Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 271 záznamů.  začátekpředchozí249 - 258dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání nadaných žáků
HOVORKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání dětí s nadáním na běžných základních školách. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmů schopnost, talent, nadání a dále jeho druhům, modelům a charakteristikám nadaného dítěte. Kromě toho je také zaměřena na vyučovací metody a formy vzdělávání nejen v České republice, ale i v zahraničí. Na závěr uvádí instituce zabývající se dětmi s mimořádným nadáním. Praktická část je zaměřena na výzkum. Jeho hlavním účelem bylo získat informace o vzdělávání a práci s nadanými žáky na základních školách z pohledu učitelů. Ke zjištění bylo zvoleno dotazníkové šetření, které proběhlo na 31 základních školách. Výsledky z tohoto šetření jsou popsány v práci.
Obecná škola v Dačicích v letech 1890-1953
HABROVÁ, Vendula
Práce se zabývá popisem života žáků na Obecné škole v Dačicích v letech 1890-1953. Jednotlivé kapitoly se zabývají historií města Dačice, kapitoly obsahují také údaje o žácích, jejich výuce, výročí, oslavy a vzpomínky a také například činnost žáků ve prospěch státu za války. Práce se také zaměřuje na politické a jiné významné události, které se v daných letech odehrály, a zda a jak se projevily ve škole. Práce především analyzuje dochované prameny kroniky.
Jak učitelé ZŠ vnímají děti se SPU
NOVOTOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce nese název "Jak učitelé ZŠ vnímají děti se SPU". Její obsah je členěn na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je posléze dělena do tří základních kapitol. První oddíl představuje problematiku specifických poruch učení (SPU), tedy definici, členění, etiologii a diagnostiku. V následující části je pojednáváno o žákovi s vývojovou poruchou učení. Tato kapitola se věnuje dítěti se SPU ve školním prostředí. Zahrnuje možnosti úpravy vzdělávání dítěte s vývojovou poruchou učení, jeho hodnocení a nápravu. Není zde opominut ani sociální a emocionální dopad těchto obtíží na dítě. Poslední a nejvýznamnější kapitola teoretické části je nazvána "Vnímání dětí se specifickými poruchami učení učiteli na 1. stupni ZŠ". Zde jsou rozepsané jednotlivé aspekty, které mohou ovlivňovat pedagogy a jejich percepci dětí se SPU. Druhou polovinou bakalářské práce je část praktická, tedy výzkumné šetření. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak vnímají učitelé 1. stupně ZŠ děti se specifickou poruchou učení. Konkrétněji je tento výzkum zaměřen na rozdíl percepce dětí s vývojovou poruchou učení mezi učiteli a studenty. Zabývá se i rozdíly ve vnímání role pedagoga pro tyto děti mezi muži a ženami. Celý výzkum byl vykonán kvalitativně.
Čtyřicet let historie obecné školy v Mezimostí v letech 1907-1947
FILÍPKOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá historií školy v Mezimostí v letech 19071947. Popisuje život na škole v době předválečné, válečné a poválečné. Na začátku práce jsem popsala život ve městě na začátku 20. století, poté období od roku 1907 do roku 1947. V jednotlivých kapitolách se konkrétně zaměřuji na žáky, školní výuku, vyučované předměty, učitelský sbor. Práce se dále zabývá slavnostními dny. V neposlední řadě se práce zaměřuje na pravidelné a výjimečné události. Tato bakalářská práce je zpracována především na základě školních kronik.
Počátky vzdělávání v Netolicích
SOUKUP, Jiří
Diplomová práce popisuje vývoj školství v Netolicích. V první kapitole se krátce zaměřuje na historii Netolic a jeho současnost. V další teorerické části obecně pojednává o vzniku a vývoji vzdělávání ve světě a na českém území. Praktická část práce se již konkrétně zaměřuje na vývoj školství v Netolicích, a to až do roku 1945. V této části práce čerpá zejména z archivních materiálů, především kronik a výkazů, proto jsou v ní zmíněny nejen názvy konkrétních škol, ale také jména pedagogů, některých žáků a vůbec školní i společenský život v konkrétní době.
Hodnocení učebnic žáky a učiteli
BÍZKOVÁ, Lucie
Předmětem diplomové práce s názvem "Hodnocení učebnic žáky a učiteli" je zhodnotit učebnici z hlediska jejích funkcí. Hlavním cílem bylo zjistit názory žáků a učitelů na učebnici, kterou používají v hodinách českého jazyka. V teoretické části diplomové práce jsem se zabývala učebnicí obecně, dále historií učebnic a několika klasifikacemi jejích funkcí. Pro další kapitoly diplomové práce je nejdůležitější klasifikace funkcí Dmitrije Dmitrijeviče Zujeva. Poté jsou v práci uvedeny výzkumy učebnic provedené v zahraničí a u nás a jejich vybrané výsledky. Praktická část práce se opírá o dotazníkové šetření provedené v sedmém ročníku na jedné základní škole v Českých Budějovicích. Žáci dostali do rukou dotazník, kde měli zhodnotit učebnici z pohledu několika vybraných funkcí z výše uvedené klasifikace. Učitelé pak měli za úkol sami vyslovit svůj názor a zároveň zareagovat na odpovědi žáků.
SPECIFIKA PREVENCE ŠIKANY NA 1. STUPNI ZŠ
PECHÁČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na 1. stupni základních škol. Úvodní kapitoly popisují charakteristiku fenoménu šikany a možnosti prevence na 1. stupni základních škol. Praktická část se opírá o kvantitativní výzkum, který byl proveden mezi učiteli základních škol v okrese Tábor. Výstupem této části bylo zjistit, zda školy věnují pozornost prevenci šikany, zda existují již na 1. stupni ZŠ nějaká preventivní opatření proti šikaně a jestli učitelé ve vyučování využívají preventivní metody proti šikaně. Také byl poveden průzkum mezi žáky prvního stupně základní školy, který měl zjistit, jestli žáci rozumí slovu šikana. Výsledky výzkumu jsou graficky zobrazeny a vyhodnoceny. Závěr praktické části obsahuje doporučení k prevenci šikany.
Konvolut geometrických objektů, jako forma didaktické pomůcky (teoreticko-praktická práce)
VLKOVÁ, Veronika
V teoretické části práce jsou objasněny požadavky na metodické pomůcky. Tyto pomůcky jsou určeny pro děti na základních uměleckých a středních výtvarných školách. Práce se zaobírá metodami výuky, které s vyučujícími pomůckami těsně souvisí např. vnímání smysly, popis a ukázky pomůcek, zprostředkování učiva, logickou stavbu vyučujících hodin apod. Výsledkem je soubor variabilních metodických pomůcek, které zohledňují nabyté poznatky.
Jemnická škola v letech 1952-1970
HABROVÁ, Vendula
Práce se zabývá popisem života žáků na Základní škole v Jemnici v letech 1952-1970, v době komunismu. Jednotlivé kapitoly se konkrétněji zaměřují na život žáků na škole. Ředitelé a učitelé, kteří na škole působili. Žáci, jejich výuka a kam odcházeli po ukončení školy. Jak žáci trávili čas mimo vyučování, v jakých organizacích a zájmových kroužcích se scházeli. Dále se z práce dozvíme, jaké oslavy výročí a svátky se v tehdejší době slavily a jaké mimořádné události se odehrály. Práce odhaluje i politickou situaci a to, jak působila na život ve škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 271 záznamů.   začátekpředchozí249 - 258dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.