National Repository of Grey Literature 36 records found  beginprevious27 - 36  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Media Data Processing
Krča, Michal ; Ila, Viorela Simona (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Tato práce popisuje proces tvorby multi-platformního interaktivního systému a demonstruje jeho použitelnost na prototypu aplikace simulující rehabilitaci. Je zde zahrnut SW návrh, 3D programování a produkce animací za použití hloubkového senzoru Kinect. Jádro aplikace bylo vytvořeno v herním enginu Unity 3D a bylo otestováno na Linux Ubuntu, Windows 7, mobilním zařízení Android a Unity Web Playeru. První polovina tohoto dokumentu obsahuje můj průzkum nejmodernějších nástrojů a zdrojů vhodných pro realizaci interaktivní multi-platformní aplikace, pracující s 3D obsahem. Nejprve jsou popsány tři herní enginy (Unity 3D, UDK, Unreal Engine 4), jakožto hlavní vývojová prostředí vhodná k realizaci aplikace. Poté jsou popsány možnosti ukládání dat obecné pro všechny zmíněné enginy - integrovaná úložiště dat, databázové systémy a serializace. Nakonec jsou v práci popsány výhody a nevýhody různých přístupů, jak vytvořit 3D animace. Je zde naznačeno použití 3D softwaru určeného k manuální produkci, ale také různé možnosti snímání pohybu Motion Capture. Druhá část dokumentu popisuje mé zhodnocení informací popsaných v předchozí části a rozhodnutí, které prostředky jsem použil k vytvoření prototypu. Také je zde zkonkretizováno zadání a formulovány základní parametry aplikace. Dále je popsán SW návrh, produkce a zpracování 3D animací a samotná implementace. Nakonec je výsledný prototyp zhodnocen a naznačena rozšíření, které je možné aplikovat v budoucnosti. Co se týče využití samotné aplikace, tato práce předvádí mé nápady, jak mohou být informační technologie využity v oboru fyzioterapie a zdravotnictví obecně. Výsledkem nemělo být nahrazení fyzioterapeutů, nýbrž poskytnutí pomoci jim a jejich pacientům. Tento prototyp je příkladem, který nabízí 3D vizualizaci cvičení a lidského pohybového systému. 3D animace, ukazující, jak by měl být každý cvik správně proveden, mimo jiné, mohou učinit rehabilitace příjemnější a zároveň účinnější.
Multiplatform Game Development Using the Unity Engine
Jašek, Roman ; Zachariáš, Michal (referee) ; Kajan, Rudolf (advisor)
Tato práce se zabývá možnostmi herního vývoje pro víceré platformy pomocí enginu Unity 3D. Rozebírá různé aspekty multiplatformního vývoje na počítačích i mobilních zařízeních. Důraz je kladen na analýzu tvorby her současně pro více platforem a problémy spojené s tímhle přístupem. Práce poskytuje možnosti řešení problémů, které vyvstanou při použití tohohle postupu, pomocí nástrojů, které poskytuje Unity 3D. Analýza se zabývá zejména na zvyšování výkonu her za použití metod dostupných na všech platformách vybraných pro testování. Tyhle vylepšení zahrnují způsoby jak snížit práci ve scéně a naopak zvýšit počet vykreslení za sekundu při zachování stejné vizuální kvality. Práce také nabízí pohled do minulosti tohoto odvětví a předpoklady o jeho příštím směrování.
3D Driving School
Řeháček, Prokop ; Rydlo, Karol (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
The main topic of this thesis is to create a simulator for educational purposes, which is able to simulate the traffic situations and to control the compliance of traffic regulations. Modern game engine Unity 3D and development of simulator in C # for this engine are introduced within this thesis. Creating a simulator or computer game in general, imposes multiple requirements in different disciplines, and therefore, this work deals with themes such as the creation of 3D models, work with audio content, design of virtual city model, etc.
Augmented Reality Using Video from a Stationary Camera
Tinka, Jan ; Beran, Vítězslav (referee) ; Herout, Adam (advisor)
The goal of this thesis is to provide an interactive scene editor prototype as a way to compensate for the limited static object recognition capabilities of the fixed-camera-based approaches to augmented reality. The final result is an editor developed in the Unity game engine, which can be used to create simple objects and output of which is Unity project compatible.
Augmented Reality on Mobile Devices
Valenta, Marek ; Szentandrási, István (referee) ; Kobrtek, Jozef (advisor)
This thesis deals with design and implementation of an application that let’s you expand your reality throught he grid which serve as theplaying surface for the game. The game works on the basis of laying the blocks on this surface. There are analyzed the possibilities of augmented reality, explains why augmented reality is used with a marker. It also contains a description of the work and describes some important scripts.
Game Interface with Data Projector and Leap Motion
Holcner, Jonáš ; Najman, Pavel (referee) ; Zahrádka, Jiří (advisor)
The goal of this paper is to develop a gaming user interface and a game itself using potential of the Leap Motion Controller in combination with projected image of a projector. This interface requires a projector calibration for user to be able to interact with the image. The calibration enables translation of points between coordinate spaces of Leap Motion and projector. Combined with data from Leap Motion, this allows user to interact with applications and games only by hands within the projected image. The solution contains a projector and a Leap Motion located over a table looking at the table desk. Leap Motion is used to track hand motions above the table. The capabilities of the proposed interface are demonstrated on a computer game, which was developed in Unity 3D engine.
3D Driving School
Langr, Petr ; Šátek, Václav (referee) ; Kunovský, Jiří (advisor)
This thesis deals with 3D Driving School simulator development, especially with control compliance of traffic rules. Thesis introduce game engine Unity 3D, which was the key factor of creating simulator. Game development in thesis begins with model and ends with scripting object behaviour.
Realizace a uplatnění počítačových her v soudobé didaktice
Šlesová, Iveta
This thesis deals with designing a suitable methodology for the creation of educational computer games, based on an analysis of the current state of teaching computer games.
Contactless control of interactive training applications using Leap Motion technology
SVATEK, Tomáš
In its theoretical part, this thesis treats possibilities of using no-touch technology Leap Motion in elementary school lessons for operating interactive applications focused on physics education. The thesis investigates the ways in which it is possible to operate already published applications which are not programmed specifically for a no-touch technology and which are, however, intended for work with an interactive whiteboard or for a standard computer work. Their advantages and disadvantages are discussed as well. The thesis deals, among other things, with the availability of relevant applications and offers a summary of information about Leap Motion technology and of opportunities for replacing interactive whiteboards. The thesis also includes a description of the technology and of the potential for developing your own applications. The aim of the practical part is to create a new didactic application which will be tested in lessons. This part also includes a poll which will find out what is the interest in Leap Motion technology among teachers.
Educationally oriented game in Český Krumlov
VELEK, Aleš
Today in gaming does not focus only on observation or logical thinking of player, but also to allow a player after playing games remember the story that his game forward in an entertaining way. Telling the story of the game is a little different than in the movie, but the end result may be the same. This work " educationally oriented game in Český Krumlov " is aimed at creating the game that allows free movement of the 3D environment and the technology used for this work. For game programming technology will be used Unity3D, which allows the creation of applications in multiple platforms. Moving the player will be based on the basic game elements, such as fly or walk. They will create scripts for user interaction with the environment or texture loading from external sources. To import the entire city will be find the most appropriate format on their own models and textures. By the chosen development environment is designed game story (script) that will correspond with the history and present of Český Krumlov, and player will be motivace to further progress in the game.

National Repository of Grey Literature : 36 records found   beginprevious27 - 36  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.