Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí185 - 194další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Případová studie ZUŠ Liberec, Frýdlantská - specifika práce učitele v pedagogicko-psychologických souvislostech
MÁDLOVÁ, Monika
Práce předkládá případovou studii základní umělecké školy Liberec, Frýdlantská, se zaměřením na učitelská specifika v tomto typu školství. Teoretický rámec výzkumné části byl vytvořen na základě odborné literatury. Praktická část je potom popisem ZUŠ Liberec, Frýdlantská, se zaměřením na školní vzdělávací program této školy a na popis specifik učitele z pohledu žáků, učitelů a ředitele.
Vybrané etické aspekty v obsahu průřezových témat.
DOLEŽALOVÁ, Lucie
Současná transformace našeho základního školství je charakterizována zavedením výuky dle RVP ZV. Tato diplomová práce se zabývá etickými aspekty ve výuce a výchově. Zaměřuje se na etickou výchovu jako doplňující vzdělávací obor a mapuje přístupy jednotlivých učitelů k tomuto učivu. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy, jako jsou etika, kurikulum a průřezová témata. Dále seznamuje s etickou výchovou, jejími cíly, metodami i s jejím zastoupením v kurikulu. V praktické části jsou vyhodnoceny výpovědi respondentů a porovnány přístupy pedagogů k vlastnímu realizovanému učivu s etickými aspekty. Cílem práce je zjistit, zda je ve výuce dotazovaných zastoupena etická výchova a jak učitelé k této výuce přistupují.
Zkušenosti s RVP PV v prvním období uvedení do praxe
BUREŠOVÁ, Radka
Práce pojednává o zkušenostech s RVP PV a ŠVP PV na mateřských školách po ukončení prvního období uvedení do praxe. K porovnání zkušeností byl použit dotazník, který byl zaměřený na kvalitu obsahu a efektivnost realizace ŠVP v dané organizaci. Své zkušenosti hodnotily oslovené ředitelky na mateřských školách v celém Jihočeském kraji a výsledky ankety byly porovnány se zprávou kontroly ČŠI při hodnocení vzdělávacích programů ze září 2010.V závěru práce jsem se pokusila navrhnout možnosti řešení v evaluační činnosti, ve které se vyskytly největší problémy při hodnocení ŠVP PV.
The profile of a lower-secondary school teacher of German
URBÁNKOVÁ, Nikola
Cílem diplomové práce je prezentace německého profilu učitele a připravovaného profilu učitele v ČR, vymezení základních sloţek profilu učitele německého jazyka a analýza stávajících profilů absolventů studia učitelství ? německý jazyk, které uvádějí jednotlivé katedry německého jazyka na pedagogických fakultách v ČR. V teoretické části se zabývám současným stavem českého školství, kurikulárními dokumenty a problematikou kompetencí. Vzhledem k prezentaci návrhu standardu České republiky a standardu Německa v praktické části uvádím i stav německého školství. S ohledem na koncepci standardu se zabývám také problematikou kompetencí. V praktické části srovnávám profily absolventů pedagogických fakult jednak mezi jednotlivými fakultami, ale také i se standardem německým. Na základě projektu PAneCZ, realizovaném mezinárodní spoluprací mezi Universität Passau a Jihočeskou univerzitou v Českých Budějovicích, kterého jsem se účastnila, uveřejňuji v praktické části dotazníkovou analýzu, která se zabývala představami a názory ţáků posledních ročníků středních škol na profesi učitele, a shrnuji, které kompetence by na základě tohoto výzkumného šetření měl učitel na ZŠ mít.
Integrované tematické vyučování
MAJEROVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce bude zmapovat metodu integrovaného tematického vyučování. Bakalářská práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce bude popsána metoda integrovaného tematického vyučování a jeho využití. Cílem praktické části bude zjistit, jaké jsou zkušenosti s realizací této metody realizované na Mateřské, Základní a Praktické škole , Štítného 3 v Českých Budějovicích- pracoviště Husova 9 ve spolupráci se Střední zdravotnickou školou, Husova 3, v Českých Budějovicích. Bude provedena výzkumná sonda pomocí dotazníku u studentek, studentů a vyučujících této speciální školy, kteří se podílejí na realizaci této metody.
Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.
Styly učení žáků
BICANOVÁ, Michaela
Ústředním tématem této bakalářské práce jsou styly učení žáků. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. První část práce pojednává o učebních stylech žáků v teoretické rovině. Základní myšlenkou je především zmapování základních pojmů výchovně - vzdělávacího procesu, dále pak předložení definice stěžejního pojmu, kterým je styl učení. Blíže se práce zabývá možnostmi ovlivnění stylu učení jak ze strany žáka, tak ze strany učitele či určitými ovlivňujícími vnějšími faktory. Jsou definovány a blíže popisovány druhy stylu učení, jejich diagnostika, možnosti ovlivnění a případné změny. Praktická část je zaměřena na porovnání učebního stylu mezi žáky středních odborných škol s maturitou a středních škol gymnaziálního typu. V rámci kvantitativního výzkumu jsou stanoveny dva cíle a k nim náležící hypotézy. Prvním cílem je zjistit, jaký učební styl žáci při své studijní činnosti preferují s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. K cíli se vztahují dvě hypotézy, z nichž jedna předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou preferují učební styl strategický, naopak druhá hypotéza předpokládá, že žáci středních škol gymnaziálního typu upřednostňují učební styl hloubkový. Druhým cílem je zjistit, jaké inteligenční dovednosti žáci při učení využívají s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. Zde se k cíli opět vztahují dvě hypotézy. První z nich předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou využívají v procesu učení nejvíce inteligenční dovednosti interpersonální, naopak druhá hypotéza tkví ve skutečnosti, že žáci středních škol gymnaziálního typu uplatňují v procesu učení nejvíce dovednosti logicko - matematické. Zjištěné informace dotazníkovým šetřením jsou znázorněny v grafech s komentáři a poznatky ohledně potvrzení či vyvrácení hypotéz jsou shrnuty v diskuzi a závěru.
Analýza akreditovaných studijních programů ?Německý jazyk pro 2. stupeň ZŠ?
KUJÍNKOVÁ, Eva
Cílem diplomové práce je analýza jednotlivých studijních programů učitelství německého jazyka na 2. stupni základních škol na českých vysokých školách a porovnání výsledků. V teoretické části shrnuji informace o vývoji české vzdělávací politiky po roce 1989 a prezentuji nejdůležitější dokumenty ovlivňující současnou vzdělávací politiku, jakož i politiku jazykovou. V praktické části se již věnuji samotnému studiu. To je na všech vysokých školách v souladu s Boloňským procesem koncipováno jako strukturované. Předmětem analýzy je tedy bakalářský stupeň a navazující magisterský stupeň studia. Pro porovnání jsem si vybrala z celého oboru pouze část výuky věnovanou přípravě studentů na výuku německého jazyka na základních školách. Důraz je kladen na porovnání nabízených předmětů, tematickou skladbu předmětů a způsob získání didaktických znalostí a pedagogických dovedností.
RVP a rozvoj duchovního rozměru dítěte v MŠ
NOVÁKOVÁ, Hana
Práce se zabývá otázkou zařazení prvků duchovního rozvoje dětí předškolního věku do RVP. V dokumentu hledá oblasti vzdělávacích obsahů, které se stránkou duchovního rozvoje nepřímo souvisí. Dále popisuje psychologii dítěte předškolního věku s jeho morálním vývojem a cíle náboženské výchovy v předškolním vzdělávání. Praktická část obsahuje stručnou charakteristiku dětí z II. třídy MŠ Bratrská, Dačice a popis prováděné edukační činnosti zaměřené především na rozvoj imanentní transcedence dětí a její hodnocení.
Zjištění úrovně znalostí poskytování první pomoci\\
HATLAPATKA, Vít
Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň znalostí poskytování první pomoci na základních školách v mikulovském regionu. Práce může být rozdělena na dvě části. První část zahrnuje vlastní výzkum na základních školách. Celkem jsem se dotazoval 92 chlapců a 86 dívek ve věku od jedenácti do patnácti let. Výsledky výzkumu prokázaly, že děti tohoto věku často neví, jak správně a účinně poskytnout první pomoc. V druhé části práce jsem se proto snažil navrhnout nový učební plán tak, aby jeho nedílnou součástí byla výuka poskytování první pomoci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí185 - 194další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.