Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 154 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interakční styl učitelů na SOŠ
Šindlerová, Lenka
Bakalářská práce „interakční styl učitelů na vybrané SOŠ“ pojednává o vzdělávání dospělých, komunikaci, komunikaci mezi učitelem a žáky. Práce zahrnuje teorii a kvantitativní výzkum. Teoretická část vysvětluje pojmy související s komunikací, pedagogickou komunikací a interakčním stylem učitele. Empirická část je založena na kvantitativním výzkumu, jedná se o dotazníky „Interakčního stylu učitele“, které vyplnili žáci večerního studia střední školy. Cílem této práce je zjistit, jak vnímají tito žáci interakční styl čtyř učitelů odborných předmětů.
Nové možnosti vzdělávání odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody a jejich motivace ke zvyšování kvalifikace
Novotná, Ilona
Bakalářská práce se věnuje novým možnostem vzdělávání odsouzených ve výkonu trestu odnětí svobody v České republice a jejich motivaci ke zvyšování kvalifikace. Cílem teoretické části práce je seznámení se systémem vzdělávání v rámci Vězeňské služby a se strukturou vězeňské populace s ohledem na dosažený stupeň vzdělání. Stěžejní je představit nové možnosti sekundárního a dalšího vzdělávání ve Věznici Kuřim, definovat pojem motivace, její dělení a zmapovat motivační faktory ve vzdělávání mladých vězňů. V praktické části bylo hlavním cílem zjistit, co motivuje odsouzené ve věku do 26 let tak zvané mladé dospělé, ke zvyšování kvalifikace během výkonu trestu odnětí svobody. Dílčím cílem bylo zjistit, které vzdělávání upřednostňují, důvod jejich výběru a jejich očekávaní ve vztahu k výše uvedeným aspektům. K naplnění cílů praktické části bude použita metoda dotazování. Nástrojem sběru dat bude dotazník navržený pro účely průzkumného šetření. Respondenty budou osoby ve výkonu trestu odnětí svobody ve Věznici Kuřim ve věku od 18 do 26 let. Data z dotazníků budou zpracována za využití popisné statistiky.
Vzdělávání lyžařských instruktorů v ČR
Horníková, Zuzana
Bakalářská práce „Vzdělávání lyžařských instruktorů v České republice.“ se zabývá problematikou poskytování vzdělávání v oblasti lyžařských instruktorů a popisuje cestu k získáni licence v tomto oboru. Práce je rozdělena na dvě části. První část práce je část teoretická, kde je podrobně popisována problematika vzdělávání, vzdělávání dospělých a zájmové vzdělávání. Následně jsou zde popsány lyžařské instituce, které působí v České republice. Poté je vybrána pouze jedna daná instituce, která je velmi dopodrobna popsána. V empirické části práce zkoumá cestu k roli lyžařského instruktora, jejich impulsy a předpoklady proto stát se instruktorem. Tento jev byl zkoumán pomocí kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů. Jako respondenti byli vybráni instruktoři dané lyžařské školy.
Analýza systému vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě
Rišková, Zuzana
Diplomová práce se zabývá vzděláváním zaměstnanců ve veřejné správě. Cílem práce je analyzovat systém vzdělávání zaměstnanců na Městském úřadě v Bílovci, zhodnotit současnou situaci a navrhnout vhodná doporučení v oblasti dalšího vzdělávání zaměstnanců. První část práce vymezuje základní pojmy v oblasti vzdělávání, popisuje metody a formy využívané ve vzdělávání dospělých a také systematický přístup ke vzdělávání zaměstnanců v organizaci. Dále vymezuje pojmy v oblasti veřejné správy se zaměřením na územní samosprávu, popisuje úředníky územních samosprávných celků a na závěr definuje vzdělávání úředníků územních samosprávných celků z hlediska platné legislativy. V úvodu praktické části diplomové práce je představen Městský úřad v Bílovci. Tato část se dále věnuje vlastnímu výzkumu v podobě dotazníkového šetření, který je zaměřen na vzdělávání úředníků na Městském úřadě v Bílovci. Následně jsou výsledky interpretovány, vyhodnoceny za jednotlivé výzkumné otázky a jsou formulována závěrečná doporučení zaměřena na další vzdělávání úředníků.
Další vzdělávání dospělých formou profesní kvalifikace v prostředí SŠ obchodní a služeb SČMSD v Poličce
Jurášová, Martina
Bakalářská práce je zaměřena na vzdělávání dospělých v rámci profesních kvalifikací podle zákona č. 179/2006 Sb. Cílem teoretické části je definovat zákonitosti vzdělávání dospělých a charakterizovat střední školu také jako centrum celoživotního vzdělávání. V teoretické části je objasněn systém profesních kvalifikací, vysvětleny pojmy hodnoticí standard, kvalifikační standard a vymezeny možnosti dalšího vzdělávání pro získání profesní kvalifikace. V další části jsou charakterizovány pedagogické dokumenty školy a popsána příprava vzdělávací akce. Metodami použitými pro zpracování teoretické části je studium literárních odborných zdrojů, analýza, syntéza a srovnání. Cílem praktické části je představit prostředí střední školy, ve kterém probíhal kurz profesní kvalifikace 69-024-H Manikérka a nehtová designérka, a detailně popsat postup přípravy kurzu. Dílčím cílem je také porovnat obsahy školního vzdělávacího programu oboru Kosmetické služby a obsahu kurzu zvolené profesní kvalifikace. Nástrojem sběru bude evaluační dotazník vyplněný účastníky kurzu zaměřený na zhodnocení výuky a obsahu kurzu. Výsledkem dotazníku je vyhodnocení toho, zda kurz splnil požadavky potřebné k vykonání zkoušky podle zákona č.179/2006 Sb., která rozšíří respondentům kvalifikaci pro dané povolání. Výstupem praktické části bude také zhodnocení provázanosti vzdělávání žáků ve střední škole a kurzu profesní kvalifikace s cílem vydat doporučení pro další organizaci kurzů právě na základě teoretické analýzy a výstupů z evaluačního dotazníku.
Profesní rozvoj učitelů praktického vyučování
Vymazalová, Zdeňka
Bakalářská práce s názvem Profesní rozvoj učitelů praktického vyučování poukazuje na potřebu motivace pedagogických pracovníků k dalšímu rozvoji. Snaží se najít odpověď na hlavní otázku, zda ji s přibývajícími léty pedagogického působení učitelé odborných předmětů ztrácí, či nikoliv. V následujících pěti kapitolách jsou uvedeny legislativní normy, upravující další vzdělávání pedagogických pracovníků. Podrobně zde řeším oblast motivace i demotivace ve vztahu k tématu jako i jejich profesní rozvoj. Dotazníkové šetření bylo realizováno online formou na jedné jihomoravské střední škole.
Aplikace edukačních a poradenských aktivit v praxi probačních úředníků
Čeňková, Sára ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na aplikaci edukačních a poradenských aktivit v praxi probačních úředníků. Na probaci je nahlíženo jako na nástroj sociální andragogiky, jejíž praktické uplatnění je možné nalézt v institucích, které se zaměřují mimo jiné na socializaci a resocializaci jedinců jako jsou například pachatelé trestných činů. Cílem práce je analyzovat a charakterizovat edukační a poradenské aktivity, které vybraní probační úředníci používají při své práci s osobami propuštěnými z výkonu trestu odnětí svobody a identifikovat bariéry pro jejich využívání. Sekundárním cílem výzkumných zjištění je určit, jaké aktivity jsou podle vybraných probačních úředníků považovány za nejúčinnější v procesu integrace těchto osob do společnosti. Teoretická část práce se zprvu zabývá vymezením konceptu restorativní justice, programy restorativní justice, specifiky tohoto konceptu v České republice a ve vybraných zahraničních zemích. Následně je popsána činnost Probační a mediační služby jako specifické organizace prosazující koncept restorativní justice v České republice a spojující dvě stěžejní složky v této oblasti, a to probaci a mediaci. Pozornost je dále věnována významu probace a jejímu využití z hlediska andragogiky. Přiblíženi jsou aktéři probace, je definován výkon funkce probačního úředníka a...
Příležitosti pro rozvoj malých podniků
Polok, Jiří ; Vrátná, Jarmila (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce zpracovává část projektové žádosti pro získání finančních prostředků z Evropské unie za pomoci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost jako jednoho z možných nástrojů financování vzdělávacích aktivit pro veřejnost. Cílem je poskytnout ucelený souhrn informací vztahujících se k této problematice, poukázat na obtížnost dosažení tohoto typu finanční podpory, ale také zajištění financování aktivit společnosti EDLiT s.r.o. touto formou a rovněž tím tak rozšířit portfolio jejích služeb.
Návrh komunikační strategie pro Střední školu polytechnickou, Brno, Jílová 36g
Strážnický, Tadeáš ; Procházka, Pavel (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem komunikační strategie pro propagaci služeb dalšího vzdělávání dospělých pro Střední školu polytechnickou, Brno, Jílová 36g. Práce analyzuje vývoj vnitřního a vnějšího prostředí organizace a dále pomocí dotazníkového šetření zkoumá poptávku a informovanost o dalším vzdělávání dospělých. V závislosti na získaných informacích jsou poté předloženy návrhy, jejichž uplatnění by mělo vést ke zlepšení komunikační strategie a potažmo k přivedení většího počtu zájemců o zmíněné služby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 154 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.