Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí103 - 112další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava projektu Současný literární život pro I. ročník čtyřletých gymnázií
Fiřtová, Kristina ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Resumé Žáci prvních ročníků čtyřletých gymnázií prokazují neznalosti v oblasti současného literárního života. Ku příkladu do literárního dění řadí pouze vydávání publikací, z knih v dnešní době vydaných znají jen světové bestsellery, nikdy nenavštívili žádné předčítání ani knižní veletrh a neznají žádné udílení cen za literaturu. Mnohé současné autory již považují za zesnulé, jako například Arnošta Lustiga a Karla Šiktance, a úspěšnost autora měří podle toho, kolik vydělává peněz. Autorovo postavení v dnešní době oslabilo, není již považován za "proroka" národa, ale za zábavního produktora. Lidé žádají vizuální vjem, který má okamžitý efekt, a nechtějí četbě věnovat mnoho času. Co se týče žáků, ty četba spíše nebaví. Žáci neumí k textům zaujímat vlastní stanovisko, což je pravděpodobně důsledek způsobu výuky na českých školách, totiž potlačování kritického myšlení ve prospěch nabývání vědomostí. Z výše zmíněných důvodů vznikl týdenní projekt zaměřený na současné literární události a aktivity. Rozsáhlost aktivit řadících se do literárního života je nezměrná, jelikož mezi ně můžeme zařadit vše, co nějak souvisí s literaturou. Jsou to například autorská čtení, literární olympiády a soutěže, udílení cen, knihovny, tvůrčí činnost apod. Proto byl v projektu použit pouze výběr toho, co je všeobecně nejznámější....
Připravenost na zvládání požadavků základní školy
STOŠKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou připravenosti předškolních dětí na vstup do základní školy. Cílem práce je zjistit, jak se daří rodičům a učitelům mateřských škol připravovat předškolní děti na zvládání požadavků základní školy.V teoretické části jsou popsány důležité oblasti, které mají vliv na celkový rozvoj osobnosti dítěte. První kapitola se věnuje fyziologickému a psychickému vývoji dítěte od narození po vstup do školy. Ve druhé kapitole je popsán vliv rodinného působení na dítě. Třetí kapitola seznamuje s úkoly a cíli mateřské školy a jejím významem pro předškolní děti. Čtvrtá kapitola se zabývá definováním pojmů školní zralost a školní připravenost a také otázkou odkladů školní docházky.V praktické části jsou zaznamenány výsledky rozhovorů s učitelkami mateřských škol, rodiči předškolních dětí a učitelů prvních ročníků základní školy. Vyhodnocení těchto rozhovorů přináší odpověď na otázku, jak připravovat děti předškolního věku na zvládání požadavků základní školy.
Občanské elity, obecní samospráva a kultura města Telč
SOCHOROVÁ, Šárka
Předkládaná diplomová práce se zaobírá životem města Telče v první polovině 20. století. Zejména se snaží provést co nejširší analýzu obecní samosprávy z hlediska socioprofesního složení, teritoriálního původu a lokace bydliště jeho jednotlivých členů s cílem poukázat na změny, které se udály během tohoto období pod vlivem celostátních politických, společenských i ekonomických změn. Na příkladu šesti profesně rozmanitých telčských rodin se pokouší zmapovat jejich podíl, kterým zasáhly do společenského, kulturního a veřejného života města. S cílem získat ucelený pohled na toto období byl do diplomové práce zahrnut i profesorský sbor zdejší reálné školy, a to z hlediska jeho účasti jednak v samosprávných orgánech, a zejména pak ve spolkovém a společenském životě města. K dokreslení kulturního obrazu maloměsta v první polovině 20. století nezůstaly opomenuty ani městské či školské slavnosti.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Holcová, Petra ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonická studie komplexu školských staveb v Ostravě. Jedná se o mateřskou, základní a střední školu – gymnázium. Škola je situována vedle kulturního klastru Černá louka v Ostravě – nově navrženého kulturního centra města, a na nábřeží Ostravice. Hlavní myšlenkou je přizpůsobení jednotlivých pobytových prostor měřítku dětí různého věku, orientace tříd na jihovýchod a zároveň k řece. Mateřská škola je provozně i hmotově oddělena, základní škola a gymnázium jsou propojeny v jednom dvou- a třípodlažním objektu s vnitřním dvorem. Objekty jsou přístupné pro žáky ze vstupního prostranství od Černé louky, vstup pro veřejnost se nachází na nově navržené městské třídě propojující Louku s Novou Karolinou. Areál také nabízí sportovní zázemí, tělocvičnu, bazén a venkovní sportoviště, které je přístupné z cyklostezky vedoucí okolo Ostravice. Vzhled objektů vychází z konstrukce, železobetonového skeletu z běleného pohledového betonu, a je ozvláštněn stínícími panely z cortenového plechu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Trenz, Miloš ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh komplexu školských staveb v lokalitě Černé louky v centru Ostravy. Vedle snahy o dosažení architektonické, typologické a provozní harmonie usiluje o vyjasnění kolize nesourodých urbanistických struktur, které se v této oblasti střetávají a snaží se dále rozvíjet schválenou územní studii, vztahující se k tomuto místu.
Středoškolské studium v proměnách doby
KASTLOVÁ, Martina
Cílem této práce je zmapovat oblast středoškolského vzdělávání napříč historií, uvést do souvislostí historický vývoj a jeho vliv na studium, následně tento poznatek konfrontovat se současným stavem. Zároveň se jedná o jakousi sondu do studentského života. Blíže je pak v práci zacíleno na mikroregion České Budějovice, a to přímo na Gymnázium J. V. Jirsíka, které díky své bohaté historii a zachovalým historickým archiváliím poskytuje ucelený náhled na středoškolské studium napříč historií v našem regionu. V teoretické části jsou specifikovány problémy a úskalí, se kterými se setkáváme v historii, ale i v současnosti, středoškolského vzdělávání. V praktické části ověřím zjištěná fakta a doplním o další poznatky. Hlavní přínos práce spočívá v analýze a následném vyvození poznatků o tomto tématu. Věřím, že tyto poznatky budou přínosné pro obor sociální pedagogiky.
Pojetí dějin pravěku v učebnicích dějepisu pro gymnázia
VONDROVSKÝ, Václav
Bakalářská práce svým zadáním zasahuje do dvou disciplín pedagogiky a archeologie. Její charakter je teoreticko-empirický. Teoretická část práce se zabývá problematikou cílů a obsahu výuky dějepisu v rámci současného pojetí vzdělávání. Důraz je kladen na dějiny pravěku na čtyřletých a vyšším stupni víceletých gymnázií. Pomocí pilotážního dotazníku byly zjištěny tři nejpoužívanější učebnice a ty následně v empirické části analyzovány. Evaluace se zaměřila na rozsah strukturálních složek, obtížnost textu a didaktickou vybavenost učebnic. Kvalitativní analýza zkoumá vlastní obsah textu s cílem zjistit, zda učebnice využívané pro výuku dějin pravěku akceptují stav poznání a možnosti současné archeologie. Poslední částí práce je dotazníkové šetření zaměřené na učitele a v menší míře také na žáky. Otázky jsou směřovány na způsob zacházení s učebnicí při výuce, přípravu na ni a povědomí o archeologických popularizačních programech.
Gymnázium v Písku v letech 1918-1928
VAŇKOVÁ, Martina
Předložená bakalářská práce s názvem Gymnázium v Písku v letech 1918-1928 se věnuje vývoji jedné z nejvýznamnějších jihočeských středních škol 19. a první poloviny 20. století. Práce vznikla na základě prostudování odborné literatury a archivního materiálu uloženého ve fondu Gymnázium ve Státním okresním archivu v Písku a je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá proměnami středního školství v českých zemích a v Písku v první polovině 20. století. Následující kapitola se věnuje vývoji gymnázia od jeho založení, tj. od roku 1778, do konce první světové války. Třetí kapitola přibližuje dějiny města v první polovině 20. století a působení píseckého gymnázia v letech 1918-1928. Závěrečná kapitola je věnována studentům a pedagogům, kteří zde v uvedené době studovali, resp. vyučovali. V případě gymnazistů práce analyzuje teritoriální a sociální původ studentů, jejich strukturu dle pohlaví a náboženského vyznání, jejich studijní výsledky, ubytování ve městě, neopomíjí ani otázky placení školného, či posky-tování stipendii a podpor. V neposlední řadě práce přibližuje též školní každodennost i vztahy hostitelského města a školy.
Zátkovo státní reálné gymnázium v Českých Budějovicích v letech 1884 - 1914
SMETANOVÁ, Jiřina
Předložená diplomová práce vznikla v rámci projektu Grantové agentury Jihočeské univerzity r. č. 130/2010/H Společnost českých zemí v 17. až 20. století. Prostor, ekonomické, sociální, kulturní a náboženské struktury českých zemí a jejich proměny v průběhu 17. - 20. století. Diplomová práce se zabývá vývojem Zátkova reálného gymnázia v Českých Budějovicích v letech 1884 - 1914. Jejím cílem je snaha o vytvoření první komplexnější práce věnované dějinám této již více jak půl století neexistující českobudějovické školy, která vznikla na základě sporů rozpolcené česko-německé společnosti a svým působením tak ovlivnila vzdělání české mládeže nejen v jižních Čechách. Diplomová práce vznikla na základě prostudované odborné literatury a archivní-ho materiálu uloženého ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích. Čítá devět kapitol, které je možné rozdělit do dvou větších částí. První z nich je věnována dějinám města České Budějovice, vývoji vzdělanosti, jak v obecné rovině, tak se zaměřením právě na České Budějovice, a v neposlední řadě také významné osobnosti, iniciátorovi vzniku české reálky, Augustu Zátkovi. Tato část vytváří historický kontext následujícím kapitolám. Druhá část je zaměřena na existenci samotné české reálky v Českých Budějovicích. Je věnována především studentům a není opomenut ani učitelský sbor, který na škole ve sledovaném období působil. Diplomová práce přináší nové poznatky v oblasti tzv. "velkých dějin" školy, jejího vzniku a vývoje i významu, resp. postavení ve městě a v regionu jižních Čech, které doplňuje a obohacuje též o zajímavé postřehy ze školní každodennosti.
Návrh geologicko-přírodovědné výukové trasy v okolí Mářského vrchu u Vimperku
POKORNÁ, Lucie
Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvoření výukové trasy v okolí Mařského vrchu, která by mohla sloužit jako doplněk výuky přírodopisu především pro 2. stupeň základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. V diplomové práci jsem se zaměřila na zpracování charakteristiky oblasti, didaktických doporučení a návrh trasy s jednotlivými zastávkami. Zastávek bylo navrženo celkem jedenáct. Ke každé zastávce byl zpracován její popis, didaktické využití pro konkrétní vyučovací předměty, otázky a úkoly, případně didaktické hry, které s danou zastávkou souvisí. K některým zastávkám byly vytvořeny pracovní listy. Ze všech zastávek byly pořízeny dokumentační fotografie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí103 - 112další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.