Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The issue of parking in Nove Zamky
Vajda, Ronald ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with the issue of static transport in the town of Nové Zámky. The subject of this work is the analysis of static transport in the city. The city was divided into individual logical zones. Deficiencies were found in the analytical part of the existing state, which were subsequently addressed in the design part. The proposed solutions for parking areas are partly designed to soak up water in the city and thus contribute to a better climate in the city.
Přestavba křižovatky silnic I/54 x II/498 x III/05417 ve Slavkově
Kubík, Tomáš ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování projektové dokumentace rekonstrukce křižovatky v rámci studie. Předmětná křižovatka se nachází v obci Slavkov, ve zlínském kraji, kde se protínají komunikace I/54, II/498 a III/05417. Cílem návrhu je vytvoření přehledného průsečíku trojice komunikací různých kategorií a zajištění bezpečného a plynulého dopravního proudu, stejně jako zvýšení komfortu chodců a uživatelů hromadné dopravy. Práce zpracovává základní návrh 2 variant, přičemž vybírá variantu usměrnění stávající průsečné křižovatky jako nejvhodnější, která je zpracována podrobně v rámci průvodní zprávy a výkresové dokumentace.
Dopravně-urbanistické řešení Černé louky v Ostravě
Slowik, Jiří ; Holcner, Petr (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Práce si klade za cíl vytvořit dopravně urbanistickou studii, která povede k zatraktivnění celé oblasti, ať už pro stálé či migrující obyvatelstvo, převede dopravu tak, aby co nejméně kolidovala s návštěvníky centra, ale zároveň zachovala jeho dobrou dostupnost a podpoří rozvoj pěších a cyklistických tras v návaznosti na okolní území. Dopravně-urbanistické řešení bude pracovat s územním plánem a studií města Ostravy a zároveň zohlední výsledky architektonicko-urbanistických soutěží a studií na danou lokalitu. Důraz bude kladen na vytvoření ekonomicky rozumného řešení s návazností na budoucí vývoj lokality, etapizaci výstavby a rychlou realizaci.
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/.
Krejčová, Zdenka ; Ing. arch. Petra Žalmanová, Ph.D (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/. Urbanistickým problémem současného území je špatný technický stav budov, nevyhovující funkce objektů. Hlavní část práce je věnována návrhu nového cyklistického stadionu, který patří TJ Favorit Brno. Hala by měla splňovat dostatečnou kapacitu a zázemí pro konání mezinárodních sportovních utkáni v cyklistice a atletice. Zároveň by měla být využitelná i pro menší závody a jiné akce. Dalším požadavkem je, aby stadion mohl nabízet dostatečné zázemí pro domácí cyklistický klub TJ Favorit Brno, jehož domácím místem je v současnosti cyklistický stadion na brněnském Výstavišti. Tento stadion je v současné době nevyhovující, slouží pouze jako tréninková dráha, nesplňuje podmínky podle parametrů mezinárodní federace UCI. Pozornost si v neposlední řadě zaslouží návrh variabilního prostoru haly, který bude sloužit atletice případně dalším sportovním akcím. Cyklistický stadion je umístěn v severní části areálu. Důraz je kladen na rozptylové plochy v přímém okolí stadionu, snadnou orientaci a rozmístění vstupů ze všech stran objektu, a také oddělení sportovců od diváků. Hlavním výrazovým prvkem exteriéru je prosklená fasádní stěna, s předsazeným perforovaným plechem, která zajišťuje noční osvětlení a uvádí návštěvníky do děje. Atraktivitu celého areálu zvyšuje nově navržený park, kavárna a odpočinkové plochy. Celkový areál bude oddělen od dopravy. Na jeho okraji vzniknou 2 parkovací plochy s dostatečnou kapacitou pro celý areál. Doprava uvnitř areálu bude přístupná pouze pro obsluhu a provoz.
Podrobný urbanistický návrh využití území Sportovní, Drobného, Tř. gen. Píky, Porgesova
Polonyankina, Natalia ; Velek, Jan (oponent) ; Jenčková, Barbora (vedoucí práce)
Vzhledem k různorodé okolní zástavbě a umístění izolovaných rozsáhlých objektů se nabízelo řešení koncepce po etapách. V jižní části byly navrženy nové halové objekty se sportovišti, které mají v této oblasti dlouhou tradici. Tyto objekty se drží osy ulice Sportovní a reagují na protější stávající zástavbu. V severní části u obchodního centra, bylo třeba zpřístupnit a zatraktivnit okolí a využít rozsáhlé plochy objektu. V severovýchodní oblasti navržená bytová zástavba reaguje na stávající budovu FRRMS a vytváří příjemné prostředí k bydlení. Budovy FRRMS zároveň spolu s valy a hustým porostem zeleně tvoří izolační clonu pro bytové domy. Snaha propojit stávající a navázat nové vyústila v jednoduché řešení, které nenarušuje okolí, ba naopak se snaží splynout s městem a uklidnit chaos v této oblasti.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Nytrová, Bohdana ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Už téměř sto let se Brno rozhoduje, kde postaví nové hlavní nádraží. Už několikrát bylo velmi blízko k realizaci, ale historické události stavbu odložily. V předloňském roce však konečně došlo k rozhodnutí postavit nové hlavní nádraží ve variantě Řeka, tedy v místě dnešního Dolního nádraží. Prozatím však existuje pouze technický návrh nádraží, jako je konstrukce drážního mostu nebo a uspořádání kolejišť. Tato diplomová práce se zabývá především architektonickým návrhem nádražní budovy včetně zastřešení nástupišť a řešením prostorů pod již navrženou mostní konstrukcí drážního tělesa. Součástí návrhu je také řešení urbanistické struktury kolem drážního tělesa, tedy nalezení optimální polohy a podoby autobusového stanoviště, přestupního terminálu MHD, odstavných parkovišť, stanovišť taxislužby a úschovny kol. Urbanistický návrh řeší jak jejich napojení na městkou síť, tak i jejich vzájemné vazby zejména na kvalitu pěších přesunů a pěšího prostupu drážním tělesem. Hlavním motivem návrhu je umístění monumentální výpravní haly nového brněnského nádraží do centra dění, tedy na dominantní osu bulváru. Bulvár je z jedné strany orientován na významnou brněnskou katedrálu na Petrově, která je jednou z ikon města Brna. Stejně jako katedrála je hlavní brněnské nádraží objektem celoměstského významu, a zaslouží si tak svou dominantní pozici v celém území na úkor dalších především výškových dominant, které jsou v území navrženy. Mohutná oblouková konstrukce na čtyřech podporách zastřešuje drážní těleso v místě největší koncentrace cestujících a zároveň propojuje terminál MHD v přednádraží s autobusovým stanovištěm v zanádraží. Rozvlněné liniové zastřešení všech nástupišť kolem hlavní haly, ať už vlakových, autobusových či tramvajových, naopak spojuje celý tento významný dopravní a přestupní terminál a hrdě odkazuje na svou konečnou polohu. U řeky.
Novostavba kolejí v Brně
Kopřivová, Petra ; Nováková, Eva (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce „Novostavba kolejí v Brně“ je zpracovaní dokumentace ve stupni DPS (dokumentace pro provádění stavby) dle vyhlášky č. 499/2006 Sb. v aktuálním znění. Řešený objekt je situován na reálném pozemku v zastavěném území města Brna, k. ú. Královo Pole. Stavba bude sloužit pro ubytování studentů Univerzity obrany. Objekt je členěn na 3 části – dvě tvoří ubytovací křídla, třetí zázemí kolejí (stravování, administrativa, sklady, knihovna). Ubytovací část má celkem 5 pater, zázemí kolejí poté 2 nadzemní patra suterén. Konstrukční systém objektu je stěnový se zateplením ETICS, ve střední části kombinovaný se sloupy. Stropní konstrukce jsou železobetonového a z předpjatých stropních panelů. Zastřešení je provedeno plochou střechou nepochozí a vegetační. Součástí práce je architektonická studie, přípravné práce a specializace z oboru zakládání.
Problematika parkování a výpočet stání
Ježek, Jan ; Heinrich, Jaroslav (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce „Problematika parkování a výpočet stání“ je věnována parkování u vybraných budov. Cílem je optimalizace vybraných účelových jednotek pro výpočet počtu odstavných a parkovacích stání. První část je zaměřena na vlastní měření a vyhodnocení dat. Další část se věnuje srovnání počtu parkovacích stání vypočtených dle normy se skutečným počtem parkovacích stání.
Optimalizace výpočtu celkového počtu stání
Tillhonová, Veronika ; Heinrich, Jaroslav (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce ,,Optimalizace výpočtu celkového počtu stání“ je věnována problému stanovení počtu parkovacích stání. Cílem je aktualizace účelových jednotek u vybraných budov a optimalizace součinitelů v celkovém výpočtu stání. První část je věnována srovnání výpočtu stání dle české normy s normami jiných států. Druhá část je zaměřena na srovnání počtu parkovacích stání dle normy se skutečným počtem parkovacích stání u vybraných budov. Poslední část diplomové práce se věnuje optimalizaci redukčních součinitelů.
Bytový dům ve Zlíně
Jelínek, Roman ; Sedlák, Radek (oponent) ; Benešová, Romana (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vypracovat projektovou dokumentaci pro novostavbu nízkoenergetického bytového domu se 16 luxusními byty, bezbariérovým bytem a lékárnou základního typu na úrovni pro provedení stavby. Jedná se o čtyřpodlažní, nepodsklepený, samostatně stojící objekt s jednoplášťovou plochou střechou, střešními terasami a balkony. Lokalita výstavby bytového domu se nachází v jedné z nejpříjemnějších částí města Zlína – Jižních Svazích II v bezprostřední blízkosti Centrálního parku s cyklostezkou a překrásným výhledem na Zlín. Objekt bude umístěn na pozemkové parcele č. 2144/46, kde se doposud nachází rozestavěné „torzo“ objektu z konce 80. let. Bytový dům je navržen v cihlovém systému Heluz, stropní konstrukce je sestavena z předpjatých dutinových panelů, obvodové zdivo bude zatepleno kontaktním zateplovacím systémem a vnější výplně otvorů jsou plastové a hliníkové s izolačními trojskly. K vytápění a ohřevu vody budou využity obnovitelné zdroje energie, jako je tepelné čerpadlo a solární kolektory. Bytové jednotky o velikosti 3+kk jsou navrženy s nuceným větráním pomocí větracích jednotek s rekuperací tepla. Objekt využívá i moderní stínící prvky, jako jsou venkovní žaluzie a horizontální slunolamy. Součástí projektu jsou také dispoziční studie, seminární práce a energetická část.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.