Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  začátekpředchozí297 - 306další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Negativní aspekty nasazování ICT
Weinsteinová, Adéla ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním negativních aspektů objevujících se při používání vybraných oblastí informačních a komunikačních technologií. Hlavní pozornost je věnována virtuální realitě, konkrétně 3D projekci, v rámci které se zaměřuji na stanovení rozhodnutí, zda její používání generuje negativní dopady na fyzický a psychický stav uživatele, o jaké dopady se přesně jedná a co je jejich pravděpodobnou příčinou. První část práce je věnována vysvětlení pojmu a historii vzniku ICT, osvětlení principu multidimenzionality a jednotlivých obsahových dimenzí. Následuje určení, které oblasti ICT se v současné době potýkají při jejich používání s negativními efekty. Zjištěný výčet těchto oblastí je zúžen na šest konkrétních technologií, s nimiž má možnost se setkat běžný koncový uživatel. Tyto konkrétní technologie byly podrobeny zkoumání formou dotazníkového šetření, které mělo za výsledek stanovení jedné, mezi uživateli nejvíce používané, technologie, tj. virtuální reality, na níž byl následně proveden experiment vyvozující nežádoucí účinky způsobované jejím využívání. U ostatních pěti vybraných technologií jsou diskutována nejpodstatnější negativa, s nimiž se v současnosti potýkají. Hlavním přínosem práce je určení nežádoucích efektů při ponořování se do virtuální reality sledováním 3D projekce založené na různých typech technologií, tj. 3D projekce za použití anaglyfu, pasivní 3D projekce a aktivní 3D projekce, a porovnání, zda je výskyt negativních účinků závislý na použitém typu technologie. Součástí je i zjištění, do jaké míry je možné být touto virtuální realitou pohlcen.
Vliv internetu na společnost - virtuální realita
Neumann, Dominik ; Řezníček, Václav (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Tato práce si klade za cíl upozornit na některé problémy dnešní informační éry, ve které internet a informace jím zprostředkované hrají zásadní roli. Pro dosažení cíle práce bude využito kvantitativních a kvalitativních metod. Uvědomíme si nejen přesun tradičních vztahů na internet, ale také změnu v základních lidských činnostech. U otázky vlivu virtuální reality/virtuálního prostředí objevíme několik problémů, jako je například multitasking, kdy děláme několik věci najednou, ale žádnou na 100%. Dále pak problém soustředění se studentů na dané téma, jeho hloubkového zpracování s následnou interpretací výsledků. Pro naše účely je práce rozdělena do čtyř hlavních částí.
Drogová závislost jako důsledek negativně využívaného volného času
KOHOUTOVÁ, Jana
Práce se zabývá vztahem mezi nekvalitně využívaným volným časem a drogovou závislostí. Je teoretického charakteru a opírá se o studie zjišťované Institutem pro kriminologii a sociální prevenci. Práce vysvětluje aspekty volného času a jeho využívání. Popisuje činitele, kteří mohou volný čas a následný výběr volnočasové aktivity ovlivnit. Přibližuje drogovou historii a odhaluje problematiku závislosti. Snaží se vysvětlit příčiny a důsledky, které s sebou závislost přináší. Zvláště se pak zabývá závislostí u dětí a mládeže. Poslední část práce odkrývá některé volnočasové aktivity, které mají vliv na užívání drog. Z výsledků studií, které byly Institutem pro kriminologii a sociální prevence zjištěny, je patrné, že mezi tyto aktivity se řadí taneční zábavy, převážně s elektronickou hudbou. Také virtuální realita, která se v současné době stále více rozrůstá, může zvyšovat drogovou závislost.
Internet a sociální sítě jako způsob trávení volného času u žáků 2. stupně ZŠ
KABÁTOVÁ, Eliška
Práce se zabývá problematikou trávení volného času u žáků na 2. stupni základních škol. Jejím cílem je zjistit, zda mají internet a sociální sítě zásadní vliv na způsob trávení volného času těchto žáků a zda si žáci uvědomují rizika spojená s užíváním internetu. První část práce je rozčleněna do kapitol, které se snaží objasnit oblast volného času, jeho funkce, determinanty a faktory ovlivňující způsob jeho trávení. Zároveň je zde podán přehled o sféře médií, internetu a sociálních sítí, které zásadním způsobem zasahují do života lidí. Druhá část práce je věnována dotazníkovému šetření provedenému mezi žáky 8. a 9. tříd na Základní škole Lhenice a mezi studenty tercie a kvarty na Gymnáziu Jírovcova v Českých Budějovicích. Výsledky výzkumu jsou prezentovány formou tabulek a grafů. Příloha práce obsahuje obrázky doplňující text teoretické části práce a také vzor dotazníku předloženého respondentům.
MSAR BTF Model
Havlíček, Michal
The Bidirectional Texture Function (BTF) is the recent most advanced representation of material surface visual properties. BTF specifies the changes of visual appearance due to varying illumination and viewing conditions. Such a function might be represented by thousands of images of surface taken in given illumination and viewing conditions per sample of the material. Resulting BTF size, hundreds of gigabytes, excludes its direct rendering in graphical applications, accordingly some compression of these data is obviously necessary. This paper presents a novel probabilistic model based algorithm for realistic multispectral BTF texture modelling. This complex but efficient method combines several multispectral band limited spatial factors and corresponding range map to produce the required BTF texture. Proposed scheme enables very high BTF texture compression ratio and in addition may be used to reconstruct BTF space i.e. non-measured parts of the BTF space.
Děti, mládež a užívání Facebooku
MARVANOVÁ, Eva
Bakalářská práce se věnuje vztahu dětí a mládeže k sociální síti Facebook. Snaží se zjistit, zda-li děti a mládež ve svém volném čase využívá Facebook a zda-li si uvědomují rizika spojená s jeho využíváním. Práce je rozdělena na teoretickou část a část výzkumnou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy děti a mládež, volný čas, internet, kyberšikana, virtuální svět a virtuální identita a v neposlední řadě Facebook. Také jsou zde popsána rizika, která internet (Facebook) může přinášet při jeho využívání. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Výsledkem výzkumu je interpretace trávení volného času dětí na Facebooku a rizika, které se mohou vyskytovat při jeho využívání,
Virtuální světy
Novák, František ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Kubátová, Jaroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce je poukázat na vývoj virtuálních světů. V práci je shrnuta evoluce virtuální reality. Současné virtuální světy jsou porovnávány v základních aspektech, a to sociologii, ekonomii a možnostech vzdělávání. Sociální oblast popisuje interakci ve virtuální reality a její zvláštnosti. Ekonomická oblast se zaměřuje na srovnání ekonomiky reálné a virtuální, včetně jejich ekonomických ukazatelů. Výuková oblast sleduje vědní obory, pro které je využití virtuální reality nejvhodnější. V každé kategorii je sledován Second Life a největší MMORPG současnosti. Dále jsou sledovány možnosti využití virtuální reality pro akademické účely, konkrétně v ekonomickém vzdělávání. Zároveň je vyhodnocena vhodnost používání obecných virtuálních světů jako prostředí pro výuku a specializovaných ekonomických simulátorů jako jejich alternativě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   začátekpředchozí297 - 306další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.