Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dojížďka za prací a do škol ve vybraných okresech Jihočeského kraje 2011 (Strakonice, Tábor, Písek)
JIROUTOVÁ, Nikol
Bakalářská práce je zaměřena na regionalizaci trojice jihočeských okresů - Strakonice, Tábor a Písek, a to za pomoci dat zachycujících denní dojížďku za prací a do škol k rozhodujícímu datu 26. 3. 2011. Po úvodní kapitole, která se zabývá teoretickými východisky práce, následuje kapitola detailně popisující metodiku zpracování a postupy, které byly v této práci použity. Určitý úsek práce je věnován i samotné charakteristice jednotlivých okresů a výčtu jejich nejdůležitějších administrativních jevů a skutečností. Nejpodstatnější obsah je objasněn v kapitole pod názvem "Analytická část práce", ve které jsou zachyceny a textově zhodnoceny výsledky dílčích částí regionalizace a řada mapových výstupů, které slouží k vizualizaci výsledků. Na závěr jsou vyhodnoceny celkové výsledky a hypotézy. Součástí je samozřejmě i výčet použité literatury a praktické seznamy zkratek a obrazových příloh.
Vymezení sfér vlivu města České Budějovice: aplikace různých metod výzkumu
HAVLÍK, Václav
Předkládaná bakalářská práce se věnuje vymezení sféry vlivu města České Budějovice, při kterém je aplikováno několik vybraných metod výzkumu. Těmito metodami jsou migrace, dojížďka do zaměstnání a do škol a intenzita spojů veřejné dopravy mezi obcemi Jihočeského kraje a Českými Budějovicemi. V práci jsou použita nejnovější data Českého statistického úřadu z posledního sčítání lidu, domů a bytů. Důležitou částí práce je zjištění intenzity vazeb mezi obcemi ležícími v Jihočeském kraji a horního dosahu sféry vlivu jihočeské metropole. Značný význam je také věnován zhodnocení působení distance decay funkce na všechny použité metody a následné syntéze těchto metod.
Commuting patterns of Czech households exposed to flood risk
Vikhrov, Dmytro ; Stojanov, Robert ; Duží, Barbora ; Jakubínský, Jiří
Using unique data collected in October – December 2012 we estimate the link between commuting to work and the level of household exposure to fl oods. Th e result suggests an empirical puzzle – individuals aff ected by only one fl ood are roughly 10% more likely to engage in commuting, whereas those aff ected by two fl oods are 13% less likely to do so. We explain the result by the fact that individuals commute to work to accumulate resources in order to decrease the household’s vulnerability to fl ood risk, amongst other reasons. When the fl ood risk is high, some households out – migrate, and stayers commute less, probably for similar reasons as why they stay. Further, we fi nd evidence in support of the “network eff ect” hypothesis – an individual with an active commuter in the household is 47% more likely to commence commuting.
KAŽDODENNÍ PROSTOROVÁ MOBILITA OBYVATEL V REGIONU BYSTŘICE NAD PERNŠTEJNEM: ANALÝZA VYBRANÝCH PROCESŮ A JEJICH GEOGRAFICKÝCH PODMÍNĚNOSTÍ
VÍCHA, Lukáš
Bakalářská práce se věnuje tématu každodenní prostorové mobility v POÚ Bystřice nad Pernštejnem, analýze vybraných procesů a jejich geografických podmíněností. Zaměřuje se na analýzu údajů o prostorové mobilitě obyvatel sledovaného regionu, pomocí šetření v domácnostech v typově odlišných oblastech. Smyslem celého výzkumu je identifikace hlavních forem, cílů, účelu a způsobů mobility obyvatel a hledání jejich geografických podmíněností.
PRŮMYSLOVÉ REGIONY V ČESKÉ REPUBLICE: GEOGRAFICKÁ ORGANIZACE A AKTUÁLNÍ TENDENCE
MAREK, Filip
Diplomová práce se zabývá problematikou průmyslových regionů v České republice. Pozornost je věnována vymezení průmyslových regionů vybraných středisek za roky 1991 a 2001. Toho bylo dosaženo shromážděním relevantních dat ze Sčítání lidu, domů a bytů za roky 1991 a 2001. Sledována byla také regionální působnost těchto středisek z hlediska dojížďky za prací do průmyslových odvětví. Autor zhodnotil hlavní změny vybraných středisek a jejich průmyslového zázemí v transformačním období, nalezl příčiny vedoucí k těmto změnám a identifikoval klíčové faktory, které ovlivňují dojížďku do průmyslových odvětví v současné době.
Geografické aspekty dojížďky za prací a do škol v okrese Benešov
PEŠEK, Ondřej
Předkládaná bakalářská práce se zabývá geografickými aspekty dojížďky za prací a do škol v okrese Benešov mezi léty 1991 a 2001. Úvodní kapitoly se věnují cílům této práce a přehledu odborné literatury k danému tématu. Následující kapitoly jsou zaměřeny na metodiku a zpracování dat k dojížďce. Poté následuje kapitola obsahující vybrané geografické charakteristiky okresu Benešov. Další kapitoly se zabývají dojížďkou za prací a do škol v daném regionu. Je zde hodnocen i vliv blízkosti makroregionálního střediska Prahy na sledovaný region.
Vliv daňové konkurence na poskytování veřejných statků - Příklad Švýcarska
Los, Jakub ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Rod, Aleš (oponent)
Hlavním cílem práce je posouzení vlivu daňové konkurence na fungování veřejného sektoru v reálné ekonomice. Zabývá oblastí veřejných financí a vlivem daňové konkurence na množství a strukturu veřejně poskytovaných statků a služeb. Práce vychází z ekonomické teorie daňové konkurence a fiskálního federalismu, zohledňuje argumenty jak proti, tak ve prospěch daňové konkurence. Zkoumá daňovou konkurenci na konkrétním příkladu Švýcarska, ukazuje, jakým způsobem zde daňová konkurence funguje. Analyzuje daňovou konkurenci na kantonální úrovni. Ukazuje, že daňové zatížení v kantonu je závislé na daňovém zatížení v kantonech okolních. Zabývá se vlivem daňové konkurence na strukturu veřejně poskytovaných statků ve Švýcarsku, zohledňuje také fenomén dojíždění a spotřebovávání veřejně poskytovaných statků v jiném kantonu, než jsou odváděny daně. Zkoumá vliv dojíždění na strukturu a výši veřejných výdajů švýcarských kantonů.
Doba dojíždění do zaměstnání a pracovní úrazy
ŘEŽÁBKOVÁ, Jana
Dojíždění je pravidelné cestování mezi bydlištěm a zaměstnáním. Mnozí z nás jistě znají vyprávění svých babiček a dědečků, kteří nespočetněkrát horlivě vykládali, jak chodívali pracovat do statku, tkalcovny, lihovaru a dalších zařízení. Dříve bylo obvyklé, že lidé vykonávali zaměstnání, které se vyskytovalo ve vzdálenosti, kterou mohli dojít pěšky. Oproti tomu je dnes naprosto běžné, že zaměstnání některých lidí se nachází několik desítek kilometrů od jejich bydliště, lidé musí dojíždět různými dopravními prostředky, vstávat brzy ráno a večer se pozdě vracívat. Technický pokrok sice urychlil dopravu, ale také nabídl možnost čím dál delší dojíždění do zaměstnání. Dojíždění je nutné obzvlášť v místech, kde je nerovnováha mezi nabídkou a poptávkou pracovních pozic. V České republice dojíždí přibližně jedna třetina obyvatel a náklady na dopravu činí zhruba deset procent rodinného rozpočtu. Lidé, kteří tráví více času dojížděním do zaměstnání, mají horší náladu, dojíždění je unavuje a stresuje a následkem těchto faktorů vznikají pracovní úrazy. Cílem bakalářské práce ?qDoba dojíždění do zaměstnání a pracovní úrazy?? patří zjistit, jaká je průměrná doba dojíždění do zaměstnání, zda dojíždění do zaměstnání ovlivňuje zdravotní stav člověka. Dále si pak klade za cíl zjistit, jestli jsou časté pracovní úrazy a jak jsou zaměstnanci důslední o hlášení pracovních úrazů. K upřesnění bylo stanoveno 5 hypotéz. Pro výzkum byla použita kvantitativní metoda pomocí dotazníkového šetření, kdy data byla sbírána a porovnávána ve zdravotnickém a školském zařízení a výrobní firmě od dojíždějících zaměstnanců. Po analýze dat nebylo prokázáno, že by dojíždění do zaměstnání způsobovalo zdravotní potíže, hypotéza číslo 1 byla tedy vyvrácena. Druhá hypotéza, která definuje, že lidé z vesnic tráví více času dojížděním do zaměstnání než obyvatelé měst, byla potvrzena. Další hypotéza, že každý zaměstnanec utrpěl pracovní úraz, byla oproti tomu vyvrácena. Čtvrtá hypotéza, která stanovila, že únava, nesoustředěnost, poruchy spánku vlivem dojíždění do zaměstnání způsobují následně pracovní úrazy, byla také vyvrácena. Poslední hypotéza, která definovala, že zaměstnanci v mnoha případech neinformují svého zaměstnavatele včas o pracovním úrazu, byla taktéž vyvrácena. Uvedená bakalářská práce může sloužit ke zvýšení informovanosti o strávené době dojížděním do zaměstnání a následně o výskytu pracovních úrazů. Vytvořený manuál navrhuje preventivní opatření před vznikem pracovních úrazů a osvětu v této oblasti.
DOPRAVA A DOJÍŽĎKA ZA PRACÍ V REGIONU MILEVSKA MEZI LÉTY 1991 - 2001
NOVÁKOVÁ, Eva
Předkládaná diplomová práce se zabývá analýzou veřejné hromadné dopravy osob v dojížďkovém území v regionu Milevska mezi léty 1991 {--} 2001. Úvodní kapitoly se věnují cílům práce a přehledu publikované literatury. Kapitola {\clqq}metodika zpracování`` se věnuje popisu jednotlivých metod, které jsou použity pro popsání dojížďkového území Milevska a dopravní obslužnosti regionu Milevska. Následující kapitola je zaměřena na vybrané geografické charakteristiky Milevska. Další kapitoly se zabývají dopravní obslužností a dojížďkou obyvatelstva za prací v daném regionu. V rámci této kapitoly je popsán i vývoj dojížďky v České republice a v Jihočeském kraji. Poslední kapitola obsahuje hodnocení zkoumané problematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.