Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv mateřství na změnu postojů ke zdravému životnímu stylu
Smejkalová, Martina ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
V diplomové práci naleznete zásady zdravého životního stylu spojené s těhotenstvím a mateřstvím, které poslouží jako rádce pro nastávající rodiče. Zaměřím se především na doporučení pro správné stravovací návyky a vhodné sporty pro nastávající maminky. Neopomenu ani na oblast duševního zdraví, kde se objeví typy a rady pro zlepšení psychického stavu rodičů. V textu jsou zaznamenány organizace zabývající se vzděláváním rodičů v oblasti zdravého životního stylu. Vybírány jsou tak, aby rodiče měli jistotu kvalitních informací. Objevíte zde výsledky výzkumné sondy o změnách postojů rodičů vlivem rodičovství, získané dotazníkem rozeslaným do mateřských center v České republice. Díky dotazníku zjistíte, jak se rodiče staví k otázkám výuky na základních školách v oblasti zdravého životního stylu, kterou prošli.
Bytový dům ve Svitavách
Dostálová, Tereza ; Sedlák, Radek (oponent) ; Benešová, Romana (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh novostavby bytového domu s provozovnami na ulici Riegrova ve Svitavách. Bytový dům je umístěn na rovinatém pozemku v zastavěné části blízko centra města. Objekt je nepodsklepený o čtyřech nadzemních podlažích. V prvním nadzemním podlaží je umístěn kosmetický a masážní salon, trafika, prodejna obuvi, mateřské centrum, vstupy do obytných částí a skladovací prostory patřící k bytovým jednotkám. Ve 2., 3. a 4. nadzemním podlaží jsou navrženy bytové jednotky různých kategorií. Parkovací a odstavná stání jsou umístěna vně objektu. Stavba je zděná z konstrukčního systému Porotherm, střecha objektu je plochá. Obvodové stěny jsou navrženy s kontaktním zateplovacím systémem. Výkresy jsou zpracovány v programu ArchiCAD 14.
Komunitní centrum v centru
Krajčovičová, Barbora ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Mesto Považská Bystrica v priebehu 70-tych rokov úplne zmenilo celú svoju centrálnu zónu. Pri návrhu sa rátalo s 30 percentami plošnej rezervy, z ktorej sa v priebehu rokov stali parkoviská.Toto centrum, bez historickej zástavby s kompaktne uzavretým námestím je iste zaujímavým predmetom sociologického skúmania. Čo v tejto zóne chýba sa týkajú hlavne voľnočasových aktivít, priestorov pre mamičky s malými deťmi, galéria, športové centrum, alebo napríklad múzeum strojární. Všetky tieto funkcie som sa snažila vložiť do svojho urbanistického konceptu budov, z ktorých som si pre podrobnejšie rozpracovanie vybrala budovu Komunitného centra. To v sebe obsahuje galériu, bistro, materské centrum, multifunkčnú sálu a dve väčšie miestnosti pre rozvíjanie hudobno-pohybových a výtvarných schopností .Okolité budovy majú výhradne plochú strechu, sú prevažne kubické, preto i ja som zvolila tvar tomu podobný. Forma reaguje aj na myšlienku uzatvorenia námestia, no svojou mierkou a celkovým tvarom korešponduje s okolím a priamo s ním komunikuje. Výška budovy je v rovnováhe s výškami okolitých budov, a to štyri klasické podlažia. Navrhovaná stavba má z východnej časti, kde je riešený prechod medzi budovami po pôvodnej ceste od kostola, vstup do materského centra cez kryté ihrisko až k polootvorenému átriu.Výtvarné aj materiálové riešenie odpovedá mestskému prostrediu, do ktorého je budova zasadená. Keďže v jej okolí je množstvo zelene, s ktorou je v priamom kontakte (park, rieka so zeleným pásom) a preto som volila farbu fasády, ktorá by kontrastovala so zeleňou, ale aj dlažbou námestia. Vybrala som bledé prefabrikované pigmentované betónové diely, ktoré aj výtvarne oživili fasádu a doplnili tak aj rozloženie okien a dverí. Okná a dvere boli navrhnuté so zreteľom na funkciu miestností, ale aj ich členením, keďže niektoré z nich, ako vstupná hala, sa rozprestierajú cez dve podlažia, a naopak niektoré učebne respektíve záujmové miestnosti majú aj mezonetové časti. Doplnkom sú interiérové farebné rolety, ktoré sú nielen funkčným, ale aj estetickým prvkom, keďže sú farebne diferencované podľa funkcie miestnosti. Konštrukčne je objekt riešený stenovým systémom kombinovaným so stĺpmi a materiálovo sa zase jedná o betón a železobetón.
Začlenění jednotek Level do systému NASEC a možnosti využití
HULE, Václav
Práce "Začlenění jednotek Level do systému NASEC a možnosti využití", se zabývá nastíněním principu satelitního střežení vozidel systémem NASEC a nastavením použitých komunikátorů. Práci je možné využít jako prvotní seznámení s problematikou, představuje stručný návod, jak nastavit komunikátor, programové vybavení a seznámení se základní obsluhu programu.
Služby na podporu fungující rodiny a ukázka jejich realizace v činnosti mateřského centra Sluníčko
MORAVČÍKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá službami na podporu fungující rodiny. Jako příklad realizace je zde popsána nabídka služeb mateřského centra Sluníčko při Farní charitě Týn nad Vltavou. Teoretická část se zabývá současnou situací rodin s dětmi do 5 let věku, jejich nejčastějšími problémy, se kterými se při zvládání rodičovské role setkávají. Dále se zabývá volnočasovými aktivitami na podporu rodiny. Praktická část obsahuje rozhovory s pravidelnými návštěvnicemi mateřského centra Sluníčko. Cílem této sondy je zjistit, zda nabídka služeb mateřského centra Sluníčko dokáže reagovat na nejčastější problémy a překážky. Díky nim se návštěvnice mateřského centra Sluníčko při každodenní péči o malé děti mohou dostat do nepříznivé situace, která ohrožuje jejich rodičovskou roli a vede k izolaci od okolního světa.
Socializace dětí v mateřské škole
SMÍŠKOVÁ, Regina
Bakalářská práce se zabývá socializací předškolního dítěte v mateřské škole. Klíčovou roli při výchově dětí hraje rodina jako primární sociální skupina, na tuto primární socializaci pak navazuje socializace sekundární, v podobě společenských institucí a organizací. Teoretická část je věnována socializaci obecně, dále pak popisuje průběh socializace dítěte v rodině, mateřské škole a mateřském centru. Praktická část je zaměřena na význam mateřského centra při následné socializaci dítěte v prostředí mateřské školy. Vlastní výzkum je založen na dvou metodách a to na dotazníkovém šetření a pozorování. Dotazníkové šetření mapuje adaptaci dětí při nástupu do mateřské školy a pohled rodičů na význam mateřského centra. Výzkum pozorování vymezil případné rozdíly při socializaci v prostředí mateřské školy, a to u dětí, které docházely do mateřského centra a dětí, které mateřské centrum nenavštěvovaly.
Mateřské centrum jako podpora rodičovství
PŮLPÁNOVÁ, Daniela
Abstrakt Obsahem této práce je seznámení s rolí mateřských center v dnešní společnosti, v teoretické části je popsána situace současné rodiny a její změny, ze kterých vyplývá potřeba setkávání v neformálních skupinách. U dětí jsem se zaměřila na jejich osamostatňování a schopnost navazovat vztahy s vrstevníky. Pro maminky jsem si stanovila jako prioritu navazování vztahů s ostatními maminkami, vzájemné sdílení a sebevzdělávání v kurzech a výtvarných dílnách. Cílem této práce je zjistit, v čem především pomohlo maminkám mateřské centrum Zvoneček a dále zmapování zkušenosti návštěvnic mateřského centra se zvládnutím nástupu jejich dítěte do mateřské školy. Tématem výzkumu je popis situace v mateřském centru Zvoneček, zjištění spokojenosti maminek a užitečnosti pobytu pro jejich děti. Použitou metodou bylo dotazování, technika polořízeného rozhovoru, jednalo se o kvalitativní výzkum. Touto technikou bylo osloveno 37 maminek navštěvujících mateřské centrum Zvoneček, šlo o náhodný výběr. Byl použit záznamový arch, který obsahoval celkem 15 otevřených i polozavřených otázek. Při vyhodnocování otevřených otázek jsem odpovědi respondentek kategorizovala, shodné odpovědi sloučila, a dále prezentovala prostřednictvím grafů nebo tabulek. Další technikou byl kvalitativní hloubkový rozhovor s vedoucí koordinátorkou mateřského centra, který jsem zaznamenávala na diktafon a následně přepsala. Vzhledem k použitému výzkumu byly hypotézy stanoveny až na konci výzkumného šetření: H1: Mateřské centrum plní podpůrnou funkci pro maminky a jejich děti. H2: Děti, které s maminkami navštěvovaly MC, se snáze zapojily mezi vrstevníky. Některé otázky z dotazníku jsem položila i vedoucí koordinátorce při rozhovoru. Při srovnání odpovědí koordinátorky a maminek jsem zjistila téměř shodné výsledky, což je důkazem profesionality a správného vedení mateřského centra.
Mateřské centrum Máj - poskytované služby
MORAVCOVÁ, Dita
Práce popisuje rozsah služeb poskytovaných mateřským centrem Máj a spokojenost jeho klientů s těmito službami.
Mapování potřeb současných i potenciálních klientů mateřských center v městské části Praha 13
Machová, Iva ; Francová, Tereza (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Teoretická část práce se věnuje rodině, její podpoře ze strany státu a jiných institucí, analýze předškolních zařízení - mateřská centra, školky, miniškolky, jesle, apod. Hlouběji je analýza směřována k popisu účelu, fungování a financování mateřských center. Praktická část práce se zabývá analýzou ve formě dotazníkové šetření současných a potenciálních klientů mateřských center za účelem zjištění dostupnosti, vybavenosti, služeb, atd. předškoních zařízení na Praze 13 s cílem podat doporučení pro další vývoj Mateřského centra Prokůpek.
Vznik a vývoj veřejně prospěšné organizace
Bustová, Natálie ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
V práci je popisován vznik a vývoj veřejně prospěšné organizace, jsou zde podchyceny právní, finanční, personální a PR skutečnosti. Rovněž jsou zde popsány rizika a problémy při zakládání subjektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.