Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kariérní poradenství
Příhodová, Alena ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
méno a příjmení autora: Alena Příhodová Název diplomové práce: Kariérní poradenství Název práce v angličtině: Career counselling Katedra: Andragogiky a personálního řízení Vedoucí diplomové práce: PhDr. Michaela Tureckiová, Csc. Rok obhajoby: 2012 Anotace: V diplomové práci se autorka shrnuje dostupné poznatky o moderním kariérním poradenství, na nějž autorka nahlíží jako na dynamicky se vyvíjející poradenskou disciplínu. Kariérní poradenství hledá nejen optimální spojení jedinec-práce, ale také pomáhá jedinci prozkoumat a sledovat jeho profesní a osobní zájmy, stejně jako ho učí být manažerem vlastní profesní kariéry. Praxe kariérního poradenství nabízí pomocnou ruku jedinci v jeho potřebě hledání optimálního pracovního uplatnění v průběhu celého jeho života. Neméně významná je funkce kariérního poradenství v rukou státu, jakožto nástroje snižování dopadů nejistot trhu práce na nejohroženější skupiny jedinců. Dalšího významu kariérní poradenství nabývá v práci personalistů, pracovníků outplacementu a poradců pracujících se specifickými skupinami. Práce nastínila problematiku žen, jakožto specifické skupiny klientů kariérního poradenství. Klíčová slova: práce, poradenství, kariérní poradenství, kariérové poradenství, občanské poradenství, poradenství pro volbu povolání, kariéra, trh práce, ženská kariéra...
Rodina a poradenství v procesu koordinované rehabilitace
CHALUPOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá problematikou role rodiny v procesu koordinované rehabilitace. V současné době již není rehabilitace chápána pouze jako zdravotnická aktivita ve smyslu fyzioterapie, ale jako interdisciplinární činnost, která zahrnuje nejenom péči léčebnou, ale také sociálně-právní, pedagogicko-psychologickou a pracovní. Koordinovaná rehabilitace proto vyžaduje spolupráci týmu odborníků, kteří se na ní podílejí. Nejde pouze o kvalifikované odborníky, ale i o člověka se zdravotním postižením a jeho rodinu. Rodina je nejdůležitější sociální skupinou a základním stavebním článkem společnosti. Plní základní výchovnou funkci, formuje postoje dítěte k sobě samému, k blízkým i k celému světu. Zásadním způsobem tak ovlivňuje společnost a naopak společnost působí zpětně na rodinu. Je proto třeba rodině poskytovat informace nezbytné pro plnění svých funkcí (zejm. pokud pečuje o osobu s disabilitou), například formou odborného poradenství. Cílem práce bylo identifikovat roli rodiny a její spolupráci s poradenskými institucemi v procesu koordinované rehabilitace. Poradenskými institucemi byly kromě poraden pro osoby se zdravotním postižením myšleny i další organizace, které poskytují odborné sociální poradenství osobám se zdravotním postižením, a organizace, jejichž sociální služby jsou primárně určeny právě této cílové skupině. Pro zpracování empirické části byl použit kvalitativní výzkum. Sběr dat byl proveden pomocí metody dotazování, konkrétně techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo třináct sociálních pracovníků/pracovnic poskytujících odborné sociální poradenství nebo další sociální služby, jež jsou primárně určeny osobám se zdravotním postižením. V souvislosti s cílem práce byla stanovena hlavní výzkumná otázka, která zněla: Jaké nesnáze sociální pracovníci identifikují při práci s rodinou v procesu koordinované rehabilitace? Z hlavní výzkumné otázky byla dále odvozena dílčí výzkumná otázka, která zněla: Jaká je role rodiny v poradenském procesu z pohledu sociálního pracovníka? Z výsledků vyplynulo, že sociální pracovníci jsou se spoluprací s rodinou uživatelů sociálních služeb spokojeni a udávají, že spolupráce mezi nimi funguje. Spolupráce mezi sociálními pracovníky a rodinou se však výrazně liší podle druhu poskytované sociální služby. Výzkum dále odhalil, že poskytovatelé sociálních služeb se s nesnázemi při práci s rodinou setkávají spíše výjimečně. I přesto sociální pracovníci považují za nesnáze především limity v komunikaci s rodinou. Poskytovatelé sociálních služeb se snaží budovat vztah mezi nimi a rodinou uživatele dané služby a poskytují jim sociální oporu. Sociální pracovníci vnímají roli rodiny především jako jejich komunikačního a spolupracujícího partnera. Nejlepší je tedy komunikace vedená na partnerské spolupráci sociálního pracovníka a rodiny uživatele sociálních služeb. Diplomová práce identifikovala nesnáze sociálních pracovníků při jejich práci s rodinou a přináší informace pro podněty k aktivnějšímu zapojování rodin do řešení obtížné životní situace svých členů.
Očekávání žen/klientek od odborného sociálního poradenství v jejich obtížné životní situaci
ERHARTOVÁ, Nikola
Bakalářská práce s názvem Očekávání žen/klientek od odborného sociálního poradenství v jejich obtížné životní situaci si klade za cíl postihnout, jaký druh či formu pomoci klientky očekávají. Práce je rozdělena na dva velké celky. Teoretická část je tvořena čtyřmi hlavními kapitolami. První kapitola nese název Poradenství v sociálních službách. V rámci kapitoly je vymezeno odborné sociální poradenství a s ním spojená témata jako poradenský vztah, odbornost a osobnost poradce, poradenský rozhovor a práce se zakázkou. Ve druhé kapitole je osvětlen termín obtížná životní situace. Ve třetí kapitole je výčet situací, které lze považovat v životě ženy za obtížné. Také je u každé cílové skupiny nastíněna možná podpora a pomoc v rámci sociální práce. Jako poslední navazuje kapitola o Poradně Eva při Diecézní charitě České Budějovice. Výzkumná část se opírá právě o tuto poradnu, ve které jsou registrovány jako klientky respondentky výzkumu. Praktická část stojí na realizovaném kvalitativním výzkumu. V rámci kvalitativního výzkumu byly provedeny polostrukturované rozhovory se šesti respondentkami. Rozhovory byly se souhlasem respondentek nahrávány na diktafon a následně byla provedena jejich transkripce do písemné podoby. Písemný text byl zpracován pomocí otevřeného kódování. Analýzou dat byly identifikovány čtyři kategorie, které se vážou ke stanovené výzkumné otázce. Těmito kategoriemi jsou: Očekávaný druh pomoci, Očekávání ve vztahu k pracovišti, Očekávání ve vztahu k sociálním pracovnicím a Emoce, které se vážou k poradenskému procesu. Výsledky výzkumu tak ukázaly, že respondentky v rámci odborného sociálního poradenství chtějí pracovat zejména na tématech, kterými jsou příspěvky, dávky, finance a s nimi spojená dluhová problematika a zaměstnání. Dále se ukázalo, že je pro respondentky důležité, aby jim pracovnice v rámci řešení těchto oblastí pomáhaly s vyřizováním telefonátů a listin. Respondentky ale kromě sociálního poradenství očekávají také materiální pomoc. Za důležitou pomoc, kterou oceňují a očekávají ji i do budoucna, se ukazuje zprostředkování služeb od Dobrovolnického centra při Diecézní charitě České Budějovice. Pomocí druhé identifikované kategorie, Očekávání ve vztahu k pracovišti, bylo zjištěno, že respondentky pracoviště vnímají jako Maják a Útočiště. Poradna je pro ně místem, od kterého očekávají jistotu, stabilitu, důvěru a bezpodmínečné přijetí. Jako zajímavé se ukázalo, že čtyři respondentky reflektovaly změnu sociálních pracovnic v rámci zařízení. Tato změna vedla u dvou respondentek ke zmatenosti. Třetí důležitou identifikovanou kategorií, která také vypovídá o očekávání klientek, je Očekávání ve vztahu k sociálním pracovnicím. Od sociálních pracovnic se očekávají různé role a s nimi spjaté formy pomoci. Mezi role, které byly vymezeny, patří Odborník rádce, Mediátor, Řešitel, Iniciátor, Blízká osoba, Katalyzátor emocí, Obyčejný člověk a pak sociální pracovník jako Neznámý člověk. Přičemž tato role nebyla vždy vnímána pozitivně, protože je spojována s uschopňování klientky a s vlastní zodpovědností. Poslední doplňkovou kategorií je část Emoce, které se vážou k poradenskému procesu. U respondentek byla identifikována spokojenost, ocenění práce a vděk. Tato kategorie tak ukazuje, že respondentky jsou ve všech případech s pomocí, sociálními pracovnicemi a zařízením spokojené a že pomoc a práce pracovnic je hodnocena kladně. Zjištěné výsledky mohou posloužit zejména jako zpětná vazba pro vedoucí a sociální pracovnice Poradny Eva při Diecézní charitě České Budějovice, ala i dalším zařízením s podobným zaměřením. Z výsledků také vyplývají doporučení, která by mohla pracovnicím posloužit při vedení dalších poradenských vztahů.
Kvalitativní výzkum poradenských strategií u závislých osobností (drogy, alkohol)
LERCHOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá výzkumem poradenských strategií při práci s osobami závislými na drogách a alkoholu. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zmapovat poradenské strategie a zkušenosti pracovníků, které uplatňují poradenské instituce v Českých Budějovicích při své práci s osobami závislými na drogách a alkoholu. V kontextu výzkumu jsem poradenské strategie pojala jako uplatňování promyšlených principů v poskytování adiktologických služeb. Zajímají mne informace, které charakterizují principy poskytování sociálních služeb, cíle poradenství, specifikace cílové skupiny klientů, typy poskytovaných služeb a zásady, které definují jejich poskytování. Dále mne zajímá, jak probíhá jednání s klienty, a to, jakým způsobem motivují pracovníci klienty ke změně. Jsem přesvědčena, že adiktologické zařízení, které dokáže promyšleně prezentovat svou strategii ve výše uvedených aspektech, se pro stávající i možné klienty stává čitelné a srozumitelné. Bakalářská práce je rozdělena na dvě základní části. Teoretická část bakalářské práce je složena ze čtyř kapitol a vychází z odborné literatury. V první kapitole jsou vymezeny některé pojmy z oblasti drogové problematiky. Ve druhé kapitole jsou rozděleny návykové látky a popsány jejich účinky na organismus. Třetí kapitola se zabývá poradenstvím v oblasti závislostí a tímto poradenstvím v terénu, poradenském centru a doléčovacím centru. Ve čtvrté kapitole je popsána metoda motivačního rozhovoru, jako jednoho z nástrojů poradenství v oblasti závislostí. Druhá část bakalářské práce je tvořena praktickou částí, v níž jsou popsány úkoly a výzkumný postup práce, popis zvoleného metodologického rámce a metod, a způsob zvolených subjektů. Dále jsou v praktické části bakalářské práce popsány vybrané instituce, které poskytují poradenství osobám závislým na drogách (alkoholu). V závěru bakalářské práce jsou získané informace shrnuty.
Psychologismus metod misijních náboženství
PLOS, Michal
Osobní výzkum autora práce vedl ke zpracování teorie psychologismu jako nástroje k odhalování metodického postupu nauky hnutí NSSJ,CJKSPD, Baháí víry směrem od vedení hnutí, přes medium hnutí k hledajícímu i nakolik mohou tyto nauky s hledajícím manipulovat. Pokus o extrakci jádra myšlení nových náboženských hnutí, jako předpokladu k rozpoznávání záměrů těchto hnutí, dále analogických výpovědí, jakým způsobem se mohou tato hnutí vyvíjet v dalších etapách svého působení. Základní religionistický nástroj a pohled: komparace, psychologie náboženství.
Proces zavádění standardů kvality sociálních služeb do poradenských služeb působících v rámci Arcidiecézní charity Olomouc
KREJČÍŘOVÁ, Martina
Práce popisuje v první části vznik standardů kvality sociálních služeb, jejich význam pro poskytovatele, klienty i pro hodnocení poskytovaných sociálních služeb a dále také legislativní úpravu standardů kvality. Ve druhé části je popsán význam pojmu poradenství, vznik poraden ve Velké Británii a v České republice a dále také stručná charakteristika Asociace občanských poraden a poraden působících v rámci Arcidiecézní charity Olomouc. Třetí část mapuje situaci vybraných poraden s ohledem na proces zavádění standardů kvality sociálních služeb do poradenské praxe, interpretuje zjištěné výsledky a formuluje zásadní problémy a největší překážky, které poradny v této oblasti pociťují. V závěru práce jsou pak dosažená zjištění shrnuta.
Rozvoj supervize v Občanské poradně při Jihočeské rozvojové o. p. s.
NĚMEČEK, Ladislav
Cílem této práce je zmapovat rozvoj supervize v rámci Občanské poradny při Jihočeské rozvojové o. p. s. Prací poukazuji na zavedení supervize do poradny a taktéž na její ukotvení ve standardech kvality. Zároveň konfrontuji kontrakty Občanské poradny s "teoretickým manuálem``. Teoretická část práce definuje disciplíny supervize a poradenství. V praktické části pak poukazuji na ukotvení supervize v Občanské poradně při Jihočeské rozvojové o. p. s. a zároveň zmiňuji další možnosti jejího rozvoje.
Uplatnění sestry poradkyně v péči o nevyléčitelně nemocné
JANSOVÁ, Markéta
Péče o nevyléčitelně nemocné se jeví jako aktuální téma z důvodu modernizace medicíny, která dnes léčí stavy a choroby, na které v dřívějších dobách umírali lidé mnohem dříve než dnes. Z tohoto důvodu přibývá nevyléčitelně nemocných lidí a role sestry poradkyně pro nevyléčitelně nemocné nabývá na významu. Úkolem sestry poradkyně by především mělo být nevyléčitelně nemocným a jejich rodinám na blízku, pomoci jim zorientovat se v této náročné situaci, poskytovat důležité informace a případně jim pomoci v zajištění vhodnější péče. Pro tuto práci byly stanoveny cíle: C1: {\clqq}Zjistit jaké představy má laická veřejnost na péči v situacích po zjištění, že by byli nevyléčitelně nemocní``; C2: {\clq}qZjistit názor ošetřovatelského personálu na možnosti uplatnění sestry poradkyně v péči o nevyléčitelně nemocné``; C3: {\clq}qZjistit možnosti uplatnění sestry poradkyně v péči o nevyléčitelně nemocné`` a C4: {\clq}qZjistit, kdo by měl být poskytovatelem poradenské péče po zjištění klienta, že je nevyléčitelně nemocný``. Dále byly stanoveny hypotézy: H1: {\clq}qSestra poradkyně je schopná intervenovat na potřeby laické veřejnosti, které vyjadřuje k problematice péče v případě zjištění nevyléčitelné nemoci``. H2: {\clq}qOšetřovatelský personál nepovažuje roli sestry poradkyně za reálnou z důvodu nekonkrétně vyjádřených kompetencí v příslušné legislativě``. H3: {\clq}qOšetřovatelský personál zaměňuje roli sestry edukátorky s rolí sestry poradkyně``. Bylo provedeno kvalitativně-kvantitativní výzkumné šetření. V kvalitativní části tvořili výzkumný soubor pro rozhovory 4 sestry z onkologického, chirurgického, interního a neurologického oddělení a 4 laici. Výzkumný soubor kvantitativní dotazníkové části výzkumného šetření tvořilo 116 respondentů sester z oddělení následné péče, interního, chirurgického, neurologického a onkologického oddělení Nemocnice České Budějovice, a. s. a Hospice sv. J.N.Neumanna v Prachaticích; a dále 112 respondentů laiků. Z vyhodnocených výsledků vyplynul zájem sester i laiků o sestru poradkyni, jejíž uplatnění by bylo pravděpodobně problematické z důvodu nekonkrétně vyjádřených kompetencí v legislativě. Dále je zde nutné vyzvednout hlavní dominantní hodnotu, která z výzkumného šetření vyplynula, kterou je {\clq}qrodina``.
Transakční analýza v pomáhajících profesích
URBANOVÁ, Marie
Předkládaná práce se zabývá využitím transakční analýzy v psychoterapii, poradenství a pomáhajících profesích. Teoretická část je věnována filozofii a historii směru, historii společnosti ČATA v České republice, vymezením klíčových pojmů a možnosti využití transakční analýzy. Praktická část je vypracována z kazuistik, které jsou zpracovány z rozhovorů, které proběhli na Inspektorátu cizinecké policie, Skupině povolování pobytu v Českých Budějovicích, ve kterých jsou analyzovány hry dle Erica Berneho vyskytující se v transakční analýze. Součástí kazuistik jsou charakteristiky her, rozhovory, grafické znázornění, analýzy a zhodnocení. Práce si klade za cíl poukázat na výskyt her dle Erica Berneho v pomáhajících profesích.
Poradna včera, dnes a zítra aneb Specifika práce Poradny pro uprchlíky a migranty v Českých Budějovicích
MARTÍNKOVÁ, Eva
Poradna pro uprchlíky a migranty v Českých Budějovicích vznikla jako projekt Diecézní charity České Budějovice a v současné době funguje již patnáctým rokem. Ve své práci se zabývám vývojem této poradny {--} zaměřuji se na to, jak se v jednotlivých letech měnila její činnost, klientela, využívané a poskytované služby. Monitoruji vývoj projektu Poradny pro uprchlíky a migranty se zaměřením na činnost bývalých i současných pracovníků a s ohledem na jeho specifika. Jedním ze specifik Poradny pro uprchlíky a migranty v Českých Budějovicích je fluktuace pracovníků. Rámec poskytovaných služeb byl vytvořen v prvních letech existence projektu {--} avšak vzhledem k proměně klientely se mění charakter problémů, míra využití jednotlivých služeb, stejně jako nároky na pracovníky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.