Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přehled a porovnání principů činnosti současných druhů GNSS ve světě
Pafkovič, Roman ; Sklenář, Filip (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou globálních navigačních satelitních systémů. Shromažďuje informace o principech činnosti jednotlivých systémů a hodnotí jejich využitelnost pro leteckou dopravu prostřednictvím vlastních měření.
Analýza přepravních toků v letecké dopravě
Šimíček, Martin ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Kujal, Tomáš (vedoucí práce)
ŠIMÍČEK, M. Analýza přepravních toků v letecké dopravě. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2013. 84 s. Vedoucí diplomové práce Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Diplomová práce pojednává o faktorech, které ovlivňují směrování a přepravní výkony v letecké dopravě. Kromě charakteristiky těchto faktorů je hlavním cílem diplomové práce kvantitativně vyhodnotit jejich míru závislosti na přepravních výkonech letecké dopravy. To je provedeno pomocí lineární regresní analýzy. Na základě této analýzy jsou vytvořeny matematické modely závislostí těchto faktorů na přepravních výkonech. V rámci diplomové práce se ověřuje přesnost těchto modelů a zjišťuje se, které z nich jsou použitelné, a které ne. Jejich přesnost je závislá zejména na zvolené trati a na vybraném typu leteckého dopravce.
Vyhodnocení závislosti HDP na provozních výkonech letecké dopravy
Tomanová, Veronika Anna ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o výkonech z oblasti letecké dopravy, které jsou vztaženy k výkonnosti národních ekonomik dvou vybraných sousedních zemí, České republiky a Spolkové republiky Německo, a to prostřednictvím hrubého domácího produktu ve zvoleném období. Do provozních výkonů jsou zohledněny zejména přepravní výkony letecké dopravy. První část práce se zabývá provázaností ekonomiky s leteckou dopravou. Stěžejní část pak obsahuje analýzu vývoje HDP a analýzu vývoje přepravních výkonů obou států. Součástí práce je i získání hodnot osobokilometrů na základě spotřeby paliva a vyprodukovaných emisí CO2.
Použití biopaliv v letecké dopravě
Adámek, Petr ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Nastálek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje přehled předpisů a nařízení v oblasti alternativních paliv – biopaliv a časové zmapování jejich vývoje. Základní rozdělení alternativních paliv a zaměření se na biopaliva a jejich základní rozdělení a popis technologie výroby, výhod či nevýhod vůči konvenčním palivům a zhodnocení připravenosti pro současné a budoucí použití v civilním letectví.
Analýza toků a objemů letecké dopravy v ČR
Niče, Tomáš ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou toků a objemů letecké dopravy v rámci České Republiky s uvážením vnitrostátní a mezinárodní dopravy. Dále charakterizuje faktory, které ovlivňují přepravní výkony v letecké dopravě. Na závěr je i popsaný předpokládaný vývoj letecké dopravy v budoucnosti.
Návrh metod hodnocení ukazatelů efektivity civilních letišť
Novotný, Roman ; Janík, Radomír (oponent) ; Veselý, Petr (vedoucí práce)
Úvodní část práce zahrnuje vývoj letecké dopravy, členění letišť podle Ministerstva dopravy v ČR, podle zákona o civilním letectví a dle kódového značení letišť (předpis L 14). Cílem bylo provést teoretické definování a rozdělení výkonových a ekonomických ukazatelů. Pak následuje výběr vhodných letišť z EU. Výběr byl proveden na základě počtu odbavených cestujících na letišti Praha Ruzyně. Z EU bylo vybráno osm nejvhodnějších letišť ze všech dvaceti sedmi členských států. U těchto vybraných letišť následuje srovnávací analýza na základě vybraných výkonových a ekonomických ukazatelů za rok 2005 až 2009. Rok 2010 nebyl zahrnut, protože vybraná letiště neměla zpracovány výroční zprávy, rozvahy a výkazy zisků a ztrát. Z těchto dokladů byly vybírány hodnoty pro výpočet jednotlivých ukazatelů, které byly zpřehledněny v tabulkách, vyhodnoceny pomocí grafů v programu Excel a dále byly jednotlivé ukazatele slovně vyhodnoceny. Cílem bylo i vyhodnocení a srovnání výkonových a ekonomických ukazatelů efektivity a po zhodnocení následoval návrh metod hodnocení.
Plánování cest v letecké dopravě
Sychra, Marek ; Krčmář, Radim (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Problematika plánování cest v letecké dopravě (v hromadné dopravě obecně) je podobná hledání nejkratší cesty v grafu. Hlavními rozdíly jsou však časová závislost vstupního grafu a fakt, že cena cesty je určena více kritérii. Cílem této práce bylo vytvořit komplexní systém, který je schopen po načtení databáze elementárních letů odpovídat na uživatelské dotazy cestou spojenou z více samostatných letů. Výsledku je docíleno pomocí dvou algoritmů pro plánování cest v hromadné dopravě, CSA a RAPTOR , které byly upraveny pro specifika letecké dopravy. Experimenty, které probíhaly na reálných datech, ukázaly masivní zrychlení původních algoritmů při použití navržených optimalizací. Celý systém byl také porovnán s existujícím proprietárním řešením.
Odpovědnost dopravce vůči cestujícím v letecké dopravě
Suková, Petra ; Frinta, Ondřej (vedoucí práce) ; Lederer, Vít (oponent)
Odpovědnost dopravce vůči cestujícím v letecké dopravě Abstrakt Diplomová práce se zabývá občanskoprávní odpovědností dopravce vůči cestujícím v letecké dopravě. Současná právní úprava je nerovnoměrně rozprostřena do třech úrovní - mezinárodní, evropské a vnitrostátní - přičemž její těžiště je zakotveno v Montrealské úmluvě, jejíž působnost je unijním nařízením rozšířena na všechny dopravce EU. Práce analyzuje vztah mezi jednotlivými úrovněmi právní úpravy. Zvláštní pozornost je věnována charakteru výlučnosti pravidel obsažených v Montrealské úmluvě a jeho spornému výkladu v právní teorii a soudní praxi. Autorka se blíže zaměřuje na dvě hlavní oblasti odpovědnosti leteckého dopravce vůči cestujícím a identifikuje problematická místa jejich právní úpravy, pramenící především z absence definic stěžejních pojmů. První oblastí je odpovědnost v případě újmy na zdraví, kde je pozornost nejprve věnována výkladu pojmu nehody, v jejímž důsledku došlo k usmrcení nebo zranění cestujícího, a poté výkladu pojmu zranění se zaměřením na možné zahrnutí psychické újmy na zdraví. Druhou oblast představuje odpovědnost dopravce v případě zpoždění; zde se autorka zabývá vztahem paralelních úprav na mezinárodní a evropské úrovni a okolnostmi zprošťujícími dopravce odpovědnosti. Cílem práce je zhodnotit význam judikatury ve...
Monitoring negativně vnímaných dopadů letecké dopravy
Lesslová, Kristýna
Tato bakalářská práce na téma Monitoring negativně vnímaných dopadů letecké dopravy se zabývá aktuálně dostupnými možnostmi hodnocení negativních dopadů letecké dopravy na kvalitu života obyvatel žijících v blízkosti letiště Václava Havla v Praze. Bakalářská práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to rešeršní část, ve které je charakterizována letecká doprava a ve které jsou následně zmíněné negativní dopady, které s sebou přináší. Informace k rešeršní části byly převážně čerpány z odborné literatury a z oficiálních stránek příslušných institucí. Druhá hlavní část je analytická, kde jsou uvedeny základní informace a historie letiště Václava Havla v Praze a následně jsou podrobněji rozebrány negativní dopady, které s sebou letecká doprava na blízké okolí letiště přináší. Poslední kapitola analytické části obsahuje analýzu strategických dokumentů dotčených obcí. V závěru práce jsou shrnuté výsledky navržena doporučení vedoucí k co největšímu omezení negativních dopadů na blízké okolí.
Legitimizace rozvoje krajských regionálních letišť v ČR - případová studie Letiště Pardubice
Valečka, Filip ; Witz, Petr (vedoucí práce) ; Vejchodská, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice regionálních letišť na území ČR, detailněji pak případové studii Letiště Pardubice. Nákladnost letecké infrastruktury vyžaduje nemalé výdaje z městských rozpočtů, přičemž tato letiště nedisponují provozem na úrovni, aby jejich fungování finančně pokrýval. Teoretická část představuje několik konceptů, které se veřejnými infrastrukturními projekty zabývají. Kapitola nastínění problému názorně ukazuje současný stav krajských letišť a zmiňuje také zahraničí. Samotná případová studie se věnuje legitimitě projektu nového terminálu Jana Kašpara, který byl uveden do provozu v roce 2018. Zkoumá projektové přípravy a schvalování na půdě politických arén za použití obsahové a mediální analýzy. Tři prvky legitimity, které jsou rozvedené analytické části pak detailněji hodnotí, zda je možné projekt obhájit. Prvek většiny, která pro terminál hlasovala je obhájen. Avšak rozhodování aktérů stálo na nedostatečně podložených datech. Prv morality, jež zajišťuje morálku aktérů i projektu jako celku a hlídá jeho správnost, není podpořen, důvodu skrytého politického nátlaku a rozporuplnosti projektové dokumentace. Třetí prvek důvěry nedostatečně hodnotí předešlé projekty jiných regionálních letišť v ČR a poukazuje na nedostatky infrastrukturních projektů města Pardubice. V závěru...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.