Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 211 záznamů.  začátekpředchozí189 - 198dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití sestémů AAK u osob s narušenou komunikační schopností
Svobodová, Barbora ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předkládaná bakalářská práce pojednává o problematice využívání systémů alternativní a augmentativní komunikace u osob s narušenou komunikační schopností. V textu jsou objasněna teoretická východiska práce, mezi něž patří pojmy: komunikace, narušená komunikační schopnost, Rettův syndrom - RTT a systémy alternativní a augmentativní komunikace - AAK. Problematika RTT je v textu zpracována tak, aby sloužila zároveň jako zdroj informací o tomto vzácném onemocnění. Práce je zaměřena především na AAK systémy využitelné u osob s RTT. Praktická část práce je tvořena kazuistikou dívky s RTT. Analyzuje dosavadní vývoj dítěte včetně jeho komunikačních dovedností. Popisuje aktuální stav dosažené úrovně komunikačních dovedností, rozebírá průběh nácviku AAK systému VOKS u této dívky a analyzuje dopad využívání VOKS na rozvoj jejích komunikačních dovedností. Klíčová slova: narušená komunikační schopnost, Rettův syndrom, pervazivní vývojové poruchy, alternativní a augmentativní komunikace, VOKS
Možnosti logopedické péče pro předškolní děti v Českých Budějovicích
PROKOPOVÁ, Barbora
Teoretická část mé práce se zabývá základními pojmy z oblasti logopedické péče, kterými jsou logopedická prevence, logopedická diagnostika a logopedická terapie. Dále popisuje systém logopedické péče v České republice, včetně kompetencí a kvalifikačních poţadavků pracovníků, kteří logopedickou péči poskytují. Obsahem praktické části je výzkumné šetření, které vyuţívá metodu analýzy dokumentů a rozhovorů. Cílem je zjistit, jaké jsou moţnosti logopedické péče pro předškolní děti v mateřských školách a dalších dostupných institucích v Českých Budějovicích. Součástí je například i zjištění rozsahu poskytované logopedické péče.
Vývoj jazykových dovedností u dětí s logopedickou vadou
KOUBOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj řeči u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním období. V teoretické části je popsán vývoj řeči v předškolním období, faktory ovlivňující rozvoj řeči, narušená komunikační schopnost a narušený vývoj řeči. Hlavním tématem teoretické části je vývojová dysfázie, její etiologie, charakteristické znaky, diferenciální diagnostika a možnosti terapie. Dále jsou popsány dopady vývojové dysfázie na dítě, jeho osobnost a na jeho rodinu. Praktická část práce se zabývá posouzením úrovně řečových schopností sedmi vybraných dětí v logopedické třídě mateřské školy. Dílčí cíl práce je mapování vývoje v dalších oblastech (paměti, vizuomotorické koordinaci a zrakové analýze a syntéze), které jsou z důvodu vývojové dysfázie narušeny. Tato část se opírá o čtyři krátké diagnostické úkoly, analýzu dokumentů dětí a deníku učitelek. Výsledná data jsou zaznamenána do kazuistik, tabulek a zhodnocena formou odpovědí na výzkumné otázky.
Rozvíjení komunikačních dovedností dětí se specifickými potřebami
JŮNOVÁ, Iva
Práce je věnována komunikačním dovednostem dětí s mentálním postižením v předškolním věku. V teoretické části je popsán vývoj komunikačních dovedností, dopad mentálního postižení na komunikační dovednosti a jsou zde představeny diagnózy dětí sledovaných ve výzkumné části práce. Praktickou část tvoří kazuisticky zpracovaný výzkum kvalitativního charakteru. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo popsat stav a možnosti rozvoje komunikačních dovedností dětí s mentálním postižením v předškolním věku. Výsledkem provedeného šetření jsou příběhy pěti dětí a výsledky diagnostiky jejich komunikačních dovedností a doporučené náměty a činnosti, které mohou jejich komunikaci povzbuzovat a rozvíjet. V praktické části byly použity metody pozorování a přímé práce s dětmi. V závěru jsem zkompletovala úrovně komunikační dovedností pozorovaných dětí, sepsala způsoby, jakými probíhá komunikace mezi pedagogem a dítětem, a prostředky, kterými jsou komunikační dovednosti rozvíjeny.
Týmová spolupráce při rozvoji komunikační schopnosti u žáků s kombinovaným postižením v základní škole speciální
Melicharová, Jana ; Hájková, Vanda (oponent)
Rigorózní práce v teoretické části vymezuje základní podstatu a funkci komunikace, motivaci ke komunikaci. Dále informativně seznamuje s narušenou komunikační schopností, strategií při terapii a terapeutickými metodami využívanými v logopedii. Následně je vymezen pojem žák s kombinovaným postižením, podmínky a cíle edukace v základní škole speciální s bližším zaměřením na problematiku rozvoje komunikační schopnosti žáků. Stěžejním tématem rigorózní práce je týmová spolupráce při rozvoji komunikační schopnosti u zmíněných žáků, kdy jsou vymezeny kompetence členů týmu a možné typy spolupráce. Na základě dotazníkového šetření je předložena analýza současné realizace týmové spolupráce, podíl odborníků z resortu školství a zdravotnictví, účel a intenzita spolupráce na vybraných základních školách speciálních v ČR. V doporučení pro praxi je předložen návrh možnosti realizace týmové spolupráce.
Efektivita logopedické intervence u dětí před nástupem do 1. tříd ZŠ
Zemanová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Anotace: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti a efektivitou logopedické intervence u dětí před nástupem do 1. třídy ZŠ. Shrnuje poznatky především ze speciální pedagogiky a logopedie. V teoretické části jsou popsány základní pojmy jako NKS, řečový vývoj, předškolní věk a logopedická intervence. Vysvětluje teoretické souvislosti, srovnává různé přístupy a odlišnosti v terminologii a uvádí do problematiky. Část praktická seznamuje s průběhem a výsledky výzkumného šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 211 záznamů.   začátekpředchozí189 - 198dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.