Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén jihokorejské kulturní vlny v kontextu globalizace
Roupcová, Michaela ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zabývá analýzou jihokorejské kulturní vlny (známé jako Hallyu) v kontextu globalizace a rozvoje Internetu. V teoretické části se autorka věnuje nejprve definování základních pojmů v oblasti globalizace, přičemž se zaměřuje na globalizaci kulturní a roli Internetu v rámci tohoto fenoménu. Dále je zde objasněn vznik a rozšíření korejské populární kultury s důrazem na její glokalizaci a také na roli sociálních médií. V kapitole jsou dále uvedeny přínosy této vlny pro zemi. Praktická část se věnuje přítomnosti korejské vlny v České republice. Součástí je vlastní výzkum autorky ve formě dotazníkového šetření zaměřeného na české fanoušky korejské kultury. Poslední část práce obsahuje vyhodnocení šetření, interpretaci výsledků a zjištěné závěry.
Dopady kulturní globalizace na chování české společnosti
Vránová, Alice ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Erbenová, Monika (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit dopady kulturní globalizace na chování české společnosti. Práce ověřuje předpoklad, že s postupnou propojeností ekonomických vztahů, dochází k ovlivňování spotřebních vzorců a český spotřebitel lehce přijal model "masové spotřeby". První část práce přináší obecný popis globalizace se zaměřením na ekonomickou a kulturní oblast. Druhá část práce se věnuje dopadům kulturní globalizace a zejména trendu konzumní společnosti v celosvětovém měřítku. V poslední části práce je pohled omezen pouze na Českou republiku. Pomocí shromážděných statistik je sledován dopad procesů nastíněných v předcházejících kapitolách na společnost České republiky.
Pozitivní a negativní vlivy globalizace na produktový design
Kubíčková, Jana Ada ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Práce se zabývá vlivem globalizace na produktový design. Cílem práce je popsat proměnu faktorů, které na produktový design působí a vliv těchto změn na produktový design. První část práce je věnovaná definici používaných termínů, především pak vymezení kategorie produktového designu a fenoménu globalizace. Ve druhé části práce je nejprve popsán koncept glokalizace, který s globalizací produktového designu úzce souvisí. Následně jsou zmíněny proměny jednotlivých faktorů, které ovlivňují design, tak jak je přinesla globalizace. Praktický dopad těchto změn je demonstrován na příkladech.
Globalizace - sociologická reflexe. Pojetí globalizace u Anthony Giddense, Zygmunta Baumana a Ulricha Becka
BIELKOVÁ, Veronika
Diplomová práce nazvaná "Globalizace - sociologická reflexe. Pojetí globalizace u Anthony Giddense, Zygmunta Baumana a Ulricha Becka." se zabývá otázkou, jak se soudobé sociologické myšlení vyrovnává s fenoménem globalizace. V úvodní části práce představuje základní obrysy sociologického pohledu na globalizační procesy a jejich historické kořeny. Hlavní část práce je věnována porovnání pojetí globalizace u tří významných sociologických teoretiků, Anthony Giddense, Zygmunta Baumana a Ulricha Becka, což zahrnuje podrobnou analýzu děl vztahujících se k tématu globalizace. V příslušných pasážích práce věnuje pozornost stěžejním tématům, která jsou v souvislosti s globalizací diskutována na poli soudobé sociální teorie (globalizace, lokalizace a glokalizace; denacionalizace; konvergence globální kultury; apod.). Diplomová práce vychází z klíčových děl těchto autorů, jejich ohlasu ve vědecké komunitě a z vlastní kritické analýzy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.