Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 814 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Malování s hudbou v mateřské škole
HOUSEROVÁ, Veronika
Bakalářská práce zkoumá vliv hudby na malířskou aktivitu dětí v mateřské škole. Cílem práce je prozkoumat, jak veselá a smutná hudba ovlivňuje děti a jejich schopnost přenést tuto hudbu na papír. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku předškolního věku, prožitkového učení, poslechu hudby a významu barev. Praktická část zkoumá hudební a výtvarný projev dětí s množstvím prožitkových aktivit. Dále přináší konkrétní postupy a návrhy pro zapojení malování s vážnou hudbou do výuky v mateřské škole. Metody sběru dat byly založeny na pozorování, rozhovorech, reflexi, videozáznamech a analýze kreseb. Hlavní zjištění práce analyzuje odlišnou reakci dětí na smutnou a veselou skladbu.
Pohádka jako nástroj k přiblížení environmentálních témat
POUROVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá integrací environmentálních témat do vzdělávacího procesu mateřských škol prostřednictvím pohádky. Teoretická část se zaměřuje na vztah dítěte k přírodě a podrobně analyzuje využití pohádek v pedagogické praxi. V praktické části je vytvořen týdenní program, kde každý den je představena jedna pohádka. Na každou pohádku jsou zpracovány aktivity a hry, které jsou zaměřeny na environmentální témata, jako je třídění odpadu, udržitelný životní styl, zdraví a ochrana životního prostředí. Týdenní celek byl úspěšně realizován v prostředí mateřské školy.
Artefiletika v lesní mateřské škole
KRATOCHVÍLOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá artefiletikou v lesní mateřské škole. Cílem práce je zjistit, jaké artefiletické činnosti může pedagog realizovat v podzimních měsících ve venkovním prostředí mateřské školy. Práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část seznamuje s lesní mateřskou školou a pojmem artefiletika a dále shrnuje prosociální vývoj dítěte předškolního věku. Praktická část nabízí náměty na artefiletické činnosti mimo budovu mateřské školy se zaměřením na prosociální chování ve skupině. Ve výsledcích jsou shrnuty poznatky, které byly v průběhu realizace zjištěny.
Nápadník pohybových chvilek pomocí hudby
ŠTANGLOVÁ, Aneta
Cílem mé bakalářské práce je poukázat na význam pohybu dětí v mateřské škole propojeného hudbou. Jak je pohyb pro děti předškolního věku důležitý. Nápadník pohybových chvilek propojených hudbou může pomoci učitelům a učitelkám motivovat děti k pohybu a zájmu o hudbu v mateřské škole a poradit, jak zábavnou formou pohyb a hudbu realizovat. V teoretické části jsem se zaměřila na oblasti pohybové a hudební teorie v předškolní pedagogice, na význam pohybu pro děti předškolního věku, na problematiku rozvoje pohybu u dětí formou pohybových aktivit a motivaci k pohybu pomocí hudby. V praktické části jsem se zaměřila na vytvoření "Nápadníku pohybových chvilek pomocí hudby", který rozvíjí pohybové a sluchové schopnosti a zdokonaluje dovednosti dětí předškolního věku. Součástí nápadníku jsou aktivity na všechna čtyři roční období. V praktické části jsem se věnovala konkrétním cvikům, námětům pohybových her, rozcvičkám propojeným hudbou a řízeným činnostem, které jsou zakomponovány do tematického plánu - jaro, léto, podzim a zima. Všechny pohybové aktivity a hudební činnosti jsou realizovány v praxi mateřské školy.
Soubor aktivit a her pro rozvoj matematické pregramotnosti u dětí předškolního věku
ZOBALOVÁ, Jitka
Tato práce pojednává o významu rozvoje matematického myšlení u dětí předškolního věku. Nabízí soubor aktivit, her a činností, které lze uplatnit při práci s dětmi v oblasti rozvoje matematických představ, a může sloužit jako zásobník začínajícím učitelkám, ale i učitelkám s pedagogickou praxí. V teoretické části práce seznamuje s vývojem dítěte předškolního věku, předmatematickými činnostmi a charakteristikou současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na rozvoj matematické pregramotnosti v oblasti motorické, kognitivní i emocionální. Praktická část obsahuje soubor aktivit, her a činností, který je rozdělen do jednotlivých oblastí rozvoje matematické pregramotnosti. Tento soubor je ověřen v praxi a je podrobně reflektován.
Netradiční rytmické hudební nástroje
ŠVANDOVÁ, Aneta
Bakalářská práce Netradiční hudební rytmické nástroje se zabývá využitím předmětů všedního dne k provozování elementárních instrumentálních aktivit v mateřské škole. Teoretická část práce je zaměřena na hudební rozvoj dětí v předškolním věku, hudební činnosti v mateřské škole využívané a výroba a hra na vhodné netradiční hudební nástroje. Praktická část je zaměřena na realizaci týdenního plánu zaměřeného na využití předmětů, kterými jsou děti v domácnosti běžně obklopovány, k hudebním činnostem. Ty jsou přizpůsobeny dětem ve věku 3-4 roky. Závěrem tohoto týdenního plánu je sebereflexe a reflexe učitelky. Součástí je také dotazník pro učitele mateřských škol. Cílem tohoto dotazníku je zjistit, zda a jakým způsobem pracují s netradičními hudebními nástroji.
Riziko vzniku specifických vývojových poruch učení u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností
Petrusová, Adéla ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizik vzniku specifických poruch učení na základě deficitů dílčích funkcí u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Práce se zaměřuje na identifikaci a porovnání zjištěných deficitů dílčích funkcí. Tyto deficity analyzuje a v závěru posuzuje možná rizika, která lze očekávat v souvislosti s osvojováním školních dovedností. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je popsána terminologie, jež se úzce váže k narušené komunikační schopnosti. Dále je v práci definována a objasněna terminologie specifických poruch učení, jejich členění a souběžně jsou popsány deficity dílčích funkcí, které se k nim vztahují. V praktické části je popsán průběh vlastního šetření, je provedena analýza zjištěných výsledků. Kvalitativní výzkum byl realizován v prostředí předškolního zařízení, se souhlasem zákonných zástupců zúčastněných dětí byly zpracovány jednotlivé anamnézy. Následně byla aplikována diagnostická metoda od B. Sindelárové, bylo provedeno její vyhodnocení a porovnání s ostatními jednotlivci. Souběžně se práce pokouší o srovnání s výsledky, jež jsou na podobné téma publikovány v dostupné literatuře. V závěru nabízí možnosti včasné reedukace dětí, které jsou v riziku školního neúspěchu v důsledku...
Různé psychologické aspekty dětské kresby
Kotenová, Nikola ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na psychologické aspekty kresby předškolních dětí z úplných a neúplných rodin. V teoretické části je dětská kresba popsána jako jeden ze základních projevů sémiotické funkce a je zdůrazněn její význam v procesu kognitivního zrání. Také je věnována pozornost kresbě jako projektivní diagnostické metodě. V empirické části jsou interpretovány kresby dětí různého věku předškolního období z úplných a neúplných rodin s důrazem na kognitivní zralost jedince a rodinné vztahy s respektem k projektivní funkci kresby. Výsledky mohou přispět k lepšímu poznání dětského vnímání díky interpretaci různých kreseb.
Vývoj osobnosti u dětí předškolního a školního věku z pohledu analytické psychologie
Franzová, Martina ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Práce se zabývá vývojem osobnosti u dětí předškolního a školního věku, na který je nahlíženo z perspektivy analytické psychologie C. G. Junga a jeho následovníků. V literárně- přehledové části se věnuje nejprve vymezení pojmu osobnost a uvedení vybraných teorií podle jiných psychologických směrů. Dále seznamuje s Jungovým pohledem na dětskou psychologii a uvedena je i Neumannova teorie vývoje vědomí a Fordhamův náhled na problematiku. Největší pozornost je věnována symbolické tvorbě dětí, jejich imaginaci a tomu, jaký mají vliv na utváření jejich osobnosti. Výstupem práce je návrh výzkumu vývoje dětské osobnosti pohledem analytické psychologie, ve kterém se pracuje s analýzou dat získaných ze dvou projektivních metod, Scénotestu a Testu pohádek. Klíčová slova: Analytická psychologie, Vývoj osobnosti, Předškolní věk, Školní věk, Test pohádek, Scénotest
Možná rizika střídavé péče u předškolního dítěte
Bortlíková, Kristina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možných rizicích střídavé péče v souvislosti s dítětem předškolního věku. Na úvod je zde zmínka o rodině a faktorech, které mohou vést k jejímu rozvratu. Následně jsou vymezeny a popsány tři typy porozvodového uspořádání, které v České republice umožňuje současná právní úprava. Jádro práce tvoří kapitola věnována střídavé péči, jejím nejčastěji uváděným výhodám a nedostatkům a rovněž výzkumům, které na dané téma byly realizovány. Další kapitola pokračuje vybranými oblastmi předškolního období, které jsou dávány do souvislostí s rozvodem rodičů a s klady a zápory střídavé péče. Důraz je kladen na rizika tohoto porozvodového uspořádání, která by měla být brána v potaz jak rodiči, tak samotnými soudy. Součástí práce je rovněž návrh výzkumného projektu na dané téma.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 814 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.