Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Premeny plochy: Štúdia bionických modelov architekta Antona Vranku
Novák, Jakub
Structural modelling techniques of architect and professor Anton Vranka influenced in a specific way several generations of students at the Faculty of Architecture STU in Bratislava. The phenomenon of so-called Vrankovina - problem, puzzles, or a proposal that thrives on geometry, uses the effect of optical illusions, or transforms any flat medium into a surprising spatial structure is still known among the students and graduates a few years after Vranka has retired. His unique approach creates links between Bauhaus theory of architecture, architectural bionic and biomimetic, fascinating directions in architectural theory from the 1960s through to 1980s. The aim of this paper is to capture knowledge stored in Vranka’s fragile paper models, and report on his motives and methods and theoretical works. They are thus added to a growing circle of works on folded architecture. The proposed systemization documents an astounding variety of forms, created when just a few creative processes. Categorization of the models will be used as a basic platform for transferring theoretical works in architectural building practice.
Tvorba geometrických schémat u žáků 1.stupně prostřednictvím podnětných geometrických prostředí
Kloboučková, Jaroslava ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Coufalová, Jana (oponent) ; Novák, Bohumil (oponent)
Název: Tvorba geometrických schémat u žáků 1. stupně prostřednictvím podnětných geometrických prostředí Autor: Jaroslava Kloboučková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Školitel: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. Abstrakt: Cílem předložené disertační práce je pojednat o problematice vyučování geometrie jako nedílné součásti výuky matematiky na prvním stupni základní školy. Práce mapuje i dlouhodobý výukový experiment zahájený v roce 2010 a na pozadí tohoto experimentu řeší otázky poznávaní geometrického učiva dětmi mladšího školního věku. Hlavním cílem mé práce bylo nalézt odpovědi na čtyři výzkumné otázky: Jakým způsobem poznávají děti geometrické objekty? Jak si vzájemně předávají své znalosti, zkušenosti, objevy ze světa geometrie? Jak (na jaké úrovni) jsou schopny porozumět učivu, které je formálně v kurikulárních dokumentech (RVP ZV) zařazeno do pozdějších vzdělávacích období? Které jevy dokáží pochopit a popsat užitím mateřského jazyka? V teoretické části práce je hlavní pozornost věnována poznávacímu procesu a typologii matematických úloh vždy se zaměřením na geometrii. Dále jsou popsána čtyři konkrétní podnětná geometrická prostředí - Krychlové stavby, Origami, Dřívková geometrie a Parkety a jeden tematický celek Obvod a obsah rovinných útvarů. Je provedena didaktická analýza...
Geometrické konstrukce pomocí skládání papíru
JANČICH, Jakub
Diplomová práce Geometrické konstrukce pomocí skládání papíru je zaměřena na využití skládání papíru ve výuce matematiky. Hlavní částí jsou pracovní listy, kde skládání nahrazuje rýsování geometrických úloh. Pro ověření a procvičení geometrických znalostí jsou ke každé provedené konstrukci přidány doplňující otázky. Pro zjednodušení a jednotný postup při vypracovávání pracovních listů jsou zde popsány konstrukce základních axiomů, díky kterým lze konstruovat všechny použité úlohy.
Origami diagram creator
Pecka, Martin ; Petříček, Martin (vedoucí práce) ; Podzimek, Andrej (oponent)
Program Origamist si klade za cíl pomoci s tvorbou návodů na skládání origami modelů. V současné době jsou nejběžnějšími metodami pro tvorbu těchto návodů buď ruční kreslení všech kroků v obrázkovém editoru, nebo nafocení jednotlivých kroků a manuální sestavení návodu z nich (opět v obrázkovém editoru). Origamist na toto pole přináší novou alternativu. Autor tak dostává možnost přenést posloupnost ohybů papíru, z nichž se návod skládá, do programu Origamist, jenž z nich dokáže vygenerovat několik druhů výstupu - v origamistických kruzích nejrozšířenější PDF návod, ale i návod jako obrázek (PNG, SVG), nebo dokonce jako animaci procesu skládání. Přidanou hodnotou pak je snadná možnost přeložit popisky kroků do více jazyků.
Skládání papíru ve výuce matematiky
SCHINKOVÁ, Nikol
Bakalářská práce Skládání papíru ve výuce matematiky se zabývá využitím origami v řešení matematických problémů. Nejprve se v práci věnuji historii origami a základním konstrukcím skládání neboli Huzita-Hatori axiomy. V další části jsou řešeny a dokázány problémové úlohy neřešitelné euklidovskou konstrukcí, tečna k dvěma parabolám, trisekce úhlu a duplikace krychle. V závěrečné části jsou uvedeny postupy konstrukcí s důkazy, které lze využít ve výuce matematiky.
Konstrukce pomocí skládání papíru
VORÁČEK, Marek
Cílem bakalářské práce Konstrukce pomocí skládání papíru je popsat základní pravidla, která při skládání používáme, a předvést některé geometrické konstrukce, které se skládáním dají provést. Část práce je věnována problémům neřešitelným pomocí pravítka a kružítka, jako například trisekce úhlu, je ukázáno řešení za použití skládání.
Přízrak všude a nikde
Staněk, Jiří ; Rathouský, Luděk (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Robertu Longovi se dostala do rukou kniha fotografii Edmunda Engelmana a vytvořil cyklus velkoplošných kreseb uhlem s názvem: The Freud Drawings. Mne se dostal do ruky deset let starý článek, ve kterém je pomocí fotografie nastíněná doba, atmosféra a osobnost Freuda a dílo Roberta Longa. Já pomocí vlastních výrazových prostředků vytvořím instalaci, která Vás vtáhne do pokoje Sigmunda Freuda, jak jej vidím já.
Matematika, nůžky a papír.
ŠMÍDOVÁ, Šárka
Diplomová práce je zaměřena na výuku matematiky prostřednictvím skládání papíru metodou origami, sliceforms a paperfolding. V práci jsou vypsány vybrané geometrické útvary a jejich vlastnosti, které jsou detailněji přiblíženy obrázky vytvořené v matematickém softwaru GeoGebra. Vybrané útvary jsou obohaceny o návody a postupy, jak daný útvar z vyrobit papíru. Práce obsahuje výukové aktivity, úlohy, kterými žáci prochází společně s učitelem, krok za krokem. Žáci si opakují učivo a budují tak systém základních geometrických pojmů pomocí skládání papíru. Následně své dovednosti získané skládáním papíru a termíny s tím spojené žáci využijí v pracovních listech.
Užití metod skládání papíru ve výuce matematiky
MRÁZ, Luděk
Cílem bakalářské práce Užití metod skládání papíru ve výuce matematiky je poukázat na význam origami v matematice a na jeho následné využití jakožto vhodné pomůcky v hodinách matematiky na základní, potažmo na střední škole. Převážná část práce je tak věnována praktickým problémům, tzn. konstrukcím rovinných a prostorových útvarů a řešením zajímavých, respektive problémových úloh, které jsou všechny doplněny o grafická řešení a důkazy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.