Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Parametry kluzných ložisek moderních spalovacích motorů
Dvořák, Martin ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je podat všeobecné informace o kluzných ložiskách, jejich výhodách a nevýhodách. Práce je rozdělena na pět částí, v nichž jsou rozebírány jednotlivé otázky. V první části se zabývá samotnými ložisky, jejich rozdělením a vývojem. V druhé části jsou uvedeny výhody a nevýhody kluzných ložisek v porovnání s valivými ložisky. Další část pojednává o jejich hlavních parametrech, mezi které patří ztráty třením a způsoby mazání. Ve čtvrté části je v krátkosti shrnuto několik příkladů z praxe, mezi které patří mazání v extrémních pracovních podmínkách a přehled jejich poruch. Poslední část se zabývá konstrukcí kluzných ložisek, používaných ve spalovacích motorech, materiály, ze kterých jsou kluzná ložiska vyráběná a problematikou mazání, která je u těchto ložisek velice důležitá.
Uložení rotorů moderních turbodmychadel
Kortán, Daniel ; Raffai, Peter (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnosti uložení rotorů turbodmychadel. První část je zaměřena na konstrukci turbodmychadel a popis principu přeplňovaných spalovacích motorů. Druhá část se zaměřuje na popis konstrukce valivých a kluzných ložisek a vysvětlení možností jednotlivých typů uložení používaných v turbodmychadlech v dnešní době.
Vysokootáčková kluzná ložiska
Růžička, Stanislav ; Knotek, Jiří (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářský projekt analyzuje použití vysokootáčkových kluzných ložisek v oblasti přeplňovaných spalovacích motorů, vybavených turbodmychadly. První část práce je věnována obecnému popisu turbodmychadel spalovacích motorů, jejich funkci, konstrukci samotného zařízení i dílčích součástí a možným způsobům regulace přeplňování. Stěžejní část rozebírá problematiku výpočtů kluzných ložisek v praxi.
Měření ztrát ložisek
Musil, Roman ; Raffai, Peter (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je podat informace o měření ztrát v radiálních kluzných a valivých ložiscích. Práce v první části popisuje tření v ložiscích. V další části se zabývá porovnáním strojů se statickým a dynamickým zatížením. Ve třetí části popisuje metody a způsoby experimentálního stanovení ztrát ložisek při různých provozních podmínkách. Ve čtvrté části je uveden výpočetní model pro ztráty ložisek. V poslední části se zabývá dalším možným vývojem v této oblasti.
Hydrodynamická ložiska vznětového traktorového motoru
Petr, David ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá hydrodynamickými kluznými ložisky traktorového vznětového motoru. V první části práce se blíže seznámíme s hydrodynamickým ložiskem, jeho principem a použitými materiály. Dále se práce věnuje multibody systému adams-engine. Hlavní částí práce je vymodelovaní klikového mechanizmu a jeho uložení v hydrodynamických ložiscích v MBS programu a následná simulace za různých provozních podmínek.
Chování kluzných ložisek řadového pětiválcového motoru při různých provozních podmínkách
Lábus, Jiří ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice kluzných ložisek klikové hřídele řadového pětiválcového motoru. Hlavní část se zaměřuje na popis jejich chování při různých provozních podmínkách. Pro potřeby simulace hydrodynamických ložisek je vytvořen virtuální model klikového mechanizmu. Další část se zabývá problematikou konstrukce ložiskových pánví. Je vytvořen přehled ložiskových materiálů a stručně popsán technologický postup výroby pánve kluzného ložiska. Pro pochopení složité problematiky hydrodynamického mazání je odvozena Reynoldsova diferenciální rovnice a nastíněn postup výpočtu dynamicky zatížených ložisek. V závěrečné části práce jsou prezentovány nejzajímavější výsledky získané z výpočtových analýz.
Konstrukce zařízení pro nanášení polymerních povlaků
Meluzín, Ondřej ; Repka, Martin (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a následnou realizací zařízení pro nanášení polymerních kluzných laků na pracovní plochy kluzných ložisek automobilových motorů. V první části práce je provedena rešerše současného stavu poznání v oblasti konstrukce ložisek a požadavků kladených na ložiskové povlaky a kluzné laky. Jsou zde také popsány technologie nanášení povlaků a vhodnost jejich použití pro různé povlakovací materiály. V druhé části práce jsou uvedeny základní prvky použité pro konstrukci zařízení a jsou představeny koncepční návrhy, vytvořené s přihlédnutím k ergonomii ovládání a zajištění bezpečnosti obsluhy. Vstupními parametry pro návrh a konstrukci zařízení jsou požadované rozměry pracovního prostoru a rozměry ložisek, na která bude kluzný lak nanášen. Dále je popsána celá konstrukce, nástřikový okruh společně s pneumatickými regulačními prvky, a také je navržen systém pro zjednodušení manipulace s ložisky během všech technologických operací, spojených s nástřikem kluzného laku. Součástí práce je také ověření funkčnosti zařízení provedením zkušebních nástřiků na ložiska.
Testovací zařízení kluzných ložisek
Palán, David ; Knotek, Jiří (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením elektrického odporu kontaktu. Začátek práce je věnován shrnutí poznání z oblasti elektrického odporu kontaktu a z oblasti elektrických vlastností kluzných ložisek. Další část práce popisuje návrh konstrukční varianty testovacího zařízení. Za účelem ověření funkčního principu měření bylo vyrobeno testovací zařízení na základě jedné z konstrukčních variant. V závěru práce je popsán průběh měření a sestavení měřící aparatury. Jsou zde uvedeny výsledky z měření na testovacím zařízení.
Výzkum texturovaných kluzných ložisek pro automobilové motory
Svoboda, Martin ; Hartl, Martin (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je popis vlivu textur povrchu radiálních kluzných ložisek s polymerním povlakem na tření a rozvoj poškození s využitím experimentálních testů. Byly provedeny testy opotřebení a tření reálných ložisek s různou geometrií textur a materiálem povrchu. Bylo zjištěno zhoršení opotřebení texturovaného hliníkového kluzného povrchu ložiska a neutrální nebo pozitivní účinky na opotřebení texturovaného ložiska s polymerním povlakem. Důvodem zlepšení je dobrá odolnost proti vysokým tlakům polymerního povlaku a zachování rozměrů textur během celého chodu ložiska. Testem tření bylo prokázáno zlepšení třecích vlastností texturovaných povrchů při nedostatečném množství maziva v kontaktu. Zároveň byl prokázán pozitivní vliv na tribologické vlastnosti redukcí bočního výtoku maziva.
Experimentální stanovení mechanických ztrát turbodmychadla
Kudláček, Petr ; Doman, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá mechanickými ztrátami v turbodmychadlech. V teoretické části podává všeobecné informace o způsobech uložení rotoru turbodmychadla, blíže se pak zaměřuje na hydrodynamická ložiska. Dále tato práce analyzuje vznik mechanických ztrát a vlivů, které na ně působí. Důležitá část této práce se zabývá stanovením mechanických ztrát a jejich možnostmi. Proběhlo sestavení zkušebního stavu, pro možnost experimentálního měření mechanických ztrát. Na tomto stavu bylo provedeno několik zkušebních měření, při různých pracovních režimech. Souběžně probíhalo stanovení mechanických ztrát pomocí dalších dvou metod. Na základě těchto měření bylo možné provést vyhodnocení, a analyzovat vznik mechanických ztrát, v závislosti na nastavených provozních podmínkách. Taktéž proběhlo porovnání jednotlivých metod, stanovení mechanických ztrát prováděných v experimentální části. V závěru práce byly vymezeny možnosti zkušebního stavu na základě provedených měření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.