Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stroj pro obnovu vodorovného značení na komunikacích
Malchárek, Martin ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem práce bylo navrhnout stroj pro odstraňování vodorovného značení na komunikacích. Bakalářská práce obsahuje rešeršní část s výběrem podobných strojů na trhu. Dále se zaměřuje na návrh vlastního zařízení. Snahou bylo docílit ekonomičnost výroby a také vysokého komfortu pro obsluhu. Tento návrh je podpořen výpočty základních parametrů, řemenového převodu a pevnostní kontrolou hřídele s nástroji.
Emulzní mikrokoberce s použitím R-materiálu
Kolesniková, Simona ; Valenta, Jakub (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Silniční síť v ČR je téměř 55 738 km a její údržba je dlouhodobě podfinancována. Je tedy zapotřebí hledat způsoby, jak prodloužit celkovou životnost komunikací. Emulzní mikrokoberce patří mezi emulzní kalové vrstvy a jsou tvořeny tenkou vrstvou ze směsi kameniva, asfaltové emulze, vody a regulátory štěpitelnosti (např. cement, vápno apod.). Jedná se o údržbovou technologii vozovek sloužící k prodloužení životnosti vozovek, a to o 5 až 9 let. S tím, jak postupně dochází ke snižování zásob kvalitního kameniva a k růstu cen vstupních surovin pro mikrokoberce, je třeba se zabývat možností využití R-materiálu do této technologie. Práce se zabývá nahrazením přírodního kameniva v mikrokobercích R-materiálem, a to v množství 100 %. V rámci praktické části práce byla optimalizována receptura mikrokoberce s R-materiálem.
Nové směry provádění hydroizolací dopravních podzemních staveb
Čech, Tomáš ; Čížek, Luboš (oponent) ; Šťastník, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku provádění hydroizolací podzemních staveb pomocí LLDPE membrány zavěšené na kotvy. Tento způsob má v budoucnu nahradit ve Skandinávii hojně využívaný hydroizolační systém extrudovanou polyethylenovou pěnou. Tato metoda výstavby a hydroizolace tunelů je porovnána s metodou NRTM, často využívanou ve střední Evropě. Diplomová práce obsahuje popis montáže hydroizolačního systému, zejména materiálů, příslušenství, přístrojů ke svařování a pomocného zařízení k montáži. Těžištěm práce je ověření spolehlivosti jednotlivých druhů svarů a posouzení hydroizolačního systému z hlediska náročnosti provádění a ekologické náročnosti.
Komunikace pro cyklisty ve Vnorovech
Komoň, Richard ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout řešení cyklistické dopravy v obci Vnorovy a její napojení na stávající cyklotrasu. Jedná se o společnou komunikaci pro cyklisty, chodce a hospodářské stroje. Komunikace je vedena převážně na parcelách ve vlastnictví obce. Výjimkou je sjezd na jedno pole, který se nachází na parcelách ve vlastnictví soukromých majitelů. Po dohodě se starostou obce Vnorovy se navržená trasa bude v blízké době realizovat.
Emulzní mikrokoberce s použitím R-materiálu
Kolesniková, Simona ; Valenta, Jakub (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Silniční síť v ČR je téměř 55 738 km a její údržba je dlouhodobě podfinancována. Je tedy zapotřebí hledat způsoby, jak prodloužit celkovou životnost komunikací. Emulzní mikrokoberce patří mezi emulzní kalové vrstvy a jsou tvořeny tenkou vrstvou ze směsi kameniva, asfaltové emulze, vody a regulátory štěpitelnosti (např. cement, vápno apod.). Jedná se o údržbovou technologii vozovek sloužící k prodloužení životnosti vozovek, a to o 5 až 9 let. S tím, jak postupně dochází ke snižování zásob kvalitního kameniva a k růstu cen vstupních surovin pro mikrokoberce, je třeba se zabývat možností využití R-materiálu do této technologie. Práce se zabývá nahrazením přírodního kameniva v mikrokobercích R-materiálem, a to v množství 100 %. V rámci praktické části práce byla optimalizována receptura mikrokoberce s R-materiálem.
Vliv teploty na penetraci asfaltových pojiv
Koblížek, Ondřej ; Koudelka,, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlivem teploty na výsledek zkoušky penetrace jehlou zkoušených asfaltových pojiv při různých zkušebních teplotách. V teoretické části je popsána problematika provádění laboratorních zkoušek ve světě. Práce se dále podrobněji zaměřuje na americký výzkumný program SHRP (Strategic Highway Research Program). V další části jsou podrobně popsány použité laboratorní zkoušky (stanovení penetrace jehlou, stanovení bodu měknutí metodou kroužek – kulička). V praktické části jsou stručně popsány použité materiály, stanoveny výsledky laboratorních zkoušek a jejich následné vyhodnocení a porovnání.
Recyklace asfaltových směsí s vyšším množstvím R-materiálu
Klimek, Matěj ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce rekapituluje stávající literaturu z oblasti problematiky recyklace asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu. Praktická část diplomové práce zkoumá změny vlastností asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu, vlivem změny míchacího času. Pro potřeby tohoto výzkumu bylo navrženo pět směsí. Jedná se asfaltové směsi určené pro obrusnou vrstvu vozovky (ACO 11+). Referenční směs „A“ bez R-materiálu, se standardním časem míchaní 25 sekund. Směs „B“ se 40 % R-materiály, bez rejuvenátu, s prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „C“ se 40 % R-materiálu, s rejuvenátorem a standardním časem míchaní. Směs „D“ se 40 % R-mateirálu s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „E“ se 40 % R- materiálu, s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 55 sekund.
Vliv okrajových podmínek na index stárnutí asfaltových pojiv
Štohlová, Barbora ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlivem několika okrajových podmínek na indexy stárnutí různě modifikovaných asfaltových pojiv. V práci je popsána reologie a modifikace asfaltových pojiv, druhy stárnutí (krátkodobé, dlouhodobé) a použité zkoušky (penetrace jehlou, bod měknutí, komplexní modul ve smyku, fázový úhel, zkoušky stárnutí). V druhé části je stručný popis použitých materiálů a porovnání výsledků zkoušek na těchto materiálech.
Využití polymerů do konstrukcí vozovek pozemních komunikací
Klusková, Jana ; Komenda, Radek (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností využití recyklovaných polymerů do asfaltových směsí. V teoretické části práce je přiblížena celosvětová problematika s plastovými odpady, včetně zkušeností zahraničních zemí, kde je již tato technologie zavedena a používá se. Praktická část je věnována návrhu využití recyklovaného plastu do asfaltové směsi, popisu použitých laboratorních zkoušek a samotnému zhodnocení vlivu nízkohustotního polymeru (LDPE) na asfaltovou směs typu AC. V laboratoři proběhly zkoušky pevnosti v příčném tahu, zkoušky na odolnost vůči vodě a stanovení modulů tuhosti (E). Výstupem této práce je vyhodnocení naměřených hodnot, zpracování výsledků a jejich interpretace v závislosti k možnému použití této technologie v ČR.
Využití polymerů do konstrukcí vozovek pozemních komunikací
Klusková, Jana ; Komenda, Radek (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností využití recyklovaných polymerů do asfaltových směsí. V teoretické části práce je přiblížena celosvětová problematika s plastovými odpady, včetně zkušeností zahraničních zemí, kde je již tato technologie zavedena a používá se. Praktická část je věnována návrhu využití recyklovaného plastu do asfaltové směsi, popisu použitých laboratorních zkoušek a samotnému zhodnocení vlivu nízkohustotního polymeru (LDPE) na asfaltovou směs typu AC. V laboratoři proběhly zkoušky pevnosti v příčném tahu, zkoušky na odolnost vůči vodě a stanovení modulů tuhosti (E). Výstupem této práce je vyhodnocení naměřených hodnot, zpracování výsledků a jejich interpretace v závislosti k možnému použití této technologie v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.