Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 201 záznamů.  začátekpředchozí192 - 201  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hromadné sdělovací prostředky v informační společnosti
Vydrař, Štěpán ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jindřich (oponent)
Tato práce se zabývá masmédii a vlivem, který na ně má vývoj v informačních a komunikačních technologiích. Cílem práce je čtenáře seznámit se všemi aspekty, které s sebou tento vývoj přináší. První část práce je zaměřena na ujasnění používaných pojmů a uvedení do problematiky masmédií skrze pohled do jejich historie. Ve druhé části se pak práce podrobně zabývá současnou podobou masmédií. Objasňuje jejich zábavnou funkci, stanoví místo pro internetové zpravodajství, popisuje aktuální trendy spojené s používáním internetu. Zabývá se současnou krizí, kterou tištěná masmédia procházejí a představuje čtenáře jako prvek, který v komunikaci s masmédii přestává mít jen pasivní roli. Práce se také zaměřuje na vliv, který masmédia ve společnosti mají. Třetí kapitola je pak věnována průzkumu mezi novináři a osobnostmi zabývajícími se masmédii, ale také mezi laickou, neodbornou veřejností. V něm jsou předem stanovené předpoklady konfrontovány se zjištěnými fakty.
Bulvarizace a média veřejné služby
LUKEŠOVÁ, Daniela
Tato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku postupného vývoje mediálního průmyslu pronikají i do médií veřejné služby. Práce se tedy zaměřuje na důvody i podoby pronikání bulvárních principů do veřejnoprávních médií. V teoretické části jsou nastíněna základní teoretická a terminologická východiska k tématu médií veřejné služby a k tématu bulvárních principů. Jsou zde prezentovány charakteristické znaky bulvárních médií nejen v oblasti tematické, ale také v oblasti jazykové. V části analytické jsou nejprve představeny použité metody a následně se práce pokouší o nastínění situace v současných médiích veřejné služby, konkrétně na příkladu rozhlasového vysílání. Praktická část této diplomové práce je postavena na obsahové analýze mediálních sdělení. Veřejnoprávní média reprezentuje Český rozhlas 1 - Radiožurnál, konkrétně jeho zpravodajské relace. Práce se nejen pokusí nalézt bulvární principy ve vysílání tohoto média, ale snaží se také provést jeho srovnání se zpravodajstvím komerčních médií, zastoupených rozhlasovou stanicí Rádio Impuls. Cílem práce je potvrzení, případně vyvrácení předpokladu, že média veřejné služby v České republice jsou zasažena jistým stupněm bulvarizace v podobě pronikání bulvárních principů.
Jak veřejnost vnímá pravdivost a úplnost zpráv českých médií?
Červenka, Jan
V rámci březového výzkumu Naše společnost 2009 jsme respondentům položili několik otázek týkajících se toho, jak lidé hodnotí zpravodajství vybraných českých médií z hlediska pravdivosti a úplnosti informací, jež poskytují.
Použití metody frekvenčního směšování v nelineární UZ spektroskopii (NEWS) pro detekci vad v leteckých součástech
Kvita, Pavel ; Převorovský, Zdeněk
V práci je popsána aplikace nelineární spektroskopické metody frekvenčního směšování při vyhledávání defektů v modelové letecké konstrukci.
Hodnocení informací v médiích
Škodová, Markéta
Součástí říjnového šetření CVVM bylo několik otázek zjišťujících, zda si čeští občané myslí, že je média informují pravdivě a uceleně a zda jim poskytují přehled o nejdůležitějších událostech.Do výzkumu byly zahrnuty jak televiyní a rozhlasové stanice, tak celostátní deníky a internetové zpravodajské servery.
Sledování zpravodajských pořadů
Šamanová, Gabriela
Cervnovy vyzkum byl mj. zameren na to jak lide sleduji televizni zpravy. Respondenti odpovidali na otazky ,ktere zpravodajske porady sleduji, zda sledovana televizni zpravodajstvi informuji o dulezitych vecech ci nektere dulezite udalosti opomiji. Posledni otazka byla venovana tomu, jak casto divaci sleduji zpravy v televizi.
Vliv médií na chování a prožívání jednotlivců i skupiny v době hospodářské krize
Pikman, Oxana ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Tato bakalářská práce je věnovaná vlivu médií na chování a prožívání člověka v době hospodářské krize. Cílem této práce je zjistit, jaké mediální produkty nejvíce ovlivňují psychiku a chování jedince, proč se člověk nechce vyhnout působení médií a jaké perspektivy má v součastné době již po ukončení hospodářské krize. Teoretická část se zabývá základními problémy fungování masových medií a její role ve společnosti na příkladu takových mediálních produktů jako zprávy, reklama a propaganda. V praktické části je ověření pravdivosti stanovených hypotéz, které jsou definované v teoretické části.
Vývoj a analýza internetového zpravodajství na českém trhu
Hlaváčková, Ivana ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Arltová, Markéta (oponent)
Klasické tištěné zpravodajství je čím dál více vytěsňováno internetovým. To je jeden z důvodů, proč se v této diplomové práci zaměřuji právě na žurnalistiku přístupnou přes webové rozhraní. Takzvané on-line zpravodajství prezentuji v kontextu vzhledem k ostatním periodikům -- televizním, rozhlasovým i tištěným. Práce se zabývá popisem a zkoumáním hlavních trendů vývoje na mediálním trhu ČR. Klade důraz na ekonomické rubriky obecného zpravodajství a porovnává je se specializovanými ekonomickými portály. Podstatnou část tvoří analýza návštěvnosti, která stanovuje pořadí nejoblíbenějších zpravodajských serverů. Pro dva vybrané weby je sestaven model časových řad, který předpovídá budoucí vývoj počtu reálných uživatelů. Cílem diplomové práce je poskytnout celkový pohled na současnou situaci i na vývojové tendence dané problematiky v oblasti internetového zpravodajství. Výsledkem by měla být ucelená představa, jakým směrem se obsahově i technicky bude on-line zpravodajství ubírat.
Postavení Portálu ČT24 na českém trhu zpravodajských webů a možnosti jeho dalšího rozvoje
Vejvodová, Alžběta ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Strašíková, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce porovnává zpravodajský web Portál ČT24 s lídrem trh Novinkami.cz. Nosnou částí práce je srovnání agendy obou webů, kterou lze považovat za jejich produkt, na nějž lákají čtenáře. Dále autorka identifikuje, co lídru trhu Novinkám.cz přináší jejich postavení a zaručuje náskok co do počtu čtenářů před ostatními zpravodajskými weby dostupnými na trhu v České republice. Dále autorka zkoumá rovněž image webu, základní rysy, které ho utváří, zabývá se také značkou, kterou oba weby využívají a jejich propagací. Do zkoumání vstupuje rovněž finanční analýza Portálu ČT24, jelikož finance jsou limitujícím faktorem jeho rozvoje. Součástí této diplomové práce je také průzkum mínění čtenářů Portálu ČT24 a Novinek.cz. Všechny tyto aspekty vstupují do závěrečného doporučení pro Portál ČT24. Jeho součástí je jednak udržování současných silných stránek portálu, mezi které patří například hodnota a positioning značky Portál ČT24, ale i obsáhlost a kvalita nabízeného zpravodajství. Kromě toho autorka práce Portálu ČT24 navrhuje např. zintenzivnění propagace a změny v ní. Navržené změny se týkají i managementu, a to zejména v oblasti spolupráce s dalšími organizačními složkami České televize. Tu by mělo usnadnit zejména zavedení projektového managementu. Zlepšení komunikace s vedením České televize zejména v oblasti dalšího rozvoje Portálu ČT24 by usnadnilo vytvoření podnikatelského plánu.
Informace a síťové struktury v sociálně ekonomických systémech
Štefán, Ladislav ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Bělonožník, Pavel (oponent)
Sledujeme vytváření virtuálních organizací, zájmových komunit, budování sociálních sítí. Integrujeme se do těchto struktur v rámci našeho zaměstnání a také v rámci našeho volného času. Prozkoumáme počátky tvorby těchto komunit a jejich současný stav. Popíšeme vliv technologie na jejich vznik. Způsob jakým dochází k přenosu informace a jejího uchování. Jakým způsobem ovlivňují tyto elektronické vztahy jedince a jeho okolí. Pro naše potřeby jsme vybrali BBS, Usenet, mailing listy, on-line diskuse typu IRC, chat, instantních zpráv.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 201 záznamů.   začátekpředchozí192 - 201  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.