Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postavení fair trade na českém trhu
Lipšová, Veronika ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Cílem této práce je analyzovat postavení fair trade na českém trhu. V první části představuji hnutí fair trade a jeho principy, hlavní mezinárodní organizace a také některé kritické názory na tento způsob obchodování. Ve třetí části se zaměřuji na dostupnost fair trade produktů v maloobchodu a dále analyzuji dostupnost těchto produktů ve dvou vybraných maloobchodních řetězcích, dm drogerii a Kauflandu. V poslední kapitole se zaměřuji na české spotřebitele a pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, jaké je povědomí o fair trade v České republice a kdo je typický zákazník těchto produktů.
Koncept fair trade - cesta k rozvoji i oblast oprávněné kritiky
Čermáková, Kateřina ; Šaroch, Stanislav (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením konceptu fair trade, konkrétně jeho dopadů na ekonomickou, sociální a environmentální sféru života producentů a jejich komunit v rozvojových zemích. Teoretická část práce vymezuje pojem fair trade, předkládá historický vývoj konceptu, zabývá se jeho hlavními aktéry, zásadami a produkty; v neposlední řadě zasazuje problematiku do teorie mezinárodního obchodu. Stěžejní část práce představují vybrané případové studie, které zkoumají, jaký vliv má účast v systému fair trade na producenty kávy, kakaa, banánů a cukrové třtiny a odhalují, zda v těchto případech dochází k naplnění základních cílů hnutí.
Chudoba v subsaharské Africe - příčiny, dopady, řešení
Svitáková, Lucie ; Cihelková, Eva (vedoucí práce) ; Pluskalová, Eva (oponent)
Cílem této bakalářská práce je poukázat na problematiku chudoby v subsaharské Africe. V první části práce definuji chudobu a indikátory, na základě kterých dochází k jejímu měření. Dále vymezuji faktory, které vedou ke vzniku chudoby v této oblasti. Druhá část práce se věnuje charakteristice hlavních problémů, které vznikají v důsledku existence chudoby. Jedná se především o nedostatečný přístup k základním potřebám, vysoké zadlužení a nerovné příležitosti v mezinárodním obchodu. Poslední kapitola se zaměřuje na některé z mnoha nástrojů, které by mohly vést k postupnému překonání chudoby, a to Rozvojové cíle tisíciletí, proces oddlužování a koncepci Fairtrade. Práce čerpá z českých i zahraničních knižních a internetových zdrojů, především pak z výročních zpráv, statistik a databází mezinárodních institucí.
Analýza značky "Fairtrade"
Němcová, Kristýna ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Odehnalová, Jitka (oponent)
Značka Fairtrade je poměrně mladou značkou na českém trhu a je velmi zajímavá svou povahou, neboť neusiluje prvoplánově o co největší zisky z prodeje, nýbrž se zajímá o etický průběh výroby daného zboží v rozvojových zemích a spravedlivé odměňování dnes často znevýhodněných dělníků a farmářů. Cílem mé diplomové práce je provést analýzu značky Fairtrade na českém trhu a na základě provedeného výzkumu odhalit vnímání značky spotřebiteli. V teoretické části se zabývám významem značky jako takové, jejím prvkům, hodnotě značky a zároveň popisuji historický vývoj značky Fairtrade. V praktické části se již věnuji vlastní analýze značky Fairtrade a na základě výzkumu zjišťuji celkovou image značky v myslích spotřebitelů. V závěru práce na základě zjištěných výsledků formuluji vhodná doporučení, kterými by si značka v budoucnu mohla zlepšit image a postavení na trhu.
Jak obstojí Fair trade v porovnání s alternativními projekty?
Škrabánek, Jan ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Práce zkoumá specifické spotřebitelské chování, kdy zákazník při nákupu bere v úvahu podmínky, za jakých byl produkt vyroben. Práce analyzuje nejvýznamnější iniciativu, která na tomto poli působí, fairtrade a její alternativy. Výzkum si klade zejména následující otázky: Vede program ke zlepšení životních podmínek cílové skupiny? Pomáhá zlepšit pozici výrobců v distribuční síti? Je systém dostatečně transparentní? Zkoumanými alternativami jsou 4C Association, Direct Trade a Good African Coffee. Tyto alternativy alespoň v některých ohledech fungují lépe než fairtrade. Nedá se ovšem říci, že by kterákoliv z nich byla jednoznačně lepší. Fairtrade i alternativy fungují jako specializovaný segment trhu, jejich možnosti v boji s chudobou jsou proto omezené. Práce naznačuje možný směr dalšího badání v posuzování účinnosti fairtrade a jeho alternativ.
Importance of the concept - Fair Trade for developing countries
Troppová, Simona ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
V této bakalářské práci popisuji proces formování a vzniku hnutí Fair Trade, způsob, jakým koncept v praxi funguje, aspekty, které na trh přináší a základní charakteristiky obchodu s nejvýznamnějšími Fairtrade komoditami. Nejprve popisuji obecně druhy produktů spadající pod Fair Trade a následně se zaměřuji na charakteristiku férového obchodu se čtyřmi nejvýznamnějšími plodinami v jeho rámci: káva, banány, kakao a bavlna. Cílem práce je především poskytnout obraz o situaci na třech různých trzích Fair Trade; ve Velké Británii, České republice a na Slovensku. Ze všeobecného popisu úspěšnosti hnutí na světovém trhu přecházím k charakteristice již zmíněných tří specifických trhů. Z této charakteristiky vyvozuji zvláštnosti fungování Fair Trade v té které zemi a následně analyzuji důvody dané situace. Ze zjištěných údajů vyhodnocuji, zda další vývoj konceptu na těchto trzích má význam i v budoucnosti, a co by se pro jeho efektivnější fungování mělo zlepšit. Na závěr stručně rozebírám obecné předpoklady úspěšného rozvoje Fair Trade ve světě.
Fair Trade: the Fair Trade Organization
Castro Chaparro, Enrique Adolfo ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent)
Cílem práce je objasnit koncept systému tzv. Fair Trade a přispět k objektivní diskusi o životaschopnosti tohoto modelu a jeho skutečných dopadů. Analyzuje historii a vývoj obchodu, obchodních institucí a hlavních hráčů, rozvojových teorií a především konceptu volného obchodu a Fair Trade a rozdíl mezi nimi. Není správné obviňovat trh z chudoby nesnází chudých, ale také není moudré očekávát, že by se něco samo změnilo. Fair Trade je alternativa, volba. Nesmí být chápán jako něco bezpodmínečně výhodného, ale také nesmí být démonizován: otevřená diskuse je nutná k posouzení efektivnosti Fair Trade a dalších forem, které pomáhají překonat chudobu.
Společenská zodpovědnost firem v marketingu
Karešová, Eva ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Divinová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zhodnocení historie a současnosti otázky společenské odpovědnosti nadnárodních firem v marketingu. Věnuje se popsání jak CSR pozitiv, tak kritickým ohlasům na zavádění CSR. Popisuje současné spotřebitelské trendy na trhu a možnosti, jak pro otázku odpovědnosti získat i většinové zákazníky. Zdůrazňuje především trend vestavění CSR do samotného jádra podnikání a do značek samotných. Na příkladech ukazuje možnosti provádění marketingu se sociálním účelem, ze kterého může profitovat jak firma, tak i podporovaná strana. Práce nakonec i odhaluje možnosti realizace CSR a komunikace firmy o ní. Praktická část popisuje současné CSR aktivity společnosti Unilever a její misi Vitality, která je vestavěna do celého podnikání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.