Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí107 - 116dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj a zkoušení vysokohodnotných betonů pro subtilní konstrukce
Myšičková, Lucie ; Cikrle, Petr (oponent) ; Bílek, Vlastimil (vedoucí práce)
Práce popisuje vlastnosti HPC v porovnání s betony běžných a vysokých pevností. Dále jsou zde popsány vstupní materiály a postup při návrhu složení směsi. Uvádí příklady již realizovaných staveb z HPC. Experimentální část popisuje optimalizaci betonové směsi a výrobu zkušebních těles. Nakonec jsou uvedeny výsledky zkoušení vlastností konkrétních navržených směsí ze zkoušek dynamického a statického modulu pružnosti, pevnosti v tlaku a pevnosti v tahu ohybem.
Stavební recykláty pro stmelené směsi vozovek
Pokluda, Radim ; Valentin,, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
V teoretické části diplomové práce jsou obecně charakterizovány směsi stmelené hydraulickými pojivy, jejich typy, systémy klasifikace, technologie výroby a samotné pokládky. Dále jsou popsány zahraniční zkušenosti s využitím druhotných a recyklovaných materiálů do hydraulicky stmelených směsí. Praktická část se zabývá experimentálním ověřením možnosti využití druhotných surovin do směsí stmelených hydraulickými pojivy v konstrukci vozovky pozemní komunikace. V silniční laboratoři Ústavu pozemních komunikací Vysokého učení technického v Brně bylo na pěti navržených směsích provedeno posouzení jejich parametrů s ohledem na možnost použití těchto směsí v podkladních vrstvách vozovky. Práce je rovněž zaměřena na srovnání výsledků modulů pružnosti zjištěných laboratorním zkoušením a měřením na pokusném silničním polygonu.
Sledování modulů pružnosti podloží vozovek
Hladík, Aleš ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá srovnáním postupů zkoušení na cyklickém triaxiálním přístroji podle ČSN EN 13286-7 a postupy prováděné ve Spojených státech amerických. V praktické části jsou srovnávány moduly pružnosti směsného recyklátu, experimentálně pak směsného recyklátu s pojivy a jemnozrnné zeminy pomocí zkoušky na cyklickém triaxiálním přístroji. Dále diplomová práce posuzuje použití směsného recyklátu do konstrukce vybrané slabě zatížené vozovky III. třídy.
Vliv druhu a dávky rozptýlené výztuže na vybrané vlastnosti betonu.
Láníková, Lucie ; Schmid, Pavel (oponent) ; Láník, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výzkum vlivu množství a typu rozptýlené výztuže v referenčním betonu na fyzikálně mechanické parametry výsledného kompozitu. Mezi zkoumané vlastnosti kompozitu patří pevnost v tlaku, pevnost v tahu za ohybu a v příčném tahu, statický modul pružnosti v tlaku, dynamický modul pružnosti určený pomocí NDT zkoušek. Referenční betonová směs je certifikovaná jako konstrukční beton dané třídy, která se běžně používá na stavbách.
Zjišťování dynamických modulů cihelného střepu
Valentová, Renata ; Hubáček,, Adam (oponent) ; Brožovský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zjišťováním dynamického modulu pružnosti nedestruktivními metodami cihelného střepu. Vzoly laboratorně vyrobeny ze dvou druhů cihlářské zeminy a dále byly použity výřezy z cihly plné typu klinker. Pro měření byla použita ultrazvuková impulsová a rezonanční-impact metoda.
Namrzavost směsných recyklátů v podloží vozovek pozemních komunikací
Nehybová, Eva ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá porovnáním různých metod zkoušení namrzavosti v České republice a dalších zemích Evropské unie. Praktická část se věnuje laboratornímu zkoušení namrzavosti betonových a směsných recyklátů přímou metodou mrazových zdvihů, dále stanovení kalifornského poměru únosnosti CBR a určení návrhového modulu pružnosti pomocí cyklické triaxiální zkoušky. Dle výsledků těchto zkoušek je usuzováno na vhodnost použití těchto materiálů v konstrukci vozovky pozemních komunikací.
Funkční zkoušení recyklátů do pozemních komunikací
Karásková, Romana ; Valentin,, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je rozdělena na dvě části. Praktická část se zabývá zkouškami zemin použitých v nově zhotovené vozovce v Novém Městě na Moravě a zkouškami recyklovaných materiálů, které by případně mohly tyto zeminy ve vozovce nahradit. Cílem této části je získat moduly pružnosti, které se následně vloží do výpočtového modelu. V druhé části práce je skladba vozovky modelována v programu, který k výpočtům využívá metodu konečných prvků a respektuje reálné vlastnosti materiálů a zatížení. Výstupem práce budou srovnávací studie deformací a napětí vzniklých při použití stávajících zemin a recyklátů.
Optimalizace rozhraní vlákno matrice u kompozitů s keramickou matricí
Halasová, Martina ; Černý,, Martin (oponent) ; Chlup, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem chování vláknových kompozitů s keramickou matricí. Jedná se o pyrolyzované polysiloxanové matrice vyztužené keramickými vlákny Nextel 720. Hlavním cílem této práce je optimalizace rozhraní vlákno-matrice pomocí volby vhodného prekurzoru matrice, a to s ohledem na teplotní stabilitu a dostatečnou pevnost při přijatelné úrovni houževnatosti. Vzorky matric byly dlouhodobě vystaveny teplotám 1100 – 1500 °C. U těchto vzorků byly poté měřeny jejich mechanické vlastnosti jako je tvrdost a indentační modul pružnosti. Vybrané matrice byly použity k výrobě vláknového kompozitu, kde byla mimo modul pružnosti studována i lomová houževnatost za pokojové i zvýšených teplot. V diskuzi jsou rozebrány změny mechanických vlastností vzhledem k předpokládaným chemickým procesům, ke kterým došlo během tepelné expozice vzorků matric. Následně jsou rozebrány příčiny lomového chování kompozitních materiálů. V závěru jsou shrnuty získané poznatky a naznačeny možnosti dalšího vývoje.
Vliv triaxiální deformace kameniva na vlastnosti betonu
Fójcik, Tomáš ; Kalina, Lukáš (oponent) ; Šoukal, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stanovením modulu pružnosti nestmeleného kameniva opakovaným zatěžováním v triaxiálním přístroji a jeho deformačním chováním - pružnou a trvalou deformací. Byla posouzena vhodnost kameniva pro jeho použití jako podložní vrstvy vozovky. Dále byl pozorován vliv modulu pružnosti nestmeleného kameniva na vlastnosti betonu - pevnost v tlaku za ohybu a pevnost v prostém tlaku. Nakonec byl sledován vliv jednotlivých frakcí kameniva na jejich modul pružnosti a na pevnost betonu.
Mechanické vlastnosti vláknových kompozitů pro automobilové aplikace
Bayer, Adam ; Žídek, Jan (oponent) ; Jančář, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studiem mechanických vlastností vláknových kompozitů, které se lišily objemovým zlomkem a teplotou při měření. Jako matrice byl zvolen PMMA a v roli výztuže figuruje skelná tkanina. Teoretická část shrnuje současnou problematiku polymerních kompozitů v automobilovém průmyslu, jejich výrobní metody a způsoby impregnace. V rámci experimentální části byly připravovány vzorky blokovou polymerací z 30% roztoku PMMA v monomeru s iniciátorem v sušárně při 65 °C, kdy byla tkanina přímo rozložena v roztoku předpolymeru. U těchto vzorků byly prováděny tahové zkoušky na zařízení Zwick a byly porovnány výsledky s teoreticky vypočítanými hodnotami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí107 - 116dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.