|
Návrh modernizace železniční stanice Čadca
Juchelková, Lenka ; Šestáková,, Janka (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem modernizace železniční stanice Čadca. Obsahem této práce je návrh rekonstrukce zhlaví, zvýšení rychlosti v hlavních kolejích na 140 km/h, odstranění úrovňových přechodů pro cestující na nástupiště a úprava šířkového uspořádání nástupišť pro bezpečný pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace.
|
|
Studie jihovýchodního obchvatu města Uherský Brod
Dohnálek, Jakub ; Sabadáš, Petr (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je studie jihovýchodního silničního obchvatu města Uherský Brod, propojky silnice II/490 a silnice II/495. Součástí studie je problematika možné přeložky sil-nice I/50 do stejného prostoru. Obě stávající trasy jsou vedeny v intravilánu. Důvodem vzniku studie je snaha o snížení intenzity dopravy ve městě a kompletizace východního silničního ob-chvatu města. Ve výsledku byly zpracovány tři varianty, z nichž jedna byla vybrána k podrobnějšímu zpracování.
|
|
Rekonstrukce silnice II/416 v obci Žatčany
Novotný, Michal ; Rambousek, Martin (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je rekonstrukce průjezdního úseku silnice II/416 v obci Žatčany. Obec Žatčany se nachází v okrese Brno-venkov, kraj Jihomoravský. Rekonstrukce je řešena ve třech variantách. Varianty jsou vzájemně porovnány, jedna z nich je v rámci studie detailně zpracována. Cílem práce je návrh rekonstrukce silnice a tím zlepšení a zpohodlnění dopravy v daném úseku.
|
| |
|
Studie I/40 Břeclav - Mikulov
Felcman, Jan ; Chaker, Manar (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Úkolem této diplomové práce je navrhnout několik variant obchvatu silnice I/40,která začíná v Břeclavi a vede skrz Valtice a Sedlec do Mikulova. Návrh trasy je předpokládán v délce přibližně 20km. Cílem práce je vypracovat směrové a výškové řešení trasy,které začíná na silnici I/55 a končí na silnici I/52. Trasa bude navrhnuta tak, aby její dopad na životní prostředí byl minimální. Zároveň však bude kladen důraz na maximální efektivitu návrhu a úsporu použitých prostředků na jeho realizaci
|
|
Studie polohy přestupního terminálu v Ivančicích
Chlíbek, David ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Mým úkolem v rámci bakalářské práce je prověření polohy přestupního terminálu IDS v Ivančicích. S tímto úkolem je spojeno navržení nového železničního nástupiště a nového autobusového nádraží v blízkosti železničního přejezdu se silnicí II/152 ve staničení km 5,535 000 nedaleko současné železniční stanice . Předpokládám ukončení osobní vlakové dopravy ve stanici Ivančice na nově vybudovaném terminálu. Trať do Oslavan bude pokračovat pouze jako vlečka. Má práce spočívá ve zpracování 3 různých variant. Je potřeba zajistit dostatečnou kapacitu terminálu pro 7 autobusových linek a jednu linku vlakovou. Je také důležité zajistit dostatečné zázemí a pohodlný přístup pro cestující. Zabývám se tedy také bezbariérovým návrhem chodníků, přechodů pro chodce a bezbariérových ramp. Ve variantě 2 řeším i problém vysoké intenzity osobní a nákladní automobilové dopravy v centru města. V mém návrhu je nastíněn návrh silničního obchvatu, který by vedl v koridoru současné železniční trati.
|
|
Cyklostezka Blansko – Nový Hrad
Efenberk, Tomáš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním projektové dokumentace koridoru pro chodce a cyklisty na trase Blansko ČKD – Nový Hrad. Jedná se o společnou obousměrnou stezku pro chodce a cyklisty vedoucí podél toku řeky Svitavy a železniční trati č. 260 Brno – Česká Třebová a krajské silnice II/379. Součástí návrhu budou případné lávky přes řeku Svitavu a další stavební řešení umožňující překonání náročného terénu v problematickém úseku. Součástí diplomové práce je koncept variantního směrového řešení trasy a odůvodnění výběru podrobněji řešené varianty.
|
| |
|
Optimalizace vybraných návrhových prvků ČSN pro projektování pozemních komunikací
Stránský, Jakub ; Čepil, Jiří (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci návrhových hodnot oblouků směrového řešení pozemních komunikací. Zabývá se porovnáním hodnot mezi českou a zahraničními normami a příčinami rozdílu. Praktická část zkoumá hodnoty skutečné rychlosti vozidel projíždějících oblouky o různých parametrech, které byly naměřeny při měření na vybraných obloucích během roku 2014. Z nich jsou odvozeny nové návrhové hodnoty, které by mohly být užívány pro návrh směrového řešení.
|
|
Obchvat obcí Želechovice nad Dřevnicí a Lípa
Škrabal, Jiří ; Nečas, Rudolf (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Práce je věnována vypracování studie severního obchvatu obcí Želechovice nad Dřevnicí a Lípa. Důvodem vypracování studie je dosavadní nadměrná intenzita provozu a s tím související intenzita hluku. Cílem práce je úbytek provozu v obcích a rychlejší a plynulejší průjezd dopravy směřující dále po I/49. V první fázi bylo navrženo 7 směrových variant a z nich vybrána jedna, která je dále zpracována ve dvou variantách.
|