National Repository of Grey Literature 254 records found  beginprevious232 - 241nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Augmented Reality in CAVE
Kolčárek, Michal ; Beran, Vítězslav (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Tato práce se zaměřuje na technologii Cave Automatic Virtual Environment a konkrétně pak na využití principů rozšířené reality v tomto prostředí. Dává si za cíl odpovědět na otázku, zdali je možné použít v prostředí CAVE existující frameworky pro rozšířenou realitu, konkrétně ty, pracující na platformě iOS. Hlavní důraz je kladen na rozpoznávání markerů v tomto prostředí a na zvýšení přesnosti jejich rozpoznání. Práce odpovídá na množství otázek z této oblasti, jako jaké markery je vhodné použít, jaké jsou omezení a největší obtíže. Výstupem je demonstrační aplikace, pracující na platformě iOS, která v je prostředí CAVE otestovaná a plně použitelná. Tato aplikace by měla vylepšit uživatelský vjem z prostředí CAVE tím, že mu poskytne dodatečné informace a také základní možnosti interakce se zobrazenými objekty.
Augmented Reality for Training and Execution of Airplane Maintenance
Košík, Michal ; Beran, Vítězslav (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This thesis deals wtih augmented reality applied to aircraft maintenance which is widely explored here. Furthermore, a reseach is done on the previous work done in this field. A video data-set is acquired from LET - a manufacturer of LET L-410 aircraft and an application is created in order to test possibilities of using augmented reality in aircraft maintenance. The result and proposals of the future work can be found in this thesis as well
Uniform Marker Field on a Cylinder
Kříž, Radim ; Havel, Jiří (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This work presents a new extension for Uniform Marker Field, which is able to detect UMF on the cylinder. First part of the text deals with Augmented reality and focuses on systems using markers. It discusses the actual state-of-the-art systems and its possibilities. After that it focuses more deeply on the marker system Uniform marker field and its grayscale variants. Next part of the work describes properties of the cylinder projected in real space. Important properties for detecting are discussed in detail. Then the proposal and description of detection algorithm is presented. Implementation of algorithm is tested and evaluated on the very end of this thesis.
Augmented Reality for Mobile Devices for Precise Urban Navigation
Murín, Michal ; Herout, Adam (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor)
Diplomová práce je zaměřená na rozšířenou realitu a její realizaci pro mobilní platformu Android. V teoretické části je kladen důraz na obeznámení se s principy rozšířené reality, možnostmi její realizace pro mobilní platformu Android, která je také podrobněji představena. V praktické části se dále zaměřuje na návrh a realizaci knihovny a aplikace využívající tuhle knihovnu pro tvorbu rozšířené reality na platformě Android pomocí GPS a polohových senzorů. Aplikace slouží jako navigace a zobrazuje cestu ke konkrétnímu cíly, jak v podobě rozšířené reality, tak i na klasické dvourozměrné mapě. Práce podrobně popisuje navrhované řešení knihovny a aplikace a jejich implementaci. Nakonec popisuje testování, zhodnocuje dosažené výsledky a diskutuje nedostatky výsledného řešení a možnosti jeho vylepšení, respektive rozšíření.
3D Model Reconstruction and Camera Localization
Vahalík, Tomáš ; Materna, Zdeněk (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor)
This thesis focuses on reconstruction of 3D environment model from a set of photographs followed by camera localization. It describes basic principles and techniques used to create environmental models and techniques for camera pose estimation from 2D camera points to 3D model points. It also examines the influence of parameters on the quality of reconstruction and the possibilities of localization. It compares the quality of the descriptors in the process of creation of the model and based on localization it allows to implement augmented reality.
Night Sky on Mobile Device
Plešek, Jan ; Dittrich, Petr (referee) ; Koutný, Jiří (advisor)
p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px Menlo} This thesis describes concept and implementation of the application designed to observate the night sky in the simple and intuitive way using the concept of augmented reality. Based on the brief specification of the most widespread mobile operation systems, the iOS system was chosen as the implementation platform. The thesis describes methods to calculate the position of celestial objects based on the data gathered from GPS module, magnetometer and accelerometer. Stars, planets and other objects are rendered by the stereographic projection. The user can see celestial objects trough the mobile device display and control the direction of the view by positioning and turning the device. The application could be used for quick orientation in night sky during astronomical observation or educational purposes.
Interactive Tourist Guide
Henry, Andrii ; Szentandrási, István (referee) ; Horváth, Zsolt (advisor)
This bathelor's thesis deals with development of application called Interactive tourist guide for Android platform. It explains draft and implementation of the application that by using augmented reality displays on a mobile device display information about objects that are lying around. Also describes problems of using embedded sensors of mobile devices with Android operation system. Also deals with problems of displaying OpenGL graphics using OpenGL ES libraries. 
Improving Markers for Augmented Reality
Páldy, Alexander ; Juránková, Markéta (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Tato práce stručně popisuje moderní metody v rozšířené realitě a dále se zabývá generováním a detekcí Uniform Marker Fields. Hlavním cílem je zlepšovat markery známé jako Unifrom Checker-Board Marker Fields. Toho je dosaženo několika vylepšeními návrhu těchto markerů. Mezi hlavní patří využití širší barevné palety, zaměření na podobnost s vybraným obrázkem a změna tvaru modulů. Výsledný algoritmus byl navržen ke generování právě takových markerů. Výstupem jsou esteticky vypadající markery, které umožňují spolehlivou detekci i v případě výrazného překrytí nebo za špatných světelných podmínek.
Detector of Uniform Marker Fields for Windows Phone
Mašek, Jiří ; Szentandrási, István (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This thesis deals with the detection of Uniform Marker Fields and the position of a camera in a space. The steps of the UMF detection, the Windows Phone 8 platform, DirectX working and the concept of augmented reality are described in the thesis. Implementation and design of the demo application together with the whole architecture of the project is described in the thesis. The result of the thesis is an application using the UMF detector and plotting a 3D object into a scene. Finally the application is tested and evaluated.
Augmented Reality Using Video from a Stationary Camera
Tinka, Jan ; Beran, Vítězslav (referee) ; Herout, Adam (advisor)
The goal of this thesis is to provide an interactive scene editor prototype as a way to compensate for the limited static object recognition capabilities of the fixed-camera-based approaches to augmented reality. The final result is an editor developed in the Unity game engine, which can be used to create simple objects and output of which is Unity project compatible.

National Repository of Grey Literature : 254 records found   beginprevious232 - 241nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.