Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role humoru v pomáhajících profesích
HAVLOVÁ, Dana
Bakalářská práce se zabývá rolí humoru v pomáhajících profesích a vyzdvihuje důležitost humoru v tomto oboru. Humor a pozitivní přístup je důležitý ve všech směrech, a může výrazně zlepšovat kvalitu života nejen pacientů, ale i profesionálů. V první části práce se soustředím na definici pomáhajících profesí a popisuji jakými vlastnostmi by měl pomáhající pracovník či dobrovolník disponovat. V další části se zaměřuji na různé pohledy na humor, jeho projevy a schopnost s humorem pracovat v rozdílných situacích. Je zřejmé, že humor je nedílnou součástí pozitivní psychologie, stejně jako štěstí, láska a naděje. Ačkoliv se najdou i pochybnosti o důležitosti pozitivní psychologie, je pozitivní přístup, veselost a nadhled velkým přínosem do života nás všech, nejenom v nejtěžších chvílích. V poslední části práce se věnuji významu humoru v pomáhajících profesích. Smích a humor je prevencí proti syndromu vyhoření pro pracovníky a výrazně přispívá ke zkvalitnění života pacientů paliativní péče.
Jak ovlivnila sociální práce osobní život sociálních pracovníků
KUKLOVÁ, Barbora
V diplomové práci popisuji charakteristiku sociální práce, sociálního pracovníka a nízkoprahového zařízení. Zaměřuji se na obecné stimuly v oblasti sociální práce, které se mohou podílet na vlivu sociální práce do osobního života. Těmi stimuly jsou role sociálního pracovníka, pracovní podmínky a důležité dokumenty v oblasti sociální práce, supervize, hranice mezi sociálním pracovníkem a klientem, péče o sebe a další faktory. V hlavní části práce se věnuji třem psychologickým aspektům, jako jsou osobnost, hodnoty a postoje, které se také mohou podílet na přesahu sociální práce do osobního života. V závěru práce popisuji pozitivní psychologii a propojení pozitivní psychologie se sociální prací. Poslední podkapitolou jsou rozbory sond respondentů doložených odbornou literaturou. Cílem práce je zjistit, jak ovlivňuje sociální práce osobní život sociálních pracovníků. Zaměřuji se záměrně na vybrané obecné stimuly a psychologické aspekty, které mohou zabránit velkému přesahu sociální práce do osobních životů pracovníků. K teoretickému základu práce jsem provedla výzkumnou sondu s pěti respondenty z nízkoprahových zařízení. K získání potřebných dat jsem využila metodu polostrukturovaného rozhovoru. Zvolila jsem záměrně vybrané otázky, které vedly k zjištění cíle.
Rozvoj empatie pomocí literatury pro děti
SEDLÁČKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na literaturu pro děti, kterou vnímá jako hodnotný zdroj informací pro rozvoj empatie. Cílem práce je tento zdroj prozkoumat a nabídnout možnost aplikace v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na historický sled událostí v oblasti vývoje dětské literatury, literárních ocenění a empatii, která je v práci definována a sledována v průběhu dětského vývoje. Praktická část se zaměřuje na shromáždění kvalitní dětské literatury podporující rozvoj empatie, ze které je jedno dílo použito do tematického celku, který nebyl možný z pandemických důvodů realizovat. Celek byl proto evaluován za pomocí učitelek z mateřských škol a bude následně při první možnosti uskutečněn.
Podpora rozvoje prosociálního chování ve školní družině
PROCHÁZKOVÁ, Barbora
Předmětem této bakalářské práce je sestavení krátkodobého programu her a aktivit pro podporu a rozvoj prosociálního chování v prostředí školní družiny a jeho evaluace vzhledem k vytyčeným cílům. Práce je členěna do kapitol, z nichž první je věnovánateoretickým východiskům, stručně objasňuje pojem prosociální chování a s ním spojený pojem empatie. V dalších kapitolách se práce věnuje metodice tvorby programu a obecné charakteristice programu, charakteristice cílové skupiny, tedy dětí mladšího školního věku a metodám práce, které jsou použity v programu. V navazující části je již popisován samotný program, jeho harmonogram, organizace, uspořádání lekcí podle jejich témat a dílčích cílů. Následně je popsán průběh lekcí a konkrétní herní aktivity vybrané pro splnění určeného cíle, otázky hodnotové reflexe a jsou uvedeny příklady zhodnocení celých lekcí dětmi. Poslední kapitoly jsou věnovány evaluaci programu a jeho subjektivnímu zhodnocení pohledem zúčastněných pedagogů vzhledem k vytyčeným cílům programu.
Etika a zdravotní handicap
KOLÁŘOVÁ, Josefína
Bakalářská práce Etika a zdravotní handicap se zabývá etikou a handicapem. Je zaměřena na komunikaci a chování k lidem se zdravotním postižením. Cílem práce je poukázat na možné etické problémy při komunikaci a jednání s osobami se zdravotním handicapem a popsat neetické chování k postiženým. V teoretické části práce jsou přiblíženy pojmy handicap, etika, empatie, postižení. Dále je zde stručně popsána historie handicapu a etiky. Podrobněji je v práci popsán přehled a charakteristika postižení, postoje společnosti k postiženým lidem a komunikace s lidmi s postižením. Teoretickou část uzavírají kapitoly o socializaci a integraci zdravotně postižených. Praktická část práce popisuje pomocí kazuistik neetické chování k lidem s handicapem v různých oblastech jejich života.
Posilování prosociálního chování dětí předškolního věku
TRUSÍKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce mapuje posilování prosociálního chování dětí předškolního věku prostřednictvím her a činností s prosociálními cíli. Teoretická část se zabývá pojmem prosociální chování, psychosociálním vývojem dětí předškolního věku, dětskou hrou a významem mateřské školy, která působí na rozvoj prosociálního chování dětí. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na rozvoj a posilování prosociálního chování u dětí předškolního věku prostřednictvím jedenácti činností a her s prosociální tématikou. Cílem jejich realizace je rozvíjet v dětech empatii,komunikační schopnosti, spolupráci, upevňovat vzájemné vztahy, zaměřovat se na vlastní pocity. Aktivity byly čerpány z metodik zaměřených na předškolní věk. Pozornost bude také věnována výraznějším jedincům a jejich chování v kolektivu a během činností a her. Pro výzkumné šetření byl zvolen akční výzkum. Další použitou metodou byl rozhovor a pozorování.
Třídnické hodiny jako součást školní strategie podporující pohodu a pocit bezpečí žáků na základní škole.
Hypšová, Nikola ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na významnost správně vedených třídnických hodin, z hlediska jejich vlivu na budování dobrých vztahů ve třídě a vytvoření příjemného prostředí na základní škole. Věnuje se jejich funkci, důležitosti a přínosu pro jednotlivce, potažmo pro celý kolektiv, včetně třídního učitele. Obsah této práce se také například zabývá správným sestavením třídnických pravidel, která přispívají k vytvoření důvěrné a pohodové atmosféry ve třídním kolektivu, v němž se žáci nebojí promluvit a spolupracovat. Dále práce objasňuje, proč a jakým způsobem by měly být třídnické hodiny uskutečňovány a jaká témata jsou vhodná zařazovat do jejich tematických plánů. Hlavním cílem práce je zjistit, zda třídnické hodiny přispívají k vytvoření bezpečného a pohodového prostředí na Základní škole Zdice u Berouna. K ověření tohoto cíle využiji kvalitativní metody, a to strukturované pozorování žákovských kolektivů při třídnických hodinách a strukturované rozhovory. Obě kvalitativní metody proběhnout na půdě ZŠ Zdice. Rozhovory povedu s učiteli, kteří konají pravidelné třídnické hodiny a s vybranými žáky, s nimiž jejich učitelé tyto hodiny praktikují. Pro učitele i pro žáky jsou vytvořeny dvě odlišné sady otázek. V závěru práce vytvořím návrhy třídnických hodin, jejichž témata budou vycházet ze zjištěných...
Syndrom vyhoření v kontextu ošetřovatelství
Corea Gamboa, Susan Kely ; Javůrková, Alena (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Obsahem této bakalářské práce, je výzkumná studie zkoumající vztah mezi úrovněmi syndromu vyhoření, které prožívají zdravotní sestry pracující v České republice, Kostarice, Španělsku a některých státech USA. Formou online dotazníku, byla zjišťována míra jejich empatie, emocionální vazby a úroveň vzdělání. Dotazník byl sestaven pomocí Copenhagen Burnout Inventory (CBI) pro zdravotnický personál, Interpersonal reaktivity index (IRI) pro měření dispozice empatie, Experiences in Close Relationships - Relationship Structures (ECR- RS) k posouzení vazebných vzorců v různě blízkých vztazích, a jako další nastroj, byly použity Emoční teploměry - jednoduchý rychlý modulární screeningový nástroj pro detekci a monitorování emočních stavů v klinické praxi. Součástí dotazníku byly také anamnestické otázky k analýze demografických údajů. Dotazník byl rozeslán formou emailu sestrám pracujícím ve výše jmenovaných zemích. Skupina byla tvořena vzorkem 1123 zdravotních sester, zastoupených ve studii, v období od září 2018 do ledna 2019.
Význam rozvíjení emoční inteligence na 1. stupni základních škol
Rázková, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice rozvíjení emoční inteligence na 1. stupni základní školy a klade si za cíl popsat strategie, metody a formy práce, které jsou efektivní ve výchově k emoční inteligenci žáků. V teoretické části vymezuje pojmy, které souvisí s tématem práce, jako je emoční inteligence a její klíčové složky. Dále se zabývá výchovou k rozvoji emoční inteligence, která je nepřímo obsažena v kurikulu pro 1. stupeň základních škol. Cílem empirické části je pomocí kvalitativní metody, a to hloubkových rozhovorů, zodpovědět otázky jak přemýšlí učitelé nad pojmem emoční inteligence, jaké strategie a metody volí k rozvoji emoční inteligence a s jakými problémy se u toho potýkají. Empirická část také poskytne pohled do cizojazyčného materiálu určeného k rozvoji emoční inteligence. Klíčová slova Emoční inteligence, sebevědomí, sebeovládání, empatie, motivace, prosociální chování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.