Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zavedení záporných čísel v dějinách algebry
Daněk, Jaroslav ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Práci jsem rozdělil do čtyř kapitol podle nejvýznamnějších míst rozvoje matematiky a její symboliky a popisoval jsem v ní převážně historickou etapu a jejich matematiky, která byla v celosvětovém měřítku nejpokrokovější. V první kapitole se zabývám čínskou matematikou, která uchovává nejstarší matematické poznatky už z druhého tisíciletí, proto je hned na prvním místě. Druhá kapitola pojednává o indické matematice, která nám zanechává poznatky indického matematika Brahmagupty ze 7. století n. l., který pravděpodobně navázal na čínskou matematiku. Následuje arabská matematika, která měla pravděpodobně největší vliv na evropskou matematiku, kde se znaménko mínus symbolicky definitivně zavedlo a ustálilo z dřívějších rétorických označení. Ústřední postavou, jak této kapitoly, tak celé práce, je německý matematik Michael Stifel a jeho dílo Arithmetica integra. KLÍČOVÁ SLOVA záporná čísla, rovnice, koeficient, řešení
Editor rovnic pro Android
Marek, Jiří ; Kučera, Petr (vedoucí práce) ; Jančík, Pavel (oponent)
Název práce: Editor rovnic pro Android Autor: Jiří Marek Katedra: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Petr Kučera, Ph.D. Abstrakt: Práce se zabývá implementací aplikace pro mobilní operační systém Android, která umožňuje interaktivní vytváření matematických výrazů a jejich vysázení pomocí programu LATEX. Následně je schopna tento výsledek uložit a sdílet v různých formátech nebo ho přímo začlenit do rozsáhlejšího LATEXového dokumentu, který je otevřen v editoru LaTeXu, který je rovněž součástí aplikace. Po začlenění matematického výrazu do LATEXového kódu je možné tento výraz zpětně editovat. Aplikace je navržena takovým způsobem, aby i uživatel neznalý LATEXové syntaxe, byl schopen tvořit složité matematické výrazy. Přitom je možné plynule přecházet mezi interaktivním zadáváním matematického výrazu a editací LATEXového kódu. Klíčová slova: Rovnice, Editor, LaTeX, Android
Reálné problémy řešené kvadratickými rovnicemi
Hanzal, Petr ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Práce obsahuje soubor praktických úloh řešených pomocí kvadratických rovnic. Cílem práce je shromáždit dostupné praktické úlohy, se kterými se mohou studenti různého věku setkat ve škole nebo v praktickém životě a vytvoření dalších modelových úloh, které by bylo možné použít ve výuce či matematických soutěžích. Součástí práce jsou i obrázky sloužící k lepšímu pochopení některých úloh. Obrázky jsou vytvořeny v programu Geogebra.
Středoškolská matematika vysokoškolsky
Kučera, Jiří ; Bečvář, Jindřich (vedoucí práce) ; Staněk, Jakub (oponent)
Práce je určena k samostudiu absolventů středních škol. Připravuje studenta, který se chystá na matematicky zaměřenou vysokou školu. Seznamuje jej s teoretickým přístupem k matematice. K tomuto účelu byla vybrána témata mocniny, odmocniny, logaritmy a rovnice, které tyto objekty obsahují. Student tak má příležitost osvojit si vysokoškolský přístup k matematice na tématech, která by měl ze střední školy dokonale ovládat. Vedle toho mu práce umožňuje prohloubit si znalosti oněch témat a setkat se s těžšími a neobvyklými příklady.
Soubor didaktických materiálů pro podporu výuky matematiky
Hanzal, Petr ; Battistová, Eva (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a vytvořit soubor řešených příkladů z matematiky na téma kvadratické rovnice, rovnice s absolutní hodnotou a s neznámou pod odmocninou. Je určen pro studenty 5. ročníků osmiletého studia na gymnáziu a 1. ročníků čtyřletého studia na gymnáziu a SŠ. Pomocí řešených příkladů umožňuje studentům hlouběji se seznámit s použitím metod pro řešení daných typů rovnic.
Rozvoj porozumění rovnicím na 1. stupni ZŠ
Koudelková, Věra ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem porozumění rovnicím na 1. stupni základní školy. V práci jsou popsány typové úlohy a matematická prostředí, v rámci kterých se vyskytují rovnice a soustavy rovnic. Je zde zmapován výskyt těchto úloh v učebnicích matematiky pro 1. stupeň základní školy. Hlavní část práce je zaměřena na porozumění myšlenkovým procesům žáků při řešení rovnic. Obsahuje popis žákovských řešení úloh získaných realizací několika experimentů. Výsledkem jevové analýzy řešitelských postupů žáků je přehled jevů, které se při řešení úloh vyskytly.
Ekonomické křivky
Hrubešová, Gabriela ; Doupovec, Miroslav (oponent) ; Kureš, Miroslav (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je studium vybraných ekonomických křivek, popis jejich vlastností a určení matematického vyjádření. V první části je vysvětlena problematika obecných rovinných křivek. Další část se zaměřuje na charakteristiku nejvýznamnějších ekonomických křivek a jejich užití. Dále jsou popsány matematické vlastnosti jednotlivých křivek. V poslední části je provedena softwarová implementace v programu Wolfram Mathematica.
Rovnice a soustavy rovnic v úlohách matematické olympiády kategorie A, B a C
ŠIMÁNKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá informacemi o matematické olympiádě, rovnicemi a soustavami rovnic. Teoretická část obsahuje historický vývoj matematické olympiády a její organizaci, dále obsahuje informace o rovnicích a jejich výuce jak je tomu dáno v Rámcově vzdělávacím programu. Praktickou část tvoří sbírka řešených příkladů na téma rovnice a soustavy rovnic, které byly zařazeny do soutěže Matematická olympiáda. Příklady ve sbírce jsou roztříděny dle kategorií, ve kterých se objevily, a seřazeny podle obtížnosti. Dále praktická část obsahuje vyhodnocení pracovních listů, které vyplnili studenti Pedagogické fakulty, Jihočeské univerzity. Vyplněné pracovní listy najdeme v příloze. Tato práce může sloužit jako příprava žáků na matematickou olympiádu nebo jako sbírka příkladů pro nadanější žáky.
Multimediální pomůcka pro samostudium matematiky pro základní školu
BRADÁČOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá tvorbou multimediální pomůcky pro samostudium matematiky pro základní školu. Touto pomůckou je interaktivní software, konkrétně webové stránky bez nutnosti připojení k internetu na CD. Především je určena pro domácí přípravu žáků, kteří ve škole zameškají, nestihnout látku pochopit, nebo si učivo potřebují jen připomenout, procvičit. Zároveň ji lze využít i během hodiny. V rámci diplomové práce bylo zpracováno téma řešení rovnic. Součástí diplomové práce je i praktické ověření žáky základní školy a porovnání jejich výsledků se žáky, kteří s pomůckou nepracovali.
Sbírka slovních úloh řešených rovnicemi
PEJCHAL, Michal
Bakalářská práce je sbírka slovních úloh, které jsou řešeny rovnicemi. Úlohy jsou na úrovni osmé a deváté třídy ZŠ. Práce je rozdělena do dvou základních částí, které jsou ještě rozčleněny do dalších kapitol. Základní části obsahují teorii, ukázkové řešené úlohy a neřešené úlohy, ke kterým jsou výsledky. K lepšímu porozumění zadání úloh jsou některé příklady doplněny o obrázky, které znázorňují dané situace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.