Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  začátekpředchozí190 - 199dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mapování kulturních preferencí obyvatel města Klatovy
Tomanová, Jaroslava ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Zkoumání motivace, hodnot a dalších faktorů, které ovlivňují preference a spotřební chování v kulturním sektoru, je dnes běžnou praxí ve vyspělých zemích. Tato bakalářská práce se věnuje představení několika způsobů, jakými byl výzkum prováděn v různých zemích a v praktické části navrhuje způsob, jakým by mohl být výzkum proveden v konkrétních podmínkách na území obce s rozšířenou působností Klatovy. Statistické techniky, které dovedou měřit významnost faktorů ovlivňujících spotřební chování v kultuře, v sobě skrývají velký potenciál, jenž může přispět nejen samotným kulturním organizacím k efektivnějším manažerským a strategickým rozhodnutím, ale i k transparentnějšímu přerozdělování veřejných zdrojů v tomto sektoru.
Vliv internetu a sociálních sítí na spotřební chování
Grigarová, Pavla ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Bilal, Linda (oponent)
Metody používané při zpracovávání práce zahrnují online dotazování a osobní rozhovory s odborníky. Cílem práce bylo teoreticky pokrýt oblast internetového marketingu a analyzovat uskutečněný vlastní výzkum. Výzkumem bylo odhaleno, že internet měl u posledních nákupů respondentů největší vliv na fáze hodnocení možností, nákup a hledání informací. Z kategorií byly internetem nejvíce ovlivněné nákupy elektroniky a služeb cestovního ruchu. S rostoucí cenou zboží bylo možné sledovat rostoucí vliv internetu. Nejvýznamnější nástroje internetového marketingu byly webové stránky firmy, vyhledávání pomocí vyhledávačů a nástroje na porovnávání cen. Pokud jde o sociální sítě, byl jejich vliv na spotřební rozhodování pouze okrajový. Práce zahrnuje i porovnání teoretických poznatků s výsledky výzkumu a zároveň názory odborníků.
Marketingový význam body image
Klingerová, Lenka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na marketingový význam body image a to z hlediska spotřebního chování jedince. Vysvětluje samotný pojem body image, jeho vývoj v čase a poukazuje na faktory mající vliv na sebepojetí lidí a s tím spojené projevy nákupního chování. Teoreticky definuje základní pojmy spotřebního chování, marketingové komunikace a teoretické základny pro provedení výzkumu, který se nachází v druhé části práce. Cílem je zjistit vnímání a následný vliv body image na spotřebitele a podchytit hlavní, případně nové trendy chování v této oblasti. Jedním z výsledků práce je zjištění, že lidé začínají upřednostňovat tělo zdravé a vitální před uměle vytvořeným.
Spotřební chování Generace Y v ČR
Charvát, Tomáš ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá spotřebním chováním české Generace Y - lidmi narozenými mezi roky 1977 až 1997. Čtenář se postupně seznámí s aspekty, které zásadním způsobem formovaly obecné vlastnosti této generace. Jedná se především o nástup a integraci moderních technologií do jejich běžného života. Podrobněji se také v rámci spotřebního chování zaměříme na vztah Generace Y a marketingu. Postupně si uvedeme změny, které do této oblasti Generace Y přinesla, a dále doporučení nezbytná pro jejich úspěšné marketingové zacílení vzhledem k charakteristickým vlastnostem a hodnotám, jež jsou jim blízké. V poslední fázi budou v rámci projektu MML - TGI ověřeny či vyvráceny veškeré poznatky o Generaci Y. Výsledkem práce by mělo být shrnutí poznatků o české Generace Y a uvedení všech podstatných faktorů, které ovlivňují spotřební chování této skupiny lidí. Dobrá znalost spotřebitele je koneckonců nezbytná v boji o získání zákazníka.
Analýza nákupních a spotřebních zvyků
Morávek, Jakub ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou nákupních a spotřebních zvyků. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První se zabývá teoretickou stránkou spotřebního chování a faktory, ovlivňujícími nákupní chování, druhá se věnuje vlastnímu výzkumu a výzkumu MML-TGI, které zkoumají nejčastější projevy nákupního rozhodování a chování.
Trendy spotřebního chování v čase ekonomické krize: detailní pohled na českého spotřebitele
Kadilák, Michal ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je objasnit trend spotřeby parfémů v českém ekonomickém prostředí a jeho odklon od většiny dalších trendů zaměřujících se primárně na úsporu nákladů jednotlivce. Zajímat mě bude nejenom popis trendu samotného, ale hlavně odhalení skrytých motivací spotřebitele. K naplnění tohoto cíle jsem využil metod kvalitativního výzkumu při sběru a interpretaci dat. Výzkum byl proveden na skupině pěti respondentů formou individuálních hloubkových rozhovorů. Postupně jsem zjišťoval důvody odlišností všeobecné spotřeby v krizi a spotřeby parfémů, jakožto prostředku sebeprezentace spotřebitelů. V závěru byli odhalené vnitřní motivy spotřebitelů k takovému chování a spotřebě parfémů. Zjištění byli propojené s teoriemi Cooleyho a Belka, které se týkají vnímaní vlastního zrcadlového "já" spotřebiteli a konceptu "rozšířeného já". Trend jako celek potvrdil svou přítomnost mezi respondenty a svou závislost na identitě jednotlivých spotřebitelů a jejich vnímaní okolního světa.
Spotřební chování segmentu seniorů
Petláková, Eva ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Čapek, Michal (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat teoretické aspekty spotřebního chování seniorů. Součástí práce je také část praktická, v níţ je, na základě trţní segmentace, popsán realizovaný marketingový výzkum v oblasti cestovního ruchu. Na základě daných výstupů je zde provedeno zhodnocení a je sepsán návrh marketingových opatření. V práci je také provedeno srovnání situace v oblasti cestovního ruchu se zaměřením na seniory mezi Českou republikou a Španělským královstvím. Závěrečná část práce pojednává o celkovém zhodnocení situace zjištěné výzkumem nabídky cestovních kanceláří a poptávky klientů v seniorském věku.
Spotřební chování při nákupu oblečení
Dvořáčková, Alena ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem spotřebitelského chování při nákupu oblečení. V teoretické části popisuji chování spotřebitele, faktory, které jej ovlivňují a samotný kupní rozhodovací proces. Praktická část je zaměřená na samotný marketingový výzkum zkoumající zvyklosti spotřebitelů a jejich orientaci v nových trendech. Jako metodu analýzy použiji dotazníkové šetření. Závěr práce tvoří samotná analýza získaných výsledků a jejich možné praktické využití pro marketingové kampaně.
Protektivní faktory ovlivňující užití produktů nosní hygieny.
KROUPOVÁ, Veronika
Tato práce volně navazuje na bakalářskou práci s názvem Vliv reklamní kampaně na prodej zboží farmaceutické firmy a její působení na zákazníka. Teoretickou část jsem vhodně rozšířila o nové poznatky modernější literatury a snažila jsem se najít veškeré protektivní faktory, které mohou ovlivnit užití nebo nákup produktů nosní hygieny. Věnovala jsem pozornost i procesům s tímto souvisejícím, jako je marketing, marketingová komunikace a spotřební chování zákazníka. V souvislosti s následnou analýzou dat jsem nastínila i zdravotní problematiku. V praktické části jsem hodnotila úspěšnost jednotlivých reklamních kampaní v letech 2007 ? 2010 na Nasivin a Sterimar v souvislosti s návazností prodejů na morbiditu chřipek, nechřipkových onemocnění a alergických onemocnění v populaci ČR. Dále jsem analyzovala nákupní zvyklosti zákazníka ? spotřebitele na Nasivin, jak postupuje při léčbě rýmy, a jaké zná značky nosních dekongestantů. V rámci produktu Nasivin a Sterimar jsem analyzovala zákazníka ? lékárníka, jeho vztah ke značce produktu a jeho zvyklosti v doporučování. Data jsem získala z několika zdrojů. Firma Merck Serono poskytla údaje o reklamních kampaních a výsledcích prodejů v letech 2007 - 2010. Agentura pro výzkum trhu Median poskytla data pro analýzu cílového zákazníka. Třetím zdrojem dat byla agentura Stem/Mark, ze které jsem čerpala podklady o nákupních zvyklostech spotřebitelů a zvyklostech lékárníků při doporučování přípravků. Čtvrtým zdrojem dat byl Státní zdravotní ústav s informacemi týkajících se respiračních a alergických onemocnění. Provedenou analýzou jsem zjistila úzkou souvislost mezi prodejem produktů a výskytem respiračních onemocnění, ne však alergických onemocnění. Firma umí vhodně zacílit na typ zákazníka a jeho potřeby a respektuje sezonnalitu produktu. Měla by se zaměřit především na získávání nových zákazníků a pozastavit přechod stávajících zákazníků ke konkurenci. V diskuzi a závěru jsem nastínila i problematiku zdraví, českého zdravotnictví a prevence civilizačních chorob.
Spotřební chování na trhu s bankovními službami
VIOLOVÁ, Aneta
Cílem této bakalářské práce bylo vyhodnotit spotřební chování na trhu s bankovními službami a zanalyzovat hlavní důvody nespokojenosti spotřebitelů. Pro práci byly využity sekundární zdroje se zaměřením na marketing, marketingový výzkum, spotřební chování, bankovnictví a bankovní služby. Primární data byla získána z dotazníkového šetření prováděného prostřednictvím internetu. Dále byl vytvořen scénář klienta, na jehož modelovém příkladě byly porovnány vybrané běžné účty z hlediska bankovních poplatků. Konečným výstupem mé bakalářské práce bylo zpracování obecného doporučení pro spotřebitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   začátekpředchozí190 - 199dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.