Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ŕádné opravné prostředky v českém trestním řízení
Jedličková, Klára ; Spirit, Michal (vedoucí práce) ; Žák, Květoslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku řádných opravných prostředků v českém trestním řízení. V první kapitole jsou rozebrány opravné prostředky obecně, zejména tedy historie a jejich rozdělení na řádné a mimořádné. Zmíněno je i opravné řízení a jeho principy. Hlavní část mé práce je věnována řádným opravným prostředkům, tedy stížnosti proti usnesení, odvolání proti rozsudku a odporu proti trestnímu příkazu. Každý z těchto opravných prostředků jsem charakterizovala a uvedla jejich obsahové a formální náležitosti, důvody pro jejich podání, místo a lhůtu podání, oprávněné osoby a řízení o nich. V poslední kapitole je proveden rozbor několika soudních rozhodnutí, u kterých byla využita možnost podání řádného opravného prostředku.
Cestovní smlouvy podle nového Občanského zákoníku
KARBULKOVÁ, Iveta
Tématem této diplomové práce jsou Cestovní smlouvy podle nového Občanského zákoníku. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů souvisejících s cestovním ruchem a přibližuje právní úpravu ochrany spotřebitele jak v České republice, tak v rámci Evropské unie. V praktické části je provedeno srovnání cestovních smluv (včetně smluvních podmínek) několika vybraných cestovních kanceláří a agentur s pobočkami v Českých Budějovicích. Dále jsou zde rozebrány vyplněné dotazníky určené jak zákazníkům cestovních kanceláří či cestovních agentur, tak přímo vybraným cestovním kancelářím a agenturám.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
FIDLEROVÁ, Žaneta
Hlavním cílem této práce jsou návrhy na zlepšení informovanosti spotřebitelů o jejich právech s využitím výsledků z terénního výzkumu včetně ekonomického zhodnocení. Dalším cílem je zjistit povědomí respondentů o jejich právech a povinnostech v oblasti ochrany spotřebitele.
Podnik řízený zákazníkem
VOŠTOVÁ, Marie
Cílem bakalářské práce je: ?Zhodnocení využívání zásad podniku řízeného zákazníkem ve vybraných firmách?. V teoretické části byly vymezeny základní pojmy týkající se podniku řízeného zákazníkem a sedm zásad podle R. C. Whiteleyho. Podkladem pro literární rešerši se stala převážně kniha Podnik řízený zákazníkem, od již zmiňovaného autora a mnoho dalších knih, týkajících se dané problematiky. Ve vlastní části bakalářské práce autorka charakterizovala podniky Hotel & Restaurace Klika a restauraci Masné krámy. Hlavní částí vlastní práce bylo zpracování řízených rozhovorů s povolanými osobami vybraných podniků. Tyto získané informace byly následně roztříděny podle daných zásad a zpracovány. Autorka tak zjistila, které zásady vybrané podniky realizují a které nikoli. Výsledky tohoto zjištění byly následně vzájemně porovnávány mezi oběma podniky a u každé zásady bylo podle autorčina mínění vyhodnoceno, který podnik danou zásadu využívá lépe. Na závěr autorka každému podniku doporučila několik námětů na zlepšení chodu podniku.
Cestovní smlouva
KRATOCHVÍLOVÁ, Aneta
Tato bakalářská práce měla za primární cíl analyzovat cestovní smlouvy cestovních kanceláří, popřípadě cestovních agentur, a to jak samotného předtisku, tak především všeobecných smluvních podmínek. Kromě hlavního cíle měla práce i další dva dílčí, jež se zaměřovaly na spotřebitele, resp. na jejich odpovědi při dotazování. Jeden z nich se týkal reklamace, resp. se jednalo o zjištění, jak bývají zákazníci úspěšní při vyřizování reklamací poskytnutých služeb (v případě oprávněných reklamací). Druhým dílčím cílem bylo zjistit, jakou pozornost věnují zákazníci jednak kontrole svých osobních údajů uvedených v cestovní smlouvě, a též jakou péči věnují studiu všeobecných smluvních podmínek. Oba dva cíle byly splněny. Práce obsahovala rovněž dvě pracovní hypotézy (pracovní hypotéza č. 1: Klienti cestovních kanceláří a agentur upřednostňují uzavírání cestovních smluv prostřednictvím objednávek přes internet a pracovní hypotéza č. 2: Reklamace zájezdů klientů cestovních kanceláří a agentur je většinou neoprávněná).
Vyřizování reklamací ze spotřebitelských smluv
DRBOHLAVOVÁ, Magdaléna
Spotřebitel není v problematice své ochrany dostatečně vzdělán a informace získává nahodile, podle míry vlastního zájmu. Minimum spotřebitelů je informováno o státních institucích, či občanských sdružení, které se zabývají touto oblastí. A také minimum spotřebitelů by se obrátilo v případě nedobře vyřízené reklamace na některou ze státních institucí nebo občanského sdružení. Názorem více jak poloviny spotřebitelů je, že nejsou dostatečně informováni o reklamačnímu řádu prodejny, avšak z druhé strany se větší část spotřebitelů o reklamační řád prodejny vůbec nezajímá. Spotřebitelé nejvíce reklamují zboží v hodnotě nad 1000 Kč, tudíž se jedná o hodnotnější věci. Reklamacemi zboží v nižších hodnotách, např. z oblasti drogerie a potravin se spotřebitelé příliš nezabývají. Nejčastěji je reklamace zboží vyřízena opravou zboží, následně výměnou zboží až v poslední řadě jsou reklamace vyřizovány slevou z ceny. Převážná část jak malých tak velkých prodejců nenabízí výpůjčku podobného výrobku v době trvání reklamace. V tomto případě samozřejmě záleží na povaze reklamovaného zboží. Skoro většina dotazovaných respondentů uvítá upozornění od prodejce na předčasné vyřízení reklamace. V případě vyřízení reklamace způsobem, se kterým není spotřebitel spokojen se spotřebitel dále snaží o komunikaci s prodejcem. Ze strany malých i velkých prodejců je to obdobné. Pomoc u státních institucí a občanských sdružení spotřebitelé téměř nevyhledávají, ač tyto instituce jsou ochotny vstřícné komunikace se spotřebiteli.
Evropský veřejný ochránce práv
Eiglová, Kateřina ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Dymáčková, Pavla (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámení s funkcí Evropského veřejného ochránce práv. V první části popisuji vznik a vývoj funkce ombudsmana včetně právního rámce fungování. Ve druhé části se zaměřuji na samotnou činnost ombudsmana, myšleno vymezení působnosti a pravomoci ombudsmana. V této kapitole je také rozebrán Evropský kodex řádné správní praxe, jakožto stěžejní dokument pro činnost ombudsmana. Ve třetí části se zabývám samotnými stížnostmi- nejčastěji řešené stížnosti. Pro lepší přehlednost uvádím i statistiky stížností, doplněné pro ilustraci grafy a tabulkami. V poslední kapitole rozeberu případ z roku 2011, týkající se oblasti lidských práv a šetření na základě vlastního podnětu.
Evropský veřejný ochránce práv
Warchalová, Kamila ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Chvátalová, Iva (oponent)
Cílem bakalářské práce je přiblížit funkci Evropského veřejného ochránce práv popsáním historie vzniku tohoto úřadu a právních základů, vymezujících jeho pravomoci. Dalším bodem je přiblížení jeho vztahu k občanovi Evropské unie a k různým institucím na evropské úrovni. Taktéž se zaměřuje jak na mechanizmus šetření Evropského ombudsmana, tak na vymezení oblastí, kterých se týká a na bližší popis jeho zahájení, průběhu a podmínek nutných pro úspěšné uzavření případu. V závěru práce popisuji jedno konkrétní šetření z vlastní iniciativy Evropského ombudsmana v roce 2011, jako ukázku práce a výsledků této instituce. V práci jsou použité hlavně anglické primární a sekundární zdroje. Základ tvoří smlouvy Evropské unie, výroční správy Evropského veřejného ochránce práv, jeho publikace, různé články na dané téma a jiné internetové zdroje.
Ochrana spotřebitele na trhu obuvi
Šimková, Jana ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Součková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ochranou spotřebitele na trhu obuvi. Cílem bakalářské práce je analyzovat znalosti spotřebitelů v oblasti reklamací obuvi, prozkoumat jejich preference při nákupu obuvi a zjistit jaké mají zkušenosti s nákupy a popřípadě reklamacemi obuvi. Druhotným cílem práce je zmapovat znalosti a zkušenosti prodejců na trhu obuvi. Marketingový výzkum byl u spotřebitelů proveden metodou písemného dotazování a dotazníky byly většině respondentů zasílány elektronickou poštou. Výzkum mezi prodejci proběhl také ve formě písemného dotazování, které bylo navíc doplněno pozorováním. Z provedených výzkumů vyplývá, že většina spotřebitelů již obuv někdy reklamovala a zdaleka ne všichni znají svá práva, která jim ze zákona náleží. Výběr obuvi je nejčastěji podmíněn její pohodlností, značka obuvi má pro spotřebitele jen velmi malý význam. Prodejci obuvi neprokázali znalosti, které by jako odborníci v oboru měli mít a chování spotřebitelů při reklamacích obuvi se na základě jejich odpovědí ukázalo být ne vždy zcela korektní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.