Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 290 záznamů.  začátekpředchozí276 - 285další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Boj proti antisemitismu na stránkách deníku Tribuna v letech 1919-1924
KABRNOVÁ, Kateřina
Práce zkoumá texty, které vycházely od roku 1919 do 1924 v deníku Tribuna, a zjišťuje, zda se v nich autoři nějakým způsobem staví proti antisemitismu a jakým způsobem informují o židovském hnutí. Deník založili členové českožidovského hnutí. V první části popisuje dobu počátku první Československé republiky z pohledu židovské komunity. V druhé části přibližuje články publikované v Tribuně na základě bádání v dobových výtiscích deníku.
Antisemitismus v Protektorátu Čechy a Morava
Fabianová, Petra ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Diplomová práce na téma Antisemitismus v Protektorátu se na základě historických událostí zabývá vývojem řešení židovské otázky v okupovaných českých zemích v průběhu druhé světové války. V první kapitole se autorka věnuje hlavním událostem a předělům v životě židovské menšiny za protektorátu. Židé ztratili všechna práva a diskriminace v tomto ohledu byla téměř nesnesitelná. Německý nacismus vypracoval a zároveň uskutečnil "konečné řešení" židovské otázky. Tento termín byl eufemistickým označením pro fyzickou likvidaci židovského národa. Druhá kapitola se věnuje analýze dobového tisku. Tato nejdůležitější část celé diplomové práce pokládá vedle sebe tři autorkou vybraná kolaborantská periodika vycházející v období Protektorátu Čechy a Morava. Jsou jimi časopisy Zteč, Árijský boj a poslední Národní politika. Výstavbou koncentračního tábora Terezín a následný život v něm popisuje poslední, a to třetí kapitola. Toto ghetto je důležitou součástí celé židovské otázky a jejího řešení. Přestože odsud probíhaly transporty do východních oblastí, kde docházelo k vyhlazování v plynových komorách, i tak si někteří židé pomocí kulturního vyžití a ilegálních vzdělávacích aktivit zařídili lepší život. Jedním ze specifik Terezína byla také role, které toto město sehrálo v nacistické propagandě.
Žurnalistika v éře nových médií
Ischia, Michal ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Práce je zaměřena na digitální a sociální média v prostředí žurnalistiky. V úvodu nastiňuje stav v českém mediálním prostředí, kde každým rokem sílí vliv online zpravodajství na úkor tištěných médií. Zabývá se vlivem nových médií na novinářskou práci. Hledá řešení v podobě nových publikačních metod, pro které je klíčovou vlastností digitalizace obsahu a také snaha o zpoplatnění obsahu. V původním průzkumu představuje chování a zvyky uživatelů sociálních sítí a ověřuje, zda se stávají pro příznivce týdeníku Respekt relevantním zdrojem informací. Výzkum pak analyzuje, jak české noviny a magazíny využívají sociální média. V závěru tohoto bloku přináší best practices a doporučení pro komunikaci v sociálních sítích. Oba celky digitálních a sociálních médií jsou propojeny praktickými příklady z praxe v týdeníku Respekt. V závěrečné části práce je v obrysech navrhnuta digitální strategie Respektu pro další roky.
Socialistická propagace - reklama v podmínkách centrálně plánovaného hospodářství v Československu 70. a 80. let 20.století
Šimečková, Barbora ; Kozmanová, Irena (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Bakalářská práce analyzuje teorii a praxi socialistické reklamy v 70. a 80. letech 20. století v Československu. V první části vychází ze současné teorie reklamy a konfrontuje ji na základě analýzy dobové teoretické literatury (skripta pro posluchače Fakulty žurnailistiky Univerzity Karlovy v Praze, odborný časopis "Propagace") s teoretickými přístupy k reklamě v 70. a 80. letech minulého století v Československu. Konstatuje, že role reklamy v podmínkách centrálně plánovaného hospodářství se lišila od dnešního pojetí zejména ideologickými aspekty včetně využití cenzury. Naopak podobné byly principy, na kterých reklama vznikala (význam cílových skupin, propagačních průzkumů apod.). V druhé části se práce rolí propagace v socialismu zabývá z pohledu produkce televizní a tiskové reklamy, sledováním jednotlivých fází propagačního procesu, od zadavatele, přes realizátora, po příjemce a jeho zpětnou vazbu, a to především na základě archivních materiálů Československé televize a rozhovorů s pamětníky ze státního podniku propagace Merkur. Ukazuje, že reklama měla v socialismu především informační charakter, vyvrací ale zároveň některé mýty o neúspěšnosti a neefektivnosti reklamy za socialismu.
Mediální prezentace smrti a umírání a její vliv na utváření postoje ke smrti
KADLECOVÁ, Hana
Práce se zabývá masovými médii a způsobem, jakým přistupují k prezentaci smrti a umírání. Snaží se najít odpověď na otázku, zda mohou mít masová média vliv na změnu postojů současného člověka ke smrti a umírání. Práce je rozdělena do devíti částí. První čtyři části tvoří teoretický rámec a charakterizují dnešní postmoderní společnost, typické rysy chování současného člověka, jeho vnímání světa a sebe sama, vliv výchovy, kultury a víry. Práce se dále zabývá postavením masových médií v postmoderní společnosti a stručně mapuje dosavadní výzkumy vlivu masových médií na člověka. Zmiňuje také nejčastější dělení masových médií na televizi, rozhlas, tisk a internet. Od tohoto teoretického rámce se následně odvíjí analýza prezentace smrti a umírání v jednotlivých typech médií - tato část práce je zaměřena více prakticky a je doplněna množstvím obrazového materiálu. Snaží se zachytit hlavní rysy prezentace smrti a umírání na televizní obrazovce (zpravodajství, film, reklama), v rozhlase (zpravodajství a některé názorové pořady), v seriózním i bulvárním tisku a v prostředí in ernetového zpravodajství, na blozích a sociálních sítích a také v internetové reklamě. Práce dochází k závěru, že současná masová média jsou smrtí a umíráním téměř přesycena, což u diváka (čtenáře, posluchače) způsobuje otupělost a přivyknutí si ke stále větší míře násilí. Médii zobrazovaná smrt je nepřirozená, často násilná a je v ostrém kontrastu s žitou realitou. Smrt mediálně devalvuje, ztrácí se její význam. To se v reálném životě projevuje poklesem empatie k nemocným a umírajícím a absencí úcty k zemřelým.
Vliv mediálních komunikací na vývoj dětí předškolního věku
KOSTROUNOVÁ, Světlana
Bakalářská práce se zabývá samotným vlivem prostředí a médií na vývoj dětí předškolního věku. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jak velký vliv mají média na vývoj dítěte. Řešením této práce je navrhnutí způsob minimalizace či úplného odstranění negativního působení médií. Na základě zjištěných informací jsou formulovány závěry.
Historie tištěných médií na Domažlicku
VOBRUBOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce bude podat ucelený přehled o historii tištěných médií na Domažlicku, konkrétně v Domažlicích a dalších městech regionu, od počátku vydávání do současnosti s přihlédnutím k současným trendům. Práce bude seznamovat s hlavními listy a vydavateli tisku. Budou v ní rozebrány i některé vybrané kauzy regionálního charakteru a samozřejmě reflektovány historické události celostátního významu.
Lexikální kreativita v inzerátech a v reklamě
VÁVROVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá jevy ve slovní zásobě francouzské reklamy, konkrétně jazykovými prostředky v inzerátech vybraného francouzského tisku. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou.
Optimalizace tisků v podniku
Veselý, Ondřej ; Kacerovský, Jiří (vedoucí práce) ; Lukač, Štefan (oponent)
Cílem práce je rozebrat problematiku optimalizování tiskových úloh v podnicích. Konkrétně návrh jednotlivých kroků vedoucích k optimálnímu tiskovému řešení, optimalizace a správa tisku externí firmou, tzv. outsourcing. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se dále skládá ze tří částí. První část rozbírá vhodnost použití tiskových zařízení na základě jejich vlastností a funkcí. Cílem je zobecnit a usnadnit rozhodnutí jaký typ zařízení kde použít. Druhá část práce se věnuje vlastním krokům procesu optimalizace, měkkým i tvrdým faktorům, které mají na tiskové řešení vliv. Kroky jsou analyzovány na základě informací čerpaných převážně z elektronických zdrojů od firem, které se optimalizací tiskového prostředí přímo zabývají. Poslední teoretickou částí je kapitola věnovaná outsourcingu tiskového řešení. V práci jsou popsány výhody i nevýhody této možnosti. Závěrem jsou pak jmenovány největší firmy které se outsourcingu tiskového řešení v České Republice věnují. Poslední částí je praktická analýza tiskového řešení v konkrétním podniku ? Sudop Praha a.s. Na základě konzultací a praktickým seznámením se se stávajícím řešením jsou navrhnuty kroky, které by řešení zlepšily. Informace jsou čerpány převážně z elektronických zdrojů, praktická část je pak výsledkem osobní návštěvy a konzultací se zaměstnanci podniku Sudop Praha a.s.
Marketingová strategie firmy Verlagsgruppe Handelsblatt na českém trhu a její porovnání s konkurencí (se zaměřením na denní tisk)
Jankovský, Milan ; Sztogrynová, Miroslava (vedoucí práce) ; Šimůnek, Petr (oponent)
Práce popisuje marketingovou strategii mezinárodního vydavatelství na českém trhu se zaměřením na ekonomický tisk. První část stručně nastiňuje teoretická východiska marketingové strategie. Druhá pak představuje společnost Verlagsgruppe Handelsblatt a její zahraniční afilace, významný prostor je věnován vydavatelství odborného tisku Economia a profilu Hospodářských novin. Třetí část detailně popisuje a hodnotí marketingové reálie Hospodářských novin, analyzuje postavení na trhu a konkurenci v oblasti celostátních deníků. V této části také autor hodnotí komunikační a kreativní strategii a formuluje vlastní názory a doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 290 záznamů.   začátekpředchozí276 - 285další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.