|
Etický kodex manažera v podnikatelském prostředí (hotelnictví)
SOLDÁTOVÁ, Kristýna
Tématem bakalářské práce je Etický kodex manažera v podnikání (v hotelnictví). V této práci se věnuji problematice manažerské etiky. Za obsah manažerské etiky se považují např. zásady obecné morálky, respektování zákonů a společenských norem, lokální zvyklosti, schopnost vzdělávání se a zdokonalování se v morálních postojích a růstu osobnosti, znalost problematiky řízeného objektu, v našem případě hotelu, schopnost strategického myšlení. Výše uvedené by měl být manažer schopen aplikovat do každodenní praxe, měl by být schopen motivovat spolupracovníky k dodržování zásad manažerské etiky a analyzovat efektivnost dodržování těchto zásad.
|
|
Zaměstnanci vyžadující zvláštní péči
JANČOVIČOVÁ, Nikola
V současnosti se téměř každý vrcholový manažer potýká se stresem a s následky s ním spojenými. Toto téma pojednává o dvou základních skupinách pracujících profesích, jejichž součástí je zvýšené riziko, řešení problémů a zvýšená psychická i emocionální zátěž (manažerská profese, profese v armádě,). A o pracovnících, kteří se krátkodobě ocitli v nepříznivé situaci, která zatěžuje jak je, tak jejich okolí. K přiblížení tématu je nutné seznámit se se základními pojmy, historií vedoucí pozice a problémy spojenými s touto profesí. Také je pozorováno postavení žen a mužů ve vedoucích pozicích a názory odborníků, jak co nejlépe zvládat stresové situace. Data od osmi manažerů z různých firem, budou získána pomocí rozhovorů. Výsledky vyhodnocené pomocí grafů a tabulek budou zhodnoceny a následně k nim budou doporučena vhodná praktická doporučení pro manažery.
|
|
Manažerské kompetence
RATAJOVÁ, Michaela
Cílem této diplomové práce je charakterizovat klíčové manažerské kompetence a zvolit vhodné způsoby jejich zjišťování s následným vyhodnocením a popsáním stávající úrovně v managementu. Na základě zjištěného stavu pak navrhnout vhodné postupy dalšího rozvoje vybraných manažerských kompetencí. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část obsahuje teoretické poznatky, které se k problematické váží. V této části práce se budu věnovat zejména definici manažera, objasním význam pojmu kompetence, měření kompetencí, druhy kompetencí. Na literární přehled navazuje vlastní práce. Praktická část obsahuje poznatky o tom, jaké kompetence manažeři ovládají. Na základě získaných informací je provedeno celkové hodnocení, a poté navrženy možnosti dalšího rozvoje.
|
|
Manažerská komunikace ve vybraném podniku
KŘISTKOVÁ, Monika
Cílem mé diplomové práce bylo analyzovat manažerskou komunikaci na dvou odděleních v mnou vybraném podniku, konkrétně se tedy jednalo o UniCall Communication Group, s.r.o. Měla jsem zjistit, jak velkou roli hraje v komunikaci osobnostní typ manažera, zhodnotit stávající stav a následně navrhnout změny,které povedou ke zlepšení.
|
|
Vlastnosti a dovednosti manažerů
ŠVECOVÁ, Veronika
Cílem práce bylo analyzovat a vyhodnotit vlastnosti a dovednosti vybraných manažerů a navrhnout opatření těchto vlastnsotí a dovedností. Jako vzorek byli zvoleno 6 manařerů na vrcholových pozicích. Tito manažeři vyplnili tři testy zaměřující se na jejich temperament, styl jednání a manažerské znalostia dovednosti. Poté byl s nimi proveden polostrukturovaný rozhovor. Po vyhodnocení bylo navrženo opatření pro zlepšení zjištěných vlastností a dovedností.
|
|
Analýza etického kodexu manažera se zaměřením na inzertního a finančního poradce
PLETKOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se zaobírá tématikou etiky v práci manažera a poradce ve finanční a inzertní sféře. Cílem práce je pohled současné společnosti na práci finančních a inzertních poradců se zaměřením na etickou stránku jejich práce. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, jako jsou etika a etický kodex, dále se zabývám osobností a rolí manažera v naší společnosti, jejich vlastnostmi a kompetencemi, obecnými principy a styly jejich práce. V praktické části byl proveden výzkum formou dotazníku, který byl zaměřen na etickou složku této profese.
|
|
Podniková kultura ve vybraných podnicích
HLADÍLKOVÁ, Andrea
Cílem mé práce bylo zhodnotit podnikovou kulturu ve vybraných podnicích a navrhnout případné změny vedoucí ke zlepšení současného stavu. Dílčím cílem bylo jak zjištění osobnostních typů vybraných manažerů a jejich vnímání podnikové kultury, tak i vnímání podnikové kultury řadovými pracovníky sledovaných podniků. V rámci práce byla využita technika dotazníkového šetření a technika nestandardizovaného rozhovoru, na jejichž základě se stanovily návrhy na zlepšení. Pro získávání potřebných údajů byli dotazováni vždy dva manažeři spolu se zaměstnanci obou firem. S manažery byly vedeny cílené rozhovory. Během jednotlivých interview byly manažerům kladeny otázky, na které odpovídali a případně je doplnili funkčními připomínkami. Otázky se zaměřovaly na osobu každého manažera a společnost, ve které pracují. Všichni manažeři dále vyplnili dotazník, který zkoumal jejich vnímání podnikové kultury. Zaměstnancům firem byl rovněž předložen dotazník na zjištění typu podnikové kultury, avšak už s nimi nebyl veden řízený rozhovor. Po vyhodnocení výsledků dostali manažeři prostor k vyjádření vlastního názoru, který byl do práce rovněž zakomponován.
|
|
Osobnost manažera v mezinárodním srovnání
Khodorenko, Yuliya ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Půbalová, Kateřina (oponent)
V této práci porovnám názory vybraných manažerů ze dvou odlišných zemí. Soustředit se budu na názory manažerů z České republiky a Ruské federace. Na to, co si myslí o osobním a profesním rozvoji, a jakým způsobem k němu přispívají. Mimo jiné se pokusím podle respondentů prozkoumat, jaké vlastnosti a dovednosti potřebuje manažer na své pozici. Navíc jsem chtěla zjistit, jak se liší pohled na důležitost kreativity ruských a českých manažerů a jestli se role mezinárodního manažera se liší od role manažera, který nepracuje v mezinárodním prostředí.
|
|
Kompetence manažerů malých a středních firem
Mikešová, Vendula ; Stejskalová, Irena (vedoucí práce) ; Tužová, Julie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem kompetence manažerů v malých a středních podnicích. V teoretické části je obecně popsána typologie podniků a jejich členění podle velikosti, organizační členění, vysvětlen podrobněji pojem manažer a jeho osobnostní charakteristiky. Následně se již více podrobně věnuji právě kompetencím, jejich vývoji a užití v minulosti, jejich charakteristice a následnému dělení. Konec teoretické části je věnován kompetenčnímu modelu. Praktická část diplomové práce je založená na výzkumném šetření (dotazování), kdy se snažím zjistit názory malých a středních společností na problematiku kompetencí a jejich potřeby a důležitosti u manažerů.
|
|
Analýza vzdělávání a rozvoje zaměstnanců společnosti finančního sektoru
Vydláková, Pavlína ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Likérová, Marie (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zanalyzovat proces vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti finančního sektoru. Vzdělávání a rozvoj jsou jedny z nejvýznamnějších činností řízení lidských zdrojů a v rámci organizací by jim měl být věnován dostatečný prostor. Tato práce se v teoretické rovině věnuje důležitosti, povaze a struktuře vzdělávání a rozvoje. Praktická část se zabývá tím, jak jsou tyto procesy realizovány v anonymní společnosti XY. V závěru představuje SWOT analýzu, zhodnocení a návrhy na zlepšení vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti XY.
|