Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kooperativní učení a výsledky žáků
Konvičková, Hana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Cílem této teoreticko-empirické práce bylo zjistit pomocí pedagogického experimentu u žáků střední odborné školy v předmětu obchodně právní korespondence, zda zásady kooperativního učení, použité při vypracování obchodních dopisů, budou mít vliv na výsledky žáků, kteří budou pracovat jak formou kooperace (v páru), tak frontálně (individuálně). Dalším cílem tohoto výzkumu bylo rozebrat výsledky žáků a žáků ve skupinkách (dvojic, trojic) a následně zhodnotit účelnost zařazení zásad kooperativního učení do práce žáků v tomto předmětu. To vše za předpokladu seznámení žáků se stanovenými kritérii pro hodnocení a výsledným rozborem jejich prací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Motivační funkce školního hodnocení
Kubíková, Jitka ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Práce se zabývá školním hodnocením z hlediska jeho specifik a funkcí se zaměřením na motivační působení. Poznatky týkající se hodnocení jsou napřed uvedeny v samostatné kapitole, v níž jsou ukázány pozitivní a negativní stránky forem hodnocení v praxi. Část pojednávající samostatně motivaci zahrnuje výklad potřeb ve vztahu ke školním činnostem a krátké vysvětlení kauzální atribuce. Bližší pozornost je věnovaná výkonové motivaci, zvl. charakteristikám výkonových potřeb v souvislosti s reakcemi žáků na psychickou zátěž v úkolových situacích. Stručně jsou zmíněny některé novější teorie motivace a jejich aplikace ve škole, které poukazují na možnosti modifikování vnější motivace směrem k autonomii. Více jsou rozpracovány způsoby a aspekty hodnocení, které podporují motivaci a poskytují žákům vzory pro sebehodnocení. Kvalitativní výzkum je zaměřen na procesy hodnocení směřující k pozitivní motivaci. Závěrečné teze shrnují několik doporučení pro sebereflexi učitele v roli hodnotitele. Klíčová slova Školní hodnocení, motivace, výkonová motivace, sebehodnocení.
Hodnocení žáků při výuce českého jazyka a literatury na 2. stupni základní školy
ŽENÍŠKOVÁ, Klára
Cílem práce bude zjištění používaných a preferovaných metod a forem hodnocení učiteli českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ. V teoretické části práce bude charakterizováno školní hodnocení, typy, formy a metody hodnocení v souvislosti s možnostmi jejich využití v rámci hodnocení při výuce českého jazyka na druhém stupni základní školy. V empirické části práce bude provedena případová studie zaměřená na zkoumání toho, jakým způsobem učitelé druhého stupně základní školy hodnotí žáky při výuce českého jazyka a s jakými problémy se při hodnocení setkávají. Bude využita metoda dotazníku pro žáky, metoda pozorování vyučovacího procesu a provedeny rozhovory s učiteli.
Reliabilita hodnocení ve vybraných odborných předmětech
Konvičková, Hana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Anotace v českém jazyce V teoretické části bakalářské práce se zabývám definicemi školního hodnocení, pojetím hodnocení v současné době, typy hodnocení, vlastnostmi hodnocení, specifiky hodnocení v odborných školách, dále specifiky hodnocení ve vybraných odborných předmětech a reliabilitou hodnocení jako podmínkou objektivního hodnocení. V empirické části bylo mým cílem za pomoci empirické sondy zjistit úroveň reliability hodnocení vybrané úlohy v předmětu Obchodně právní korespondence, Písemné a ústní komunikace a Písemné a elektronické komunikace. Vyučujícím těchto předmětů na 3 středních odborných školách v Praze 1, 4 a 9 jsem úlohy pro žáky předložila k zadání a zhodnocení podle předem specifikovaných kritérií. Jedním z hodnotitelů byl učitel předmětu dané školy, druhým hodnotitelem jsem byla já. Reliabilita byla určena jako míra shody nezávislého hodnocení dvou hodnotitelů stejných prací žáků. V závěru práce reflektuji přínosy a nedostatky samotného výzkumu a hodnocení prací učitelem zmíněné školy a mnou, jako učitelkou a současně autorkou bakalářské práce. Dále se snažím navrhnout postup pro dodržování základních kritérií hodnocení v obchodních písemnostech.
Metody hodnocení žáků při centru ARPIDA, o.s.
ŽALUD, Jakub
Současnou nejpoužívanější formou školního hodnocení je forma kvantitativní (klasifikace) a kvalitativní (slovní hodnocení). Samotný pedagogický proces je dále protknut dalšími rozličnými metodami, které pomáhají finální hodnocení utvářet. Formy i metody jsou ve vyučovacím procesu vzájemně vhodně provázané, aby bylo dosaženo kvalitního učebního výsledku žáka. Proces školního hodnocení je velmi komplexní a hraje v něm roli mnoho aspektů, jako je například osobnost žáka, osobnost učitele, či jejich vzájemný vztah. Ještě složitější se jeví proces hodnocení v souvislosti se vzděláváním žáků se specifickými vzdělávacími potřebami (SVP). Práce se zabývá metodami a formami hodnocení žáků při centru ARPIDA, o.s. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje konkrétní informace o problematice školního hodnocení. Pojednává o vztahu mezi vyučovacím procesem a procesem hodnocení a definuje jednotlivé funkce školního hodnocení. Teoretická část dále obsahuje jednotlivé formy a metody hodnocení užívané ve školní praxi. Práce přibližuje význam pozitivního a negativního hodnocení žáků, vztah učitele a žáka při procesu hodnocení se zaměřením na žáky se specifickými vzdělávacími potřebami na školách v centru ARPIDA, o.p.s. Mapuje současný charakter a stav jednotlivých škol v tomto zařízení. Hlavním cílem práce je zjistit používané metody a formy hodnocení žáků na školách při centru ARPIDA, o.p.s., dílčím cílem je zjistit jaké formy a metody používají učitelé centra ARPIDA, o.p.s. při hodnocení žáků s ohledem na jejich postižení. Pro vytvoření praktické části byl použit kvalitativní výzkum formou metody dotazování. Pro zisk informací k dané problematice byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Výzkum probíhal v centru ARPIDA o.s., podílelo se na něm šest respondentů z řad učitelů jednotlivých škol, kteří poskytovali informace ohledně hodnocení žáků se SVP. Z výsledků výzkumu se dá předpokládat, že na školách v centru ARPIDA, o.p.s. používají pedagogové kvantitativní a kvalitativní formy hodnocení odpovídající školnímu vzdělávacímu programu jednotlivých škol, tedy klasifikaci a slovní hodnocení, přičemž výsledky naznačují, že slovní hodnocení je pedagogy více preferováno v závislosti na individualitě a charakteru postižení jednotlivých žáků se SVP.
Hodnocení žáka učitelem v předmětech český a anglický jazyk
ŠŤASTNÁ, Lada
Tato diplomová práce se zabývá tématem školního hodnocení žáků na základních školách. Teoretická část je zaměřená zejména na charakteristiku základních pojmů hodnocení, tedy na jeho funkce, typy, formy, významy a současné problémy. Dále popisuje hodnocené aktivity v předmětech český a anglický jazyk a způsoby hodnocení těchto aktivit. Pro výzkumnou sondu praktické části práce byla použita metoda řízených rozhovorů pro zjištění různých způsobů a forem hodnocení, jež používají konkrétní učitelé českého a anglického jazyka na ZŠ. Cílem praktické části této práce bylo prozkoumat postoje učitelů k hodnocení žáků na ZŠ v předmětech český a anglický jazyk.
Hodnocení žáka učitelem při odborném výcviku vzdělávacího oboru kadeřník
RŮŽIČKOVÁ ZAUMÜLLEROVÁ, Věra
Abstrakt (Anotace) Cílem této bakalářské práce je hodnocení žáků ve vyučovacím procesu dle stanoveného učebního plánu v návaznosti na ŠVP nejen v obecné rovině, ale i konkrétně, a to hodnocení žáka učitelem při odborném výcviku vzdělávajícího oboru Kadeřník. Tato práce si klade za úkol vymezit základní pojmy a ve stručnosti popsat problematiku hodnocení žáka nejen pedagogem, ale i žákem samým, včetně hodnocení výkonu jedince ze strany spolužáků. Dále si klade za cíl popsat psychologické aspekty a vzorce v samém důsledku hodnocení, a to jak ze strany učitele, žáka, spolužáků, ale i účastníků zainteresovaných v procesu hodnocení. Práce má teoreticko ? empirický charakter. Teoretická část popisuje hodnocení žáka učitelem při odborném výcviku se zaměřením na vzdělávací obor Kadeřník dle ŠVP. Popisuje metodu systematického pozorování žáka v rámci procesu hodnocení, možnosti analýzy a vyhodnocení žákova výkonu a formy vyjadřování výsledného hodnocení. Práce si také klade za cíl využít možnosti sebehodnocení žáka a zapojení spolužáků do hodnotícího procesu. V teoretické části je také věnována pozornost samotnému pojmu ?kadeřník,? všeobecný pohled na zmíněný pojem a v neposlední řadě přináší i současný náhled na tento vzdělávací obor, zařazení a popis oboru. V empirické části byl navrhnut systém hodnocení pro odborný výcvik vzdělávacího oboru a experimentálně ověří možnosti jejího využití v praxi. V rámci experimentu byly navrženy hodnotící archy pro sebehodnocení žáků, hodnocení výkonu žáka spolužáky a hodnocení žáka učitelem. Tyto archy byly během jednoho pololetí používány pro hodnocení při odborném výcviku. Výsledek experimentu byl ověřen prostřednictvím evaluačních dotazníků pro žáky.
Přístupy učitelů k hodnocení a klasifikaci žáků na 1. stupni ZŠ
PILNÁ, Klára
Diplomová práce sleduje proměny v přístupech k hodnocení a klasifikaci žáků na 1.stupni ZŠ a snaží se přinést některé dílčí poznatky o změnách přístupu učitelů1.stupně ZŠ k hodnocení a klasifikaci svých žáků v souvislosti s požadavky na evaluaci žáků podle RVP ZV. V teoretické části jsem pomocí odborné literatury popsala typy a formy hodnocení a klasifikace užívané na 1.stupni ZŠ a dále kritéria a pravidla pro hodnocení žáků. V praktické části jsem porovnávala přístupy učitelů k hodnocení a klasifikaci žáků na 1.stupni ZŠ a pokusila jsem se srovnat přístupy na malotřídní a plně organizované škole. Dále jsem se zaměřila na vyučující cizích jazyků a jejich přístupy k hodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.