Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Digitální média a jejich vliv na výskyt sociálně patologických jevů u dětí.
PODROUŽKOVÁ, Nikola
V současnosti patří digitální média k životu každého jedince. V mnoha směrech je tento druh médií lidským pomocníkem, avšak s častým užíváním nastávají nebezpečná rizika. Bakalářská práce poukazuje na to, že digitální média velkou měrou negativně ovlivňují chování jedince, komunikaci i sociální působení ve společnosti. Závislost na těchto médiích je srovnatelná se závislostí na omamných a psychotropních látkách. Lidský mozek se pod tlakem digitálních médií nevyvíjí a netvoří se paměťové stopy - učení. Nespavost, deprese, obezita, to vše jsou negativní důsledky pro lidský organismus. Pokud tomuto vystavíme již malé dítě, je jeho vývoj jak po psychické, tak fyzické stránce značně ohrožen. Není divu, že pak sociální pracovnice musí řešit napadení či jiné odstrašující případy, kdy je dítě ovlivněno počítačovou hrou nebo televizním seriálem. Je prokázáno, že doba trávená u digitálních médií se stále prodlužuje. Lidé jsou stále méně ochotni fungovat a řešit problémy v reálném světě a hledají útěchu v tom virtuálním. Velkým fenoménem jsou i sociální sítě, kde dochází k absolutní ztrátě soukromí. Zejména pro děti, které jsou velice důvěřivé, je tato oblast zcela nevhodná. Ve školách pak pedagogové či sociální pracovníci v sociálních službách musí řešit problémy týkající se kyberšikany či různé formy zesměšňování na internetu. Cílem práce je poukázat na digitální média a jejich vliv na výskyt sociálně patologických jevů u dětí. Zdůraznit, že digitální média jsou velmi aktuálním tématem, o kterém by se mělo hovořit - zejména s odborníky. Užívání těchto médií z velké části ovlivňuje mládež, a jejím prostřednictvím se do sociální práce dostávají nové případy klientů, kteří vyhledávají svou pomoc kvůli závislosti či problémům způsobeným digitálními médii. V bakalářské práci byl použit ke sběru dat kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření, které probíhalo na Základní škole Sídliště Vlašim. Mnohorozměrná data z dotazníků byla zpracována metodou korespondenční analýza (CCA) v programu Canoco. Ze statistiky vyplývá, že obě hypotézy byly podpořeny pohlaví dítěte souvisí s typem aktivit na internetu a s věkem roste doba strávená na internetu zábavou (hraním PC her), a to u obou pohlaví. Odborníci dokazují negativní vliv nadměrného užívání digitálních médií. V současné době by se měla zvýšit informovanost uživatelů o možných rizicích a rozšířit preventivní opatření před následnou digitální závislostí.
Výskyt a prevence různých stádií šikany na obchodních akademiích
Hodžová, Michaela ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Tématem diplomové práce je výskyt a prevence různých stádií šikany na obchodních akademiích. Práce obsahuje nezbytná teoretická východiska pro pochopení pojmu šikana. Nejprve jsou popsány charakteristiky účastníků šikany, agresoři a oběti. Následuje podrobná charakteristika stádií šikany. Více se seznámíme s jednou z forem šikany, kyberšikanou, která je v dnešní době velmi rozšířená. Důležitou součást práce představuje analýza první pomoci při boji se šikanou. Dále jsou detailně popsány další možnosti při řešení šikany a metody nápravy. Práce seznamuje s důsledky šikany, které ovlivní mnoho oblastí. V neposlední řadě se práce zabývá velmi důležitou prevencí, která je podstatná pro úspěšnou léčbu šikany. Daná problematika poskytuje informace nezbytné pro předcházení a řešení šikany na střední škole. V rámci praktické části je rozebráno dotazníkové šetření, které zkoumá aktuální situaci a zkušenosti žáků obchodní akademie se šikanou. Součástí práce je i řízený rozhovor s výchovnou poradkyní zabývající se šikanou a její prevencí na škole.
Analýza současného stavu kyberentické kriminality v EU
Veselý, Dominik ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Luc, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce na téma Analýza současného stavu kybernetické kriminality v EU se ve své teoretické části zabývá vymezením pojmu Kybernetická kriminalita. Tento pojem je velice široký, proto je převážná část věnována formám kybernetické kriminality, jedná se zejména o útoky proti počítačům a programovým systémům, útoky, které směřují ke zneužití počítačů, dat a jiných informací, porušování autorských práv a v neposlední řadě protiprávní jednání s použitím počítače. Nedílnou součástí této práce je současná právní úprava, vyšetřování kybernetického deliktu a obrana proti kybernetické kriminalitě. Zajímavou kapitolou jsou trendy z let 2014 až 2016, kde jsou uvedeny nejzajímavější případy kybernetické kriminality z praxe. Hlavním cílem praktické části této práce je ucelení doporučení a pravidel obrany proti kybernetické kriminalitě na základě získaných informací.
Problematika rizikového chování u dětí na internetu
SKOŘEPOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování u dětí na internetu se zaměřením na kyberšikanu. Teoretická část popisuje rizikové chování na internetu - jeho vymezení a charakteristiku, dále je zde popsána prevence rizikového chování. Empirická část je zaměřena na seznámení se s problematikou kyberšikany na vybraných středních školách v Jindřichově Hradci - s jakými druhy kyberšikany se žáci setkali, jaké jsou nejčastější důvody kyberšikany, jejím výskytem a trendem a její prevencí na vybraných školách. Cílem této práce je zmapování problematiky kyberšikany - důvody kyberšikany, její výskyt a trend a její prevence na vybraných školách v Jindřichově Hradci.
Sexting jako forma kyberšikany u dospívajících dětí
BICENCOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku sextingu jako formy kyberšikany u dospívajících dětí. Sexting je nový fenomén, který vznikl ze dvou anglických slov "sex"a "text". Jedná se o rozesílání nahých fotografií mobilním telefonem nebo přes internet. Česká asociace strretworku definuje sexting jako: "elektronické šíření textových zpráv, vlastních fotografií či vlastního videa se sexuálním obsahem, ke kterému dochází v prostředí virtuálních elektronických médií - zejména internetu. Mezi platformy, které umožňují šíření těchto materiálů, patří v dnešní době zejména sociální sítě - Facebook, MySpace, Libimseti.cz nebo digitální úložiště fotografií Rajče.net."(31) Většinou dívky nebo popřípadě chlapci se vyfotí a odešlou fotografii či video opačnému pohlaví, aby si získali jejich pozornost. Ovšem neuvědomují si, že fotografie se může poslat dál a zastavit to lze jen velmi obtížně. Tyto děti eventuálně mladiství se stávají oběťmi kyberšikany, kterou definovali Priceová a Dalgleish jako: ,,...kolektivní označení forem šikany prostřednictvím elektronických medií, jako je internet a mobilní telefony, které slouží k agresivnímu a záměrnému poškození uživatele těchto médií. Stejně jako tradiční šikana zahrnuje i kyberšikana opakované chování a nepoměr sil mezi agresorem a obětí." (14, s. 20). Také v bakalářské práci vymezuji dospívající věk jako: "Dospívající období zahrnuje věk mezi jedenáctým a patnáctým rokem, tedy povinnou školní docházkou na druhém stupni. Bývá označováno jako puberta nebo pubescence." (38, s. 27) Tato práce je rozdělena na teoretickou část a výzkumnou část. Cílem praktické části bakalářské práce bylo zjistit, zda se děti setkaly se sextingem, který měl formu kyberšikany. Dílčím cílem bylo zjistit, ve kterých třídách se sextování nejvíce objevuje. Praktická část je zpracována metodou kvantitativního výzkumu. Třídy, které splňovaly parametry, byly zařazené do losování. Po vylosování jsem obvolala vybrané školy. V případě odmítnutí jsem pokračovala dále v losování až do doby, než jsem získala potřebný počet škol, v jejichž třídách druhého stupně probíhal sběr dat pomocí tištěných dotazníků. Nakonec bylo vybráno 9 základních škol Českobudějovicka. Základní školy byly rozděleny ještě do 3 skupin podle toho, kde se nacházely: město, maloměsto, vesnice. Dotazník vyplnilo 685 respondentů. Vyhodnocení výsledků probíhalo v softwaru STATA 12. Metoda ověření hypotéz probíhala chí-kvadrátovým testem dobré shody. K H1: Dospívající děti se setkávají také se sextingem, který je formou kyberšikany se vztahovaly. výzkumné otázky č. 5 vyfotil nebo natočil ses někdy částečně nebo zcela svlečený?, 9. Vyfotil nebo natočil jsi někdy někoho částečně nebo zcela svlečeného/ svlečenou?, 11. Poslal Tobě někdo materiál, na kterém je částečně nebo zcela svlečený?, 13. Snažil ses někoho tímto materiálem zesměšnit? a 14. Sdílel/a jsi někdy fotky či videa svých kamarádů, kde jsou částečně obnaženi. Tato hypotéza byla potvrzena. H2: Dospívající děti, které sextují, se uvědomují méně rizika než děti, které nesextují. K této hypotéze se vztahovala otázka č. 18. Napadají tě rizika, jaká přináší rozesílání fotografií či videozáznamů po internetu? a) vydírání, b) zloba rodičů c) urážení, d) zvýšená pozornost kamarádů, e) slovní i fyzické napadání, f) pronásledování, g) hodně přátel na sociálních sítích, h) hanlivé komentáře na mou osobu, i) zvýšení sebevědomí, protože jsem hezký/á, j) jiné (uveďte). Tuto hypotézu jsem zamítla hned na začátku, jelikož výzkum ukázal, že děti nesextují v takové míře, aby se dala určit statistická významnost těchto dvou proměnných. H3: Žáci 9. tříd sextují více než žáci 6. tříd. Výzkumné otázky, které se vztahovaly k H3 byly: 2. otázka chodím do 6., 7.,8., 9. třídy. Sexting, který byl definován otázkou 5 Vyfotil nebo natočil ses někdy částečně nebo zcela svlečený? A otázkou č. 9. Vyfotil nebo natočil jsi někdy někoho částečně nebo zcela svlečeného/ svlečenou? Tato hypotéza byla potvrzena.
Uvědomování si rizik spojených se sociálními sítěmi u dětí ve volnočasových klubech v Plzni
JANOUŠKOVCOVÁ, Pavla
Hlavním tématem této diplomové práce byla tématika rizik spojených s užíváním sociálních sítí dětmi a mladými lidmi ve volnočasových klubech v Plzni. Teoretická část byla rozčleněna do několika kapitol, které se zabývají problematikou sociálních sítí (jejich vznikem, druhy a riziky), virtuálními vztahy, kyberšikanou, funkcemi sociálních sítí v životech dětí a mladých lidí, sebepojetím a identitou a prevencí bezpečnosti na internetu.
Vliv internetu na společnost: problematika distribuce audiovizuálního obsahu
Forman, Petr ; Řezníček, Václav (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Cílem této bakalářské práce je kriticky analyzovat, jaký vliv má audiovizuální obsah šířený v prostředí internetu na dnešní společnost. První část práce se věnuje teoretickému rámci, kde jsou vysvětleny pojmy, jejichž pochopení má významný vliv na zbytek práce. Druhá část se věnuje konkrétní problematice. Tato část se zaobírá pozitivními a negativními vlivy již zmiňovaného obsahu na jednání lidí ve společnosti. Práce se zabývá důvody, které motivují uživatele ke stahování nelegálně šířeného obsahu a zkoumá, jak by šlo toto stahování omezit a zda je vůbec společnosti škodlivé. Dále řeší, jak může sledování nevhodného obsahu ovlivnit psychiku dětí a zároveň, jak mohou rodiče před těmito negativními vlivy své děti chránit což je zároveň dílčím cílem práce.
Kyberzločin
Šembera, Kryštof ; Žák, Květoslav (vedoucí práce) ; Moravec, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Kyberzločin je reakcí na stále se zvyšující počet trestných činů páchaných ve virtuálním prostředí. Jejím hlavním cílem je tuto problematiku přiblížit. Předně se práce zabývá definičními a teoretickými problémy spojenými s kyberkriminalitou. Navazuje přehled světové legislativy a politiky v ČR, EU a USA. Ve druhé části je prostor věnován dvěma vybraným kyberzločinům - kyberstalkingu a kyberšikaně. U obou druhů jednání je pozornost zaměřena nejen na definiční specifika, ale také na jejich aktéry a potenciální prevenci. Závěr popisuje jakým způsobem se chovají mladiství v prostředí internetu především co se týká navazování přátelství online a zveřejňování osobních informací.
Kyberšikana v pohledu učitelů základních škol
KLIMŠA, Libor
Cílem bakalářské práce je analýza pohledů učitelů na nebezpečí kyberšikany. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je proveden rozbor základních pojmů a je sledováno, jak je kyberšikana v literatuře charakterizována. Praktická část zkoumá, do jaké míry se učitelé cítí být připraveni na řešení situací, které v edukačním prostředí vytváří tento druh ohrožení dětí. Je zkoumáno, zda jsou učitelé sami ohroženi kyberšikanou a zda se setkali s nějakými příklady, které měly formu kyberšikany.
Návrh preventivního programu se zaměřením na netomanii pro vybranou střední odbornou školu
Špačková, Tereza
Bakalářská práce s názvem Návrh preventivního programu se zaměřením na netomanii pro vybranou střední odbornou školu je zaměřená na prevenci jedné z forem rizikového chování, a to na netomanii neboli závislost na internetu. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V teoretické části jsou objasněny základní informace k dané problematice. Metodami teoretické části je studium odborné literatury, jejich následná analýza, syntéza a srovnávání. V praktické části je vytvořen návrh preventivního programu "Svět virtuálních drog - Netomanie" pro konkrétní střední odbornou školu. Je vypracován na základě průzkumného šetření, které zahrnuje pozorování ve škole, studium dokumentu -- Minimálního preventivního programu této školy a dotazníkového šetření. Výsledkem této práce je návrh preventivního programu určený pro danou skupinu žáků a následně také pro účely jiných středních škol a učilišť.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.