Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Socioekologická studie dopravní infrastruktury vybraného zájmového území Pelhřimovska
BARTUŠEK, Antonín
Mikroregion Strážiště vznikl dne 25. 4. 2001 podpisem "Prohlášením starostů obcí o partnerství". Obec Útěchovice pod Stražištěm se nachází v okrese Pelhřimov, kraj Vysočina. Leží 8 km severně od Pacova, mezi obcemi Velká Chyška a Vyklantice. Cílem této studie je popsat dopravní infrastrukturu a vyhodnotit míru zatížení mikroregionu z hlediska dopravy v závislosti na sezónních aktivitách. Výsledkem měření jsou tabulky a grafická znázornění, kde jsou sumarizovány výsledky pořízené v průběhu roku 2007, ze 4 celotýdenních měření, provedených v měsících březen, červenec, září a prosinci. Pro zlepšení celkové infrastruktury příslušného mikroregionu bylo navrženo významné vylepšení technického stavu vozovek.
Návrh ul. Ruská v obci Čelechovice na Hané
Rochovanský, Jan ; Smítal, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout varianty pro rekonstrukci ulice Ruská nacházející se v centru obce Čelechovice na Hané. Jedná se o obousměrnou místní komunikaci s označením III/44929. Největší problém shledávám především na křižovatkách ul. Ruské se silnicí III/44930 na jednom konci ulice a silnicí II/449 na konci druhém. Jedná se o křižovatky s rozsáhlou plochou a špatně řešeným nakolmením, které nenutí řidiče při příjezdu na křižovatku zpomalit. V ulici Ruská dále chybí ucelené chodníkové plochy, a tudíž se musí chodci pohybovat po okraji komunikace pro motorová vozidla. Tato bakalářská práce by proto měla přinést možné varianty řešení, pomocí kterých bude možné nejen tyto nedostatky odstranit.
Studie křižovatky silnice I/2 s ulicí Školní v Pardubicích
Hauk, Martin ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je studie úpravy stávající křižovatky silnice I/2 a ul. Školní nacházející se v západní části Pardubic. Jedná se o stykovou neřízenou křižovatku v intravilánu. Problémem v dané křižovatce je vysoká intenzita dopravy. Tato práce se zabývá řešením tohoto problému zkapacitněním křižovatky, aby byl usnadněn výjezd ze Školní ulice, a zajištěním vetší bezpečnosti, protože zde bylo v minulosti nespočet nehod. Výsledkem práce je návrh tří variant řešení úpravy a následně vybrána jedna varianta, která nejlépe řeší zvýšení kapacity a bezpečnosti křižovatky.
VLIV REZIDENČNÍ SUBURBANIZACE NA DOPRAVU A JEHO REGULACE ÚZEMNÍMI PLÁNY VE VÝCHODNÍM ZÁZEMÍ PRAHY
Sagač, Roman ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Košík, Michal (oponent)
Jedním z nejčastěji zmiňovaných negativních efektů suburbanizace je vliv na dopravu. Noví obyvatelé zázemí dojíždí každý den do centra městského regionu za prací, popř. i službami. Na rozdíl od původních obyvatel využívají ve větší míře jako dopravní prostředek osobní automobil. To způsobuje vysoké dopravní zatížení na silnicích (zejména radiálního směru), které na to nebyly projektovány. Zřetelným následkem jsou časté dopravní zácpy během dopravních špiček. Tento problém je možné řešit různými opatřeními. Práce se zaměřuje pouze na jednu skupinu opatření, a to nástroje územního plánování. V kontextu Prahy, kde se v uplynulých 20 letech extrémně rozvíjí suburbánní výstavba, je problém a jeho řešení ještě složitější. Tlak na využití území v zázemí města je vyšší než v Západní Evropě, kde proces suburbanizace probíhal pozvolna delší dobu. Územní plánování navíc bylo dotčeno změnami veřejné správy (vznik krajů), které se dotkly i jeho nástrojů. Práce proto modeluje vliv rezidenční suburbanizace na dopravu a prověřuje, zda jsou nástroje na jeho regulaci dostatečné nebo hrozí, že se doprava změní v bariéru rozvoje. Na základě zjednodušeného modelu dopravy je odhadnuto, jak vysoký podíl měla dojížďka nových obyvatel zájmového území ve východním zázemí Prahy na zvýšení intenzit dopravy se započtením...
Vývoj intenzity silniční dopravy v ČR - 1995-2010
Ulrich, Lukáš ; Novák, Jakub (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
Vývoj intenzity silniční dopravy v ČR - 1995-2010 Abstrakt Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na vývoj intenzity zatížení silniční sítě mezi lety 1995 až 2010. Teoretická část práce se věnuje nejprve obecnému definování dopravy a dopravních systémů, na které navazuje teoretický koncept výzkumu. Ten je zaměřený na prostorové interakce a silniční dopravu z hlediska prostorové struktury. Závěr teoretické části je věnován charakteristice silniční sítě a dopravním prostředkům Česka. V empirické části práce je zpočátku popsána metodika zpracování dat. Následuje nejprve analýza vývoje dopravních intenzit na dálniční a silniční síti Česka. Poté jsou analyzovány regionální rozdíly v intenzitě zatížení a jejich vývoj v čase. Nakonec jsou uvedeny tři studie, které jsou zaměřeny na silniční dopravu na vstupech do okresů s krajskými městy, vývoj dopravy v pohraničí a srovnání s vnitrozemím, a nakonec na projevy suburbanizace ve vývoji intenzit zatížení. Klíčová slova: intenzita dopravy, regionální diferenciace, Česká republika
Analýza dopravy a návrh zlepšení ve městě Červený Kostelec
Zelinka, Martin ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na dopravní analýzu ve městě Červený Kostelec v Královéhradeckém kraji. Práce obsahuje analýzu dopravních módů zejména silniční dopravy a parkování, současně navrhuje jejich optimalizaci. V první části práce jsou uvedeny základní informace o městě Červený Kostelec. Dále je popsán stávají stav dopravy ve městě. Druhá část se zaměřuje na analýzu a řešení problematických míst.
Způsoby vyhodnocování nehodovosti a jejich optimalizace
Soukupová, Tereza ; Budík, Ondřej (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním způsobů vyhodnocování nehodovosti a jejich optimalizací v České republice a v dalších zvolených státech. Práce vychází z metodik jednotlivých států, které byly zkoumány a poté spolu porovnávány a hodnoceny z hlediska praktického použití. Načerpané teoretické znalosti byly aplikovány na praktické příklady ve formě zvolených mezikřižovatkových úseků a křižovatek. Každá řešená oblast byla zhodnocena a porovnána z hlediska nehodovosti.
Analýza a řešení dopravy ve městě Litovel
Hrachovinová, Petra ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na dopravní situaci ve městě Litovel v Olomouckém kraji. Součástí práce je analýza dopravních módů zejména silniční dopravy, cyklistické dopravy, parkování a návrh jejich optimalizace. V první části práce je popsán stávající dopravní stav ve městě Litovel, zjištění dopravního zatížení dle Celostátního sčítání dopravy a stupně automobilizace z veřejných databází provozovaných orgány státní správy České republiky. Dále práce řeší místa s častou nehodovostí, zjištění jejich rizik vedoucích ke vzniku dopravních nehod a návrh opatření pro zlepšení komfortu a bezpečnosti účastníků provozu. V rámci kapitol o parkování jsou v různých oblastech města, rozdělených dle funkčního využití, vyhledány nedostatky parkovacích míst a následně zpracovány jejich optimální řešení. V poslední části diplomové práce se kapitoly věnují cyklotrasám vedeným na území města, vyhledávání konkrétních míst s nedokonalostmi a konceptu jejich řešení.
Řešení dopravních problémů ve městě Hranice
Hloušková, Milada ; Budík, Ondřej (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu dopravní situace na území města Hranice. Práce vychází ze zjištěných informací o stupni automobilizace, míry nehodovosti a vlastních průzkumů a měření. Na základě zjištěných dat byly určené 3 problémové lokality, které byly podrobeny bezpečnostní inspekci. Byla zjištěna možná rizika, která mohou vést ke vzniku dopravních nehod. Pro každé riziko bylo navrženo opatření, které povede ke zvýšení bezpečnosti na pozemní komunikaci nebo k úplnému odstranění rizika.
Pravidla projektování komunikací pro bruslaře
Skalická, Petra ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou nemotorové dopravy. Specificky je zaměřena přímo na nové odvětví nemotorové dopravy, kterým jsou jezdci na kolečkových bruslích. Název práce Pravidla projektování komunikací pro bruslaře byl vybrán z hlediska doposud neřešené problematiky. Hlavním cílem disertace je umožnit legislativně začlenění bruslařů jako samostatné skupiny do dopravní hierarchie, tak, aby mohli získat místo pro svůj pohyb v dopravním prostoru. Výsledkem by mělo být především snížení nehodovosti a zvýšení bezpečnosti na pozemních komunikacích pro nemotorová vozidla. K dalším cílům práce patří vytvoření tabulek návrhových parametrů pro metodické pokyny na základě analýzy dat získaných měřením a zjištění kritické intenzity dopravy na stávajících komunikacích. Práce shrnuje dosavadní problematiku nemotorové dopravy, ale zejména problematiku dopravy bruslařů. Hodnotí situaci v České republice v porovnání s podmínkami v zahraničí. Vysvětluje fyzikální zákonitosti pohybů bruslařů, na základně kterých jsou odvozeny prostorové nároky na využívaný dopravní prostor. Následuje přehled vybraných metod, které se zabývají měřením a vyhodnocením rychlostí a intenzit dopravy. Podle zjištěných hodnot jsou následně vytvořeny pravidla pro projektování základních parametrů sítě stezek pro bruslaře, které obsahuje například návrh dopravního značení a konstrukční požadavky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.