Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 257 záznamů.  začátekpředchozí206 - 215dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stín a stínohra - výtvarná řada ve výtvarné výchově na základní umělecké škole.
TICHÁČKOVÁ, Barbora
Diplomová práce je věnována teoretickému uvedení stínu jako svébytného námětu a výrazového elementu v dějinách výtvarné kultury s přesahem do dramatického umění, filmu a fotografie a také specifikaci stínohry jako expresivního média. Práce se rovněž zabývá popisem stínu z hlediska optiky a vizuální percepce, odpovídá na otázku, co je to stín. V diplomové práci není opomenuta analýza tradiční i moderní symboliky vztahující se k fenoménu stínu. Nemalá část práce je věnována didaktické analýze tématu a stručné charakteristice výtvarně - projektových metod a výtvarných řad ve VV s ohledem na praktické vyústění práce. Součástí diplomové práce byla příprava, realizace a dokumentace vlastní výtvarné řady (souboru výtvarných lekcí) na téma "Stín a stínohra" na druhém stupni základní školy.
Výtvarné umění jako nástroj české kulturní diplomacie
Kottová, Kristýna ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Po celá staletí hrálo umění důležitou roli nástroje kulturní diplomacie a i v současnosti je nedílnou součástí zahraniční kulturní politiky mnoha zemí. Současné a moderní výtvarné umění se často vyjadřuje k aktuálním společenským i politickým tématům, a to jak na národní, tak mezinárodní úrovni. Tato práce se snaží ukázat, že výtvarné umění, jakožto vyjadřovací prostředek, má své místo v mezinárodních vztazích, mimo jiné v rámci kulturní diplomacie. Cílem práce je zjistit, jakými způsoby a přes jaké instituce je výtvarné umění využíváno jako nástroj kulturní diplomacie a jak může výtvarné umění přispívat pozitivním vztahům mezi státy a budování kladné image státu v zahraničí. V kontextu české kulturně-diplomatické praxe se práce na využití umění zaměřuje z několika rovin. Jednou z nich je rovina historická, která se zabývá využitím umění v procesu budování československého státu, rovina institucionální pak představuje aktéry, státní i nestátní, kteří se propagací výtvarného umění velkou měrou podílejí na kulturní diplomacii ČR. Závěrečná kapitola se zaměřuje na prostředí New Yorku, jakožto světového kulturního centra, a věnuje se vybraným českým projektům a činnostem, organizací i jednotlivců, kterým se úspěšně daří českou výtvarnou tvorbu zasazovat do mezinárodního kontextu. Přínosem práce je její zaměření na bohužel nepříliš diskutované téma - na specifickou oblast umělecké tvorby, její roli a postavení v mezinárodních vztazích a kulturní diplomacii České republiky.
Řízení tvorby umělecké sbírky jako investiční příležitosti
Kálalová, Jana ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Tato práce se věnuje fenoménu sběratelství umění, které za určitých podmínek může být bráno jako alternativní investice. Cílem této práce je prozkoumat možnosti sbírání a investování v kontextu českého i světového trhu s uměním a určit, zdali je sbírání umění vhodnou investicí, která může v budoucnu přinést sběrateli zisk. Dalším cílem je tvorba doporučení, která pomohou sběrateli vytvořit kvalitní sbírku s ohledem na zvyšování její budoucí hodnoty, ať už z důvodu jejího následného zpeněžení, nebo jen z pohnutek čistě sběratelských. Práce je rozdělena do několika částí, v první je popsáno sběratelství jako takové, druhy sbírek, významní sběratelé a také institucionalizované podoby sbírek v České republice i v zahraničí. Následně popisuji trh s uměním v podobě jeho nákupních kanálů i s jejich výhodami a nevýhodami pro sběratele. Dále se pak věnuji tvorbě cen na trhu s uměním, která je základem pro následnou kapitolu o investování do umění, ve které popisuji druhy a pravidla investování a poté se dostávám i k pravidlům při řízení tvorby umělecké sbírky všeobecně, s důrazem na její zhodnocení. Nakonec uvádím praktický příklad vývoje tržních cen uměleckých děl známého českého umělce, kde jsou aplikována předchozí teoretická východiska o investování do umění a budování umělecké sbírky. Práce je doplněna o názory odborníků z praxe ve formě expertních rozhovorů, jejichž praktické poznámky průběžně doplňují text v celé práci.
Možnosti využití hudebního, dramatického a výtvarného umění ve výuce náboženství pro děti mladšího školního věku
MÁLOVÁ, Klára
Tato práce se zabývá možnostmi využití hudebního, dramatického a výtvarného umění ve výuce náboženství pro děti mladšího školního věku. V úvodu práce popisuje vývojově-psychologickou charakteristiku dítěte mladšího školního věku a rovněž vývoj dětské religiozity. Hlavní část práce je věnována jednotlivě hudebnímu, dramatickému a výtvarnému umění jako metodám pro vyvolání dětského zájmu o křesťanskou víru a jako cestě prohloubení náboženského prožívání metodou otevírání náboženské zkušenosti a symbolů. V rámci těchto témat je zmíněn i význam žalmů a ikon.
Nemoci a chorobné stavy v umění
FÜRSTOVÁ, Anežka
Nemoci a chorobné stavy v umění představují široké a doposud málo prozkoumané téma, které v literatuře není zastoupeno žádnou ucelenou publikací. Touto problematikou se zabývá vědní obor paleopatologie, který zkoumá choroby lidí a zvířat minulých populací. V rámci této práce je rešeršním způsobem zpracováno téma zobrazování nemocí, zranění a vrozených vad v dílech výtvarného umění. Nejprve je přiblížen obor paleopatologie, její historie, prameny, ze kterých čerpá a úskalí spojená s ověřováním získaných dat. Hlavní část práce zahrnuje klasifikaci nemocí nalezených ve výtvarném umění a rozbor uměleckých děl, který je doplněn o historické souvislosti. Cílem práce je shromáždit poznatky o chorobách zobrazených ve výtvarném umění s využitím dostupné odborné literatury.
Zvukové objekty v prostorové tvorbě na 1. stupni ZŠ
LUTOVSKÁ, Milada
Diplomová práce popisuje problematikou prolínání hudebního a výtvarného umění prostřednictvím tvorby zvukových objektů. Teoretická část se zabývá funkcí umění jako společné oblasti hudebního i výtvarného projevu. V jednotlivých kapitolách je postupně nastíněna podstata vizuálního a sluchového vnímání z pohledu psychologie a propojenost výtvarného a hudebního média v rámci vybraných epoch, jejichž východiskem jsou zvukové objekty ve výtvarném umění. Závěrečná kapitola se věnuje prostupování hudebního média do předmětu Výtvarná výchova. Projektová část pak prezentuje praktické vyústění tématu práce - předkládá metodicky zpracovaný soubor tvůrčích činností spojených s vytvářením zvukových objektů v rámci výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ.
Tanec aneb cesta k obrazu
Jandová, Markéta ; Turečková, Hana (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Tanec a výtvarné umění jsou obecně považované za dvě nezávislé umělecké formy. Jejich působnost se však prolíná, jsou si navzájem inspirací a dohromady jsou schopny vytvářet harmonický celek. Tato práce je výsledkem nahlédnutí do umělecké činnosti Jacksona Pollocka a Anny Teresy De Keersmaeker, a díky kterým se porovnává akční malba s choreografií. Oba tvůrčí procesy spojuje společná cesta tance, na jehož konci se nachází obraz. Text se snaží ukázat malíře, který vstoupil na plátno a prostřednictvím gestické malby dospěl k obrazu a dále pohlíží na choreografii, jejíž proces je spojen s malbou a výsledek dojde ke stejnému konci jako u malíře ? vytvoří obraz. V závěru dochází ke konfrontaci s osobními choreografickými zkušenostmi autora, pracujícího na propojování výtvarného umění a tance skrze vlastní tvorbu.
Impresionismus v hudbě a výtvarném umění
Urbanová, Karin ; KOUTNÍK, Tomáš (vedoucí práce) ; OLIVIERI-MUNROE, Charles (oponent)
Tato práce dává nahlédnout do impresionistického smýšlení hudebního skladatele, malíře a sochařky. Předkládá porovnání různých uměleckých projevů pod záštitou jediného cíle - zachycení dojmů. Nastiňuje různé způsoby, jež k dosažení cíle vedou.
Fotokopie ve výtvarném umění
Dernerová, Dora ; KINTEROVÁ, Markéta (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem fotokopie a jejího použití při tvorbě uměleckých děl.
Maska ve výtvarném divadle
Brejcha, Jan ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
V této bakalářské práci se budu zabývat využitím masek v autorském výtvarném divadle. Po krátkém úvodu, ve kterém se zaměřím na definicí masky, její vývoj a dělení, budu rozebírat celkem tři vlastní projekty (jeden zrealizovaný, jeden nezrealizovaný a jeden čekající na uvedení v tomto roce). Ve všech těchto projektech budu sledovat zvolený fenomén, použití masky a pokaždé se pokusím aplikovat některé koncepty masky na vlastní tvorbu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 257 záznamů.   začátekpředchozí206 - 215dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.