Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  začátekpředchozí146 - 155další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Týmová spolupráce při zvukové postprodukci audiovizuálního díla
Šléška, Jan ; MOUDRÝ, Jiří (vedoucí práce) ; HART, Marek (oponent)
Hlavním záměrem práce je určení obecných psychologických principů, na jejichž základě týmová spolupráce funguje. Pro zdařilé vedení týmu je důležitá nejen znalost těchto principů, ale také jejich adekvátní aplikace do specifického prostředí zvukové postprodukce. První třetina práce obecně pojednává o socio-psychologických vztazích uvnitř týmu jako celku a pojmenovává hlavní principy jeho funkce. V dalších dvou třetinách práce se analyzuje zvukový supervizora jako týmový vůdce a specifikuje se náplň jeho práce, například jak by měl tým správně sestavovat a koordinovat. V dalších kapitolách je analyzováno specifické prostředí zvukové postprodukce a je popsán ideální model z hlediska správné funkce týmu. Poté jsou vysvětleny rozdíly týmů dočasných a trvalých, srovnají se jejich specifika s přístupem solitérním a popíše se jejich nejvhodnější aplikace do prostředí zvukové postprodukce. Závěrečné srovnání ideálního teoretického modelu s praxí uzavře celou práci.
Noc ve filmu
Marek, Lukáš ; MACÁK, Jiří (vedoucí práce) ; ŠOFR, Jaromír (oponent)
Noc je jedním ze způsobů, jak se dozvědět o přítomnosti světla. Tato práce je stejně tak jedním z mnoha zdrojů, jak se o noci a její přítomnosti kolem nás něco dozvědět. K samotnému tématu noci je zde přistupováno na základě jejího působení jak na lidský zrak, tak na filmový materiál či v podstatě na jakýkoli jiný světlocitlivý element. Práce je zpracovávána a rozdělena do několika částí. První se věnuje samotným vymezením pojmu z hlediska encyklopedického, pojednává obecně o noci, obrací se k mytologii a v závěru technicky i psychologicky k nočním výjevům. V další části je pojednáno o nejtypičtějších adaptacích a interpretacích noci na plátně. Jedná se o výčet návodů jak postupovat v přípravách takové atmosféry, jak nejlépe a za pomoci jaké techniky natáčet, čemu se věnovat až v postprodukci v laboratoři. Vše je doplněno o četné ilustrace ve formě grafů, fotografií, exportovaných políček z filmů a obrazových návodů ?jak na to?.
Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředek
Chlumská, Františka ; MACÁK, Jiří (vedoucí práce) ; SMUTNÝ, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce nesoucí název ,,Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředek'' se zabývá ostrým a neostrým obrazem, vzniklým na filmovém políčku či digitálním čipu. Shrnuje základní vlastnosti lidského oka, a technické parametry a vlastnosti snímacích objektivů. Věnuje se též ''vizuální'' historii z pohledu neostrého obrazu a v závěru sumarizuje psychologický účinek ostrého versus neostrého obrazu na diváka. Přibližuje tedy dva možné úhly pohledu na ostrost a neostrost. Orientace v technologické a i psychologické stránce vzniku a vlivu ostrosti a neostrosti je pro kameramana stěžejní znalostí pro jeho tvorbu. Tato práce shrnuje pouze základy týkající se daného tématu, které je možné v rámci bakalářské práce předložit, nicméně věřím, že může být někomu k prospěchu v jeho studiu či profesi.
Autorské herectví a jeho proměny v rámci terapie závislých
Křesadlová, Václava ; HANČIL, Jan (vedoucí práce) ; CHRZ, Vladimír (oponent)
Ve své disertační práci se snaţím reflektovat vlastní zkušenosti s aplikací autorského přístupu k herectví v terapeutické komunitě pro drogově závislé. V tomto zařízení působím jiţ dvanáct let jako terapeut, garantuji program neverbální techniky a pravidelně 1x ročně vedu divadelní projekt.Disertační práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Nejprve se zabývám otázkami autorského herectví a jeho pedagogikou. Pokouším se přiblíţit specifika, která v sobě nese autorský přístup k herectví. Dále popisuji dialogické jednání a hereckou propedeutiku na základě volné hry a kolektivní improvizace. Tyto dramatické experimenty pomáhají aktérům při vlastní stavbě psychosomatické kondice, jeţ je jádrem studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU.Druhou část práce věnuji svému působení v oblasti léčení klientů s drogovou závislostí. Snaţím se přiblíţit problematiku léčby v komunitě, zvláště se zaměřuji na otázky spojené s dramatickým projevem klientů. V komunitě Magdaléna vedu program ?neverbální techniky?, vytvořila jsem vlastní koncepci tohoto programu a v disertační práci ji podrobně popisuji. Dále se pokouším přiblíţit přípravu divadelních projektů v komunitě a jedenáct konkrétních inscenací.Nakonec uvaţuji nad vztahem mezi autorským herectvím a psychoterapií. V obou případech vnímám jako nejdůleţitější schopnost tvořivě jednat v přímém kontaktu s druhými. Pozastavuji se nad otázkou sebe-zkušenosti v terapii a psychosomatické kondice v autorském herectví a jejich vzájemným vztahem.
Jungiánský archetyp v současné západní k inematografii aneb forma a obsah filmového vyprávění o archetypech
Reich, Michal ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
Tato práce pojednává o formální a obsahové podobě jungiánského archetypu stínu v současné západní kinematografii. V úvodních kapitolách vysvětluje základní koncepty analytické psychologie, která bude použita jako hlavní metoda pro analýzu filmů Klub rváčů, Hra, Černá labuť a Král rybář. Z rozboru vyplývá, že za každým příběhem se nacházejí archetypální obsahy, ať už s nimi tvůrce pracuje záměrně, či nikoliv. Tyto obsahy jsou podle jungiánů příčinou emocionální reakce diváka, kdykoliv není schopen přesně určit její původ. Mohou být vyjádřeny buď přímo ? tedy jejich personifikací do filmové postavy, jejíž numinozita je podpořena filmovou řečí, nebo nepřímo - pouze příběhovými elementy a funkcemi, které zaujímají jednotlivé postavy. Oběma možnostmi se tato práce zabývá podrobně. Rozebírá formální prostředky, kterými jednotlivé filmy vyjadřují psychickou podstatu svých elementů. Z hlediska struktury filmu definuje tři fáze vztahu archetyp stínuhrdina, které volně odpovídají tří aktové struktuře filmu. Každá má svoje specifika, která jsou přítomna ve všech vybraných filmech. Dále se zabývá funkcí archetypu stínu nejen ve vyprávění, ale také v psychologii člověka, a zpětně uvádí získané poznatky do kontextu jungiánských koncepcí. Cílem není vytvoření komplexního systému, ale spíše nastínění jedné z možností, jak lze o filmu a filmové řeči přemýšlet.
Psychické aspekty hraní hazardních her a s tím související důsledky
HŮDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na psychické aspekty hraní hazardních her a důsledky s tímto problémem souvisejícími. Ve svém výzkumu jsem se soustředila na pravidelné návštěvníky kasina, ale částečně také na hráče, kteří se již rozhodli pro léčbu závislosti. Teoretickou část jsem rozdělila na 8 podkapitol, ve kterých jsou zmíněny základní pojmy týkající se hazardního hraní, a to například definice a kategorizace pojmů hazardní hra a patologické hráčství, dále výčet možných příčin vzniku závislosti, charakteristika rizikových skupin osob, jednotlivé druhy hazardních her, vývoj vzniku závislosti, důsledky hazardních her, léčba závislosti nebo možnosti intervence sociálního pracovníka. Cílem mé práce bylo zjistit a analyzovat motivy hraní vzhledem ke kvalitě života se zvláštním zřetelem na sociální aspekty a možnosti intervence sociálního pracovníka. V souvislosti s cílem byly vysloveny 4 hypotézy, k jejichž ověření jsem použila kvantitativní výzkum. Zvolena byla metoda dotazování prostřednictvím strukturovaného dotazníku. Analýza výsledků umožnila ověření stanovené hypotézy, ve které se hovoří o tom, že hraní hazardních her má negativní vliv na úroveň psychické pohody jedince. Další stanovená hypotéza vypovídající o tom, že hraní hazardních her způsobuje ekonomické, sociální, rodinné a pracovní problémy nebyla výzkumem potvrzena. Následující hypotéza pojednávající o tom, že náhodná výhra hráče povzbuzuje a láká k pokračování ve hře, byla převážnou většinou respondentů potvrzena. A poslední hypotéza, ve které je vyjádřen předpoklad, že úroveň kvality života je ve vztahu s mírou patologického hráčství, byla také potvrzena. Výsledky mé práce bude možné využít ve výuce nebo jako informace pro sociální pracovníky. Na základě zjištěných skutečností o problematice patologického hráčství bych navrhovala zaměřit se především na prevenci vzniku této nebezpečné závislosti.
"Psychologie davu v krizových situacích - jak s ní pracovat. (Právní a psychologické aspekty.)"
ŠKOLKOVÁ, Věra
Využívání vědeckých poznatků o psychologii davu je v současné době na nízké úrovni. Ani složky IZS ve většině případů nevyužívají dostatečně psychologii davu ke zvládnutí krizové situace. Základem pro poznání psychologie davu je přijetí faktu, že dav je sociálním agregátem a přítomnost v davu má za následek vytvoření nových vlastností odlišných od vlastností jedinců obsažených v davu. Vytvoření zvláštních vlastností davu je způsobeno pocitem nepřekonatelné moci, duševní nákazou a sugestibilitou jeho členů. Smyslem této práce bylo mimo jiné také vyvrátit mýty o vlastnostech davu, které podporuje mnoho psychologů a autorů sociologických učebnic. Tvrzení, že dav je spontánní, sugestivní a emocionální, bylo vědeckým zkoumáním davu a logickým uvažováním vyvráceno. V krizových situacích se často jedná o zdraví osob, lidské životy nebo přinejmenším o záchranu majetku a znalost psychologie davu může pomoci k tomu, aby byly tyto dopady eliminovány. Proto je důležitá osvěta zejména u složek IZS, které zasahují právě při vyhrocených situacích, ať se jedná o demonstraci, nebo třeba živelní pohromu. Výsledkem by měla být schopnost každého zástupce složky IZS umět se stát {\clq}qvůdcem davu`` a ovlivnit dav tak, aby situace byla nakonec zvládnuta s co nejmenšími dopady právě na lidské zdraví, životy nebo majetek. Nelze ale jen znát psychologii davu z hlediska jeho psychologických aspektů. Je důležité poznat je v kontextu s jeho právními aspekty, které jsou pro dnešní společnost a zachování veřejného pořádku a práva nezbytné. Dav, který jedná pod dojmem anonymity, je třeba upozornit na to, že tento fenomén již není jednoznačný, a že každý jedinec, byť je součástí davu, je právně postižitelný za své chování a jednání.
Vliv psychologických a etických aspektů reklamy na psychiku člověka
Kaliánková, Jana ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Jarošová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výzkum vlivu psychologických a etických aspektů reklamy na psychiku člověka. V teoretické části seznamuje čtenáře s tím, jak psychologie přispívá k tvorbě účinné reklamy, popisuje jednotlivé formy reklamy a psychologickou teorii motivace. Stěžejním tématem této části je etika v reklamách, etická samoregulaci reklamy, je zde také vymezena úloha Etického kodexu. Cílem výzkumu je za pomoci metody moderovaných rozhovorů odhalit faktory, které ovlivňují recepci (vnímání) reklamy. Moderované rozhovory jsou prováděny na vzorku deseti lidí. Na vybrané respondenty se nevztahují žádná předem definovaná kritéria. Práce současně také poskytuje přehled o tom, co považují oslovení lidé za etické v reklamách a jakým způsobem vnímají tuto problematiku. Jejím přínosem je odkrytí názorové různorodosti lidí, co se týká etických aspektů v reklamách.
Islámský fundamentalismus z psychologického hlediska
HOUSKOVÁ, Martina
V této práci jsou popsány základní psychologické prvky křesťanského fundamentalismu, které zároveň popisují psychologii fundamentalismu islámského. Druhá kapitola pojednává o problematice islámského fundamentalismu z historického hlediska, které je pro psychologické porozumění této problematiky, nezbytné. Docházíme k zjištění, že hlavním zdrojem vzniku tohoto fenoménu v islámu se stal, v rámci celosvětové globalizace, inkulturační vliv Západu. Konec práce se zabývá psychologickou analýzou konverze jedinců do fundamentalistických skupin, postavou vůdce a vlivem těchto skupin na jedince. V této části pak můžeme pozorovat zajímavou analogii fundamentalistických skupin s mentalitou a funkcí sektářství.
Dozorčí služba na OOP PČR a její vliv na osobnost policisty
LHOTKA, Radek
Práce je zaměřena na přestavení základní služby u Policie ČR a to Dozorčí služby na Obvodních odděleních Policie ČR s uvedením charakteristických znaků, které tato služba v sobě skrývá, rovněž budou uvedeny nejdůležitější služební požadavky na policisty sloužící na {\clqq}dozorčí službě``. V práci je popsáno na základě osobních zkušeností policisty s užitím příkladů z praxe jakým způsobem služba na základních útvarech policie ovlivňuje a působí na osobnost zde sloužících policistů .

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   začátekpředchozí146 - 155další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.