Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza trhu mobilních operátorů v ČR od roku 1989
Valta, Michal ; Štípek, Vladimír (vedoucí práce) ; Procházka, Pavel (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza trhu mobilních operátorů v ČR od roku 1989 se zaměřením na současnou tržní strukturu a problematiku přechodu operátorů na nový druh přenosu dat v síti LTE (Long Term Evolution). Teoretická část práce je zaměřena na vznik, rozvoj a regulaci tohoto trhu. K tomu bylo využito aplikací známých ekonomických teorií oligopolu, konkurence, ale i regulace či liberalizace, které se daným tématem zabývají. Rovněž budou vysvětleny a charakterizovány základní pojmy a legislativní úpravy, týkající se oboru telekomunikace, včetně funkcí a pravomocí Českého telekomunikačního úřadu. Praktická část se opírá o zahraniční studie a zkušenosti s obdobnými aukcemi kmitočtové spektra v zemích Západní Evropy, které jsou následně aplikovány na výběrové řízení v prostředí trhu českých mobilních operátorů. V závěrečné pasáži je nastíněno několik různých teorií možného budoucího vývoje na tomto trhu, s ohledem na výsledek aukce a chystané legislativní změny.
Mobilní komunikace v ČR
Diblík, Jaroslav ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Zelená, Veronika (oponent)
Práce se zabývá mobilní komunikací v České republice. Klade si za úkol obeznámit čtenáře s jednotlivými typy technologií a digitálními standardy vyskytujícími se na trhu mobilních komunikací v ČR. Seznamuje ho s operátory na českém trhu, nejen s klasickými, avšak zejména s operátory virtuálními (MVNO). Vymezuje legislativu a také pozici ČTÚ. V závěru analyzuje současnou situaci na trhu a snaží se nabídnout nejvhodnější řešení pro případného zákazníka mobilních operátorů a zároveň zjistit, zdali se vyplatí přejít k virtuálnímu operátorovi na základě cenových kalkulaček mobilních tarifů.
Regulace trhu mobilní komunikace v ČR
Prusenovská, Pavla
Tato bakalářská práce se věnuje analýze mobilního trhu v ČR. Součástí práce je zhodnocení cenové konkurence na trhu a její dopad na českého spotřebitele. Je popsána současná situace na tomto trhu se zaměřením na vstup virtuálních operátorů do odvětví. Závěr práce dává doporučení vedoucí ke zmírnění negativních dopadů na českého spotřebitele.
Vliv reklamy na spotřebitele při volbě mobilního operátora
Kubičíková, Zuzana
Tato diplomová práce se zabývá vlivem reklam mobilních operátorů na spotřebitele a rozhodováním spotřebitele o volbě mobilního operátora. Byl proveden výzkum na vzorku 565 respondentů. Data byla zpracována a vyhodnocena pomocí statistického softwaru Statistica 10. Na základě výsledků výzkumu bylo zhodnoceno vnímání reklamních kampaní mobilních operátorů spotřebiteli, navržena doporučení pro zefektivnění reklamních kampaní z hlediska preferencí spotřebitele a navržena konkrétní reklamní kampaň a ekonomicky vyhodnocena. Z výsledků šetření vyplynulo, že existuje vliv reklam mobilních operátorů na spotřebitele. Spotřebitelé se rozhodují o volbě operátora především podle ceny a výhodných nabídek.
Návrh metodiky pro výběr provozovatelů virtuálního operátora v ČR
Opatřil, Marek ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem práce je návrh metodiky pro výběr subjektu -- provozovatele služeb virtuálního operátora v ČR a aplikování metodiky na několika subjektech. Dalším cílem práce je analýza situace na mobilním telekomunikačním trhu ve světě, zejména z pohledu MVNO. Posledním cílem je detailní charakteristika podmínek a stavu mobilního telekomunikačního trhu v české republice. V druhé kapitole jsou popsány subjekty mobilního telekomunikačního trhu s detailním zaměřením na MVNO. Ve třetí kapitole jsou popsány kritické faktory, které předurčují úspěšnost MVNO. Posléze práce analyzuje mobilní virtuální operátory ve světě a zaměřuje se na český telekomunikační trh. V poslední fázi práce je navrhnuta metodika pro výběr potencionálního subjektu - provozovatele virtuálního mobilního operátora v ČR, spolu s aplikací metodiky na několik subjektů a ověřením. Přínosem práce je navrhovaná metodika a její využití pro firmy, které se zajímají o vstup na Český telekomunikační trh prostřednictvím mobilního virtuálního operátora a firmy, které nabízejí založení a poskytnutí know-how potencionálním provozovatelům mobilního virtuálního operátora. Vedlejším přínosem práce je ucelený pohled na princip fungování mobilních virtuálních operátorů na telekomunikačním.
Analýza současných služeb vybraného mobilního operátora
Havlíčková, Klára ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Hirsch, Jan (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza současných služeb vybraného mobilního operátora. Tato práce se zaměřuje na současný a také na budoucí vývoj mobilního připojení k internetu. Cílem práce je provést analýzu současných služeb ve společnosti Telefónica Czech Republic a.s. Práce je rozdělena do několika částí. První část je zaměřena na výběr konkrétního operátora. Popsala jsem se na spol. Telefónica Czech Republic a.s., která je prvním integrovaným operátorem v České republice. Společnost v současnosti provozuje více než sedm miliónů mobilních čísel a pevných linek, což z ní činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zaměřila jsem se na organizační strukturu společnosti a na její popis. Druhá část je historická, popisuje historii mobilních sítí v ČR, historii mobilní komunikace v datech a také vývoj mobilního připojení v ČR. Třetí část je teoretická, obsahuje popis spol. Telefónica Czech Republic a.s. z pohledu služeb, které nabízí, v této části je také popsána certifikace ISO, politika EMS a etické zásady podnikání. Dále jsou popsány hlasové a mobilní služby, datové mobilní služby a možnosti připojení jednotlivými technologiemi a typy technologií (GSM, GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA, HSPA+ a LTE). Další část obsahuje vývoj mobilního připojení v ČR, současný stav, kdy Telefónica poskytuje připojení 3G pro téměř 71% populace a dále aktuální stav komerční sítě LTE. Pokusila jsem se popsat současné mobilní platformy a vůbec telekomunikační trh v České Republice. Předposlední část specifikuje geografické rozdělení provozu mobilního operátora a v poslední části jsem se zabývala analýzou a srovnáním služeb. Celkový přínos diplomové práce vidím v přiblížení a zhodnocení současných služeb spol. Telefónica Czech Republic, a.s., která je jednou z největších telekomunikačních firem na světě.
Český trh mobilních operátorů očima Ronalda Coase
Benešová, Tereza ; Šíma, Josef (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku fungování českého trhu mobilních operátorů. Výchozím teoretickým podkladem je učení Ronalda Coase. Funkčnost teoretických předpokladů je ověřena a dále rozšířena prostřednictvím zahraničních telekomunikačních trhů. Různé reálné ekonomiky poskytují hodnotné zkušenosti ohledně identifikace možných přínosů a problémů. Získané poznatky jsou následně využity pro analýzu českého mobilního trhu. Vedle hodnocení stávající situace je kladen zvláštní důraz na připravovanou aukci frekvencí. Jsou popsány podmínky této aukce a je sledován možný vliv na budoucí vývoj českého trhu mobilních operátorů.
Companies entry forms into foreign markets
Tichá, Dominika ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Současná doba globalizace, stále silnější liberalizace podnikatelského prostředí a rostoucí konkurence staví firmy do složité situace. Aby uspěly, rozšiřují svou podnikatelskou činnost na mezinárodní prostředí. Nadnárodní společnosti expandují na trhy, kde ještě nemají své působení. Podnikatel nebo společnost může využít několik forem vstupu, od vývozních a dovozních operací, přes kapitálově nenáročné formy přítomnosti na trhu, např. licence, franchising nebo výrobní kooperace, až po kapitálové vstupy, které lze realizovat portfoliovými nebo přímými zahraničními investicemi. Na jedné straně je zájem podnikatele investovat ovlivněn ekonomickou situací země, ale rozhodující jsou i efekty z využití informačních a komunikačních technologií. A právě takovým faktorem je mobilní vysokorychlostní přístup k internetu. Poptávku po něm mohou uspokojit mobilní operátoři díky držení konkrétních kmitočtů v jednotlivých pásmech. V současnosti bylo v ČR zahájeno nové výběrové řízení - aukce na jejich přerozdělení, která má přilákat nové mobilní operátory a která pro ně nabízí i nové formy vstupu. Pro mobilní operátory je potřeba povolení, licence na provozování jednotlivých sítí. Příznačné je pro ně i vstupování prostřednictvím strategických aliancí velkých společností, protože se jedná o oblast telekomunikací, která vyžaduje velké finanční prostředky na výzkum a vývoj, inovace a budování telekomunikační infrastruktury. První část práce představuje různé druhy expanze od vývozních a dovozních operací, přes kapitálově nenáročné investice až po ty nejsložitější kapitálové vstupy. Druhá část je zaměřena na současné mobilní poskytovatele působící na českém trhu, a jejich vstup na území ČR. Třetí a zároveň poslední část představuje nové výběrové řízení - aukci na získání rádiových kmitočtů. Nastíněny jsou i nové možnosti vstupu mobilních operátorů na český telekomunikační trh, které tato aukce přináší.
Mobilní marketing v ČR
Šrámek, David ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Lenk, Jiří (oponent)
Diplomová práce na téma mobilní marketing v ČR má za cíl zmapovat vývoj mobilních zařízení, návazných služeb a využití pro účely marketingu a marketingové komunikace. V teoretické části je zpracován vývoj a možnosti využití pro marketéry. Součástí této kapitoly jsou i případové studie, které vhodně doplňují popsané možnosti. Následuje praktická část, která je založena na kvantitativním a kvalitativním výzkumu. Kvantitativní výzkum byl proveden pomocí online dotazování a vzorek 100 respondentů byl zvolen záměrným výběrem. Cílem bylo zhodnotit aktuální situaci a zkušenosti s mobilním marketingem z pohledu běžných uživatelů. Kvalitativní výzkum byl proveden formou skupinové diskuse s experty z oblasti mobilního marketingu. Cílem bylo zjistit současné možnosti, míru využití a pohled na nejbližší budoucnost tohoto odvětví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.