Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prízraky a ilúzie
Arendárik, Ján ; Stratil, Václav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Predmetom mojej praktickej diplomovej práce je maliarska reakcia na fotografie z rokov 1915 – 1930. Vnímam ich ako „fotografie mŕtveho sveta“ čiže ľudí, ktorí už nežijú avšak prostredníctvom dochovanej fotografie predpokladám, že tieto fotografie sú dôkazom ich existencie.
Výletní místa
Fialová, Eliška ; Achrer, Josef (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Maluji parky-výletní místa, jejich terén a prostor. Zobrazuji jejich strukturu složenou z různých prvků. Zajímá mě lidský dotek a pohyb a především pohled. Zajímá mě člověkem budované či přetvářené prostředí a to jak zpětně, na člověka působí. Parky jsou místy stvořenými pro úžas, pro nevšední zážitek, pro naplnění vjemy. Taková místa se snažím popsat a vytvořit ve svých obrazech.
Trendy v současném umění
Janovská, Anna ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje 4 malby na plátně a cca 10 maleb na papíře. Její abstraktní charakter určuje snovou atmosféru obrazů vytvořených v prostředí ateliéru Intermédia a zachycuje autorčin přístup. Tato práce má ambice řadit se do aktuálního uměleckého diskurzu, a to především v oblasti současné malby. Autorka vnímá uměleckou scénu, je si vědoma tendencí a trendů. Je však otázkou, co jsou současné trendy, kdo je určuje a jakým způsobem je umělečtí kritici vnímají a zachycují, popřípadě zařazují a selektují. Také je otázkou, zda trend přetrvá a zda se z něj stane směr, který bude možné zařadit v kontextu dějin umění. Zároveň autorka vnímá určitou autonomii ateliéru Intermédia a jeho svobodu. Soubor maleb s názvem „JSOU“ vznikl během uvědomování si, že každý může vidět své bytosti jak chce. Autorka je ztvárnila svýma očima a tím tedy říká, že „jsou“.
NEJEN MOdŘE
Novotná, Daria ; Franta, Jiří (oponent) ; Lahoda, Tomáš (vedoucí práce)
9 obrazů, olejomalby nebo akryl - obrazy, které se odehrávají ve vodě, na pláži, na molu a v bezprostředním okolí během turistické sezóny - aspekty s turismem u moře spojené – trocha romantiky až na hranici ironie a kýče, konzum, byznys - zpracovávání obrazu vodní hladiny, jejích barev a forem v různých deních dobách a za rozličného osvětlení, reálné i zdánlivě abstraktní - posun motivu popř. jeho fragmentu prostřednictvím zjednodušení formy a barev na hranici abstrakce
Příprava a organizace výstavby souboru bytových domů ve Štětí
Sládek, Lukáš ; Hanzelková, Martina (oponent) ; Šlanhof, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je příprava a organizace výstavby bytových domů ve Štětí. V technologickém předpisu se zabývám všemi vrstvami podlah od konstrukce stropu v bytových domech. V objektech jsou těžké podlahy. Pro nášlapné vrstvy podlah bude použita PVC krytina, keramická dlažba a betonový nátěr. Bude použito strojní zpracování betonu. Dále se budu zabývat technologickým předpisem, časovým plánem, oceněním všech technologických etap, zařízením staveniště, bezpečností a ochranou zdraví při práci. Také zde popíšu správné rozdělení stavebních procesů do dílčích procesů tak, aby technologická etapa dokončovacích prací co nejefektivněji dosáhla cíle.
"Bez názvu"
Cáb, Martin ; Hodboď, Tomáš (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Ve své závěrečné bakalářské práci zpracovávám portrét Ježíše Krista. Vzhledem k historickému vývoji křesťanské ikonografie se jedná o abstraktní pojetí, ve kterém je Kristus znázorněn pouze jednoduchými konkrétními prvky, které jsou signifikantní pro jeho osobnost jak v rovině obecné, tak především v mé osobní.
Triumf ošklivosti
Kolářová, Monika ; Zálešák, Jan (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
V me praci se zabívam fenomenem telesnosti, zaměřené predevsim na tema krasy a osklivosti. Prostřednictvím dionýského typu těla se snažím zachytit tíhu tělesné nedokonalosti. V kontrastu s jemností a rafinovaností lazurní malby se snažím dosáhnout rovnováhy mezi těmito všeobecnými zástupci fenoménu krásy a ošklivosti.
Život
Maliňáková, Kamila ; Zálešák, Jan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Název mé bakalářské práce je Život. Mým původním záměrem bylo vytvořit monumentální, dokonalý obraz, triptych o dobru, zlu a něčím co je mezi těmito dvěma pojmy, jakýsi oltář roku 2014 dle vzoru starých mistrů. Od samého začátku mé práce ale docházelo k neustálému pochybování a nejistotám jak z mé strany, tak z pohledu pedagogů a konzultantů. Motiv obrazu se stával stále více vykonstruovanějším a složitějším, což se také potvrdilo mou následnou stagnací a závěrečnému přehodnocení práce. Došla jsem k názoru, že mnohem zajímavější, než samotný obraz, je to, co se děje kolem něj, v jeho zákulisí. To, jak mě od něj skoro všichni od začátku odrazovali, to, že jsem chtěla vytvořit dokonalý obraz, ale on se jím nestal, to jak mi babička každý týden volá, že mi drží palce,… To všechno se stalo najednou důležitější. A to teď taky maluju.
Spojení myslí zůstává bez poskvrny
Kachlíková, Barbora ; Hodboď, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je série maleb různých velikostí technikou olej na plátně. V práci se zabývám neuchopitelností okamžiku, ke které se váže technika „rozmazaných“ obrazů. Nemožnost zůstat stát na místě, co je teď už vlastně není. Kontakt s lidmi je mojí největší inspirací a předmětem mého zájmu. Každodenní zážitky a pocity. Miluji život a cítím hlubokou potřebu ho malovat.
Portrét
Ďuriš, Juraj ; Paučo, Samuel (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
Vo svojej práci rozvíjam súbor približne tridsiatich olejomalieb malého formátu. Nadväzujem nimi na moju predošlú prácu, v ktorej som sa zaoberal portrétom (malých predmetov, cigaretových krabičiek, hračiek). Ťažisko môjho záujmu sa presúva z reliktov ľudskej prítomnosti, na človeka, ako mysliacu a cítiacu bytosť v prítomnosti s duchovným rozmerom. Portréty preto vznikajú podľa živých modelov (z môjho blízkeho okolia). Jednoduchá situácia, v ktorej oproti sebe stoja maliar a jeho model, s jedinou úlohou – vytvoriť obraz – umožňuje koncentrovať pozornosť na samu situáciu a nutnosť jej interpretácie, ktorá je podmienená, prirodzene závislá od kontextu v ktorom sa deje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.