Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce učitelů s ADHD dětmi a jejich integrace do kolektivu třídy
DOMIANOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce zkoumá hloubku znalostí o poruše ADHD v pedagogickém prostředí. Cílem práce bylo zmapovat vědomosti učitelů o syndromu ADHD vzhledem k stoupající tendenci této poruchy. Dále bylo zjišťováno, zda je lepší pro dítě mít vlastního asistenta, který by mu při výuce pomáhal. Nebo je lepší ponechávat děti s tímto problémem ve specializované škole či je začleňovat do klasických ZŠ. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 48 pedagogů celkem ze 5 základních škol: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogové vyplňovali dotazník týkající se poruchy ADHD. Dalším výzkumem pro bakalářskou práci bylo pozorování žáka s ADHD při hodině, kde bylo zjišťováno, zda je schopen samostatné práce při hodině. Praktická část bakalářské práce je uzavřena rozhovorem s asistentkou žáka trpícího syndromem ADHD. Asistentka přispěla svými názory a pohledem na poruchu ADHD z profesního hlediska. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že většina pedagogů i přesto, že mají ve třídě ADHD žáky, není dostatečně vybavena znalostmi o této poruše, a tím pádem nevědí, jak správně s žáky pracovat. Bakalářská práce zkoumá hloubku znalostí o poruše ADHD v pedagogickém prostředí. Cílem práce bylo zmapovat vědomosti učitelů o syndromu ADHD vzhledem k stoupající tendenci této poruchy. Dále bylo zjišťováno, zda je lepší pro dítě mít vlastního asistenta, který by mu při výuce pomáhal. Nebo je lepší ponechávat děti s tímto problémem ve specializované škole či je začleňovat do klasických ZŠ. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 48 pedagogů celkem ze 5 základních škol: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogové vyplňovali dotazník týkající se poruchy ADHD. Dalším výzkumem pro bakalářskou práci bylo pozorování žáka s ADHD při hodině, kde bylo zjišťováno, zda je schopen samostatné práce při hodině. Praktická část bakalářské práce je uzavřena rozhovorem s asistentkou žáka trpícího syndromem ADHD. Asistentka přispěla svými názory a pohledem na poruchu ADHD z profesního hlediska. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že většina pedagogů i přesto, že mají ve třídě ADHD žáky, není dostatečně vybavena znalostmi o této poruše, a tím pádem nevědí, jak správně s žáky pracovat.
Informovanost žen o problematice karcinomu prsu
Strnisková, Aneta ; Pavlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Fanta, Michael (oponent)
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se věnuje obecnému seznámení s anatomií a vývojem ženského prsu, jsou zde uvedeny rizikové faktory karcinomu prsu, jeho prevence, příznaky onemocnění a dosavadní možnosti diagnostiky a léčby onemocnění rakoviny prsu. V poslední kapitole je zpracována péče po léčbě a psychosociální aspekty. Cílem empirické části je zjistit, jaká je informovanost žen o problematice karcinomu prsu a jakým způsobem ženy provádějí prevenci karcinomu prsu. K uskutečnění výzkumného šetření byla použita kvantitativní dotazníková metoda. Zkoumaný vzorek tvořilo 100 respondentek. Z výzkumného šetření je zřejmé, že většina žen se domnívá, že je dostatečně informována o problematice karcinomu prsu, avšak pouhých 15% respondentek označilo správné příznaky karcinomu prsu, 31% dotazovaných žen znalo základní preventivní vyšetření u toho onemocnění. Z výzkumu, také vyplývá, že více jak 50% žen provádí samovyšetření prsu a více jak 90% respondentek navštěvuje svého gynekologa. Karcinom prsu je nejčastější onkologické onemocnění postihující ženy v České republice, proto by ženy měly být co nejvíce informovány o této problematice. Čím dříve se onemocnění zachytí, tím příznivější je prognóza. Klíčová slova: diagnostika, karcinom prsu, léčba, prevence, prs, příznaky,...
Artróza kolenního kloubu
Jahnová, Michaela ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Cvičení jako prevence artrózy kolenního kloubu Cíle: Cílem mé práce je shrnout dostupná fakta o problematice artrózy kolenního kloubu a na základě výsledků rešerše sestavit návrh pohybového programu na její prevenci. Snahou je zaměřit se na příčiny jejího vzniku a šíření a tyto poznatky využít při návrhu programu, který by pomohl zabránit či oddálit vznik nebo zmírnit progresi této civilizační choroby. Metody: Pro bakalářskou práci jsem využila především sběr, třídění a vyhodnocení informací. Provedla jsem literární rešerše. Interpretovala jsem výsledky a na jejich základě sestavila návrh pohybového programu na její prevenci. Výsledky: Artróza kolenního kloubu se nedá vyléčit, můžeme pouze zmírnit její šíření a následky. Nejdůležitější je včasná prevence zahrnující vhodné každodenní pohybové stereotypy a pohybový program. Trénované svaly stabilizují kolenní kloub a uváženě dávkovaný pohyb je důležitý pro výstavbu intaktního kolenního kloubu potřebného k bezpečnému provozování mnoha sportů i běžných každodenních aktivit. Návrh pohybového programu jsem zaměřila na střední a starší věkovou skupinu a sestavila ho tak, aby se postupně zvyšovala jeho náročnost. Program obsahuje všechny oblasti důležité k ovlivnění vybraných rozhodujících složek tělesné zdatnosti, které mají vliv na redukci...
Poruchy chůze u pacientů s parkinsonovou nemocí
Bulová, Hana ; Zárubová, Kateřina (vedoucí práce) ; Valouchová, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou Parkinsonovy nemoci (PN). Jedná se o nevyléčitelné neurodegenerativní onemocnění, které je způsobeno degenerací pigmentových buněk v pars compacta substantiae nigrae produkujících dopamin. Následný nedostatek dopaminu narušuje regulační činnost bazálních ganglií a vede tak k typickým příznakům Parkinsonovy choroby. V přehledu poznatků jsou popsány jednotlivé symptomy, diagnostika a léčba tohoto onemocnění. Práce se dále zaměřuje na lokomoci, řízení pohybu a poruchy chůze vznikající u pacientů s PN. Problémy s chůzí se u pacientů vyvíjejí postupně a s progresí onemocnění stále více omezují pacienty v běžných aktivitách. Fyzioterapie hraje významnou roli v odstraňování těchto obtíží, protože farmakologická léčba má v tomto případě omezený efekt. Práce popisuje jednotlivé přístupy ve fyzioterapii a možnosti jejich využití. Zdůrazňuje též nutnost pravidelného cvičení, které je vzhledem k progresivnímu charakteru onemocnění nezbytné. Praktická část je zaměřena na vyšetření a terapii u konkrétního pacienta. Zvolený pacient má typické příznaky PN, objevují se u něj freezingy a hesitace. Nemá žádné kognitivní poruchy, které by ho omezovali ve spolupráci. Práce posuzuje efekt terapie na základě subjektivního hodnocení pacienta a opakovaných měření bezprostředně po terapii a v...
Syndrom vyhoření v terénní sociální práci
JILEČKOVÁ, Alena
Práce se zabývá syndromem vyhoření v terénní sociální práci. V první kapitole teoretické části charakterizuje terénní sociální práci, její cíle, cílové skupiny a činnosti vykonávané terénním sociálním pracovníkem. Dále popisuje zátěžové aspekty spojené s výkonem této profese. Druhá kapitola pojednává o syndromu vyhoření. Tento jev zde definuje, popisuje rizikové faktory, které mohou mít vliv na vznik tohoto syndromu, jeho typické příznaky, vývoj a možnosti, jak mu předcházet. Praktická část prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu provedeného formou dotazníkového šetření, zaměřené na zjištění míry ohrožení terénních sociálních pracovníků syndromem vyhoření, mapování prevence a zjištění, v čem vnímají terénní sociální pracovníci svou profesi náročnou.
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Bohatcová, Tereza ; Otavová, Jana (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou stresu působícího na zaměstnance v pracovním procesu ve společnosti ABC, s.r.o. Zaměřuje se na faktory, které vyvolávají stres. Zkoumá jeho projevy a vlivy na zdraví a pracovní výkon zaměstnance. Teoretická část zahrnuje přehled této problematiky. Praktická část je analytická, zpracovává dotazníky studentů - budoucích pracovníků a současných zaměstnanců firmy. Představy studentů středních a vysokých škol o úrovni stresu, který se vyskytuje v pracovním procesu, jsou porovnávány se skutečností, jak se stres projevuje přímo na zaměstnancích v pracovních podmínkách. Závěr práce představuje návrh snížení, či odstranění stresu a zvyšování odolnosti proti němu.
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Kršková, Božena ; Müller, Svatopluk (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce „Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu“ se zabývá v současnosti velmi aktuálním problémem a to stresem působícím na zaměstnance v pracovních podmínkách. Analyzuje typy stresu, příznaky, projevy a vlivy na zdraví a pracovní výkon zaměstnance. Soustřeďuje se na faktory vyvolávající stres, jejich identifikaci a snižování v konkrétním podniku. Teoretická část je zaměřena na teoretický rozbor problematiky. Praktická část je věnována měření faktorů stresu v pracovním prostředí u zaměstnanců cateringové společnosti JHREST s.r.o. Závěr práce obsahuje návrh na snížení stresových faktorů v této společnosti.
Syndrom vyhoření
Woitsch, Marek ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Honsová, Pavlína (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice syndromu vyhoření. Práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část vymezuje pojmy syndromu vyhoření, jeho rizika, příznaky, fáze a léčbu. Druhá, praktická část se zabývá výzkumem v gastronomii a v pomáhajících profesích pomocí MBI dotazníku. Její cílem je zjistit míru vyhoření zkoumaného vzorku v závislosti na pohlaví, věkové skupiny a délce praxe. Výsledky analyzovat a určit, jaká skupina je ohroženější.
Syndrom vyhoření u studentů Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze.
Řehková, Lenka ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Hochel, Matej (oponent)
Hlavní podstata této diplomové práce spočívá ve zkoumání studentů Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze a následném zjištění, zda jsou studenti ohroženi syndromem vyhoření nebo jím již trpí. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů - především syndromu vyhoření, jeho rizikových faktorů, příznaků a fází. Dále je zde věnovaná část prevenci a léčbě syndromu vyhoření. Za zmínku stojí také porovnání vztahů mezi syndromem vyhoření a stresem, depresí a time managementem. Následuje kapitola popisující charakteristiky lidí, kteří mohou být ohroženi syndromem vyhoření, a popisem profesí, kterých se syndrom vyhoření nejvíce týká. Závěr této části je věnován informacím o Vysoké škole ekonomické v Praze, Fakultě podnikohospodářské a studentech. Na teoretickou část navazuje část praktická, která je založena na dotazníkovém šetření, z něhož vyplývá, zda jsou studenti Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze ohroženi syndromem vyhoření nebo jím již trpí. Po vyhodnocení dotazníků a zhodnocení hypotéz je na konci práce uvedeno několik doporučení pro studenty.
Metodika fenotypizace rezistence broskvoní k viru šarky švestky
Salava, Jaroslav ; Polák, Jaroslav
Šarka švestky, jejímž původcem je virus šarky švestky (Plum pox virus, PPV) je ekonomicky nejvýznamnějším virovým onemocněním ovocných dřevin. Vzhledem k tomu že v České republice není možná úplná eradikace PPV, je nutné najít jiný způsob regulace tohoto patogena. Jako nejperspektivnější se jeví šlechtění nových odrůd na rezistenci. Metodika poskytuje přesný pracovní postup pro testování rezistence broskvoní k PPV. Metodický postup je založen na vizuálním hodnocení příznaků choroby na listech a plodech, stanovení přítomnosti viru v rostlinách pomocí technik ELISA a RT-PCR a biologickém testu na indikátorové rostlině.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.