Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 166 záznamů.  začátekpředchozí161 - 166  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
NEJZNÁMĚJŠÍ SVĚTOVÉ KUCHYNĚ - SPECIFIKA V OBLASTI TZV. RYCHLÉHO OBČERSTVENÍ (FAST-FOOD), VLIV NA ZDRAVÍ A JEJICH OBLÍBENOST U STUDENTŮ JIHOČESKÉ UNIVERZITY
TESAŘOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá velice aktuálním tématem dnešní doby {--} výživou. Zatímco v některých částech světa dochází v této oblasti ke strádání a nedostatkům, problémem rozvinutých zemí je spíše přebytek a následná ohrožení spojená se špatnou životosprávou. Díky globalizaci se dnes stále častěji setkáváme s nejrůznějšími exotickými jídly a mnohem snadněji podléháme trendům, souvisejícím s měnícím se stylem života a rostoucím počtem provozoven rychlého občerstvení. Teoretická část práce shrnuje základní informace o výživě a jejím vlivu na zdravotní stav člověka, připomíná hlavní složky výživy, jejich funkci a rozdílné působení na organismus. Přiblížen je následně i vliv stravování na zdraví člověka. Výživu lze totiž označit za jeden z nejrizikovějších faktorů u mnoha onemocnění. Tyto nemoci, známé jako civilizační choroby, ohrožují stále větší část populace, ačkoli s nimi lze úspěšně bojovat, především prevencí. Dalším cílem teoretické části práce je poukázat na odlišnost jednotlivých zahraničních kuchyní, připomenout jejich tradiční pokrmy a nejčastěji používané suroviny. Tímto směrem je zaměřen i následný výzkum, jehož výsledky jsou prezentovány v empirické části práce. Výzkumná část, realizovaná formou dotazníku, se věnuje míře informovanosti respondentů o vlivu konkrétních potravin na zdraví člověka a následnému uplatňování těchto informací v praxi. Výsledky výzkumu dokládají, že ačkoli většina respondentů je o negativních vlivech špatné výživy informována, při svém rozhodování se těmito informacemi příliš neřídí. Dalším cílem práce bylo zmapování situace v oblasti stravování a stravovacích zvyků, zjištění oblíbenosti a preference různých světových kuchyní mezi studenty. Celkové výsledky dokazují, že zahraniční kuchyně již nejsou naprostým tabu, většina studentů se v problematice orientuje a zahraniční restaurace navštěvuje. I přesto nejoblíbenější kuchyní zůstává tradiční česká kuchyň, která je nám bezesporu nejbližší.
DRŽENÍ DIET JAKO PŘEVAŽUJÍCÍ ZPŮSOB STRAVOVÁNÍ DNEŠNÍCH ŽEN
BORŮVKOVÁ, Eliška
Abstrakt Držení diet jako převažující způsob stravování dnešních žen. Bakalářská práce shrnuje základní informace o nejpopulárnějších dietách a o problematice zdravé výživy. Teoretická část je zaměřena na základní informace o dietách a výživě. Zmiňuji se zde, jak se diety vyvíjely a jaké diety jsou nejpopulárnější. Nelze říci, že všechny populární diety mají nutriční nedostatky. Zdravotní rizika se zvyšují se stupněm přísnosti a množstvím potravin, které jsou ze stavy vyloučeny. U většiny je třeba používat potravinové doplňky. Mezi nejčastější patří Atkinsova dieta, zónová dieta, dělená strava, dieta podle krevních skupin, vegetariánství, zelná polévka, nízkoenergetické bílkovinné diety, hladovky a zázračné prostředky. Dále se zaměřuji na to, jak by měla vlastně správná výživa vypadat, protože to je jeden z nejdůležitějších rizikových faktorů u mnoha onemocnění. Ideální je pravidelná, pestrá strava a vhodný, přiměřený výběr potravin, který je zakotven ve výživových doporučeních v podobě potravinové pyramidy. V praktické části jsou pak prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše zmíněnou problematiku. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníků, se věnuje způsobu stravování dnešních žen, vnímání vlastního těla a nadměrného přemýšlení o jídle. Výzkum dokládá, že u většiny žen držení diet a nadměrné přemýšlení o jídle nepřevažuje nad normálním způsobem stravování, což ale neznamená, že by dnešní ženy jedly zdravě, naopak. Výsledky spíše ukazují, že ženy, které více přemýšlí o jídle a snaží se jist dietně, jedí více zdravě než ostatní, vyplývá to především u otázek, které se týkaly výběru potravin. Tyto ženy si vybírají především celozrnné pečivo, nízkotučné a odtučněné mléčné výrobky, objevuje se tu i zvýšený příjem zeleniny a ovoce. Ale i u těchto žen nacházíme chyby ve výživě a to především, nízký příjem obilovin, mléčných výrobků a vynechávání jídla v dopoledních hodinách, nebo naopak vynechávání večeře a čímž se prodlužuje doba hladu. Celkové výsledky dokazují, že dnešní ženy konzumují malé množství obilovin, mléčných výrobků, ovoce a zeleniny. Nedostatek těchto potravin může vést ke sníženému množství vitamínů, minerálů a vlákniny, což může mít závažné zdravotní komplikace.
Využití marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu
BUCHTOVÁ, Tamara
Byl zanalyzován stav využití marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu a bylo zpracováno doporučení na zlepšení současného stavu marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu. Byl proveden kvantitativní výzkum formou písemného dotazování a kvalitativní výzkum formou případové studie. V případové studii byla prozkoumána situace vybraného maloobchodníka.
Psychologické aspekty v marketingové komunikaci firmy McDonald's
Jeřábková, Veronika ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Práce se zaměřuje na využití psychologických aspektů v marketingové komunikaci firmy McDonald's, a to hlavně v reklamě, PR a podpoře prodeje, této světoznámé společnosti v ČR. Nejprve popisuje možnosti využití poznatků z psychologie v komunikačním mixu obecně, a následně jak tyto možnosti využívá firma McDonald's v praxi. Dále je v práci srovnáno využívání psychologických aspektů u McDonald's s přímými konkurenty na českém trhu (KFC, Burger King). Jelikož cílem práce je zjistit, do jaké míry se shodují záměry McDonald's v psychologickém působéní komunikací na spotřebitele s jejich skutečným vnímáním, je další část práce věnována porovnání výsledků provedeného kvantitativního výzkumu na základě dotazníku s popsanými cíly McDonald's. Z čehož jsou vyvozeny závěry a doporučení pro zlepšení.
Typology of the World Class members
Porkertová, Adela ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Cílem bakalářské práce je stanovit základní typologii běžného zákazníka konkrétního fitness centra World Class Fitness Centre na Václavském náměstí s návazností na určení jistých doporučení pro případnou další marketingovou strategii společnosti. První část práce je věnována teoretickým poznatkům, přiblížení pojmů marketing, marketingový výzkum a výzkum trhu, problematice dotazování, ale i segmentaci trhu a chování spotřebitele. Druhá část se orientuje na přiblížení fitness, prezentaci společnosti World Class obecně a dále specificky na konkrétním centru World Class Fitness Centre. Kapitoly obsahují proces celého výzkumu,spůsob zhromažďování dat, analýzu i interpretaci získaných dat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 166 záznamů.   začátekpředchozí161 - 166  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.