Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lipůvka – spirálová okružní křižovatka silnic I/43 a II/379
Patočka, Miroslav ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce navazuje na předchozí práce zpracované na Ústavu pozemních komunikacích FAST VUT zabývající se úpravami silnice I/43 Brno – Svitavy. V souladu s územním plánem obce Lipůvky je navržena stavební úprava stávající provizorní třípaprskové okružní křižovatky s jedním pruhem na okružním pásu na čtyřpaprskovou turbo okružní křižovatku typu „vajíčko“. Křižovatka silnic I/43 a II/379 se v podmínkách stávajícího stavu v období ranních špiček všedních dnů a páteční a nedělní odpolední špičky vyznačuje rozsáhlými kongescemi, proto je rovněž provedeno kapacitní posouzení navržené křižovatky a porovnání se stávajícím stavem. Výstavba čtvrtého paprsku křižovatky je motivována jednak plánovaným rozšířením obytné zástavby a vznikem průmyslové zóny na jihozápadním okraji obce a jednak záměrem přeložit krajskou silnici II/379 mimo souvisle zastavenou oblast obce. Silnice I/43 tvoří významnou dopravní tepnu severně od Brna, proto je zřejmá snaha o eliminaci tzv. úzkých hrdel na její trase. Součástí práce je i teoretický úvod zabývající se navrhováním turbo okružních křižovatek v zahraničí.
Studie křižovatky silnice I/2 s ulicí Školní v Pardubicích
Hauk, Martin ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je studie úpravy stávající křižovatky silnice I/2 a ul. Školní nacházející se v západní části Pardubic. Jedná se o stykovou neřízenou křižovatku v intravilánu. Problémem v dané křižovatce je vysoká intenzita dopravy. Tato práce se zabývá řešením tohoto problému zkapacitněním křižovatky, aby byl usnadněn výjezd ze Školní ulice, a zajištěním vetší bezpečnosti, protože zde bylo v minulosti nespočet nehod. Výsledkem práce je návrh tří variant řešení úpravy a následně vybrána jedna varianta, která nejlépe řeší zvýšení kapacity a bezpečnosti křižovatky.
Analýza počtu vyprošťovacích zásahů na úseku -0,4 až 60,5 km dálnice D2 v závislosti na intenzitě provozu
Hrdličková, Petra ; Bilík, Martin (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním základních technických dat pro určený úsek dálnice za účelem zpracování technologie odstraňování překážek na dálnici. A to v závislosti na předpokládané intenzitě dopravy predikovat na daných úsecích výkony pro vyprošťovací a odtahové služby. Práce se zabývá technologickým postupem prací. Jelikož špatná technologie vyproštění a neznalost konstrukce vozidel má za následek následné škody po nehodě. Profesionální přístup firmy vede k minimalizaci těchto škod. Vyprošťovací a odtahová firma musí mít náležitě vyškolené pracovníky a správně zvolenou technologii vyprošťování. To vede ke zkrácení doby omezení provozu a tím lze řešit i dobu pro zkrácení kolon. Dalším řešeným tématem bude intenzita provozu, která je důležitá při hodnocení v závislosti na počtu nehod i počtu zásahů a to v místech s nejvyšší intenzitou dopravy.
Parkování u nákupních center
Woldán, Pavel ; Všetečka, Martin (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je věnována tématu parkování u nákupních center. Cílem je porovnat výpočet parkovacích stání na parkovišti dle ČSN 73 6110 s vlastním měřením. První část práce se zabývá popisem teoretického výpočtu dle ČSN 73 6110. Druhá část je zaměřena na vlastní měření a vyhodnocení dat. Závěrečná část práce je zaměřena na srovnání měření s výpočtem dle normy a jsou vytvořeny závěry z celé práce.
Jižní obchvat Kyjova
Guráň, Pavel ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je prověřit vedení silnice I/54 jižně od města Kyjova s ohledem na platné územní plány dotčených obcí. Navrhovaný obchvat bude především odvádět dopravu mimo jižní část města. Důvodem pro postavení obchvatu je odklonění silného tranzitního provozu, zvýšení bezpečnosti ve městě a snížení negativních vlivů od dopravy. Diplomová práce je dále rozšířena o prověření možného vedení silnice II/432 západně od města. Navrhovaný západní obchvat vychází z koncepčních záměrů Jihomoravského kraje. Výhledově bude odvádět dopravu mimo město a umožní napojení na západní oblast Kyjova.
Dopravní model města Blanska
Felkl, Jan ; Štefan, Marek (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešen stav dopravy ve městě Blansku pomocí výpočetního modelu ze softwaru Aimsun. Za pomoci dostupných podkladů a vlastních měření v zájmových oblastech byl vytvořen model, který ukazuje kladné i záporné stránky plánované výstavby přemostění řeky Svitavy a koridoru železniční trati. Toto mimoúrovňové propojení by mělo pomoci dopravní situaci v Blansku, protože by se mělo jednat teprve o druhé propojení dvou polovin města, které jsou rozděleny právě řekou Svitavou. V práci je řešen stávající stav a bere se v úvahu výstavba přemostění v období 3 let. Ve výhledovém období je řešena varianta jak s přemostěním, tak bez něj.
Bučovice - studie obchvatu
Guráň, Pavel ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je prověřit možné vedení silnice I/50 na území města Bučovic s ohledem na životní prostředí a život ve městě. Navrhovaný obchvat bude zejména odvádět tranzitní dopravu mimo centrální část města. Důvodem pro postavení obchvatu je především zvýšení bezpečnosti ve městě a snížení negativních vlivů, jako je intenzita dopravy, hluk, emise a vibrace od těžkých nákladních vozů. Vedení trasy je řešeno ve 3 variantách. Z toho jedna vychází z územního plánu a z části vede přes jižní část města. Zbylé varianty vedou zcela mimo obec. Součástí práce je multikriteriální hodnocení a vzájemné porovnání řešených variant.
Analýza a řešení dopravy ve městě Litovel
Hrachovinová, Petra ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na dopravní situaci ve městě Litovel v Olomouckém kraji. Součástí práce je analýza dopravních módů zejména silniční dopravy, cyklistické dopravy, parkování a návrh jejich optimalizace. V první části práce je popsán stávající dopravní stav ve městě Litovel, zjištění dopravního zatížení dle Celostátního sčítání dopravy a stupně automobilizace z veřejných databází provozovaných orgány státní správy České republiky. Dále práce řeší místa s častou nehodovostí, zjištění jejich rizik vedoucích ke vzniku dopravních nehod a návrh opatření pro zlepšení komfortu a bezpečnosti účastníků provozu. V rámci kapitol o parkování jsou v různých oblastech města, rozdělených dle funkčního využití, vyhledány nedostatky parkovacích míst a následně zpracovány jejich optimální řešení. V poslední části diplomové práce se kapitoly věnují cyklotrasám vedeným na území města, vyhledávání konkrétních míst s nedokonalostmi a konceptu jejich řešení.
Analýza dopravy a návrh zlepšení ve městě Červený Kostelec
Zelinka, Martin ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na dopravní analýzu ve městě Červený Kostelec v Královéhradeckém kraji. Práce obsahuje analýzu dopravních módů zejména silniční dopravy a parkování, současně navrhuje jejich optimalizaci. V první části práce jsou uvedeny základní informace o městě Červený Kostelec. Dále je popsán stávají stav dopravy ve městě. Druhá část se zaměřuje na analýzu a řešení problematických míst.
Křižovatka silnic I/14 x III/3037 x III/3038 x III/3039 - Červený Kostelec
Žůrek, Jakub ; Jakl, Tomáš (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování technické studie, která se zaměřuje na úpravu pěti větvové křižovatky silnic I/14, III/3037, III/3038 a III/3039. Křižovatka se nachází v intravilánu města Červený Kostelec, v jeho hlavním centru dění. Hlavními důvody zadání technické studie je potřeba vyřešit komplikovanou a rozlehlou křižovatku v centru města, navrhnout řešení na zaslepení alespoň jedné vstupující komunikace, čím se má zmenšit její plocha, a zároveň aby se tak vytvořil zvětšený prostor pro náměstí. V rámci technické studie byli navržené tři kapacitně posouzené varianty řešení samotné křižovatky, a zároveň v souvislosti se zaslepením komunikace byli navržené další dvě varianty řešení vodorovného dopravního značení přilehlé křižovatky na Tyršovom náměstí. Zmiňované varianty jsou závěrečným výstupem technické studie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.