Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Filmové právo: Autorskoprávní perspektiva
David, Ivan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Filmové právo: Autorskoprávní perspektiva (resumé) Rigorózní práce systematicky popisuje a analyzuje filmové právo chápané jako soubor norem ze soukromoprávní i veřejnoprávní oblasti, jejichž společným jmenovatelem je přímá či nepřímá regulace výroby a exploatace filmu, a to se zaměřením na filmové právo autorské. Práce se zaměřuje na současnou i historickou úpravu filmového práva autorského v České republice, přičemž v některých svých částech provádí jeho komparaci s filmovým právem autorským v dalších státech, zejména ve Spojených státech amerických. První část práce vymezuje obecné vzájemné souvislosti filmu a práva, zejména z pohledu práva autorského a práva na svobodu projevu. Zabývá se též mimo jiné otázkou, nakolik je film "uměním" a jakou tato otázka hraje roli v jeho právní regulaci. Druhá část práce vymezuje základní pojmy a koncepty, se kterými se setkáváme ve filmovém právu autorském, jakož i v samotné praktické filmové produkci a distribuci, která je tímto právem upravena. Jsou tedy především definovány hlavní oblasti filmového práva obecně, kterými jsou právo autorské, právo související s právem autorským, právo proti nekalé soutěži, mediální právo, reklamní právo a právo na ochranu osobnosti. Dále je vymezeno, co lze v právní teorii rozumět pod pojmy film, filmové dílo, audiovizuální dílo,...
Vývojové tendence on-demand portálů. Netflix a extenze nabídky o vlastní tvorbu.
Sládková, Magdalena ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Cílem práce "Vývojové tendence on-demand portálů. Netflix a extenze nabídky o vlastní tvorbu" je zmapovat produkční, marketingové a distribuční strategie Netflixu, největšího on-demand portálu na světě, v souvislosti se současným stavem televizního vysílání Je pravděpodobné, že se budou jak on-line distribuce, tak produkce vlastních programových obsahů on-demand portálů dále rozvíjet. Což by znamenalo, že se právě nacházíme na začátku nového způsobu televizního programování. Práce zkoumá programovou nabídku a dramaturgii portálu Netflix, s ohledem na obsah nabízený ostatními mezinárodními portály, stejně tak srovnává obchodní a marketingové strategie Netflixu s jeho největším rivalem - kabelovou televizní stanicí HBO. V poslední kapitole je pak nastíněno současné prostředí on-demand portálů v České republice v souvislosti se vstupem Netflixu na český trh v následujících dvou letech a jeho možné fungování na tuzemském trhu.
Audiovizuální produkce a autorské právo
Novák, Marek ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí Tématem diplomové práce jsou audiovizuální produkce ve vztahu k autorskému právu a vybrané právní vztahy, které mohou vznikat při audiovizuálních produkcích. Tyto právní vztahy jsou významné především z hlediska autorského práva, avšak jsou zmíněny i jejich přesahy do příbuzných právních odvětví, též s ohledem na rekodifikaci občanského práva. První kapitola se zaměřuje na vymezení stěžejních pojmů. V prvé řadě je vymezen pojem audiovizuální produkce jako druh podnikání a podmínky jeho provozování. Dále je zasazen do kontextu autorského práva pojem audiovizuálního díla. Pojem audiovizuálního díla je definován z autorskoprávního hlediska, jsou definovány jeho konstitutivní znaky a je rozebráno specifické pojetí autorství audioviziuálního díla. Dále je věnován prostor tradičnímu třídění audiovizuálních děl a jejich pojetí v některých normách veřejného práva. S ohledem na specifika audiovizuálního díla je zmíněna též povaha děl audiovizuálně užitých. Závěrem první kapitoly je vymezen pojem výrobce, jeho postavení ve vztahu k autorovi audiovizuálního díla a specifická práva, která výrobci přiznává autorský zákon. Stěžejní je kapitola pojednávající o vybraných právních vztazích, které v oblasti audiovize vznikají. Jde především o institut smluvní licence, který je rozebrán v úvodu. Podkapitoly o smluvní...
Autorské právo v kině
Pošta, Martin ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Autorské právo v kině - Resumé Autorské právo v kině - výčet všech záležitostí autorskoprávní ochrany, se kterými se lze setkat v budově kina. Práce "Autorské právo v kině" pojednává o problematice autorskoprávní ochrany audiovizuálních děl, přímých přenosů a dalších činností nejčastěji se odehrávajích na velkém sále kina. Autor práce zároveň působí od března roku 2011 jako vedoucí jednosálového městského digitálního kina. Snaží se proto všechna témata práce nezkoumat jen z hlediska pozitivněprávního, ale konfrontovat zákonná ustanovení s běžnou praxí v oboru, jak ji při výkonu své praxe u sebe a svých kolegů poznal, včetně některých svých návrhů na jejich změnu. Celá práce se kromě první kapitoly o základních pojmech věnuje zejména právnímu vztahu mezi provozovatelem kina a distributorem. Text práce je dokončen k právnímu stavu 4.2.2013. V první kapitole se autor podrobně zabývá současnou terminologií audiovizuální tvorby a jednotlivými osobami produkčního schématu výroby audiovizuálních děl. V této části je podrobně rozebrán právní rámec výroby audiovizuálních děl a právní vztahy mezi osobami produkčního schématu. V druhé kapitole jsou podrobně rozebrány důvody digitalizace kin a proces digitalizace v ČR, včetně rozdílů v získávání nosičů a jejich právní ochrany. Třetí kapitola ukazuje rozebráním...
Audiovizuální dílo: česká právní úprava, česko-francouzská komparace, evropská úprava
Dreiseitlová, Evelýna ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Audiovizuální dílo: česká právní úprava, česko-francouzská komparace, úprava EU Práce se zaměřuje na fenomén audiovizuálního díla. Tento předmět autorskoprávní ochrany je velmi specifický - co se týče jeho procesu tvorby, velkého počtu osob, které se jej účastní, mnohdy také značné investice na jeho výrobu, ale i úzké spojení s technickým pokrokem. Také v oblasti kulturního průmyslu hraje čím dál tím důležitější roli. Všechny tyto faktory mají větší či menší vliv na stávající podobu právní úpravy. Tato práce je rozdělena do tří kapitol. První se zabývá českou soukromoprávní úpravou audiovizuálního díla, a to ve třech tematických okruzích - předmět ochrany, otázka autorství a režim autorských práv. Tato kapitola zahrnuje i historický exkurz. Druhá kapitola přibližuje francouzskou úpravu audiovizuálního díla. Jak česká tak francouzská úprava vychází z kontinentálního pojetí, oba státy jsou členy EU, úpravy mají mnoho společného, nicméně v mnoha ohledech se také značně rozcházejí. Ať už se to týká klasifikace samotného audiovizuálního díla, otázky osoby autora či ne/možnosti převodu autorských majetkových práv. Poslední kapitola se věnuje právu EU. V soukromoprávní oblasti se jedná o spíše kusou úpravu. Daleko více počinů nacházíme ale v právu veřejném, například nedávno přijatá Směrnice o audiovizuální...
Užití autorského práva ve filmové produkci
David, Ivan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Užití autorského práva ve filmové produkci (resumé) Tato diplomová práce v obecné rovině popisuje a analyzuje užití autorského práva v české filmové produkci. Jelikož je autorské právo regulující vztahy při výrobě a exploataci audiovizuálního díla součástí širší skupiny norem z transodvětvového oboru filmového práva, tato práce rovněž naznačuje, jaké další právní předpisy - soukromoprávního i veřejnoprávního charakteru - musejí být ve filmové produkci respektovány. První část této práce vymezuje základní pojmy a koncepty, se kterými se setkáváme ve filmovém právu, jakož i v samotné praktické filmové produkci, která je tímto právem upravena. Jsou tedy především definovány hlavní oblasti filmového práva, kterými jsou právo autorské, právo související s právem autorským, právo proti nekalé soutěži, mediální právo, reklamní právo a právo na ochranu osobnosti. Dále je vymezeno, co lze v právní teorii rozumět pod pojmy film, filmové dílo, audiovizuální dílo, kinematografické dílo a dílo audiovizuálně užité. Stručně je vysvětlen proces filmové produkce, její funkce, stádia a formy, jakož i navazující proces filmové distribuce. Konečně jsou v této části definovány a vysvětleny hlavní profese, se kterými se setkáváme v běžném filmovém štábu v celém průběhu filmové výroby, jakož i právní a praktická povaha herectví....
Rozbor předpokladů pro vznik 360° videa a technologie jeho produkce
Látal, Filip ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Krist, Antonín (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá novým typem média, kterým se stala technologie 360° videa. V teoretické části je rozebrána historie a vývoj audiovizuálního díla a předpoklady vedoucí ke vzniku této technologie. 360° video je detailně definováno a chronologicky je zde popsán produkční cyklus, zahrnující i odlišnosti od záznamu klasického audiovizuálního díla. V praktické části bakalářské práce je detailně představen postup výroby na konkrétním případu, na kterém jsem osobně pracoval.
Příprava kameramana před natáčením se zaměřením na výběr adekvátní audiovizuální techniky ke druhu produkce
Ježek, Petr ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Krist, Antonín (oponent)
Práce se zabývá přípravou kameramana na produkci audiovizuálního díla. V teoretické části jsou popsány elementární znalosti potřebné ke správné přípravě před natáčením. Dále je provedena analýza rozdílů v přípravě vzhledem k různým druhům produkce. Tyto poznatky jsou aplikovány v praktické části, kde se analyzuje, zdali jsou vybrané aparáty vhodné na jednotlivé druhy produkce.
Vývoj vizuální koncepce audiovizuálního díla
Lukomskaia, Valeriia ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Tato práce pojednává o procesu vytvoření vizuální koncepce od literární předlohy až po hotové audiovizuální dílo. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmu audiovizuální dílo, rozboru možnosti využití vizuálních výrazových prostředků a účinků, které by tyto prostředky měly na vnímaní diváka. Praktická část na příkladu studentského filmu Lovec demonstruje, jak získané teoretické poznatky mohou být aplikovány v praxi. Tato práce může sloužit jako příručka pro začínající režiséry a kameramany. Bude zajímavá i pro milovníky filmu, kteří chtějí nahlédnout na audiovizuální tvorbu ze specifičtějšího pohledu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.