|
Aktuální problematika zpracování krve do masných výrobků
Hubáčková, Monika
Tato bakalářská práce se zabývá o aktuální problematice zpracování krve do masných výrobků, která má původ v historii, ale podstata zůstává pořád stejná. Využití krve do masných výrobků má spíše snižující tendenci. Především kvůli její horší údržnosti a snižující se oblibě u konzumentů. Je zde popsáno porážení zvířete a zpracování krve pro potravinářské i jiné účely. Dále je v práci popsáno využití, složení a vlastnosti krve. Krev má na porovnání s masem podobný obsah bílkovin, hlavně má vysokou biologickou hodnotu a obsahuje železo i jiné minerální látky, které přispívají k lidskému zdraví. Je tu i riziko alimentárního onemocnění, které je součástí všech masných výrobků. V další části je rozvedena masná výroba, rozdělení masných výrobků, a především výčet krevních masných výrobků a jejich receptury. Také je zde popsaná problematika regionálních potravin ve vybraných zemích, tradiční masné výrobky a domácí porážka prasete.
|
|
Perspektivy a problematika masné výroby v rámci regionální produkce
Suchánková, Žaneta
Předmětem této bakalářské práce jsou masní regionální výrobci. První část literární rešerše se zabývá režimy jakosti Evropské unie a České republiky. Jsou uvedeny jak pozitivní, tak i negativní aspekty označovacích systémů v jejich vlivu na výrobce, spotřebitele i životní prostředí. Právě životní prostředí je hlavním důvodem zavedení této strategie pro zachování udržitelnosti. Podstatná je vazba k určitému místu, se kterou se pojí také tradice, jež mají spotřebitelé spojenou s vyšší kvalitou výrobků. Druhá část práce je tak zaměřena na výrobu paštiky podle České cechovní normy, jež se odkazuje k tradiční a poctivé technologii zpracování. Technologický proces je dán do souvislosti s ekonomickou, hygienickou a senzorickou jakostí.
|
|
Uplatnění regionálních, sezónních a ekologických potravin ve školních stravovacích zařízeních Jihočeského kraje
NEUMAYEROVÁ, Eliška
Ve školních stravovacích zařízeních Jihočeského kraje byly zjišťovány dotazníkovou metodou informace o uplatnění regionálních, sezónních a ekologických potravin a názory na možné zlepšení současného stavu. Od oslovených respondentů (vedoucí stravovacích zařízení, ředitelé) mateřských a základních škol bylo získáno a následně vyhodnoceno 35 kompletně vyplněných dotazníků. Na základě jejich hodnocení bylo zjištěno, že většina stravovacích zařízení má stálé dodavatele potravin, obvykle 2 - 3. Vedoucí kuchyní preferují dodavatele s nabídkou většího sortimentu (velkoobchody, supermarkety). 85 % jídelen uvedlo, že stálí dodavatelé jim poskytují slevy. Od zemědělců z regionu odebírá 35 - 45 % jídelen hlavní potraviny, maso, mléko a mléčné výrobky, méně ovoce a zeleninu. Nejčastěji kupovanou regionální potravinou jsou brambory, naopak ryby a luštěniny jsou převážně dovážené. Přibližně 80 % jídelen nezařazuje do jídelníčků biopotraviny. Jako hlavní důvod je uváděna jejich obtížná dostupnost a vyšší cena. To potvrzuje i zjištění, že čím častěji je dodavatelem místní zemědělec, tím méně jídelny využívají bioprodukty a kupují konvenční potraviny. Častým důvodem nevyužití regionálních potravin a biopotravin v jídelnách je nízká informovanost o jejich kvalitě, obava z vysoké ceny a omezený sortiment. Ze strany zemědělců je proto nutné zlepšení sortimentu nabídky, distribuce i marketingu. Zlepšit situaci mohou pravidelné semináře pro vedoucí pracovníky a předváděcí kurzy pro zaměstnance jídelen o tom, jak efektivně tyto potraviny využívat v jídelníčcích. Důležitá je i propagace těchto potravin, aby se dostaly do povědomí rodičů a dětí.
|
|
Podnikatelský záměr - mobilní aplikace
OTÁHAL, Ondřej
V diplomové práci jsou definovány základní pojmy související s podnikáním. V aplikační části pak zpracovávám podnikatelský záměr na vývoj mobilní aplikace formou psaného podnikatelského plánu včetně všech klíčových analýz a metod. Mezi nejdůležitější části plánu řadím podrobně zpracovaný finanční plán, marketingový plán a plán rizik.
|
|
Preference zákazníků při volbě vybraných produktů a environmetální aspekty jejich transportu
BEČKOVÁ, Veronika
Předmětem bakalářské práce je "Preference zákazníku při volbě vybraných produktů a environmentální aspekty jejich transportu". V teoretické části je popsáno ekologické zemědělství a jeho vývoj, současný stav v ČR a v EU, význam a zpracování bioproduktů, regionálních potravin, legislativní předpisy, certifikace a environmentální aspekty zemědělství. Následující část je věnována dotazníkovému šetření na téma ,,Analýza preferencí zákazníků při výběru potravin''. Dílčí část práce je pak věnována environmentálním aspektům vztažených k transportu potravin. V rámci výsledkové a diskusní části jsou hodnocena zpracovaná data a hlavní zjištění práce.
|
|
Přínos značky CHUTNÁ HEZKY. JIHOČESKY pro vybrané regionální výrobce
GAZÁREK, Lukáš
Diplomová práce popisuje chování spotřebitelů na trhu, dále se zaobírá značkou jako takovou a poté pojednává o jednotlivých regionálních značkách. Zaměřuje se na soutěž CHUTNÁ HEZKY. JIHOČESKY a přínos této soutěže pro vybrané regionální výrobce. V praktické části jsou zpracovány a graficky znázorněny výsledky dotazníkového šetření, kterého se účastnili jihočeští výrobci regionálních potravin. Cílem bylo zjistit, jaký význam má soutěž CHUTNÁ HEZKY. JIHOČESKY a případně navrhnout změny, které by do budoucna pomohly tuto soutěž zatraktivnit. V závěru a diskusi je shrnutí výsledků.
|
|
Chování spotřebitelů v souvislosti s jejich životním stylem
DOUDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce analyzuje nákupní chování spotřebitelů v závislosti na jejich životním stylu a s ním spjatou kvalitu stravování ve formě regionálních potravin. První část je věnována teoretickým podkladům, které se vztahují k dané problematice. Skládá se z výkladu základních pojmů jako jsou spotřebitel, životní styl a regionální potravina. Druhá část je zaměřena na marketingový výzkum formou dotazníkového šetření. Zde bylo cílem zjistit, zda se populace České republiky zajímá o zdravý životní styl a s ním související kvalitu regionálních potravin.
|
|
Využití moderních informačních technologií při podpoře prodeje regionálních potravin
PILBAUER, Pavel
Cílem bakalářské práce je charakterizovat využití moderních komunikačních prostředků v rámci internetových platforem, jako jsou sociální sítě, webové stránky, tvorba videí apod. V první části se zabývám obecným objasněním jednotlivých služeb umožňujících internetový marketing. V další části detailněji popisuji možnosti jednotlivých služeb jako součástí komunikačního mixu firem produkujících regionální potraviny a hodnotím jejich přínos.
|
|
Analýza chování spotřebitele na regionálním trhu potravin
DOSTÁLOVÁ, Petra
Diplomová práce analyzuje spotřebitelské chování na regionálním trhu potravin. První část je zaměřena na teoretickou část, která obsahuje základní pojmy související s danou problematikou. Druhá část je zaměřena na analýzu spotřebitelského chování a preference spotřebitelů na regionálním trhu potravin pomocí dotazníkového šetření. S cílem zjistit preference spotřebitelů a spontánní znalost. V závěru a diskusi jsou shrnuta zjištěná fakta a uvedeny případné návrhy a změny.
|
|
Uplatnění regionálních potravin ve veřejných stravovacích zařízeních a jejich význam při rozvoji cestovního ruchu
STEHLÍKOVÁ, Jaroslava
Diplomová práce se zabývá uplatněním regionálních potravin, jejich využívání v gastronomických zařízeních a jejich podílu na významu cestovního ruchu. Hlavní důraz je kladen na výzkum, jak velká je motivace uživatelů gastronomických zařízení a dále zda momentální nabídka obsahuje regionální potraviny a tradiční místní kulinářské speciality. V teoretické části je představena gastronomie jako taková a cestovní ruch spojený tématem. Dále je předložen příklad jednotlivých projektů, které jsou realizovány na území České republiky a organizací, které se angažují v gastronomickém oboru. Praktická část je zaměřena na smýšlení a motivaci lidí v ohledu kulinářského cestovního ruchu a momentální nabídkou vybraných gastronomických zařízení. Výsledky jsou pro přehlednost prezentovány v grafech a tabulkách.
|