Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 260 záznamů.  začátekpředchozí231 - 240dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Measuring human capital mismatch in transition economies: evidence from the Czech Republic and the Republic of Slovenia
Vinogradov, Viatcheslav ; Druska, Viliam
The paper attempts to quantify the evolution and the extent of human capital mismatch in the Czech Republic in 1991-1996 and in Slovenia in 1990 - 1999.
Assessing the problem of human capital mismatch in transition economies
Druska, Viliam ; Jeong, Byeongju ; Kejak, Michal ; Vinogradov, Viatcheslav
In transition economies, there may be a significant mismatch between the types of skills that workers possess and the types of skills that the new economy demands.
So many rocket scientists, so few marketing clerks: determinants and impact of occupational change during the Estonian transition
Campos, N. F. ; Dabušinskas, Aurelius
The transition from centrally planned to market economy entails a massive process of occupational change that has been largely neglected in the literature. This paper fills this void by providing a detailed description of this process and by investigating its determinants and consequences.
The wrong mix: a first look at occupational mobility during the Hungarian transition
Campos, N. F. ; Hájková, Dana
The paper provides a detailed description of how the shares of different occupations evolved during the Hungarian transition.
Investice do lidskeho kapital: Vyplati se studovat na vysoke skole?
Špirit, Zbyněk ; Kubík, Rudolf (vedoucí práce) ; Urbánek, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou lidského kapitálu a investováním do terciárního vzdělání z mikroekonomického hlediska. První část popisuje teoretickou podstatu lidského kapitálu a jeho vývoj. Druhá část nastiňuje základní ekonomické statistiky jako vzdělanostní strukturu obyvatelstva, mzdovou úroveň a nezaměstnanost podle dosaženého vzdělání. Po teoretické stránce uvádí míru návratnosti, která značí výnosnost celkové investice do vzdělání. Třetí praktická část se dotazníkovým šetřením snaží soukromou míru návratnosti stanovit a potvrdit základní domněnku o výhodě studia na vysoké škole.
Lidský kapitál a investice do zdraví
Hrušková, Eva ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Katreniaková, Dagmara (oponent)
Práce se zabývá vlivem zdraví jako součásti lidského kapitálu na hospodářský růst. Vymezuje pojem lidský kapitál a zdraví. Jsou zde představeny vybrané ekonomické modely, které je zahrnují a vysvětlují jejich významnost v souvislosti s ekonomickým růstem. Na příkladu aktuálního společenského a ekonomického trendu, prodlužující se střední délky života a stagnujícího růstu populace, se demonstruje centrální význam soukromých investic do zdraví jako možného východiska a pilíře pokračujícího hospodářského růstu. Nepříznivý demografický trend je typický nejen pro ČR, ale i pro ostatní země EU. Začíná vystupovat jako významná limitující bariéra dalšího hospodářského růstu. Dále se přechází k analýze investic do zdraví, jako přirozené součásti lidského kapitálu a jako nezbytné podmínky pro zajištění udržitelného ekonomického růstu. Z uvedeného vývoje je dedukována nezbytnost investic do zdraví. Kvalita zdraví populace začíná vystupovat jako jedna z priorit nejen národních vlád evropských zemí, ale i orgánů EU. Cílem práce je na reálných datech metodou lineární regrese kvantifikovat vliv soukromých investic do zdraví na hospodářský růst.
Investují vyspělejší státy více do vzdělání?
Dlabáčková, Dorota ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce se věnuje pojmu lidský kapitál a investicím do lidského kapitálu z makroekonomického hlediska. V první části je tento pojem vytyčen pomocí několika definicí. Dále pak je popsána historie, vznik prvních myšlenek věnující se lidskému kapitálu, hlavní představitelé a jejich zásadní ideje. Na konkrétním příkladu je představeno investování do lidského kapitálu, tj. zjednodušeně do vzdělání. Výsledná komparace je provedena na státech OECD (Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj). Analýza porovnává investice do vzdělání a ekonomickou vyspělost jednotlivých států. Investice do vzdělání jsou určeny výdaji (soukromé a veřejné) na vzdělání v procentech HDP. Ekonomická vyspělost je v práci vymezena několika makroekonomickými ukazateli, tj. úrovní hrubého domácího produktu (reálný růst HDP, HDP na osobu), dlouhodobou nezaměstnaností a úrovní zdravotnické péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 260 záznamů.   začátekpředchozí231 - 240dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.