Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Potenciál rozvoje Fair trade v České republice
Tlolková, Michaela
Tlolková, M., Potenciál rozvoje Fair trade v České republice. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Diplomová práce je zaměřena na fair trade v České republice. První část se za-bývá hlavními myšlenkami a principem fungování férového obchodu a jeho organi-zacemi, se způsobem certifikací a podmínkami jejich udělení. Podrobněji zkoumá fungování v českém prostředí a přibližuje principy a způsob začlenění fair trade do společenské odpovědnosti, komunikační nástroje, oblasti působení a nákupní zvyk-losti spotřebitelů. Průzkum sestává ze zdrojů, jako jsou výroční zprávy a veřejné průzkumy a dále hloubkové rozhovory se zaměstnanci organizací spjatých s fair trade v ČR. Dále je provedeno srovnání se zahraničními subjekty a pomocí marke-tingových a manažerských metod (SWOT, EFE a IFE matice, Ansoffova matice, Triple Bottom Line) jsou navrženy možnosti dalšího rozvoje fair trade, hlavně výchova bu-doucích odpovědných spotřebitelů (kampaň Fairtradové školy) a navržena další do-poručení, například stanovování SMART cílů a zpracování podrobnějších výročních zpráv.
Káva a její účinky na lidský organismus
Kučerová, Marcela
Cílem této bakalářské práce je zaměřit se na různé pozitivní a negativní dopady na lidský organismus spojené s konzumací kávy. Nejprve budu informovat o tom, jak se káva pěstuje, zpracovává a jaké je její chemické složení. Dále pak uvedu získané informace o pozitivních i negativních účincích kávy na lidský organismus. Závěr práce bude věnován i informacím o dvojí kvalitě kávových výrobků a o Fairtrade.
Programová podpora pro Fair Trade
Krivosudský, Juraj ; Stryka, Lukáš (oponent) ; Chmelař, Petr (vedoucí práce)
Práce vznikla jako programová podpora pro nevládní neziskovou společnost Společnost pro Fair Trade a rozvojové vzdělávání. Klade si za cíl položit základy informačního systému, který bude schopný integrovat a usnadňovat činnost této organizace. V aktuální verzi se jedná zejména o skladové hospodářství sjednocující management zboží na několika pobočkách a synchronizaci účetních položek pro potřeby účetnictví. Je zde uvedeno několik modulárních prvků, které umožní ulehčit další rozšíření a vývoj systému. Systém je postaven na technologiích PHP a MySQL s doplňkovou funkcionalitou JavaScriptu, která je však v zájmu co nejširší kompatibility minimalizována a pokud možno nahrazována alternativními řešeními.
Fair trade v mezinárodním obchodě s čajem na příkladu Keni
Císařovská, Tereza ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Práce zkoumá koncept fair trade a mezinárodní obchod s čajem a obojí pak vtahuje na ekonomiku Keni. Všechna tři témata jsou nejdříve samostatně vysvětlena z obecného pohledu, dále navzájem propojována a všechna se spojují ve třetí kapitole. Cílem práce je popsat fair trade a mezinárodní obchod s čajem tak, aby si čtenář byl schopen představit podmínky mezinárodního trhu s čajem a udělat si názor na to, jakou roli v něm hraje fair trade, jestli opravdu pomáhá a jaký má vliv.
Fairtrade produkce kávy v Tanzanii
Seidlová, Aneta ; Stojanov, Robert (vedoucí práce) ; Daněk, Tomáš (oponent)
Káva je jedním z nejvíce konzumovaných nápojů na světě a její spotřeba neustále stoupá. Většinu produkce kávy zajišťují drobní pěstitelé ze zemí tzv. "globálního Jihu". Jejich živobytí je ovlivňováno fluktuací cen na komoditních trzích. Zajistit pěstitelům důstojnější životní i obchodní podmínky je snahou systému Fairtrade. Cílem této bakalářské práce je popsat produkci kávy za podmínek Fairtrade v Tanzanii. Hlavní výzkumné otázky se zabývají ekonomickými i sociálními dopady Fairtrade na životy pěstitelů, jejich zapojením do systému a dodržováním Fairtrade standardů. Dílčími otázkami výzkumu jsou percepce dopadů změny klimatu na produkci kávy a role Fairtrade v adaptaci na tyto změny. Jako výzkumná metoda byly využity polostrukturované, rozhovory a analyzováno je 12 výpovědí drobných pěstitelů z družstev Kagera Cooperative Union (KCU) a Karawe District Cooperative Union (KDCU) působících v oblasti Viktoriina jezera. Výsledky ukazují nejednoznačné pozitivní dopady. Na jedné straně lepší dostupnost vzdělání a lékařských služeb, ale i rozdílný užitek ze sociální prémie v rámci družstev a kritiku jednoho z hlavních benefitů Fairtrade - výkupní ceny, která je dle většiny respondentů příliš nízká. Více benefitů lze pozorovat v rámci sociální sféry (lepší pozice žen, vyšší míra transparentnosti a...
Efekt fairtrade systému na pěstování kávy - regionální případové studie
Jodas, Jan ; Jelen, Libor (vedoucí práce) ; Eretová, Veronika (oponent)
Pěstování kávy je pro mnohé státy důležitým a často jediným ekonomickým zdrojem. Nestabilita cen kávy na globálním trhu potom může významně ovlivnit jejich ekonomickou situaci. Tomu se snaží předcházet Fairtrade organizace, které zaručují stabilní výkupní ceny. Nikaragua, Guatemala, Vietnam, Papua Nová Guinea, Uganda a Malawi byly vybrány pro případovou studii, ve které bude hodnoceno působení Fairtrade organizací na pěstování kávy i celkovou zemědělskou produkci těchto zemí.
Fair trade – analýza vybraného produktu – ČAJ
Balcárková, Petra ; Boučková, Bohuslava (vedoucí práce) ; Kopecká, Lenka (oponent)
Bakalářská práce na téma Fair trade -- analýza vybraného produktu -- čaj, pojednává o mezinárodním obchodu s komoditami s ohledem na lidský faktor, kde obchodní podmínky nejsou zaměřené na boj s konkurencí. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretické, ve které objasňuji pojmy, historii a vize spojené s Fair trade čajem. Druhá část je praktická, jejíž předmětem je výzkum, ve kterém je zjištění o povědomí obyvatelstva na území České Republiky o Fair trade a o čaji. Závěrem se práce snaží nastínit další cesty, jak Fair trade přiblížit českým spotřebitelům a zvýšit odbyt produktů.
Rozvoj značky Fairtrade v ČR
NÁCOVSKÁ, Aneta
Hlavním cílem práce je zhodnotit současnou situaci značky Fairtrade na českém trhu a navrhnout možnosti jejího dalšího rozvoje. Dalším cílem je zjistit do jaké míry je nákup fairtradových výrobků cílený. Stěžejní součástí práce je provedení marketingového výzkumu. Na základě zjištěných výsledků jsou uvedeny návrhy a doporučení, které mohou využít Fairtrade organizace.
Marketingová komunikace fair trade
Nídlová, Michaela ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Masner, Aleš (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na způsob komunikace konceptu fair trade a fairtradových produktů. V teoretické části je popsáno základní pojetí marketingu, marketingová komunikace a marketingový výzkum. Praktická část popisuje fair trade jako takový a představeny budou jeho principy a cíle. Bude provedena analýza současných marketingových aktivit. Poté bude vyhodnocen dotazník zkoumající, v jaké míře mají čeští spotřebitelé v povědomí existenci fair trade, účinnost marketingové komunikace a jejich názory na zdokonalení. V závěru jsou shrnuty poznatky z marketingového výzkumu a návrhy na zlepšení.
Fair trade a rozvojové země v mezinárodním obchodě
Lužná, Nikola ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Janković, Vukica (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám rozvojem konceptu Fair Trade ve světě. Jejím cílem je vyhodnotit potenciál trhu České republiky k rozvoji tohoto konceptu, na základě rozboru delšího trendu vývoje Fair Trade na dílčích trzích, a dále doporučit opatření pro zlepšení situace s přihlédnutím k pozitivním příkladům v zemích, kde je koncept nejrozvinutější, s kladeným důrazem na Velkou Británii. Práce nejdříve popisuje vznik hnutí, jeho vývoj a rozšíření do celého světa. Dále charakterizuje základní principy, jimiž se řídí, a standardy, které byly závazně stanoveny a musí být bezpodmínečně dodržovány. Druhá kapitola je věnována komoditám, které jsou prodávány pod ochrannou známkou Fairtrade, přičemž se později zaměří na dvě historicky nejvýznamnější, kávu a banány. Třetí kapitola pojednává o situaci na trhu s Fair Trade produkty ve světě. Ze všeobecného popisu vývoje konceptu na světových trzích se postupně dostává k trhu ve Velké Británii, kde jsou hodnoceny příčiny, proč je zde nejrozvinutější. Poslední část je věnována trhu v České republice, kde je analyzována současná situace, a kde je na základě zjištěných informací doporučeno, v jakých oblastech by se mohl český trh inspirovat na těch zahraničních.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.