Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 249 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Intenzivní dům v Brně
Hurych, Martin ; Kuba, Ladislav (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Studie se zabývá návrhem na řešení území o rozloze 27 ha v městské části Brno – Střed. V prostorách bývalých vojenských skladů, na parcele mezi ulicemi Veveří, Pekárenská, Kounicova a Sokolská. V současnosti je zde využívaný supermarket Albert, ostatní objekty chátrají a jsou určeny k demolici. Na jižním rohu parcely se nachází, na ulici Veveří, tramvajová zastávka. Odtud se dá snadno projít skrze parcelu na ulici Kounicovou, avšak současný stav prostředí v místě řešeného území devalvuje zážitek bytí v takovémto prostoru i estetiku vzhledem k okolní historické zástavbě. Dominantním prvkem na rohu parcely je památkově chráněný platan. Navržená struktura je vhodná současnému chápání světa. Slučuje prostředky pro intenzivní způsob života s nutnou rekonvalescencí člověka a jeho potřebou po prostoru se zelení, klidem a světlem. Koncept používá nautických prvků vkládaných do kontextu České republiky a současně navazuje na Brněnský funkcionalismus.
Vliv problémové rodiny na školní úspěšnost středoškoláka
Přikrylová, Natálie
Bakalářská práce je svým obsahem zaměřena na školní úspěšnost žáka v návaznosti na problémové rodinné prostředí. Cílem práce je zjistit, jak ovlivňuje problémová rodina školní úspěšnost žáka. V teoretické části definuji školní úspěšnost a pojmy, které se školní úspěšností úzce souvisí. Dále charakterizuji jednotlivé vlivy, které školní úspěšnost značně ovlivňují. Následující část bakalářské práce je věnována rodině a rodinnému prostředí. Každý jedinec během života vstupuje do různých prostředí, které ho následně svým způsobem ovlivňují i v jeho školní úspěšnosti. Z tohoto důvodu jsem do své práce začlenila i jednotlivé typy prostředí. Jelikož je moje práce zaměřena na období studia žáka střední školy, věnuji se ve své práci charakteristice období dospívání. Závěrečná kapitola teoretické části je zaměřena na jednotlivé funkce rodin a problémově zatížené rodiny. Empirická část bakalářské práce odkazuje na mé výsledky získané z průzkumného šetření. Data potřebná k výzkumu jsem získala pomocí kvalitativní metody. Použila jsem formu polostrukturovaného rozhovoru. Jednotlivá data jsem následně analyzovala pomocí otevřeného kódování a tím jsem získala potřebné výsledky, které jsou součástí empirické části.
Prostředí, čas a výtvarná tvorba talentovaných žáků
Derflová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje především na problematiku rozvoje kreativity a seberealizace u talentovaných žáků v hodinách výtvarné výchovy. Rovněž sleduje kvalitu výtvarné tvorby v závislosti na pracovním prostředí, časové dotaci a situaci. Žákovi jsou předkládány náměty k tvorbě, které si může dotvářet a měnit podle své fantazie, svých pocitů a dovedností. Zaměřuji se na aspekt stálé vnitřní motivace v závislosti na vhodném tvůrčím prostředí a možnosti uplatnění individuálního řešení a zkoumám význam faktoru času, který má žák pro svou práci rozvrhem stanoven. Pomocí případové kvalitativní studie hledám odpověď i na to, jaká časová dotace je pro žáka dostatečná. Z výzkumu vyplývá, že vhodné prostředí pro tvorbu talentovaných žákyň je takové, ve kterém je poskytnuta potřebná volnost a prostor pro emancipaci, ve kterém se mohou vyjádřit a je pro ně stimulující. Vyhledávají dostatek motivace ke kreativitě a klidné, přívětivé prostředí s učitelem, který jim v roli průvodce v jejich tvorbě dopomáhá a poskytuje zpětnou vazbu. Nevhodné je pro ně naopak prostředí s triviálními úkoly, přílišný nátlak, nedostatečně erudovaný učitel a nedostatek stimulů a podpory. Rovněž výzkum ukazuje, že časová dotace dle rozvrhu je dostačující, pokud je využita efektivně. Důležité je klást důraz na dostatečnou motivaci a...
Vizuální kompozice v čase
Kaláb, Jaroslav ; Baloun, Vít (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je krátký subjektivní dokument, který je tvořen mými vlastními záběry, které dlouhodobě shromažďuji. Zachycuje fyzické a sociální prostředí, ve kterém se pohybuji v posledních letech a pokouším se v něm ztvárnit své pocity z těchto míst, z neustálého pohybu mezi nimi, a vlastně celkově z neustálého cestování v časoprostoru. Do určité míry je to i můj způsob přemýšlení nad tím, kde je můj „safe space“, zda je to jedno místo, jestli je jich víc, nebo zda se cítím nejlépe právě ve chvíli, kdy jsem na cestách a nejsem zakotvený na žádném místě.
Adaptace žáků na první ročník základní školy
Čermáková, Petra ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá adaptací žáků, která bývá v literatuře spojována s mateřskou školou. Pro 1. ročník základní školy je to téma nové. Práce se proto zaměřuje na popsání jednotlivých pojmů, které jsou pro pochopení adaptace dítěte na 1. ročník základní školy zásadní. Teoretická část práce je řazena chronologicky tak, jak jednotlivá témata v životě dítěte přichází, tj. od definice předškolního věku, přes problematiku školní zralosti a připravenosti, zápisu i odkladu školní docházky až po vymezení mladšího školního věku. Stěžejní kapitola je věnována problematice adaptace a příčin neúspěšné adaptace. Pro empirickou část diplomové práce byl zvolen kvalitativní výzkum na základě výzkumné metody případové studie. Pro sběr dat bylo použito několik technik. Jedná se o přímé nezúčastněné pozorování žáků o přestávkách, ale i vyučovacích hodinách. Pozorování je doplněno o polostrukturované individuální rozhovory se žáky, paní učitelkou a paní asistentkou. Další technikou je rodičovský online dotazník. KLÍČOVÁ SLOVA Adaptace, žák, zralost, připravenost, škola, spolužák, kolektiv, nový začátek, prostředí.
Vliv výživy a prostředí na masnou užitkovost kuřecích brojlerů
HOUSKOVÁ, Lucie
Výživa kuřecích hybridů se těší velké oblibě. Již jsou predikce, že se kuřecí maso stane jedním z nejkonzumovanějších. Důvody mohou být cena, chutnost nebo složení a lehká stravitelnost kuřecího masa. Pro chovatele je nespornou výhodou krátký výkrm kuřecích brojlerů a nízkých nároků na prostor. Práce je zaměřená na základní stavební prvky důležité pro výkrm kuřecích hybridů. Praktická část se zabývá výkrmem dvou skupin brojlerů v domácím prostředí, pokaždé ve stejném pro-středí ale v odlišným ročním období. Tyto výsledky byly porovnány se srovnávací-mi skupinami v konvenčním chovu. Při pokusu bylo zjištěno, že při výkrmu v teplém ročním období s přístupem do venkovního výběhu lze dosáhnout i vyšších výsledků než v konvenčním chovu. Naopak bylo prokázáno, že skupina v chladnějším období, která neměla možnost pobytu ve venkovním výběhu nedosáhla ani průměrných přírůstků.
Rozdíly v chování a socialitě u potkaního modelu autismu v závislosti na obohacení prostředí
Tučková, Klára ; Petrásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Svoboda, Jan (oponent)
Poruchy autistického spektra (PAS) patří k jedněm z nejzávažnějších vrozených neurovývojových poškození. Ačkoliv je již známo mnoho rizikových faktorů, které mohou PAS navozovat, přesná etiologie není známa. Tato diplomová práce se zaměřuje na různé možnosti studia PAS skrze hlodavčí animální modely. Hlavním cílem experimentální části práce bylo prověřit projevy PAS u potkaního genetického modelu tuberózní sklerózy (tzv. potkaní linie Eker) a zjistit vliv rozdílných chovných prostředí na autistický fenotyp. Zvířata byla chována po dobu jednoho roku a v průběhu jejich života jsme provedli celkem tři série behaviorálních testů ve věku 45, 90 a 365 dní. Testování bylo zaměřeno na měření explorační aktivity, úzkosti a sociality. Naše výsledky ukázaly, že aktivita v otevřeném poli byla u mladých potkanů nesoucích mutaci vyšší. Úzkost projevovaná ve vyvýšeném křížovém bludišti byla snížena obohaceným prostředím. V sociální interakci se výrazně projevil vliv obohaceného prostředí zvýšením parametru self-grooming. U potkaní linie Eker z neobohaceného prostředí byl nižší výskyt komplexnější očisty těla. Ultrazvuková komunikace se výrazně měnila v závislosti na věku potkanů. Potvrdili jsme, že obohacené prostředí má závažný vliv na chování potkanů, zatímco samotný genetický model nevyvolává v chování výrazné...
Klima třídy v mateřské škole
BOUBALÍKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá problematikou klimatu třídy v mateřské škole. Teoretická část, která vychází z odborné literatury představuje klima školy, klima třídy a aktéry klimatu především v kontextu mateřské školy. Závěr teoretické části se věnuje metodám diagnostiky klimatu. V praktické části je představeno kvalitativní šetření, které se například skládá z pozorování, rozhovoru a analýzy výsledků činností. Cílem kvalitativního šetření je předložení možností diagnostiky klimatu v mateřské škole a jak vnímají klima třídy učitelky mateřské školy a asistent pedagoga.
Realistické metody generování modelů krajiny prostřednictvím frameworku Unity
HEJPLÍK, Daniel
Tato práce se zabývá výzkumem a vývojem nástroje schopného automatizovaného vytvoření virtuálního prostředí. Automatizované generování terénu je netriviální problém, pro jehož řešení je nutné vytvoření sofistikovaných metod, poskytujících možnost parametrizace dat pro potřeby cílového prostředí. Na základě těchto dat dochází poté ke zpracování produktu (základního terénu) a jeho vzhledové zlepšení, aby co nejvíce odpovídalo tomu, jak vypadá reálný svět. K pochopení těchto procesů je potřeba porozumět tomu, jak je v 3D grafice reprezentován prostor a následně i způsobům jeho texturování. I z tohoto důvodu je součástí práce zkoumání a popis jak tyto postupy fungují a jaké jsou možnosti jich využít. Dále se v práci zkoumají možnosti pro generování terénu od jednoduchých prostor, založených na generování náhodných hodnot (perlin noise), až k následnému zlepšení jeho detailů. Tyto komplexnější metody jsou založeny na přírodou inspirovaných procesech (hydraulic errosion).
Trávení volného času mládeže v Jindřichově Hradci a okolí
KORANDOVÁ, Karolína
Bakalářská práce se zabývá trávením volného času mládeže v Jindřichově Hradci a okolí. Teoretická část se skládá ze 3 základních okruhů - prostředí, rodina a sociálně patologické jevy. V kapitolách jsou vymezeny základní pojmy k pochopení vlivů působících na jedince. Dále se zabývám rodinou a negativními jevy společnosti. Práce rovněž popisuje psychický a z části i fyzický vývoj adolescenta a jedince v mladší dospělosti. Praktická část se zabývá vyhodnocením dotazníků. Získaná data z dotazníku jsou dále zpracována. Dotazník vyplňovali žáci dvou základních škol v Jindřichově Hradci. V dotazníku jsem se zabývala otázkami vycházející z teorie. Výsledky jsou shrnuty v závěru práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 249 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.