. Údaje byly získány prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru od čtyř příslušníků japonské minority žijících v České republice. Obsahoval 86 otázek sestavených podle koncepčních ošetřovatelských modelů M. Gordonové a M. Leiningerové. Na základě získaných dat vznikly kazuistiky, které byly dále zpracovány do kategorizačních tabulek. Na základě zhodnocení výsledků šetření byly stanoveny 4 hypotézy. H1 Japonská minorita má specifika v oblasti stravování. H2 Pacienti z japonské minority mají positivní zkušenost s hospitalizací v České republice. H3 U pacientů z japonské minority není jazyková bariéra. H4 Pacienti z japonské minority nemají specifické nároky na ošetřovatelskou péči. Výsledky šetření byly shrnuty do manuálu ošetřovatelské péče o klienty z japonské minority, jehož hlavním úkolem je zdravotnickým pracovníkům péči o tyto pacienty/klienty usnadnit.
Specifika ošetřovatelské péče u klientů s anémií
ROKŮSKOVÁ, Pavla
Téma této bakalářské práce je: {\clq}qSpecifika ošetřovatelské péče u klientů s anémií``. Anémie patří mezi nejčastější onemocnění krvetvorby. Většinou se jedná o druhotný nález provázející jiné choroby. Protože je výskyt tohoto onemocněním poměrně častý, vzniká tak velká pravděpodobnost, že budeme pečovat o anemického pacienta. Výzkumná část této bakalářské práce je zpracována pomocí metod kvalitativního výzkumu. Cílem této práce bylo zjistit specifika ošetřovatelské péče u anemických klientů a jimi udávané neuspokojené potřeby. Sběr dat byl proveden pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly prováděny u sester pracujících na hematologické ambulanci, interním oddělení a u anemických klientů docházejících do hematologické ambulance. Obsah otázek polostrukturovaných rozhovorů vychází zejména z odborné literatury a z koncepčního ošetřovatelského modelu M. Gordonové. Výsledky výzkumu jsou zpracovány pomocí kazuistik, kategorizačních tabulek a základních grafů. V kategorizačních tabulkách jsou vypsány nejzajímavější údaje z provedených rozhovorů. Mezi hlavní výsledky práce řadíme zjištěná specifika ošetřovatelské péče v oblasti náběrů krve, změny složení stravy, pohybového režimu, podávání transfúzí a medikace. Mezi další výsledky práce řadíme zjištění neuspokojených potřeb u anemických klientů. Neuspokojené potřeby klientů jsou vnímány zejména v oblasti fyziologických potřeb, kde největší potíže způsobuje častá únava provázející toto onemocnění. Na základě výsledků práce byla navržena hypotéza určená k dalším výzkumným účelům. Tato práce je určena zejména odborné ošetřovatelské veřejnosti. Výsledky práce nám poukazují na potřeby vyskytující se u klientů a na specifika ošetřovatelské péče o tyto klienty. Přínos této práce spočívá v možnosti využití zjištěných poznatků pro studijní účely a dále při realizaci ošetřovatelské péče o anemické klienty.
Problematika práce všeobecné sestry na oddělení urgentního příjmu
PŘEMILOVÁ, Zdeňka
Při provádění kvalitní ošetřovatelské péče u klientů na oddělení urgentního příjmu musí mít sestra dostatek odborných vědomostí a zkušeností. Na oddělení urgentního příjmu se sestry setkávají s klienty, u kterých se náhle změnil zdravotní stav. U těchto klientů se zdravotní stav vyvíjí někdy i velmi dramaticky a záleží nejen na odborných znalostech a dovednostech, ale také na komunikačních a organizačních schopnostech sester. Komunikace v ošetřovatelském procesu je vnímána nejen jako prostředek k vytváření mezilidských vztahů, ale je i významným prvkem ke zkvalitnění ošetřovatelské péče. Právě proto je potřeba přizpůsobit jednání s klientem a jeho blízkými tak, aby bylo dosaženo efektivní a účinné spolupráce. Při poskytování ošetřovatelské péče u těchto klientů jsou na sestru kladeny vysoké psychické a fyzické nároky, které mohou vést až k syndromu vyhoření. Cílem této práce bylo zpracovat problematiku a specifika práce sester pracujících na oddělení urgentního příjmu. Před zahájením výzkumu jsme si stanovili výzkumnou otázku: ,,Jaká specifika má práce všeobecných sester na oddělení urgentního příjmu?`` Tato otázka byla zodpovězena ve výzkumné části bakalářské práce. pomocí kvalitativní formy výzkumného šetření, metodou polostandartizovaného rozhovoru. Rozhovor obsahuje 31 otázek. Rozhovory byly anonymní a byly prováděny na oddělení urgentního příjmu ve Fakultní nemocnici Motol a Plzeň s osmi sestrami, které zde pracují. Na základě získaných dat byly zpracovány kazuistiky, ze kterých byly následně vytvořeny kategorizační tabulky s nejdůležitějšími údaji získanými výzkumem. Naším výzkumným šetřením a splněním cíle našeho výzkumu jsme potvrdili, že je práce sester na oddělení urgentního příjmu vysoce náročná jak po odborné stránce, tak po stránce psychické. Na oddělení UP je od sestry vyžadováno, aby rychle posoudila a zhodnotila stav klienta a během zlomku času na něj adekvátně reagovala. Výzkumem bylo zjištěno, že sestry pracující na oddělení urgentního příjmu vnímají jako negativní aspekty ovlivňující jejich práci hlavně překonávání komunikačních bariér v komunikaci s klientem a jeho blízkými a snížení prestiže povolání sestry. Mezi základní specifika práce sester na oddělení UP patří rychlé rozhodování, náročnost urgentních situací, psychická a fyzická zátěž a komunikace s klientem a jeho blízkými.
Špecifiká islámských ekonomík so zameraním na ekonomiku Afganistanu
Huňavá, Barbora ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Hnát, Pavel (oponent)
Práca je rozdelená na dve časti. Prvá časť pojednáva o základných rysoch islamskej ekonomiky, bankovníctva a finančníctva a zároveň poukazuje na typické znaky islamských ekonomík. Druhá časť práce je zameraná na Afganistan, predstavuje základné geografické, politické a demografické údaje o tejto krajine a podrobnejšie sa venuje jej ekonomike.
Specifika trhu Moldávie a možnosti spolupráce se zeměmi EU
Minzatu, Violeta ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na specifika trhu Moldávie z hlediska vnitřních a vnějších podmínek a naznačuje možnou budoucí spolupráci s EU. První kapitola popisuje hospodářský vývoj Moldávie. Druhá kapitola charakterizuje zahraniční obchod Moldávie. Třetí kapitola pojednává o mezinárodní spolupráci Moldávie, zvlášť spolupráci s EU.
Obchodní a kulturní zvyklosti Filipín
Kutilová, Alena ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Hlavním cílem práce je analyzovat kulturní specifika a aspekty obchodního vyjednávání na Filipínách. Úvod práce zahrnuje informace, které jsou nezbytné pro pochopení historického, ekonomického, demografického a kulturního vývoje země. Navazující kapitola se pak blíže soustředí na zvláštní rysy tamní kultury a obsahuje také doporučení pro cestující na Filipíny. Dále je v práci prostor věnován charakteristickým rysům průběhu obchodního jednání a zvláštnostem protokolu. Tato část vychází mimo jiné z výzkumu provedeného mezi zástupci českých firem, které se zemí obchodují. Závěrečná kapitola pak shrnuje vývoj česko-filipínských obchodních a diplomatických vztahů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.