Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / architektonická studie - design / etapa 2021/22
Maršálek, Filip ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Diplomová práce rozvíjí architektonickou studii předdiplomového projektu, který se soustředil na téma staveb se sportovním zaměřením. Cílem této diplomové práce je návrh konkrétního stadionu pro konání závodů v dráhové cyklistice na úrovni olympijských staveb. V rámci návrhu je brán zřetel i na nutné provozní a technické zázemí stavby. Hlavní myšlenkou projektu bylo vytvořit objekt poskytující důstojné plochy pro sport, diváky, multifunkci a v neposlední řadě také kvalitní a fungující stavební dílo. Nutné je i vytvoření klubových prostorů pro členy cyklistického klubu Favorit Brno a také pro návštěvníky sportovních událostí. Objekt je tvořen jednou hlavní hmotou stavby, která je členěna jak provozně, tak dispozičně do několika celků a podlaží. Hlavním cílem projektu bylo vytvoření jednoduché hmoty velodromu, která bude schopna reagovat na roztříštěnou okolní zástavbu a rovněž vytvoří ucelený veřejný prostor. V interiéru je pak stadion s kruhovým půdorysem sofistikovaně rozčleněn do traktů, které jsou obsluhovány systémem chodeb. Samotná závodní dráha se pak nachází na úrovni 2. NP. Důležitým faktorem při návrhu byl i dostatek světla, které je nutné dostat do velké části masivní stavby. Hrubé rozměry stavby pak činí asi 120 m v průměru a 21 m na výšku. Podzemní podlaží, které slouží primárně pro parkování dosahuje hloubky 3,8m. Architektonická studie zahrnuje i využití pro vybrané stávající objekty, jako je například objekt správní budovy klubu Favorit, která bude obsahovat stravovací provoz, důležité prostory s energetikou budovy a také administrativní a klubové prostory. Ve vyšších patrech soustřeďuje barové a VIP prostory. Hmota stávající ponechávané budovy je začleněna do navržené hmoty stadionu v blízkosti hlavního vchodu do budovy. Poslední velkou stavební hmotou velodromu jsou zachované fragmenty stávající betonové závodní dráhy, které již nesplňuje délkové požadavky pro mezinárodní sportovní události a je zakomponována do celku stavby s pozměněným využitím
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / architektonická studie - design / etapa 2021/22
Janska, Petr ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonická studie cyklistického stadionu, tzv. velodromu, pro TJ Favorit Brno v Brně-střed Pisárky. Nový velodrom je situován na stávajícím pozemku cyklistického stadionu. Velodrom disponuje dřevěnou dráhou o délce 250 m společně se všemi požadavky, pro pořádání mezinárodních soutěží. Velodrom Brno naskýtá prostory pro sportovce, diváky (tribuna je dimenzována pro 2500 osob), zázemí pro Favorit Brno a také sekce pro sklady kol a jejich údržbu. Stadion je také vybaven prostory pro těžbu kryptoměny Bitcoin a využití přebytkového tepla jako benefit. Samotný stadion je pak zastřešen parametrickou ocelovou konstrukcí společně s pláštěm, který obsahuje fotovoltaické panely. Celkový návrh stadionu, pak respektuje technický ráz oblasti.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / architektonická studie - design / druhá etapa
Slunečková, Magdaléna ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonická studie cyklistického stadionu, tzv. velodromu, pro sportovní organizaci Favorit Brno jako součást sportovního areálu Hněvkovského v Brně – Komárově. Nový velodrom je situován na ploše navazující na současný bikrosový areál a slouží zejména jako zázemí pro dráhovou cyklistiku, sálovou cyklistiku a BMX. Jádro velodromu tvoří dřevěná klopená dráha dlouhá 250 m, která spolu s dalšími parametry sportoviště splňuje požadavky mezinárodní cyklistické unie na pořádání mezinárodních soutěží. Cyklistický stadion obsahuje prostory pro sportovce, diváky (tribuny jsou navrženy pro 2700 diváků), administraci organizace Favorit Brno i plochy pro skladování a servis kol. Součástí stadionu je i tělocvična, posilovna, wellness a fyzioterapie, ubytovna pro sportovce. Velodrom je zastřešen membránou ve tvaru dvojitého sedla, kotvenou do masivního věnce, který je v přední části sveden ve tvaru písmene „V“ k zemi a spolu s geometrií membrány udává dynamický výraz stavby.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / - architektonická studie - design
Horčičková, Anastázie ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vypracovat architektonický návrh stadionu pro dráhovou cyklistiku. Jedná se o krytou halu umístěnou v Brně Komárově na území sportovního areálu Hněvkovského. Současně se studií samotného objektu je zpracován i urbanistický návrh celého území. Areál nabízí široké spektrum sportovišť pro rekreační i vrcholové sportovce a nová hala velodromu by měla být dominantou celého území. Stavba poskytuje zázemí významnému cyklistickému klubu TJ Favorit Brno, reaguje na současné požadavky dráhové cyklistiky a umožňuje tak pořádání i mezinárodních závodů.
Velodrom Favorit Brno
Juránek, Marek ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh Velodromu-cyklistického stadionu v lokalitě Brno-Komárov, včetně napojení na stávající sportoviště ,parkování a dopravu.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / - architektonická studie - design
Vranová, Marta ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je architektonická studie cyklistického stadionu v Brně Komárově, jež má nahradit dnes již olympijským normám nevyhovující velodrom na brněnském výstavišti a zajistit tak nové a lepší podmínky nejen pro základnu klubu Favorit Brno, ale i pro všechny ostatní nadšené sportovce dráhové cyklistiky. Ale studie počítá i s rozšířením dalšího sportu a to je atletika, která zde v Brně má nedostatečné kryté tréninkové plochy. A proto v této diplomové práci doplňuji cyklistiku daným sportem, aby budova mohla nabídnout co nejvíce, nejen vrcholovým sportovcům, ale i příležitostným nadšencům a maximálně tak obohatit své okolí. Budova byla navržena v kombinaci beton, ocel a sklo. Kdy velká prosklená fasáda je stíněná velkým přesahem střechy, která v letním období bude sloužit jako přirozené stínění. Dané diplomové práci předcházel specializovaný atelier TG02, který se věnoval rozvoji přilehlé plochy a to bikrosové dráze BMX, která by měla úzce spolupracovat s novým cyklistickým stadionem. Dané území v Komárově Brno, tak nese velký sportovní potenciál, který bude záhodno i nadále rozvíjet.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / - architektonická studie - design
Horčičková, Anastázie ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vypracovat architektonický návrh stadionu pro dráhovou cyklistiku. Jedná se o krytou halu umístěnou v Brně Komárově na území sportovního areálu Hněvkovského. Současně se studií samotného objektu je zpracován i urbanistický návrh celého území. Areál nabízí široké spektrum sportovišť pro rekreační i vrcholové sportovce a nová hala velodromu by měla být dominantou celého území. Stavba poskytuje zázemí významnému cyklistickému klubu TJ Favorit Brno, reaguje na současné požadavky dráhové cyklistiky a umožňuje tak pořádání i mezinárodních závodů.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / - architektonická studie - design
Gebhardt, Tomáš ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce předcházel specializovaný ateliér ,,Architektonická studie bikrosového areálu Favorit Brno. Tento ateliér byl zaměřen na návrh zázemí pro Bikrosovou trať. Dále na vypracování architektonicko-urbanistické studie sportovního areálu v Komárově s předpokladem dominanty cyklistické haly. Propojení pěších cest, a zjednodušení dopravní obsluhy. Diplomová práce se věnuje vypracování nového konceptu území, kde bude mít místo jak sport profesionální, tak i rekreační. Hlavní část práce je věnována návrhu nového cyklistického stadionu, patřící TJ Favoritu Brna. Hala by měla splňovat dostatečnou kapacitu a zázemí pro konání mezinárodních sportovních utkání v dráhové cyklistice. Zároveň by měl být využitelná pro trénink, konání menších závodů a jiné sportovní i kulturní akce. Dalším požadavkem je, aby stadion mohl nabízet dostatečné zázemí pro domácí cyklistický klub TJ Favorit Brno. Jehož domácím místem je v současnosti nevyhovující cyklistický stadion na Brněnském výstavišti. Tento stadion dnes nesplňuje podmínky podle parametrů mezinárodní federace UCI. Pozornost si v neposlední řadě zaslouží návrh variabilního prostoru haly, který bude sloužit míčovým sportům a dalším sportovním akcím. Cyklistický stadion je umístěn v severní části areálu. Klade důraz na oddělení vstupů diváků a sportovců. Hlavním výrazovým prvkem jsou dvě hmoty, z niž jedna umožňuje veřejnosti vystoupat po rampě po obvodu stadionu do vyhlídkových míst. Z rampy je možno vidět děj uvnitř stadionu. Atraktivitu celého areálu zvyšuje navržené dopravní hřiště a pumptrack. Celkový areál bude oddělen od dopravy. Na území areálu vzniknou 3 nové parkoviště.
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/.
Žaludová, Kristýna ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tématem mé práce bylo navržení sportovně rekreačního areálu v Komárově, jehož hlavní dominantou je cyklistický stadion. Tato stavba bude plnit funkce moderního stadionu ve všech požadovaných faktorech. Jeho kapacita bude pro 3 000 diváků. Stadion se řadí do kategorie staveb, kde forma následuje funkci, kterou je v tomto případě především umožnění kvalitního výhledu na hrací plochu pro velký počet diváků. Vzhled stadionu určuje transparentní fasáda s pravidelným rozmístěním betonových sloupů, která umožňuje okolí vidět dění ve stadionu a zároveň poskytuje zajímavé výhledy ven.
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/.
Krejčová, Zdenka ; Ing. arch. Petra Žalmanová, Ph.D (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/. Urbanistickým problémem současného území je špatný technický stav budov, nevyhovující funkce objektů. Hlavní část práce je věnována návrhu nového cyklistického stadionu, který patří TJ Favorit Brno. Hala by měla splňovat dostatečnou kapacitu a zázemí pro konání mezinárodních sportovních utkáni v cyklistice a atletice. Zároveň by měla být využitelná i pro menší závody a jiné akce. Dalším požadavkem je, aby stadion mohl nabízet dostatečné zázemí pro domácí cyklistický klub TJ Favorit Brno, jehož domácím místem je v současnosti cyklistický stadion na brněnském Výstavišti. Tento stadion je v současné době nevyhovující, slouží pouze jako tréninková dráha, nesplňuje podmínky podle parametrů mezinárodní federace UCI. Pozornost si v neposlední řadě zaslouží návrh variabilního prostoru haly, který bude sloužit atletice případně dalším sportovním akcím. Cyklistický stadion je umístěn v severní části areálu. Důraz je kladen na rozptylové plochy v přímém okolí stadionu, snadnou orientaci a rozmístění vstupů ze všech stran objektu, a také oddělení sportovců od diváků. Hlavním výrazovým prvkem exteriéru je prosklená fasádní stěna, s předsazeným perforovaným plechem, která zajišťuje noční osvětlení a uvádí návštěvníky do děje. Atraktivitu celého areálu zvyšuje nově navržený park, kavárna a odpočinkové plochy. Celkový areál bude oddělen od dopravy. Na jeho okraji vzniknou 2 parkovací plochy s dostatečnou kapacitou pro celý areál. Doprava uvnitř areálu bude přístupná pouze pro obsluhu a provoz.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.