Original title:
3D Autoškola
Translated title:
3D Driving School
Authors:
Řeháček, Prokop ; Rydlo, Karol (referee) ; Chudý, Peter (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Hlavním tématem práce je vytvoření simulátoru pro výukové účely, který je schopen simulovat dopravní situace a kontrolovat správné dodržování dopravních předpisů. V práci je představen moderní herní engine Unity 3D a vývoj simulátoru v jazyce C# pro tento engine. Tvorba herního simulátoru a hry obecně je složena z mnoha disciplín, a proto se tato práce zabývá i tématy, jakými je tvorba 3D modelů, práce se zvuky, návrh modelu virtuálního města a jiné.
The main topic of this thesis is to create a simulator for educational purposes, which is able to simulate the traffic situations and to control the compliance of traffic regulations. Modern game engine Unity 3D and development of simulator in C # for this engine are introduced within this thesis. Creating a simulator or computer game in general, imposes multiple requirements in different disciplines, and therefore, this work deals with themes such as the creation of 3D models, work with audio content, design of virtual city model, etc.
Keywords:
3D; C#; Driving School; Simulation; Traffic; Traffic Rules; Unity 3D; 3D; Autoškola; C#; Doprava; Pravidla silničního provozu; Simulace; Unity 3D
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53304