|
NEJZNÁMĚJŠÍ SVĚTOVÉ KUCHYNĚ - SPECIFIKA V OBLASTI TZV. RYCHLÉHO OBČERSTVENÍ (FAST-FOOD), VLIV NA ZDRAVÍ A JEJICH OBLÍBENOST U STUDENTŮ JIHOČESKÉ UNIVERZITY
TESAŘOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá velice aktuálním tématem dnešní doby {--} výživou. Zatímco v některých částech světa dochází v této oblasti ke strádání a nedostatkům, problémem rozvinutých zemí je spíše přebytek a následná ohrožení spojená se špatnou životosprávou. Díky globalizaci se dnes stále častěji setkáváme s nejrůznějšími exotickými jídly a mnohem snadněji podléháme trendům, souvisejícím s měnícím se stylem života a rostoucím počtem provozoven rychlého občerstvení. Teoretická část práce shrnuje základní informace o výživě a jejím vlivu na zdravotní stav člověka, připomíná hlavní složky výživy, jejich funkci a rozdílné působení na organismus. Přiblížen je následně i vliv stravování na zdraví člověka. Výživu lze totiž označit za jeden z nejrizikovějších faktorů u mnoha onemocnění. Tyto nemoci, známé jako civilizační choroby, ohrožují stále větší část populace, ačkoli s nimi lze úspěšně bojovat, především prevencí. Dalším cílem teoretické části práce je poukázat na odlišnost jednotlivých zahraničních kuchyní, připomenout jejich tradiční pokrmy a nejčastěji používané suroviny. Tímto směrem je zaměřen i následný výzkum, jehož výsledky jsou prezentovány v empirické části práce. Výzkumná část, realizovaná formou dotazníku, se věnuje míře informovanosti respondentů o vlivu konkrétních potravin na zdraví člověka a následnému uplatňování těchto informací v praxi. Výsledky výzkumu dokládají, že ačkoli většina respondentů je o negativních vlivech špatné výživy informována, při svém rozhodování se těmito informacemi příliš neřídí. Dalším cílem práce bylo zmapování situace v oblasti stravování a stravovacích zvyků, zjištění oblíbenosti a preference různých světových kuchyní mezi studenty. Celkové výsledky dokazují, že zahraniční kuchyně již nejsou naprostým tabu, většina studentů se v problematice orientuje a zahraniční restaurace navštěvuje. I přesto nejoblíbenější kuchyní zůstává tradiční česká kuchyň, která je nám bezesporu nejbližší.
|
|
DRŽENÍ DIET JAKO PŘEVAŽUJÍCÍ ZPŮSOB STRAVOVÁNÍ DNEŠNÍCH ŽEN
BORŮVKOVÁ, Eliška
Abstrakt Držení diet jako převažující způsob stravování dnešních žen. Bakalářská práce shrnuje základní informace o nejpopulárnějších dietách a o problematice zdravé výživy. Teoretická část je zaměřena na základní informace o dietách a výživě. Zmiňuji se zde, jak se diety vyvíjely a jaké diety jsou nejpopulárnější. Nelze říci, že všechny populární diety mají nutriční nedostatky. Zdravotní rizika se zvyšují se stupněm přísnosti a množstvím potravin, které jsou ze stavy vyloučeny. U většiny je třeba používat potravinové doplňky. Mezi nejčastější patří Atkinsova dieta, zónová dieta, dělená strava, dieta podle krevních skupin, vegetariánství, zelná polévka, nízkoenergetické bílkovinné diety, hladovky a zázračné prostředky. Dále se zaměřuji na to, jak by měla vlastně správná výživa vypadat, protože to je jeden z nejdůležitějších rizikových faktorů u mnoha onemocnění. Ideální je pravidelná, pestrá strava a vhodný, přiměřený výběr potravin, který je zakotven ve výživových doporučeních v podobě potravinové pyramidy. V praktické části jsou pak prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše zmíněnou problematiku. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníků, se věnuje způsobu stravování dnešních žen, vnímání vlastního těla a nadměrného přemýšlení o jídle. Výzkum dokládá, že u většiny žen držení diet a nadměrné přemýšlení o jídle nepřevažuje nad normálním způsobem stravování, což ale neznamená, že by dnešní ženy jedly zdravě, naopak. Výsledky spíše ukazují, že ženy, které více přemýšlí o jídle a snaží se jist dietně, jedí více zdravě než ostatní, vyplývá to především u otázek, které se týkaly výběru potravin. Tyto ženy si vybírají především celozrnné pečivo, nízkotučné a odtučněné mléčné výrobky, objevuje se tu i zvýšený příjem zeleniny a ovoce. Ale i u těchto žen nacházíme chyby ve výživě a to především, nízký příjem obilovin, mléčných výrobků a vynechávání jídla v dopoledních hodinách, nebo naopak vynechávání večeře a čímž se prodlužuje doba hladu. Celkové výsledky dokazují, že dnešní ženy konzumují malé množství obilovin, mléčných výrobků, ovoce a zeleniny. Nedostatek těchto potravin může vést ke sníženému množství vitamínů, minerálů a vlákniny, což může mít závažné zdravotní komplikace.
|
|
Využití marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu
BUCHTOVÁ, Tamara
Byl zanalyzován stav využití marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu a bylo zpracováno doporučení na zlepšení současného stavu marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu. Byl proveden kvantitativní výzkum formou písemného dotazování a kvalitativní výzkum formou případové studie. V případové studii byla prozkoumána situace vybraného maloobchodníka.
|
| |
|
Psychologické aspekty v marketingové komunikaci firmy McDonald's
Jeřábková, Veronika ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Práce se zaměřuje na využití psychologických aspektů v marketingové komunikaci firmy McDonald's, a to hlavně v reklamě, PR a podpoře prodeje, této světoznámé společnosti v ČR. Nejprve popisuje možnosti využití poznatků z psychologie v komunikačním mixu obecně, a následně jak tyto možnosti využívá firma McDonald's v praxi. Dále je v práci srovnáno využívání psychologických aspektů u McDonald's s přímými konkurenty na českém trhu (KFC, Burger King). Jelikož cílem práce je zjistit, do jaké míry se shodují záměry McDonald's v psychologickém působéní komunikací na spotřebitele s jejich skutečným vnímáním, je další část práce věnována porovnání výsledků provedeného kvantitativního výzkumu na základě dotazníku s popsanými cíly McDonald's. Z čehož jsou vyvozeny závěry a doporučení pro zlepšení.
|
|
Typology of the World Class members
Porkertová, Adela ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Cílem bakalářské práce je stanovit základní typologii běžného zákazníka konkrétního fitness centra World Class Fitness Centre na Václavském náměstí s návazností na určení jistých doporučení pro případnou další marketingovou strategii společnosti. První část práce je věnována teoretickým poznatkům, přiblížení pojmů marketing, marketingový výzkum a výzkum trhu, problematice dotazování, ale i segmentaci trhu a chování spotřebitele. Druhá část se orientuje na přiblížení fitness, prezentaci společnosti World Class obecně a dále specificky na konkrétním centru World Class Fitness Centre. Kapitoly obsahují proces celého výzkumu,spůsob zhromažďování dat, analýzu i interpretaci získaných dat.
|