Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití programu Wolfram Mathematica ve výuce matematiky
Krejčíčková, Klára ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem práce je analyzovat možnosti použití programu Wolfram Mathema- tica ve výuce matematiky. Tyto možnosti jsou podpořeny vytvořenými applety v tomto programu. Čtenář se seznámí s prostředím tohoto programu a webovou podporou (včetně návodů a již hotových materiálů). Důraz je kladen na tvorbu demonstrací v programu Wolfram Mathematica. Část práce také seznamuje čte- náře s programy Wolfram Alpha, Wolfram Demonstration Project a Wolfram Problem Generator. 1
Užití podnětných úloh ve výuce matematiky
Růžičková, Lucie ; Kopáčková, Alena (vedoucí práce) ; Harminc, Matúš (oponent) ; Tichá, Marie (oponent)
Název: Užití podnětných úloh ve výuce matematiky Autor: PhDr. Lucie Růžičková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky, PedF UK v Praze Školitel: RNDr. Alena Kopáčková, Ph.D. ABSTRAKT Tato disertační práce se zabývá praktickým užitím podnětných úloh ve výuce matematiky. V práci je navržena metodologie zkoumání "přesnosti užití matematických úloh", která popisuje, do jaké míry je daná úloha ve výuce užita v souladu s původním záměrem učitele, případně v souladu se záměrem jejího autora. Navržená metodologie je aplikována v analýze čtyř provedených výukových experimentů, kde jsou zkoumány nejen jednotlivé matematické úlohy, ale i úlohová prostředí jako celky. Na základě zkušeností z této analýzy jsou provedeny úpravy navržené metodologie tak, aby byla využitelná ve výukové praxi i v didaktickém výzkumu. Hlavním výsledkem práce je vytvoření metodologie zkoumání přesnosti užití matematických úloh ve výuce, která je založena na porovnání popisů čtyř charakteristických složek matematické úlohy v různých fázích jejího využití ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA: výuka matematiky, matematická úloha, podnětná úloha, užití úloh
Žák se specifickou poruchou učení a výuka matematiky na 2. stupni ZŠ
Dvořáková, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Žák se specifickou poruchou učení a výuka matematiky na 2. stupni ZŠ AUTOR: Bc. Anna Dvořáková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Práce se zabývá problematikou výuky matematiky žáka se specifickou poruchou učení na druhém stupni základní školy. Žáci se specifikou poruchou učení potřebují v hodinách matematiky odlišný přístup než jejich spolužáci a je na učitelích matematiky, aby jim tuto podporu poskytli. Úroveň výuky matematiky žáka se specifickou poruchou učení se tedy přímo odvíjí od znalostí, dovedností a zkušeností druhostupňových učitelů matematiky a připravenosti školy na žáka se specifickou poruchou učení. Teoretická část postihuje problematiku deficitů dílčích funkcí, dyskalkulie a edukace žáka s dyskalkulií v hodině matematiky. Poskytuje tak potřebný podklad pro vlastní šetření. Praktická část využitím kvalitativních metod šetření zjišťuje připravenost druhostupňových učitelů matematiky a škol na žáka se specifickou poruchou učení, potřeby žáků a možnosti podpory těchto žáků. Práce si klade za cíl zmapovat aktuální situaci ve vzdělávání dětí se specifickou poruchou učení v hodinách matematiky. Přínos práce je ve zhodnocení této situace a ve vytvoření doporučení pro zlepšení vzdělávání žáku se specifickou poruchou učení v hodinách...
Funkční myšlení žáků středních škol
Janda, David ; Pilous, Derek (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Cílem diplomové práce Funkční myšlení u žáků středních škol je analýza a popis vybraných problémových aspektů z výuky teorie funkcí na střední škole. V první části práce jsou popsány základní teoretické koncepce v oblasti didaktiky matematiky se zaměřením na uvedenou problematiku a shrnuty vybrané výzkumy z hlediska jednotlivých aspektů. Druhá část práce je věnována analýze původního výzkumu realizovaného v hodinách matematiky na střední škole. V závěrečné kapitole jsou shrnuty výsledky výzkumu z hlediska jednotlivých aspektů a diskutován jejich význam a způsob využití ve výuce.
Statistika a její využití ve školské matematice
Štefánková, Martina ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Mošna, František (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na statistiku ve školské matematice se zaměřením na druhý stupeň základní školy. Zahrnuje rešerši současných učebnic, zmapování, s jakými pojmy se žáci seznamují, na jakých úlohách je učivo procvičováno, a sestavení vlastních úloh. Při řešení úloh je ukázáno využití tabulkového kalkulátoru MS Excel.
Znovuobjevování geometrických konstrukcí
Roubíček, Filip
Článek je věnován uplatnění principů badatelsky orientovaného vyučování matematice v didaktickém semináři určeném studentům učitelství prvního stupně základní školy, konkrétně aktivitě zaměřené na konstruování známých geometrických útvarů v prostředí překládaného papíru. V článku je popsáno sedm studentských postupů konstrukce čtverce.
Obsahy rovinných útvarů ve školské matematice
CIGLBAUEROVÁ, Veronika
Tato diplomová práce je zaměřena na průzkum, do jaké míry žáci ZŠ a SŠ rozumějí pojmu obsahy rovinných útvarů a jaké strategie využívají při řešení těchto úloh. Dále je v práci obsažena metodická část, která může sloužit jako podklad pro výuku tématu a sbírka úloh k procvičení a prohloubení znalostí.
Environmentální výchova ve výuce matematiky
KOTLASOVÁ, Michala
Tato diplomová práce se věnuje zavedení témat environmentální výchovy do výuky matematiky na středních školách (resp. na gymnáziích). Práce je reakcí na nedostatek těchto témat ve výuce středních škol, které nejsou zaměřené na přírodní vědy, a aktuálnost ekologických problémů pro naši společnost. Obsahem jsou řešené úlohy s metodickými poznámkami určené vyučujícím matematiky. Snahou bylo propojit environmentální téma úloh se znalostmi studentů z předmětů biologie a zeměpisu v daném ročníku. Obsahem příloh jsou pracovní listy pro studenty. Cílem práce je inspirovat vyučující matematiky středních škol k zapojení těchto nebo vlastních úloh do výuky.
Heronovské trojúhelníky
DOHNALOVÁ, Alice
Práce obsahuje vybrané vlastnosti a problémy spojené s heronovskými trojúhelníky. Je využitelná jako matematická pomůcka pro práci v zájmové matematice na střední škole.
Úlohy o pohybu ve středoškolské matematice
DOSKOČILOVÁ, Renata
Obsahem této práce je průzkum postupů a strategií při řešení slovních úloh o pohybu u studentů středních škol (resp. gymnázií) a analýza studentských řešení. Na tuto část navazuje sbírka úloh k procvičení dané problematiky. Sbírka je rozdělená do několika částí, z nichž každá se zaměřuje na určitý typ úloh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.