|
Charakter krajiny v okolí dopravních komunikací a jeho vliv na četnost výskytu dopravních nehod na území ORP Písek
Necid, Pavel ; Bašta, Petr (vedoucí práce) ; Gdulová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou dopravních nehod na území ORP Písek ve vztahu ke krajině. Byla vyhodnocena databáze dopravních nehod z let 2007 - 2013 a základní parametry terénu. Výsledky poukazují na značnou provázanost a komplexnost tématu, kdy lze očekávat součinnost více faktorů navzájem. Výsledkem jednoduché analýzy databáze nehod je například zvýšená nehodovost v pondělí a pátek, stejně jako největší podíl řidičů pod vlivem alkoholu v sobotu. Z pohledu terénní analýzy nebyl prokázán vliv nadmořské výšky či sklon svahu na nehodovost, stejně jako neexistují důvody pro větší obavy z řízení v lese. Pro podrobnější analýzu by bylo zapotřebí komplexnějšího datového souboru.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Analýza strojního zařízení jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel.
SLUKA, Jiří
Tématem této diplomové práce je {\clq}qAnalýza strojního zařízení jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel``. Pojednává o problémech v dopravě a příčinách úmrtí a zranění při dopravních nehodách a navrhuje možné řešení jejich snížení. Řešení je založeno na skutečnosti, že většina dopravních nehod je zaviněna samotnými řidiči, kteří se nedostatečně věnují řízení vozidla nebo je jejich chování za volantem z hlediska bezpečnosti provozu nevyhovující. Navrhované řešení má za úkol v reálném čase monitorovat dopravu a ve spolupráci se speciálně navrženým programem umístěným v řídící jednotce vozidla varovat řidiče o nebezpečných situacích v jeho blízkosti. Systém je také schopen dynamicky řídit dopravu tak, aby bylo zabráněno tvorbě dopravní zácpy, nehodám na přechodech pro chodce, atd. Autor odhaduje, že zavedením tohoto systému do praxe by se značným způsobem snížil počet tragických dopravních nehod, vážných zranění a objem hmotných škod.
|