Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jazyková stránka českých lidových písní
Zíková, Priscilla ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Palkosková, Olga (oponent)
Lidové písně jsou tradičním projevem estetického cítění obyvatel určité země a jsou svébytným dokladem o národu samotném, ale primárně je na ně nahlíženo z hudebního nebo historického hlediska. Vizí této práce je snaha nahlédnout na lidové písně a jejich texty z hlediska jazykového a pokusit se vytvořit obecnější charakteristiku. Obsah teoretické části zpracovává lidový umělecký styl a jeho specifické zdroje, písňový folklór s jeho základními prvky, strukturu textové stavby písně. Dále teoretická část obsahuje vhled do určitých tematických oblastí lingvistických disciplín - nahlíží do problematiky jevů, které se při jazykovém rozboru textů lidových písní projevily jako frekventované. Na nejfrekventovanější jevy je nahlíženo z jednotlivých jazykových hledisek. Práce obsahuje kapitolu o kognitivní lingvistice, která se jeví jako velmi perspektivní disciplína, přichází s novými výzkumnými metodami a zaměřuje se na oblast, ve které dochází k propojení lingvistiky s psychologií a kulturou. Věnuje se "obrazu světa", který je ustálen v jazykovém povědomí mluvčích určitého jazyka. Na základě této myšlenky je v práci sestaven jazykový obraz vojáka a to tak, jak je představován prostřednictvím textů lidových písní. V praktické části jsou podrobeny rozboru texty vybraných lidových písní, na kterých je možné...
Žákovské doprovody vybraných lidových písní na 1. stupni ZŠ
LEITKEPOVÁ, Eliška
Tato diplomová práce se zaměřuje na instrumentální činnosti, konkrétně žákovské doprovody vybraných lidových písní na 1. stupni ZŠ s použitím tzv. Orffových hudebních nástrojů. Na počátku je zmínka o instrumentálních činnostech jako jedné ze složek hudební výchovy. Práce se dále zabývá nástroji Orffova instrumentáře, instrumentálními činnostmi v učebnicích hudební výchovy, výběrem vhodných písní pro instrumentální doprovody a také tím, jak doprovody vytvořit a nacvičit. Jádrem práce jsou partitury doprovodů a jejich ověření v praxi. Cílem práce je především předat pedagogům hudební výchovy vědomosti a zkušenosti spojené s instrumentálními činnostmi a zásobník písní s partiturami doprovodných nástrojů, které mohou ve svém vyučovacím procesu použít.
Využití lidové písně k upevňování morálních hodnot dětí v mateřské škole
TŮMOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá možnostmi využití lidové písně k upevňování morálních hodnot v mateřské škole. V teoretické části je zahrnuto vymezení pojmu morální hodnoty a charakteristika jednotlivých hodnot, dále se práce zabývá problematikou výchovy k hodnotám v současné společnosti. Práce se dále zaměřuje na lidovou píseň, její charakteristiku a možnosti využití ve výchově k hodnotám se zřetelem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. V praktické části je vytvořen program aktivit vycházející z lidových písní, zaměřený na osvojování základů morálních hodnot. Pro evaluaci programu je použita metoda strukturovaného pozorování, kdy sledovaným souborem je věkově heterogenní třída mateřské školy. Cílem práce je přinést náměty pro využití lidové písně ve výchově k hodnotám a zjistit, jak práce s písní s morálním obsahem ovlivní následné jednání a uvažování dětí ve skupině.
Vybrané aspekty rozvoje zpěvu a rytmiky v hudební výchově 1. a 2. tříd základní školy pomocí lidových písní
HÁNOVÁ, Kristýna
Práce se zabývá rozvojem zpěvu a rytmiky v hodinách hudební výchovy u dětí 2. tříd základní školy pomocí lidové písně. První část obsahuje teoretický popis jednotlivých složek hlasu a rytmu a nabízí vybraná cvičení, kterými lze docílit správného rozvoje a zlepšení kvality v jednotlivých disciplínách. Práce pokračuje ověřováním jednotlivých cvičení v praxi a popisem výsledků, kterých bylo díky těmto cvičením dosaženo.
Sbírka písní s klavírními doprovody pro první stupeň ZŠ
LOUMOVÁ, Pavlína
Diplomová práce přináší návrh písní ve formě sbírky, která se může využít ve výuce hudební výchovy na prvním stupni ZŠ. Pro každou píseň je vytvořen doprovod v lehčí a těžší variantě - pro začátečníky i zdatnější klavíristy. Do sbírky jsou vybrány písně v durových i mollových tóninách, ve dvoudobém a třídobém taktu.
Hudební pedagog Pavel Jurkovič a jeho postupy při rozvíjení hudebnosti u dětí
KREJČÍ, Radka
Bakalářská práce se zabývá osobností Pavla Jurkoviče, hudebního pedagoga, zpěváka, instrumentalisty, autora písní a instrumentálních skladeb pro děti a mládež a publicisty. Zaměřuje se na jeho pedagogickou činnost vycházející z principů Schulwerku Carla Orffa, který je založený na přirozeném spojení hudby, jazyka a pohybu. Soustředila jsem se na životní cestu Pavla Jurkoviče a jeho názory a postoje týkající se pedagogické praxe. Podle názoru Pavla Jurkoviče hudební vzdělávání představuje nejen získávání hudebních dovedností a znalostí, ale hudba i pozitivně ovlivňuje osobnost člověka. Ve své práci jsem se zabývala kapitolami, které se týkaly hlasové výchovy, lidové písně, vokální tvorby pro děti, rytmických říkadel a her spojených s hudbou a pohybem, hry na tělo, instrumentálního souboru a poslechu. Připojila jsem rady a doporučení Pavla Jurkoviče, jak postupovat při hudebních aktivitách a jak pracovat s jeho notovým materiálem a metodickými příručkami.
Česká lidová píseň v houslové pedagogice
Bublíková, Lucie ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Diplomová práce s názvem Česká lidová píseň v houslové pedagogice pojednává o využití českých lidových písní v hodinách výuky hry na housle. Přináší obecné poznatky o lidových písních, popisuje jejich charakteristické znaky, zkoumá formy jejich existence v současné době a zamýšlí se nad jejich budoucností. Praktická část práce se zabývá problematikou jejich využití k rozvoji houslových dovedností a seznamuje s instruktivní literaturou, která je tvořena úpravami lidových písní. Závěrečná část přináší výsledky průzkumu, který byl realizován formou dotazníků, jehož cílem bylo zjistit, zda současní housloví pedagogové pracují ve výuce s lidovými písněmi a zda využívají možností, které mohou písně přinést pro formování jednotlivých houslových dovedností. Klíčová slova hra na housle, lidová píseň, houslová pedagogika, sbírky lidových písní
Lidové písně a jejich úloha v hudebním rozvoji dětí v mateřské škole
Bohatá, Martina ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Práce se snaží poukázat na důležitou roli a přínos lidových písní v rozvoji hudebních dovedností dítěte. V teoretické části se zabývá dnešními dětmi v mateřských školách a jejich vývojem. Děti jsou často ve věkově heterogenních třídách, ale každá věková kategorie je na různé úrovni vývoje a má své potřeby. Při tom je třeba pracovat v souladu se vzdělávacím systémem a jeho kurikulem. Formou metodických listů jsou v diplomové práci nabídnuty náměty a příklady, jak v práci s některými lidovými písněmi lze tento požadavek naplnit. Převážná část úkolů směřuje k celkovému rozvoji hudebnosti dítěte (aktivity: hudebně-pohybové, instrumentální, pěvecké a poslechové). V některých příkladech jsou v souvislosti s tématem písně uvedeny další činnosti podporující všestranný rozvoj dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.