|
Dopad COVID-19 na ubytovací služby
MALÁTOVÁ, Tereza
Dne 31. prosince 2019 byl v Číně zaznamenán první případ nákazy koronavirem, který se začal šířit do celého světa. Tato práce se zaměřuje na zkoumání dopadů, které měla pandemie COVID-19 na sektor ubytování. Teoretická část představuje literární rešerši, která je zaměřena na cestovní ruch, ubytovací služby a zařízení, pandemii COVID-19, vládní opatření a kompenzační programy. Praktická část se zaměřuje na dopady pandemie COVID-19 na oblast ubytovacích služeb, které jsou zkoumány prostřednictvím dotazníkového šetření mezi provozovateli ubytovacích zařízení v určitém regionu a analýzy dopadů na konkrétní ubytovací zařízení. Závěr práce představuje návrhy a doporučení pro ubytovací zařízení související s pandemií COVID-19.
|
|
Možnosti rozvoje ubytovacích zařízení v regionu Jindřichohradecko
MARKVART, Jan
Bakalářská práce "Možnosti rozvoje ubytovacích zařízení v regionu Jindřichohradecko" řeší problematiku nabídky služeb ubytovacích zařízení. Cílem práce je na základě analýzy lokalizace a služeb určit další možnosti rozvoje podniků poskytující ubytovací služby. Teoretická část práce je věnována vymezení pojmů, které pomůžou lepšímu porozumění problematiky, na kterou se práce soustředí. Jedná se o pojmy ohledně podnikání, podnikatelů a podniků dále jsou popsány podniky cestovního ruchu. Další jsou popsány ubytovací zařízení a jejich kategorie a klasifikace. Dalšími popsanými pojmy jsou produkt, služby a v poslední řadě lokalizace a geografické informační systémy. Praktická část práce se zabývá nejdříve lokalizací ubytovacích zařízení v regionu, následnou analýzou služeb, které ubytovací zařízení nabízejí a poté pomocí dotazníkového šetření zkoumá potřeby potenciálních zákazníků. Závěrem jsou pak zformulovány návrhy pro další rozvoj na základě zjištěných skutečností.
|
|
Marketingová strategie ubytovacího zařízení
BERÁNKOVÁ, Tereza
Cílem této diplomové práce je vytvoření zjednodušené marketingové strategie pro vybrané ubytovací zařízení na základě teoretických poznatků, vytvořených analýz a dotazníku spokojenosti hostů. Za ubytovací zařízení byl zvolen rodinný Penzion Na Špičáku, který se nachází v Českém Krumlově. Diplomová práce vysvětluje termíny jako marketing, strategický marketing, marketingová strategie, strategický marketingový proces a další důležité termíny pro dobré pochopení tématu práce. Pro výzkum byly v práci zvoleny analýzy vnitřního a vnějšího prostředí, analýza konkurence, SWOT analýza a krátký dotazník spokojenosti hostů. Kvůli pandemii Covid-19 byla do práce přidána i analýza dopadů této krize na podobná ubytovací zařízení. Na základě výsledků z výzkumu a analýz je v práci nevržena zjednodušená marketingová strategie a opatření, která by měla vést ke zvýšení konkurenceschopnosti zvoleného penzionu.
|
|
Analýza současných ubytovacích zařízení na Třeboňsku
ŠVEPEŠOVÁ, Ivona
Bakalářská práce se zabývá analýzou současných ubytovacích zařízení na Třeboňsku. Zaměřuje se na jejich kategorizaci a charakteristiku. Součástí práce jsou mapy vytvořené v aplikaci ArcMap, SWOT analýza a možná doporučení pro podnikatelskou sféru v oblasti ubytovacích služeb.
|
| |
|
Sportovně rekreační centrum Za Lužánkami, Brno
Julínek, Roman ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Architektonicko-urbanistická studie sportovně-rekreačního centra Za Lužánkami v Brně se zabývá komplexním návrhem sportovně rekreačního areálu. V současnosti je areál dřívějšího Boby centra ve špatném stavu. Plnohodnotně fungujícími objekty v řešeném území jsou hotel, koncertní hala a tenisová hala s venkovními kurty, zbývající objekty a plochy v čele s fotbalovým stadionem chátrají a nenaplňují svůj možný potenciál pro fungování veřejného života. K zadání jsem přistoupil jako k řešení komplikované úlohy s mnoha proměnnými. Návrh přináší jasnou definici a tvarosloví objektů, pobytových, sportovních i rekreačních ploch včetně zeleně. Pomáhá k sociální interakci a navozování nových kontaktů mezi lidmi. Řeší potřeby současné i budoucí generace obyvatel. Propojuje a navazuje na dopravní infrastrukturu okolí na všech úrovních. Odkazuje na minulost a zachovává tak ve vší úctě slavného sportovního genia locci ke kterému přidává svou vlastní osobitou přidanou hodnotu. Na základě koncepce návrhu vznikla studie, jež využívá kvalitního pozemku v atraktivní lokalitě města a nabízí celou škálu sportovních a rekreačních provozů. Hlavní myšlenkou návrhu bylo propojení a navázání území na své okolí. Nabídnutí kvalitního veřejného prostoru, který svým rozsahem funkcí a zaměřením osloví co největší množství obyvatel napříč všemi generacemi. Úměrně své velikosti a významu bylo navrženo několik hmot a objektů, které člení rozsáhlé území do menších navzájem propojených celků. Každá oblast má svou tvář, svou náplň i typickou atmosféru, kterou si získá své uživatele. Dobrý veřejný prostor poznáme podle toho, jak se k němu jeho uživatelé chovají. Stává se tak zrcadlem společnosti. Pokud návrh vyslyší přání a potřeby většiny obyvatel, stává se prospěšným a udržitelným v jakékoliv době.
|
|
Optimalizace procesů ve službách
Illek, Adam ; Rompotl, Jaroslav (oponent) ; Videcká, Zdeňka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o optimalizaci procesů v hotelových službách. Řešení je zaměřeno na procesy související s ubytováním a zabezpečované recepcí hotelu, které vedou k odstranění rutinních činností, eliminace duplicit dat v dokumentech a jejich digitalizace. Práce je rozdělena na tři části, které se věnují teoretickému vymezení, analýze a zlepšení procesu.
|
|
Kvalita poskytovaných služeb Hotelu u Tří lvů
Miková, Veronika
Miková, V. Kvalita poskytovaných služeb Hotelu U Tří lvů. Bakalářská práce. Brno, 2017. Bakalářská práce je zaměřena na kvalitu poskytovaných služeb Hotelu U Tří lvů v Českých Budějovicích. Cílem práce je sestavení návrhu doporučení pro zvýšení kvality poskytovaných služeb a povědomí o Hotelu U Tří lvů v Jihočeském kraji v České republice, s ohledem na společenskou odpovědnost firem. K dosažení výsledků bylo provedeno dotazníkové šetření, které bylo cíleno na osoby žijící v Jihočeském kraji. Výsledek dotazníku informuje o povědomí a spokojenosti s Hotelem U Tří lvů, po němž následuje vytvoření SWOT analýzy a návrhu doporučení zahrnujícího společenskou odpovědnost firem.
|
|
Právní a manažerské souvislosti on-line rezervačního systému
Tvrdoňová, Martina
Tvrdoňová M. Právní a manažerské souvislosti on-line rezervačního systému. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Tato bakalářská práce se zabývá on-line rezervačními systémy a jejich vztahy s ubytovacími zařízeními. Teoretická část popisuje vývoj cestovního ruchu v ČR a jeho moderní trendy. Dále jsou zde popsány druhy ubytovacích zařízení a jejich právní úpravy, vliv internetu na on-line obchod, druhy prodeje přes internet a jaké druhy rezervačních systémů jsou. Praktická část se skládá z kvantitativního dotazníku pro hotely o rezervačních portálech a kvalitativního dotazníku pro bližší seznámení s touto problematikou. Cílem této práce je navrhnout hotelům vhodná doporučení pro práci s rezervačními portály.
|
|
Kvalita služeb hotelu Centrum v kontextu společenské odpovědnosti
Macháňová, Kateřina
Macháňová, K. Kvalita služeb Hotelu Centrum v kontextu společenské odpověd-nosti. Bakalářská práce. Brno, 2018. Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení kvality služeb Hotelu Centrum v Hranicích. Cílem práce je vytvoření návrhů pro zvýšení kvality služeb a konku-renceschopnosti zařízení na trhu s ohledem na společenskou odpovědnost firem. V práci bylo využito řízeného rozhovoru k zjištění CSR aktivit společnosti, dotaz-níkového šetření na základě metody SERVQUAL a následně i analýzy SWOT, která pomohla k sestavení návrhu doporučení.
|